S-au incheiat lucrarile la Pasajul Lujerului. Contributia PDL Bucuresti

Imediat după Revoluţie, până la sfârşitul anilor ’90, Bucureştiul a fost un oraş văduvit de orice sursă de finanţare pentru proiecte de infrastructură. Din 2000 încoace, oraşul s-a dezvoltat într-un ritm extrem de alert, printre primele în Europa, şi a cunoscut o îmbunătăţire, chiar dacă uneori insuficientă, a infrastructurii.

Odată cu venirea lui Traian Băsescu ca primar al Capitalei, lucrurile au început să meargă spre bine. Le place sau nu să admită, PSD şi PNL nu au avut nicio contribuţie importantă la proiectele de infrastructură dezvoltate în Bucureşti. Aproape toate proiectele majore de investiţii din Bucureşti au ca origine mandatul lui Traian Băsescu sau chiar cel al lui Adriean Videanu. Practic, PDL Bucureşti a fost partidul determinant în evoluţia acestui oraş, spun eu, în bine.

Am simţit nevoia să fac acest comentariu tocmai pentru că, în ultima perioadă, au apărut tot mai multe personaje care îşi asumă meritele asupra unor proiecte, fără să puncteze importanţa pe care o joacă PDL Bucureşti în viaţa oraşului.

Ieri, a fost predată lucrarea executată la Pasajul Lujerului în ultimul an. Este un proiect absolut vital pentru legătura dintre cartierele Militari şi Drumul Taberei. Sunt parlamentar al Colegiului 25 şi ştiu cât de importantă a fost această reabilitare, în condiţiile în care exista un pericol real ca Pasajul să se prăbuşească.

Evident, la tăierea panglicii, nu a fost invitat niciun reprezentant al partidului nostru. Fac eu această reparaţie morală şi punctez aici câteva elemente pe care le consider extrem de importante.

  1. Reabilitarea Pasajului s-a făcut la cererea Primăriei Sectorului 6, în speţă a primarului Cristian Poteraş.
  2. Lucrarea a fost impusă de PDL în Consiliul General al Municipiului Bucureşti. Noi am făcut nota de fundamentare şi ne-am implicat activ în votarea aplicării proiectului şi în găsirea surselor de finanţare.
  3. Viceprimarul de atunci domnul Răzvan Murgeanu este cel care a insistat pentru a se găsi soluţii tehnice care să evite închiderea Pasajului. S-a implicat activ în stabilirea modului de lucru şi cred că datorită dumnealui traficul în zona respectivă a fost cât de cât fluid.

Pasajul Lujerului este numai un exemplu de muncă serioasă a PDL Bucureşti în folosul comunităţii. Cred că este corect ca bucureştenii să ştie că le suntem alături şi că, dacă oraşul acesta evoluează în bine, o face şi datorită PDL Bucureşti. Suntem în slujba cetăţeanului. Împreună pentru Capitală!

Sper ca, în curând, locuitorilor din Drumul Taberei să le dau o veste bună privind începerea lucrărilor la metrou, una dintre promisiunile electorale pe care le-am făcut în campania de la parlamentarele din 2008. Asemenea PDL Bucureşti, eu nu uit ce am promis şi mă ţin de cuvânt.

294 thoughts on “S-au incheiat lucrarile la Pasajul Lujerului. Contributia PDL Bucuresti

  1. ESECUL ESTE ORFAN-intotdeauna a fost asa,de ce nu s-ar respecta regula asta si in psd?
    pai se respecta ,si inca cu safintenie.
    surse din psd,anunta in presa ca va fi cutremur in psd,ca VICTOR PONTA va fi pus la zid,iar grei pesedisti sunt mai divizati ca niciodata.
    CLANUL GEOANA,scoate cutitele si-i vrea capul lui ponta,care ponta trimte sageti otravite spre CRIN ANTONESCU ,DE UNDE CREDETI?TOCMAI DE LA RALIURI DIN CELE STRAINATATURI.
    in timp ce SCLAVII PESEDEI,RESPONSABILI CU IMAGINEA LUI PONTA,NU MAI GASESC EXPLICATII PT PROSTIILE SI NON SENSUL ACTIUNILOR PATRONATE DE PONTA SI ACTIVUL SAU.
    Ma intreb oare C.MORO-NU VEDE VARZA ASTAC IMENSA LA CARE I-A CRESCUT FRUNZELE INTR-ATITA INCIT LI S-A PUS PE OCHI.
    mai sa fie,ce tie si cu politica ORBILOR,SURZILOR SI……………………..BOLSEVICILOR-ei afla ultimii a cui cap va fi pe tava-HAAAAAAAAAAAAAAAA HIIIIIIIIIIIIIIIIIII

  2. ***Bibliotecaru – tu ai spus că “personal” bla bla bla… Cum şi de ce să am eu ceva împotrivă? E problema ta, nu? Dar eu nu pot să cred în ceva ce mi s-a părut dintru început o utopie. Pe cine crezi tu că n-ar interesa banii? Dar… Să speri că vei primi bani de la OTV mi se pare o utopie.

    Uite, acum am realizat că n-am mai intrat de mult pe OTV să citesc SMS-urile. Prefer în schimb să văd un documentar înainte de a adormi. Am de aflat şi de învăţat o mulţime de lucruri.

  3. @ION ADRIAN
    Ba da ,Ioane, m-am implicat, într-un mod foarte concret, prin comentariul adresat lui N.G. la ora 10.37, di care reproduc esențialul, cu câteva mici corecții de formă:
    …… ,,Cele două culturi se completează și se intersectează reciproc din vremuri de demult, în prezent și sper că pentru vecie.
    De aceea cred că legea educației are cu adevărat un caracter reformist și revoluționar , pentru că tratează cu pragmatism problema învățământului în zonele cu populație majoritară de etnie maghiară.
    Sunt perfect de acord cu argumentul că este în interesul românilor ca propria noastră istorie să fie bine cunoscută peste tot, iar acest deziderat nu se poate atinge impunând unor copii maghiar obligtivitatea învățării istoriei și geografiei în limba română.
    Sunt absolut convins, că în acel mod, cele două materii vor fi…aproape complet ignorate.
    Întotdeauna constrângerea , aroganța și intoleranța majoritarului, vor avea exact efectul bumerangului.
    Românismul lingvistic și cultural trebuie acceptat și însușit…din perspectiva necesității de adaptare și acces la prosperitate și nu prin impunere arbitrară.
    Și din acest motiv, trebuie să implementăm reformele în propria ogradă , începând cu principiile toleranței și reconcilierii între noi înșine, PENTRU A PUTEA FI APOI UN EXEMPLU DEMN DE URMAT.
    Evident că nu se poate vorbi de toleranță față de impostură, manipulare și jocuri politicianiste distructive (în final, pentru întreaga țară), dar asta e altă poveste “…

