Silviu Prigoană: Dezvoltarea transportul public este singura soluţie pentru descongestionarea traficului


Candidatul PDL Bucureşti la Primăria Generală, deputatul Silviu Prigoană, a susţinut astăzi o conferinţă de presă în care a prezentat dezvoltarea transportului public ca fiind singura soluţie pentru descongestionarea traficului din Capitală. Conferinţa de presă a venit ca urmare a traficului îngreunat din Bucureşti din ultimele două zile, când ploile au transformat mersul la muncă în maşina proprie într-o adevărată aventură şi un test de răbdare.

În condiţiile în care, timp de 4 ani, Primăria condusă de Sorin Oprescu a cheltuit peste 1 miliard de euro pentru mentenanţa drumurilor şi construirea de străzi noi şi traficul s-a aglomerat mai mult, e clar că Primarul General nu are soluţii.

Edilul-şef, în loc să se ocupe de descongestionarea traficului, a venit cu proiecte de aglomerare suplimentară a traficului, de aducere a maşinilor de pe autostrăzi şi şosele să tranziteze Bucureştiul. Nimic care să descongestioneze traficul. În 4 ani de zile s-a terminat doar un Pasaj şi acela fiind un proiect care nu aparţine domnului profesor doctor Sorin Oprescu. Din punctul meu de vedere este clar că nu are soluţii şi ar trebui să lase pe cineva cu viziune în locul său”, a declarat Silviu Prigoană.

Viziunea candidatului PDL Bucureşti pentru Primăria Generală se axează pe încurajarea transportului public în comun. În acest sens, Silviu Prigoană consideră că există trei condiţii care trebuie îndeplinite: ca bucureşteanul să realizeze că poate să se deplaseze din punctul A în punctul B mai repede cu RATB-ul decât cu maşina proprie, să i se ofere un confort oarecum similar cu deplasarea cu maşina proprie şi să fie avantajos din punct de vedere pecuniar.

Pentru ca mijloacele de transport în comun să se deplaseze mai repede, Silviu Prigoană propune realizarea de fire-line-uri unde să circule doar mijloacele de transport în comun (inclusiv taximetrele). Pentru sporirea confortului, candidatul PDL Bucureşti promite achiziţionarea de noi autobuze, tramvaie şi troleibuze. Iar pentru ca totul să fie avantajos economic pentru cetăţean şi ca măsură suplimentară de motivare, Silviu Prigoană promite introducerea gratuităţii pe transportul de suprafaţă.

Dacă traficul din Bucureşti s-ar reduce la jumătate, atunci, în fiecare an, s-ar economisi 160 de milioane de euro pentru mentenanţa străzilor. Aceşti bani ar putea asigura, pe de o parte, subvenţionarea transportului gratuit, pe de altă parte, ar fi fonduri suficiente pentru înlocuirea şi îmbunătăţirea parcului de vehicule al RATB”, a explicat Silviu Prigoană că este măsura prin care va asigura finanţarea dezvoltării transportului public.

Pe lângă încurajarea transportului public, candidatul PDL Bucureşti la Primăria Generală a spus că are în vedere mutarea instituţiilor publice la marginea Bucureştiului, pentru a limita traficul către centrul oraşului, construirea de noi parcări, după modelul deja implementat în Sectorul 3, şi asimilarea taximetrelor cu mijloacele de transport în comun.

Departamentul de comunicare al PDL Bucureşti

2 thoughts on “Silviu Prigoană: Dezvoltarea transportul public este singura soluţie pentru descongestionarea traficului

  1. Chiar daca acest comentariu nu-si mai are rostul (ca alegerile au trecut), ideea cu transportul in comun era buna, insa cu urmatoarele amendamente:
    – suplimentarea numarului de autobuze/tramvaie/troleibuze, mai ales la orele de varf. Sa aibe si omul un minim de confort, nu sa stea chiar ca sarmalele inauntru.
    – innoirea parcului de autobuze, tramvaie, ca unele sunt atat de vechi, incat ai impresia ca in 5 minute se dezintegreaza
    – chiar s-ar fi facut transportul in comun gratuit?

  2. In cazul in care Daniel Constantin devine ministru al Agriculturii, el va fi seful presedintelui Agentiilor Domeniilor Statului, institutia responsabilă de “incheierea” unui contract cu firmele familiei voiculescu pentru cele 2.600 de hectare. Glasul pămantului Iată istoricul ultimilor zece ani in care patronul Antenelor a avut relatii de afaceri cu statul in domeniul agriculturii: 2001 – Firmele lui Voiculescu incheie o asociere in participatiune cu Institutul de Cercetare si Inginerie Tehnologică pentru Irigatii si Drenaje (ICITID), o societate ce detinea in administrare de la ADS un teren de aproximativ 2.600 hectare in Băneasa-Giurgiu, obligandu-se să exploateze terenul, pentru 10 ani in conditii extrem de favorabile!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *