PDL Bucuresti nu renunta la Legea Capitalei

Am văzut că unii au încercat să impună ideea că, urmare directă a anulării referendumului, PDL Bucureşti renunţă la Legea Capitalei şi principiile pe care aceasta se baza. Mai mult,   nişte primari de sector îşi frecau mânuţele de bucurie că îşi păstrează feudele, alţii se gândeau la copăceii pe care îi vor planta în perioada imediat următoare.

Referendumul a fost anulat pentru că România va trece în perioada următoare printr-un proces de reorganizare administrativ-teritorială. Lucru care afectează în mod evident şi Capitala, care va fi astfel inclusă în zona metropolitană Bucureşti-Ilfov. Cu potenţial de extindere până la Dunăre, până în anul 2016.

În aceste condiţii, referendumul ar fi fost inutil, pentru că, practic, nu ar fi vizat noua formă administrativ-teritorială a regiunii Bucureşti-Ilfov.

După reorganizarea administrativă însă, nu numai că este indicată şi utilă, Legea Capitalei este şi obligatorie. Pentru că va