    Reproduc acum, un bold care îți aparține (habar n-am cum faci asta, adică boldul,poate-mi explici):
    ,,Dreptul persoanelor aparţinând minorităţilor naţionale de a învăţa limba lor maternă şi dreptul de a putea fi instruite în această limbă sunt garantate; modalităţile de exercitare a acestor drepturi se stabilesc prin lege”.
    EXACT, Ioane, prin lege. Aceasta, este acum, legea educației naționale, pe care o susțin FĂRĂ REZERVE. Să mă explic:
    1. Caracterul de LIMBĂ OFICIALĂ, nu are nici o legătură cu MODALITATEA DE ÎNVĂȚARE A EI !
    2. Apetența copiilor și tinerilor maghiari de naționalitate română pentru LIMBA OFICIALĂ, trebuie STIMULATĂ și ÎNCURAJATĂ și nu IMPUSĂ.
    3. Făcând ,eu însumi, un exercițiu de imaginație, sunt convins că studiul unei limbi pe care părinții, bunicii, rudele mele NU O VORBESC ÎN MOD CURENT ÎN CASĂ, mi-ar fi mult mai accesibil, util și să spunem plăcut, dacă aș porni cu învățarea ei DE LA ZERO.
    Exact cum procedează în fond și copiii români la școală, atunci când studiază engleza.
    Fata mea așa a învățat, a ajuns la perfecțiune, a luat testul Cambridge cu MAGNA CUM LAUDE, iar acum pleacă în Marea Britanie răspunzând unei invitații.
    Aici este ,,licărul de esențial”, Ioane. Înveți o limbă etapizat, de plăcere și pentru că știi CĂ ÎȚI ESTE DE FOLOS ÎN CARIERĂ într-un mediu care răspunde nevoilor tale de cunoaștere , integrare și REALIZARE PROFESIONALĂ SAU MATERIALĂ.
    4. Sincer să fiu, dacă aș fi copil maghiar într-o familie maghiară care vede la televizor cum își bate joc românimea de ea însăși și aș fi forțat să …învăț istoria și geografia în limba română, te asigur că aș citi în oră….reviste pornografice în limba maghiară. 🙂

  4. Bun gasit.
    Doresc sa fac o trecere in revista a realizarilor primarilor generali post-decembristi ai Capitalei, din punct de vedere jurnalistic, asa ca incerc sa adun informatii utile de la toate sursele posibile.
    Pentru ca tot mi-ati “ridicat mingea la fileu” – din acest punct de vedere – si scrieti in articolul dvs. ca: “Aproape toate proiectele majore de investiţii din Bucureşti au ca origine mandatul lui Traian Băsescu sau chiar cel al lui Adriean Videanu”, va rog sa ma ajutati si sa enumerati aceste proiecte de investitii si stadiul lor de realizare.
    Multumesc anticipat pentru sprijin!
    P.S. Dar sunt sceptic, deoarece nu cred ca aveti timpul necesar ca sa va cititi mesajele de pe blog…

  5. Sa vedem daca iese. Pui propozitia ori cuv intre aceste doua semne

  6. ***ZV – îţi explică ion adrian sau Bibliotecaru. Asta e! Ştiu dar… nu iese…

  7. ion adrian-PS
    Ori ce discuție pur teoretică bazată pe enunțuri de principii care nu includ și ,,mecanismul” unui feedback continuu cu lumea reală a oamenilor pe care, se prezumă că dorim să o modelăm, nu duce absolut nicăeri.
    …Doar la compilații pe care apoi, un bibliotecar sau altul, le păstrează pentru posteritate în speranța că vor deveni cândva utile 🙂

  8. ZeV, e frumos ce spui dar este opinia ta si eu nu de opinii am nevoie, ca nu te pun sa votezi.
    Daca vrei sa stii ca opinie, pe mine ma doare-n cot in ce limba invata Pishta, dupa mine poate invata si in patagoneza, dar daca intru in magazinul sau construit pe infrastructura a statului roman, platind taxe acestuia si protejat de legile si forta statului roman cred ca trebuie sa nu fie nevoie sa am translator, desi m-am descurcat eu pana la capat si cu gagici(desigur ca foarte mishto si fierbintzi) care m-au invatat exact cata unguresca ne trebuia: “ghere ide ciokolom ” si totul a mers ca uns 🙂 iar prin magazine mai poti comunica si prin semne , dar nu e prea ok.

    Si repet problema de jure pe care o pun este : aceaste prevederi ale articolului 37 transorma sau nu trabnsforma regula de invatzamant a limbii romane pentru niste cetateni romani in invatarea unei limbi ca si fiind straine.
    Adica vrea sa spun ca ma refer la continut ca daca numesti un bordel salon de masaj nu e mai putin bordel.
    Sper ca acum sa fi inteles si sa te intrebuintezi mai putin patetic sau afectiv daca vrei sa ma ajuti . 🙂

  9. zapa …am crezut ca esti ardelean ,esti un papagal portocaliu nebun in slujba lor mai pe romaneste ,cum poti sa debitezi asa prostii daca traiesti in Cluj ,sau poate Kolsvar ,=…hihihi…imi place Gaby neni ,acum a fost jumatatea aia honveda ,se vede a stat mai mult cu mama ei ,n-a avut timp sa stea mult langa ea tata ei ,urmas la lui Istvan Naghi ,cred ca l-am scris bine pe Stefan …in limba mongola ,n-o condamn deloc ,chiar o apreciez ca se scoleste in Anglia ,nu pot sa admit compromisuri pe seama romanilor si nici
    pe lozina UE …bla bla..au fost imperii mult mai mari ,care s-au dovedit pana la urma castele de nisip ..

  10. Nu a iesit ,

    O sa scriu altfel.
    La inceputul textului scri iar la sfarsit acelasi grup doar ca inainte de b pui si /. Incearca si vezi. 🙂

  11. Atentie pui numai / nu si punctul ala care e de la finalul de propozitie 🙂

  12. Nici acum . reiau literar:

    Pui semnul mai mic apoi b apoi semnul mai mare si la sfarsit idem cu semnul / asezat inainte de b .

  13. @ion adrian 14.14
    Te sfătuiesc să citești din nou ce am postat, nu e nici o urmă de patetism acolo, ci doar realism, SINGURUL de atfel care trebuie să ne motiveze în elaborarea de principii și legi.
    Încă o dată spun: 1. Caracterul de LIMBĂ OFICIALĂ, nu are nici o legătură cu MODALITATEA DE ÎNVĂȚARE A EI !
    Deci pri urmare, învățarea limbii române în pașii pe care îi parcurgem la învățarea unei limbi străine, AJUTĂ DE FAPT promovarea limbii oficiale în comunitatea maghiară și nu încalcă ABSOLUT DE LOC CONSTITUȚIA . Sunt absolut siderat că nu înțelegi.
    Am comentat ,mai demult, experiența mea în comuna Borzont (situată înainte de Joseni).
    Acolo am comunicat , fără probleme, prin schimb de zâmbete și amabilități cu vânzătoarea unguroaică, DEȘI ACEASTA APROAPE CĂ NU ȘTIA O BOABĂ LIMBA ROMÂNĂ.
    Și ce-i cu asta, Ioane ? Ar fi trebuit să o scuip între ochi și să-i trag două perechi palme, deși m-a servit cu bunăvoință ?
    Cei care susțin cu tupeu și aroganță că NOI sunem buricii pământului în această țară și avem dreptul să impunem ORICE, deși maghiarii viețuiesc de sute de ani pe acele teritorii, SE AFLĂ ÎNTR-O GRAVĂ EROARE !
    De aceea, Serbia..ȘI-A PIERDUT ȚARA, DATORITĂ EXTREMISMULUI CONDUCĂTORILOR, INDUS SISTEMATIC ȘI POPULAȚIEI SÂRBEȘTI !

  14. …cata filozofie pentru o chestie simpla ,toti se dau europeni si toleranti …blabla…niste nima-n drum ,habar n-au de Romania reala ….

    Onu ….du-te in Miercurea Ciuc ,Toplita ,Odorhei sa nu mai spun de sate ,nu te poti intelege cu ei ,parca esti in Massai Mara ,chiar azi am fost intr-o comuna inainte de Sovata ,este un abator mare care are un magazin ,unde vinde produse finite ,adevarul ca-s foarte bune ,am mai fost de multe ori ,azi am gasit o jigodie de max22 ani ,habar nu avea de limba romana ,pana la urma m-am dus dupa tejghe sa-i arat ce vreau ,asa stau lucrurile in Ardeal unde sunt majoritari ungurii …

  15. Uriah Heep …tu vorbesti din carti ,realitatea ii alta ,eu am un disconfort ca nu pot comunica cu cineva in limba romana intr-o institutie de alimentatie publica ,eu stiu ungureste ,am prieteni unguri foarte buni ,de toata isprava …ce se intampal ii prea mult ,compromisurile noastre idioate ,ale puterii normal ,sunt cu bataie lunga ,nu sant prosti udemeristi ,nu fii si tu european si tolerant cand nu stii ,Realitatea…

  16. gata ,plec in judetul Hunedoara sub Parang ,acolo unde Ilenuta noastra a zis ca face …bla,bla…cea mai mare statiune montana si de schi din Europa de Est ,pana acum nimic ,nu s-a batut nici un tarus …..acolo pe 1 nov. ii ziua mortilor ,am morminte a familiei acolo ,ii obicei tot unguresc…hihihihihi…vorbim marti ….

  17. ion adrian spune:
    “daca intru in magazinul sau construit pe infrastructura a statului roman, platind taxe acestuia si protejat de legile si forta statului roman cred ca trebuie sa nu fie nevoie sa am translator,”

    Tataie, iepoca de aur s’a terminat de mult, nu mai exista infrastructura statului sau a partidului unic, iar daca ungurul, chinezul sau arabul plateste taxe statului, este pentru ca sa fie protejat de legi…Daca tie nu’ti convine limba vanzatorului, n’ai decat sa schimbi magazinul….Nostradamus de Dambovita, alde Brucan a fost cam optimist…..a crezut si el ca romanii, in marea lor majoritate, sunt inteligenti…..

  18. @puiu
    Buna ziua, puiu.
    Văd că avem percepții diferite asupra uneia și aceleiași realități.
    Și atunci, dă-mi voie să-ți adresez o întrebare:
    ce propui, concret ,domnule pui, dacă nu e cu supărare ?
    PS
    Fără să vreau, m-am exprimat în versuri, dar dumneata, o poți face în proză….nu prozaic. (dacă se poate, nu este obligatoriu 🙂 )

  19. ZAHARESCU…Deci tinand cont de ceea ce a patit Serbia noi trebuie sa impartim,enclavizam Romania de bunavoie …ca sa nu avem griji si probleme …Desi comparatia Romaniei cu Serbia ,relativ la etnici e de toata jalea …..Pentru ca trebuie sa tii cont ca Serbia provine din fosta Jugoslavie pe care au decis americanii si nu numai sa o desfaca in bucati…si profitand de problemele Serbiei a decis sa o faca si mai mica…..
    Sunt convins ca nu gandesti chiar in acest mod dar nu ai incotro …e vorba doar de o lege inteleapta a guvernantilor PDL Boc-Basescu ..care cedeaza pe aceasta lege santajului UDMR pentru a se mentine la putere …si tu nu poti sa-i contrazici ….
    Spun si eu ca Ion Adrian …ma doare-n …coate daca ungurii vorbesc si invata in ungureste ..dar e vorba de niste principii ….Si apoi…de ce aceaste concesii sa se faca politic pentru mentinerea la putere si unilateral politic ..de catre Basescu si PDL si nu intr-un consens national …pe ratiuni europene ,responsabilitate etc etc si bla,bla,bl….vizand si posibila viitoare configuratie europeana ….Europa unita de aceleasi legi si aceeasi Constitutie …regionalizare europeana etc etc….?

  20. puiu-ps
    Aștept până marți, fiind convins că dacă o faci acum , vei vorbi ca de obicei, fără a spune de fapt nimic. 🙂

  21. zaharescu…eu muncesc ,nu gandesc…hihihi…lasand gluma ,nu stiu ,trebuia lasata limba romana asa cum a fost ,sau la sfarsitul cursului gimnazial sa fie examen din limba romana ,oricum situatia ii dezastruoasa ,daca pana acum erau numai batranii care nu stiau ,acum marea majoritate a tinerilor nu stiu romana si nici nu-s fac probleme din asta.

  22. ..acum chiar plec ,chiar daca n-am zis nimic …hihihih…Oane …te-am contrat de multe ori ,acum te felicit ,daca nu avem principii ,putem inchide sandramaua…hai noroc bun la noti…

  23. @cmoro
    Greșești, dar…oare de ce nu sunt surprins ? 🙂
    Susținerea mea pe legea educației nu are nici o legătură cu UDMR, PDL ,sau Traian Băsescu.
    Convingerile mele care datează de la 15 martie 1990 , vizează un stat european și tolerant, în care învățarea limbii române să fie percepută ca pe o onoare și un sprijin real de promovare economică (individuală sau juridică).
    Sunt convins că într-o societate bazată pe cunoaștere, respect și înțelegere reciprocă, atât UDMR cât și , să spunem, România Mare, își pierd rațiunea de a fi.
    Îmi amintesc, că doamna Smaranda Enache, era foarte bine percepută și apreciată de către societatea civilă în acele vremuri.

  24. ZAHARESCU….Pe concret cum ai cerut aici ….In opinia mea limba romana si limba maghiara sa fie materii obligatorii de bacalaureat …pentru etnicii maghiari …si restul in limba romana ..toate materiile ….Stapanind bine si limba romana si limba maghiara ,etnicii maghiari vor putea oricand sa traduca si sa expuna istoria si geografia Romaniei in limba maghiara …oricui vor dori …Teama mi-e ca daca istoria si de ce nu ,geografia Romaniei vor fi editate in limba maghiara in manuale vor aparea elemente si puncte de vedere diferite de ale istoricilor si geografilor romani ….pe frustrari iredentiste si de promovare a originii zonelor respective si a istoriei lor conform dorintelor unor etnici maghiari de enclavizare ,independenta etc etc…agitand spiritele in Romania spre o directie destabilizatoare pentru mediul social,economic si politic din aceeasi Romanie …

  25. @all
    Vă mai spun la toți ceva, după care plec să-mi văd de treburi :
    Cine seamănă vânt, culege furtună…cred că un principiu mai..fundamental decât acesta, cu greu poate fi găsit.
    Vă(ne) mai sugerez ceva, când vorbiți/vorbim de principii : nu trebuie să uităm nici un moment că ne referim la oameni foarte concreți, în carne și oase, cu nume și prenume.
    Pentru Ei, există sau sunt necesare principiile…nu pentru noi, care le promovăm, doar ca să ne (auto)gâdilăm plăcut urechile și orgoliile.

  26. @cmoro-ps
    Nu cred că manualele în limba maghiară pot deveni subversive…iarăși induci în conștiințe teoria conspirației.
    Nu uita că aceste manuale se elaborează și se validează sub egida ministerului educației.

  27. Interesant faptul ca pana in 89, la liceul Bethlen Gábor totul se preda in limba maghiara si n’a fost niciun razboi civil, chiar daca bucurestenii isi cumparau painea in Sf Gheorghe, unde ungurii nu vorbeau romaneste…..
    Metoda cu pericolul maghiar a prins inca de pe vremea lui Gheorghiu-Dej si constat ca mai merge si acum, dovada ca poporul roman este usor manipulabil….In 90, ca sa ramana la putere, tovarasii au provocat evenimentele de la Tg Mures, cunoscand pofta de alcool si incultura localnicilor romani……

  28. Este bine ca minoritatile sa fie ajutate sa-si pastreze si sa-si dezvolte aptitudinile in limba materna. Poate ca dupa exemplul oferit de Funeriu priving grija fata de minoritatea maghiara din Ro, Ungaria va dovedi la randul ei acceasi deschidere pentru cea mai bine reprezentata minoritate a lor, deschizand calea spre afirmarea limbei rrome in scolile din Ungaria unde aceasta minoritate este mai bine reprezentata. Poate europarlamentari progresisti, de tipul dlor Ladislau Orban si Laszlo Tokes vor dovedi spiritul de initiativa si consecventa pe care le-au afisat pana acum in sprijinirea afirmarii minoritatilor din UE si vor sprijini o asemenea initiativa.
    @Katrina, 15.02:
    …este in interesul proprietarilor de magazine in special sa ofere servicii in limba populatiei majoritare, este la mintea cocosului (..ma rog, a gainii, in acest caz). Fundamentalismul etnic nu este in spiritul european…

  29. ZeV
    Se pare ca nici francezii nu inteleg prea bine ce spui 🙂

    Dar voi continua

    Dragutilor,
    Vad ca nu ma ajuta nimeni, asa ca incep singur caci ca tot mereu de altfel ne blocam daca depasim stadiul de cafenea sau de coltz de strada, scara de bloc, opinii etc
    Ca sa lamuresc intrebarea de la b) care este legitima fiind cu un raspuns invocat de multi adica in ce masura invatarea obligatorie a unei limbi nonmaterne anume ,in cazul de fata limba oficiala a statului, dar atentie, obligatorie ca atare cum este in art 37 si nu obligatorie de a fi aleasa doar intre mai multe cum se intampla cu limbile straine in scoala de limba romana, este o caracteristica suficienta ca sa o scoata din randul limbior nonmaterne oarecare pe care orice copil este obligat sa le invete in diverse grade, in diferitele cicluri de instructie pe care le parcurge si sa o puna in randul limbii oficiale ca o alta posibilitate nu mai este, ma voi ocupa de ce se intampla in alte state europene cu grupuri etnice endemice si nu venetice cum sunt si la noi endemice minoritatile nationale care conteaza.
    Silver aici ma poti si tu ajuta explicand cum se aleg limbile straine si care este obligativitatea in raport de ele sau facultativitatea in scoala de limba romana si in diferitele cicluri de invatamant ale acesteia(patru clase , general, liceu)

    Asadar in Franta statul se defineste ca fiind o Republica indivizibila, laica, democratica si sociala iar Limba Republicii este franceza.
    Asadar, accepta sau nu francezii termenul de etnie, de etnic cu scalambaielile lor politice corect, care ii mai si pocnesc apoi precum bumerangul, franceza cu certitudine este limba creata pe teritoriul Frantei, de etnia franceza, in cultura franceza si apoi exportata in lume.
    In Franta legea reglementeaza si regulile privind nationalitatea.

    In Franta sunt multe limbi regionale asa numesc ei limbile vorbite in mod endemic de cetateni, pe teritoriul european(hexagon)fiind zece astfel de limbi, limba occitana fiind vorbita masiv in jumatea sudica a frantei de cca 3 milioane de cetateni din cele 13 care locuiesc zona respectiva, celelalte noua fiind vorbite de un numar mai mic si cu ponderi mai mici, facand exceptie ca procent cu peste 50%, alsacienii care vorbesc alsaciana in proportie de 900000 din 1700000 de locuitori din Alsacia cat si corsicanii care sunt vorbitori de corsa in proportie de cca 150000 la 250000 de locuitori ai Corsicii
    Tinand cont de acestea in Constitutie s-a adaugat in 2008 un art 75-1 in care se spune:
    Art. 75-1. – Les langues régionales appartiennent au patrimoine de la France. »
    S-a incercat sa se introduca acest principiu direct in art. 2 unde se introduce limba oficiala de maniera:
    « La langue officielle de la République est le français. Les langues régionales appartiennent au patrimoine de la nation. »

    dar s-a renuntat la ea.

    Problema este ca in Franta primeaza franceza si deci francezii au problema extintiei acestor limbi regionale.
    In acelasi timp se pare ca pana acum Franta a semnat dar nu a ratificat :la Charte européenne des langues régionales ou minoritaires pe care se pare ca Romania a ratificat-o considerand ca este contrarie prevederii sala constitutionale cum ca limba Statului francez este franceza!?
    Noi am ratificat-o in 24 octombrie 2007 si pe langa alte limbi am recunoscut ca si alte tari din jur cu exceptia Ungariei si limba romani(roma) asadar aceasta lege se va aplica pentru toate acele limbi recunoscute.

    Iata ca marea democratie franceza este mai conservatoare decat noi.

    Si acum sa vedem ce spune cea mai recenta si in vigoare lege privitoare la intrebuintarea limbii franceze(nota mea : si de aparare a limbii franceze) numita legea Toubon (4 august 1994) care merita citita ca sa vedeti cum isi apara francezii limba chiar daca in rest sunt atat de permisivi :
    http://www.tlfq.ulaval.ca/axl/europe/franceloi-1994.htm
    si din care spicuim:
    -limba franceza este limba de invatamantului, a activitatii de munca, a comertului si a serviciilor publice;
    -stapanirea limbii franceze si cunoasterea a alte doua limbi fac parte din obectivele fundamentale ale invatamantului;
    – limba invatamantului, a examenelor si concursurilor , a tezelor si memoriilor in institutiile de invatamant public sau private este franceza, cu exceptii justificate de necesitatile invatamantului limbilor si culturilor regionale sau straine sau cand profesorii sunt invitati din strainatate. Se ecepteaza de la acest articol, scolile straine din Franta.

    Cred ca noi in Romania nu avem asa ceva si poate ca ar trebui sa ne facem o astfel de lege caci si limba romana trebuie protejata sau poate nu , poate trebuie inlocuita cu cea roma ca tot se aseamana la nume?

    Nu trag inca o concluzie caci mai trebuie sa mai intreb cateva state. 🙂

  30. ZeV, #14:40

    Vad ca intre ce spui tu cu vanzatoarea si ce spun si eu la #14:14 ref la magazin si “ghere ida ciolom” ca temenul mai tare l-am uitat sau nu mi l-o fi spus la ceas de taina Ildiko(poate mi-l spune Katrina ca pe NG nu indraznesc s-o intreb, in caz ca poate stie), nu sunt deosebiri, adica pe anecdotica suntem de acord, eu totusi atingand maximul de confratietate( bine ca nu s-a lasat si cu bebelusi ) iar cu un coleg -amic cu care m-am caftit pentru, sa zicem, tot o Ildico, m-am facut frate de sange cat ne-am sangerat noi nasurile 🙂
    Dar nu despre asta vorbeam eu… 🙂

    Poate ca in finalul analizei o sa ajung la concluzia ca legea este OK, dar pe alte baze decat ale tale.
    Eu cu de jure ma ocup, ca restul sunt nisipuri miscatoare 🙂
    Si am spus ca inca nu stiu inca sunt la analiza si nu la axiologie. 🙂

  31. Buddywonca aveti un avertisment!
    Injuriile si insultele nu sunt permise.

  32. @ion adrian
    Fie cum spui tu, ioane și spun asta pentru că energiile noastre trebuie concentrate (și nu rispite) împotriva adevăraților dușmani ai statului român, care nu au nici o legătură cu etnia maghiară…aceștia fiind cetățeni români, de naționalitate pur sâne română 🙂
    Oricum, exemplul pe care tu l-ai extras într-o amplă pledoarie pro domo din legislația și constituția franceză, nu are o relevanță pentru specificul interetnic din România.
    Franța a fost un mare imperiu care a creat dependență ( în colonii ) de limba, civilizația și..șansele economice pe care metropola suzerană le-a indus la nivel de masă, în special în Africa. Pentru imigranții care s-au integrat, a fost un privilegiu învățarea limbii și cunoașterea culturii franceze.
    Pe de altă parte, aroganța indusă de sentimentul superior al apartenenței la o cultură superioară, îi face în prezent pe francezi extrem de vulnerabili la valurile recente de imigranți care, deși se chinuie să învețe limba localnicilor, nu au nici o intenție de a se integra în civilizația milenară a Franței.
    Francezii *mare parte dintre ei) , în obtuzitatea lor autosuficientă, pur și simplu nu văd, sau refuză să vadă evidența că politica lor de asimilare și integrare pe cale naturală, doar prin magnetismul istoriei lor, a fost (și este ) un imens eșec. Dovada, o oferă tot mai desele manifestări de violență (inclusiv prin incendieri de mașini și acte de vandalism), extremism și contestare a regulilor…sau de menținere a unora din avantajele costisitoare cu care cetățenii au fost obișnuiți.
    De aceea, cred că societatea lor este condamnată, în timp, la disoluție, dar asta e altă problemă de discuție.
    De fapt, Ioane, noi românii ce oferim ca exemplu maghiarimii, sub aspectul valorilor promovate, sau prin comportamentul nostru brownian (fiecare contra a fiecare) ? Ce șanse economice au maghiarii în alte zone ale țării, unde afacerismul de stat lasă cu greu loc intrușilor sau..veneticilor sosiți din alte zări ?
    Principii ? Singurul promovat cu obstinație, de-a valma, de politicieni și cetățeni, este unul singur :
    ,,NOI suntem stăpâni în țara aceasta, voi sunteți TOLERAȚI și trebuie să ne respectați și să faceți ce vă spunem noi, că altfel…..” Altfel, CE ? Ion Adrian ?
    Dimpotrivă (cred eu ), un comportament echlibrat și moderat bazat pe acceptul diferenței, ne va conferi greutate autoritatății morale de a cere și celorlalți să ne respecte. Atât în România, cât și în Ungaria.
    PS
    Sunt convins că în urma analizei pre-axiologice, vei constata că legea e OK.. 🙂
    Dar sunt conștient că ai nevoie de timp pentru a-ți verifica propria metodă, dar vei ajunge cu siguranță la același rezultat pentru că pur și simplu nu există alternativă la toleranța interetnică.

  33. ZAHARESCU..Pentru 15.15……Nu pot sa te contrazic dar nici tu nu ma poti contrazice in privinta santajului practicat de UDMR la PDL…Si nici nu poti sa anticipezi atitudinea maghiarilor europeni intr-o Romanie europeana dupa aceste concesii si altele care vor veni…Poate odata cualte reglementari europene ceea ce ar face inutila controversa noastra..
    Maghiarii pot veni cu translator la negocierile comerciale de oriunde din Romania iar romanii se pot duce cu translator in zone cu majoritate maghiara pentru a se putea intelege pe anumite teme si domenii …efectul bulgarelui de zapada la micile si “indreptatitele ” concesii cerute de UDMR …in numele electoratului etnic maghiar pe care pretind ca ii reprezinta ..si care electorat nu cred ca are problema legii educatiei pe agenta personala a prioritatilor …ci are aceeasi agenda personala de prioritati cu cea a romanilor …cu care se inteleg mai bine sau mai rau independent de liderii UDMR si iredentistii maghiari ….
    In plus ..manualele sunt avizate de ministerul invatamantului ….daca UDMR reuseste sa mai prinda mandate in parlament ca fctor determinant intr-o majoritate sigur ca orice manual va fi aprobat de oricare ministru…mai ales de Funeriu ..daca trece legea educatiei si daca PDL se va mentine la putere …cu ajutorul UDMR si fara anticipate ….
    Sunt numeroase exemplele de casatorii mixte intre romani si maghiari ..prietenii ,asociatii ,societati mixte romani-maghiari ,bune relatii intre romani si maghiari …fara actuala lege a eduatiei,fara manuale in limba maghiara si fara aprobarea liderilor UDMR care au furat etnicilor maghiari,cetateni romani tot ce se putea fura ..cot la cot cu politicienii romani …
    Iti repet ..am toata intelegerea pentru acest demers fie si european (desi am rezerve mari in privinta scopului si tintelor liderilor maghiari …care cred ca sunt pliate pe vecinatatea si interesele Ungariei …) …pe redesenarea hartii Romaniei …o idee cretina de vreme ce suntem in viitorul apropiat in concertul economic si politic european ca interpreti tutti isti ….
    Ma irita doar vizibilul santaj la care se preteaza smecherii si profitorii lideriUDMR …care ar merita macar un mandat sa stea acasa ….sau sa vina la remorca unui partid ..cu linioara de rigoare …ma irita faptul ca PDL cedeaza de dragul puterii si aproba ceea ce cer liderii UDMR in conditii de forta ..bazandu-se pe majoritatea parlamentara precara a arcului puterii …

  34. poveste cu aldine:
    zaharescule … s’ar parea ca vrei sa ne vorbesti gros … ti’a explicat ion adrian da’ nu cred ca ai inteles … o sa incerc sa’ti explic eu … cand vrei sa incepi sa scrii ingrosat pui un grup de trei semne … mai mic, b, mai mare …. cand nu mai vrei sa scrii ingrosat pui alt un grup de patru semne … mai mic, /, b si mai mare … fara spatii intre ele … ceeace ai pus intre aceste doua grupuri de semne va aparea cu caractere ingrosate … 🙂

  35. Pentru că tot discutam, acum câteva zile, despre Frumuşeanu-Crăiniceanu…

    http://www.cotidianul.ro/127250-SPP-ul-lui-Basescu-dicteaza-la-Palatul-Parlamentului

    Eu nu aş spune “SPP-ul lui Băsescu”, este însă evident că serviciile secrete au astăzi un rol mai important decât simpla prevenire a actelor de agresiune… Mie tare îmi pare că astăzi serviciile secrete sunt o instituţie mai importantă decât Parlamentul României, poate şi decât Preşedinţia şi Guvernul. Poate că aşa trebuie să fie într-o democraţie.

  36. poveste cu folclor:
    eu am locuit o vreme’n sfantu” gheorghe … cumparam din orice magazin orice produs … asta’i cu “nu te servesc daca vorbesti romaneste” e o prostie … ungurii’s catraniti nu ca le cumparmam painea … ci ca nu’i lasam sa ne fure pamanturile … 🙂

  37. ***Zaharescu Valeriu – Bingoooooooooooooooooo!
    Şi când vrei să scrii aplecat, procedezi aşa: mai mic i mai mare şi închizi cu mai mic /imai mare. Silverstar Fără pauză între semne.
    Să te văd.

  38. poveste cu scolioza:
    zaharescule … io nu te’as sfatui sa scrii “aplecat” … c’o sa patesti ce zice povestea … daca vrei sa scrii inclinat ( italic) atunci procedezi ca mai sus (18.28) da’ in loc de “b” pui intre semnele mai mic si mai mare “i” sau “/i” … la scriere ingrosata (aldina – grasa) acolo era “b” de la “bold” … la cea inclinata (italica) e “i” de la “italic” …. 🙂

  39. @Bibliotecaru says ora 10.19:
    Fiindca nu cred ca sunteti om de afaceri ci doar persoana media-networking (combinatia om-de-afaceri-patron-media e totala, modelul insa nefiind inventat de dl.Prigoana…oooo, nu ci cu ultmult mai devreme tot de…americani, la fel ca si sindicatul….mafiei americane din anii ’30) inteleg de ce nu faceti diferenta intre membrii de partid si investitorii P.P., care cotizand la P.P. devin potentiali detinatori de 20000 euro (inca n-am inteles daca cash sau scriptic.Ce mai conteaza forma…ieuroi sa fie… 🙂 ).
    Deci P.P. va fi primul partid organizat ca fond de investitii… 🙂 Nu-i asa ca e logica logica mea ? 🙂 🙂 🙂
    bibliografie: http://www.librariabucuresti.com/Carti-Mafia_SA_100_de_ani_de_Cosa_Nostra-5625.htm
    Deci ei au trecut prin ce trecem noi, dar acum 90 de ani, cum spuneam.Doar socialismul l-au ratat americanii…

  40. Fiind un popor realmente credincios, e ferit !

  41. erata la link:

    ?????
    p.s. cred c-am inytat in twightlight zone iar… 🙂

  42. Continuare:
    In Anglia care este formata din patru natiuni si totusi nu e un stat federal ci unitar nu exista o limba oficiala dar engleza fiind vorbita de 95% din populatia din toate aceste teritorii este de facto oficiala.
    Observatie importanta :Cu alte cuvinte de aici deducem ca limba oficiala este cea care trebuie vorbita de toti sau aproape toti cetatenii daca atunci cand si fara a fi legiferata acesta calitate, este folosita de facto de aproape toti si este privita ca de facto limba oficiala.
    Este de fapt definitia empirica a limbii oficiale si ce i se pretinde acesteia pentru ca altfel nu ar mai fi un instrument de coeziune al cetatenilor si asta este de fapt problema esentiala pe care o urmareste invatamantul.
    Desigur ca in statele ce formeaza Marea Britanie se invata in limbile acestora si doar faptul ca se defineste ca unitar desi are multe componente federale ne face sa nu mai urmarim mai departe situatia din Anglia

    Spania, ceva mai aproape de noi cu o populatie numeroasa castiliana, stat care se doreste puternic unitar si asta este si in constitutie si cu o limba oficiala castiliana adica cea ce noi numim spaniola.

    Art 2. The Constitution is based on the indissoluble unity of the Spanish nation, the common and indivisible homeland of all Spaniards, and recognizes and guarantees the right to autonomy of the nationalities and regions which make it up and the solidarity among all of them.

    Article 3 [Official Language]
    (1) Castilian is the official Spanish language of the state. All Spaniards have the duty to know it and the right to use it.(nota mea: Ceva esential si care permite toate celelalte liberalizari ceea ce la noi nu este stipulat si a fost o eroare ca nu am lamurit din 1990 acest aspect, dar ar trebui asa cum in Anglia engleza este practic oficiala si la noi stat latin asemanator Spaniei sa consideram ca si noi avem aceasta prevedere care daca ar fi lasa mult mai mare libertate celorlalte cum ar fi invatarea limbii etc )
    (2) The other languages of Spain will also be official in the respective autonomous communities, in accordance with their Statutes.(nota mea: este foarte frumos si este posibil cat timp la al(1) este prevederea subliniata si pe care noi din pacate nu o avem si poate ca la schimbarea Constituiei va trebui sa impunem asta si apoi tot ce vrea ZeV sa fie , sa fie 🙂 )
    (3) The richness of the linguistic modalities of Spain is a cultural patrimony which will be the object of special respect and protection.(bla,bla bla..)
    In Spania sunt zone cu doua limbi oficiale din care una este ca o limba materna (galiciana, catalana, velenciana, basca) in respectiva provincie autonoma si cealalta este limba oficiala spaniola.
    Problema este ca si aceste limbi sunt materne pentru niste provincii dar nu si pentru niste state diferite invecinate cum este la noi limba maghiara.

    Si pentru acesta sa mergem la Cehia cu a sa minoritate germana in granita cu Germania:

    Cehia ca si Romania este un stat unitar , suveran, indivizibil ca teritoriu si democratic, dar avand regiuni cu autoguvernare care sunt comunitati de cetateni locuind intrun teritoriu anume si care au dreptul la autoguvernare fiind formata din 13 asemenea regiuni plus capitala Praga , aceste regiuni sunt cu o popultie intre 400000 si 1200000 deci mai degraba un criteriu geografic.
    Limba cehă nu este limba oficială declarata constitutional dar practic si cutumiar toata legislatia este facuta ca si cum ar fi astfel. (nota mea: spre deosebire de noi unde din cauza zazaniei politice mioritice aproape degeaba este romana declarata astfel)
    Legea educatiei din 1990 permite institutiilor de invatamant fara a le obliga sa realizeze invatamantul si in alta limba decat in ceha.
    Nu am gasit nimic despre invatamantul in limba ceha.

    -Italia este un stat unitar si indivizibil, recunoaste si sustine autonomiile locale; activeaza în
    serviciile ce depind de Stat, cea mai ampla descentralizare administrativa; stabileste principiile si metodele legislatiei sale, exigentelor autonomiei si ale descentralizarii.
    – Republica sprijina prin norme speciale minoritatile lingvistice.

    Se pare ca nici Italia nu are legalmente limba oficiala !?
    Nici Suedeza nu e limba oficiala in Suedia in 2005 parlamentul refuzand aproape unanim s-o declare astfel.!!!
    Se promoveaza bilingvismul pentru minoritati, ca si in Spania.

    In concluzie se pare ca lucrurile sunt rezolvate acceptabil in diversele tari dar de stul de divers ceea ce arata ca nu legea in mod expres conteaza, ci mai degraba situatia locala.
    Sunt tzari unde limba de stat este dorita si invatata de toti si fara nicio fortare anume in statele cu mari culturi si sunt zone unde este o stare de opozitie latenta si mocnita cum poate ca sunt judetele maghiare din vest.

    Cred ca solutia este cea economca si de necesitate, care sprijinita de obligativitatea stipulata prin lege de a cunoaste limba oficiala a statului, ca in Spania, ar fi poate de bun augur.

    Cred insa ca nu rezulta din nimic ca o anume programa scolara care restrange invatamantul in limba romana ar insemna o restrangere de suveranitate sau un tratament de limba straina odata ce pentru invatarea limbii romane se introduce obligativitatea, o programa mai ampla decat a celorlalte limbi straine care nu e stipulata direct in lege dar asa trebuie sa fie si eventual examenele de absolvire care se dau pentru diferitele cicluri de invatamant sa contina ca materie obligatorie scris si oral si cunostinte, atat doar cunostinte de romana, adica sa poti povesti ceva intr-un text scris sau vorbit , text care sa presupuna cunostinte de baza ale limbii si de orientara sociala si cetateneasca in limba romana(infine nu sunt eu un pedagog) adica nu ca pentru romanii de limba materna romana, care dau un examen de literatura romana, ca ei limba o cunosc de acasa si din tot ce fac.

    Deci se poate accepta renuntarea la geografie si istorie in romana in aceste conditii si cu introducerea unor reguli cu sanctiuni(amenzi usturatoare), in zonele in care etnicii romani ar putea fi cumva discriminati lingvistic de etnicii maghiari, care sa nu poata sa invoce in aparare lipsa de scolarizare suficienta, pe care cu atata obstinatie o revendica liderii lor pe carec ei ii voteaza.

  43. poveste cu chica:
    pe mine nu ma intereseaza cu ce limba vorbesc bozgorii … ei au, oricum, par pe limba … si inca le mai miroase a potzocii cu care se hraneau in stepele asiatice … 🙂

  44. ***cenushares – sigur că trebuie să-ţi mulţumesc pentru că te-am copiat. Şi lasă aşa, aplecat că-i mai românesc şi mai pe înţeles pentru toată lumea. Nu te da tu prea doct…
    Iar ţi-am zis-o! 😆

  45. poveste cu prietenie:
    silverstar … pari mai relaxata … iti sta mult mai bine … 🙂

  46. poveste cu principii:
    gabriela … eu am respectat intotdeauna principiul biblic conform caruia daca unu’ iti da o palma, in cazul nostru un bozgor, sa intorci si obrazul celalalt … numa’ ca biblia nu ne spune ce sa faci intre datu’ palmei si intoarcerea celuilalt obraz … mie imi place ca inainte de a intoarce celalalt obraz sa’i dau aluia un pumn in nas … de cele mai multe ori obrazul celalalt e salvat … 🙂

  47. Dna Elena Udrea,

    Acum dupa o zi si ceva de munca poate putin inutila, dar utila pentru mine care nu stiam la ce concluzie voi ajunge si am inceput fiind in dezacord ieri cu Funeriu si ajungand azi, totusi oarecum conditionat, sa fiu de acord si o sa vedeti in ce scriu bolduit despre ce este vorba.
    Asa dar si cu autoironie:

    FINIS CORONAT OPUS

    Dupa o zi de munca poate ca destul de inutila dar pentru mine utila caci nu eram convins de ce concluzie voi fi obligat sa am va transcriu doar concluzia la care am ajuns.

    Asadar in concluzie se pare ca lucrurile sunt rezolvate acceptabil in diversele tari dar destul de divers, ceea ce arata ca nu legea in mod expres conteaza, ci mai degraba situatia locala.
    Sunt tzari unde limba de stat este dorita si invatata de toti si fara nicio fortare, anume in statele cu mari culturi si sunt zone unde este o stare de opozitie latenta si mocnita cum poate ca sunt judetele maghiare din vest.

    Cred ca solutia este cea economca si de necesitate, care sprijinita de obligativitatea stipulata prin lege de a cunoaste limba oficiala a statului, ca in Spania, ar fi poate de bun augur.

    Cred insa ca nu rezulta din nimic cu necesitate, ca o anume programa scolara care restrange invatamantul in limba romana renuntand la acesle doua discipline istorie si geografie, ar insemna o restrangere de suveranitate sau un tratament de tip limba straina pentru romana odata ce pentru invatarea limbii romane se introduce obligativitatea(este introdusa in art 37 al (1) ), o programa mai ampla decat a celorlalte limbi straine care nu e stipulata direct in lege, dar asa ar trebui sa fie si examenele de absolvire care se dau pentru diferitele cicluri de invatamant sa contina ca materie obligatorie scris si oral si cunostinte, atata doar, cunostinte acceptabile de romana, adica sa poti povesti ceva intr-un text scris si vorbit , text care sa presupuna cunoasterea minimala de baza a limbii romane si de orientara sociala si cetateneasca in limba romana(infine nu sunt eu un pedagog), adica nu ca pentru romanii cu limba materna romana, care dau un examen de literatura romana, ca doar ei limba o cunosc de acasa si din tot ce fac.

    Deci se poate accepta renuntarea la geografie si istorie in romana in aceste conditii si cu introducerea unor reguli cu sanctiuni(amenzi usturatoare), in zonele in care etnicii romani ar putea fi cumva discriminati lingvistic de etnicii maghiari, care sa nu poata sa invoce in aparare lipsa de scolarizare suficienta, pe care cu atata obstinatie o revendica liderii lor pe care tot ei ii voteaza.

  48. ZeV ,
    De ce te grabesti si nu astepti ca Finis coronat opus 🙂

  49. Ma bucur sa vad ca faceti aceste precizari si sper sa aiba cat mai multa lume accesul la blogul dumneavoastra.

  50. Ca de obicei opozitia se grabeste sa isi asume meritele altora pentru a mai castiga ceva simpatie de la electorat.

  51. Imi face placere intotdeauna sa va citesc blog-ul pentru ca am acces la informatie nedeformata de presa.

  52. PS. A fost o demonstratie de felul in care ajung sa-mi schimb o parere, dupa o analiza ceva mai adancita, desigur ca inca foarte superficiala, dar cum Dementul era de dimineata la concluzia asta a mea si a Spaniei, ca odata ce este obligatorie cunoasterea limbii de stat unice pe intreg teritoriul, orice altele sunt permise daca vrea muschii lu Pishta cred ca oricat as adancii anaiza tot aici as fi 🙂

  53. Succes si in proiectele viitoare ca energie si putere de munca aveti destule.

  54. poveste cu politician adevarat si sclavi portocalii:
    n’au trecut nici doua saptamani de cand angela merkel a declarat ca in germania “multicultralismul a estuat” si ca “strainii trebuie sa sa invetze limba germana” … restu’, adica pomelnicele lui ion adrian, sunt poezii … nascute din servilism .. .:)

  55. Foarte bine ca ati lamurit cum stau lucrurile. Lumea nu cunoaste dedesubturile politice.

  56. @Bibliotecaru:
    In completare, incercand sa scap de funny things, va propun sa studiati cum italienii au infectat si democratia americana, prin reprezentantul lor, Al Capone:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Al_Capone …deh…latini astia au inceput cu…crucificarea lui Isus, altfel, poate, pana acum aveam…nu formula armei nucleare ci formula nemuriri.

  57. Infrastructura este intr-adevar un segment cu probleme care are nevoie de investitii majore.

  58. Sper sa existe in continuare finantare pentru cat mai multe proiecte de genul asta.

  59. PNL si PSD practica un joc murdar ca sa isi atinga interesele.

  60. Este pacat ca in loc sa existe initiative si proiecte se incearca asumarea meritelor altora.

  61. Va favoriza mult circulatia in zona. Ma bucur sa aflu ca s-au finalizat lucrarile.

  62. Ce faci Alina-Ileana v-ati plictisit de analize si veniti si voi cu propria originalitate? 🙂
    Dar erati mai multe, veniti ca eu am terminat de acum si plange blogul(transfer din limbaj pocheristic) 🙂

  63. Rusinos ca nu a fost invitat niciun membru PDL la inaugurare. Dar se pare ca asta este nivelul politic din Romania.

  64. Opozitia nu este capabila sa isi perceapa rolul politic. Se rezuma la capcane, atacuri si carcoteli.

  65. erata:
    in loc de latini se va citi romanii
    In loc de nemuriri se va citi nemuririi.

  66. Si astfel a aparut Biroul Federal de Investigatii -FBI
    Nu stiu daca Grupul de Investigatii al Dl.Mugur Ciuvica se vrea o copie media a FBI, dar…e si asta o nice try.

  67. Alice,
    Stii ce-i nostim ?
    Al Capone(moralmente o merita) dar si Joe Luis(in nici-un caz nu merita acel tratament) au fost sanctionati cu o lege considerata azi de multi neconstitutionala si am si discutat in acest sens pe aici, acum niste zile, un film indicat de Biblio, dar ca deobicei, eu am servit, eu am pasat, eu am dat gol sau poate am ratat 🙂

  68. *** cenushares says at 19:20: silverstar … pari mai relaxata …
    Vremea-i relaxată, adică aranjată, fără schimbări majore în următoarele 24 de ore şi nu mă doare piciorul. 😆

  69. @ion adrian:
    Daca nu l-ati legat de “sindicat”…n-ati avut…rating… 🙂
    Nu fiti trist.
    Ati recuperat deja.

  70. @ Alice of Vonderland

    Spuneţi:
    inteleg de ce nu faceti diferenta intre membrii de partid si investitorii P.P., care cotizand la P.P. devin potentiali detinatori de 20000 euro

    Nu-mi este foarte clar unde şi ce anume am spus eu din care să trageţi această concluzie.
    “Partidul Poporului”, membrii săi de partid, nu au nici o legătură cu legea Cojocaru, doar nu se dau legi numai pentru membrii unui partid… Poate exista o legătură… decât, cel mult, din faptul că o vor propune în Parlament, în cazul în care vor putea face asta (adică dacă vor putea ajunge în parlament la viitoarele alegeri sau vor strânge semnături pentru o iniţiativă legislativă populară). Nu e vorba de nici o cotizaţie la P.P. care să conducă la deţinerea cupoanelor de 20 de mii de euro.

    Din curiozitate… de unde aţi dedus că aş fi spus asta?

  71. @ion adrian:
    Mie-mi plac documentarele.
    Filmele…doar cele amuzante sau istorico-fictiuni.
    Si biografiile,daca autorul cartii de la care porneste scenariu este …de incredere.

  72. poveste cu pasare de lumea asta:
    silverstar … nici pe mine nu ma doare piciorul … da’ io’s si mai relaxat … pentru ca eu am o durere …. 🙂

  73. Între sindicat şi syndicate nu există nici o legătură. În America sindicatul se numeşte labor union, din câte îmi amintesc.

  74. @Bibliotecaru:

    🙂

    A fost o incercare de-a mea de a glumi referitor la ceea ce ne-ati spus la ora 10.19.
    p.s.cred ca eu am zis,eu am ras.Singura.

  75. Regele Mistocarilor, al mai mare mistocar modern, Mihnea scrie :

    Cât aş fi de pesedist, nu pot să nu fiu de acord cu înfierarea cărtăresciană la adresa Micului Titulescu. Tipul este penibil şi nu merită să conducă nici un C.A.P. din Gorj. Un mărunt jurist lipsit de dimensiune culturală… Vorba distinsului Om de Afaceri Sorin Ovidiu Vântu, despre Băsescu, “nu are dimensiune metafizică.” Un puşti îmbuibat, un ginerică de popă de ţară, un pasionat de curse de maşini, când eu îl citeam pe Heidegger în original!

    Măcar Maestrul Năstase era Colecţionar de Artă, până şi Geoană parcă era mai echilibrat, mai matur. Cred că i se pregăteşte debarcarea lui Victoraş – ai grijă de moţiune, cât de curând. Distinsa Doamnă Roberta are dreptate… ”

    Mare satisfatie ludic -estetica in fata unui asemenea text.

  76. @ Alice of Vonderland 30.10.2010 at 20:00

    Chestiunea este că domnul Dan Diaconescu pare să culeagă roadele unei demagogii duse la extrem, acaparând demagogia celor trei partide. Ce se vor face cele trei partide fără demagogie, sau cu o demagogie inferioară celei Partidului Popular?

    Astăzi PRM a avut un congres… La televizor au apărut persoane în vârstă, unele chiar foarte, foarte hotărâte în a susţine PRM…

    Din păcate politicii româneşti îi lipseşte tocmai ştiinţa politică, ştiinţa guvernării, bunul-simţ, determinarea, şi dorinţa de a face bine ţării şi poporului. Cum demagogia şi aţâţarea spre adversar este strategia preponderentă… ce criterii de alegere poate avea poporul român?

  77. Si dupa ce la desfintat in octombrie 2004 pe AN, acum Cartarescu il desfiinteaza si pe Ponta :

    “Căci nu ştiu, în acest moment, să avem un guvern, nici nu ştiu să avem un popor. În acest moment nu avem nimic, nici în instituţiile statului, nici în stradă, nici în sediile partidelor, nici în ambasade, nici în creiere, nici în frigidere. Niciodată, dar absolut niciodată în istoria acestei ţări neantul cioranian n-a fost mai desăvârşit, mai fără speranţe. (…)

    Două nimicuri, cel din parlament şi cel de pe stradă, s-au reunit ieri într-o imagine emblematică pentru golul istoric în care trăim. L-am văzut pe copilul bătrân Ponta, acest produs nesărat al nomenclaturismului la a treia generaţie, acest nepot al lui Iliescu şi fiu al lui Năstase, conducând mulţimile ca un Coriolan Drăgănescu în cea mai tâmpită montare după Caragiale făcută vreodată. Ponta înconjurat de huliganii Stelei – iată noua imagine a noii revoluţiuni. Ponta cu tricolorul la gât, mânjind şi acest ultim simbol al mândriei noastre de sine, aruncându-l şi pe el în batjocură şi derizoriu. Ponta, cel mai prost demagog al PSD-ului, cel mai cusut cu aţă albă. (…)

    Este de neînţeles cum PSD-ul însuşi îl rabdă pe Ponta în fruntea lui, afară numai dacă nu-l cred un inofensiv om de paie al puternicilor din umbră. După ce epocile Iliescu şi Năstase s-au dus, acest partid, altădată măcar odios, periculos, redutabil în felul său, a ajuns pe mâinile unor marionete de care te-apucă râsu’-plânsu’”

  78. @ ion adrian
    🙂
    Asta în timp ce cel care îl susţineţi are o dimensiune culturală multilateral dezvoltată… citea De nominum analogia în original pe la grădiniţă. 😀

    Invitatus et ab ipsius rei obscuritate, et a nostri ævi flebili profundarum litterarum penuria, de nominuin analogia in his vacationibus tractatum edere intendo.

  79. ION ADRIAN….Ai avut decenta si verticalitate sa postezi randurile lui Cartarescu…toate ..si cele in care acesta “desfiinteaza ” si guvernul si institutiile statului reformate de acelasi guvern Boc si PDL ,desfiinteaza si partidele inclusiv PDL ul …..
    Doar comentariul tau de inceput e tendentios si colorat politic ….Cartarescu spune in legatura cu Ponta ce scriam si eu anterior despre Ponta …in mare …nu e la varsta potrivita in locul si functia potrivita si e mai mult decat posibil sa fie un pekinez tinut in lesa de grei si harsaiti politicieni din PSD ..dar din alta tabara decat cea a lui Iliescu …Poate e o tabara Nastase ,Sarbu si cativa care urca in politica gen Sova …un tanar pregatit ,cu verbul mereu la el si care cred ca e mult peste Ponta …un pekinez care se crede dulau …poate e in PSD si nu stim noi …exclus pe esichierul politic din Romania ..deocamdata …
    Pentru a argumenta cele de mai sus in legatura cu “desfiintatul ” iau arcul comentariilor lui Cartarescu citat de tine si trag catre tine cateva din sagetile scriitorului :
    -“Caci nu stiu sa avem in acest moment un guvern……..In acest moment nu avem nimic ,nici in institutiile statului …….nici in sediile partidelor …nici in ambasade ,nici in creiere,nici in frigidere…..”….Si apoi urmeaza despre Ponta ..mai apropiat de Nastase in calitate de “fiu” decat de bunicul sau Iliescu …caraghios si infantil in strada ….”cel mai prost demagog al PSD ului (???..deci sunt si in PDL etc etc) ”
    Dar ….Ponta si PSD ul conform sondajelor nu trebuie subestimat de nimeni ..nici macar de Cartarescu …Cum e partidul asa e si electoratul reflectat in sondaje in contul PSD…si e multi …..cum e PDL asa e si electoratul sau fidel….in scadere ….
    Despre PNL…numai de bine …indiferent ca mai e acolo un Tariceanu sau un Nicolaescu…PNL isi face bine temele in general ,are politicieni cu staif …nu m-as mira ca si Cartarescu …..(Ponta caraghios si demagog…PSD mai are fosile si Nastase e inca periculos pentru toti cei din politica romaneasca) ..guvernul PDL nu exista ,institutiile statului reformate de PDL nu exista …in creiere nu exista ..si nici in frigidere (pe motiv de guvernare evident) …..Despre PNL punctual …nimic ..doar ca e partid si are sediu ..si intra in categoria generalizarii despre partide …
    Cartarescu a mai produs niste articole foarte acide in EVZ …la adresa guvernarii actuale ,a PSD ului ….cred ca e liberal si national scriitorul Cartarescu …sau National Liberal …in constiinta si cugetul sau …

  80. S-ar parea ca FMI cauta asigurari si elemente de “continuitate ” in programele PSD si PNL …si se pare ca le-a gasit ….. Deci nu e exclusa si nici inoportuna pentru ei schimbarea puterii in Romania si lasarea la vatra a guvernului Boc …si daca FMI nu exclude ca neviabila aceasta schimbare …..ba dimpotriva …FMI are nevoie de o Romanie cu relansare economica si cat mai putine tulburari sociale …pentru a se asigura ca-si vor primi ratele si dobanzile la timp ..
    In rest ….poate Traian Basescu incearca sa faca lumina chamand partidele opozitiei la consultari ….pe tema verzei de Bruxelles …si timpul ei limita de expirare …

  81. FRANK….Iata ca despre varza guvernarii Boc a vorbit si Cartarescu (“caci nu stiu sa avem in acest moment un guvern”) …FMI cauta varza proaspata de Bruxelles la PSD si PNL…..
    Cam ciudat ,nu ?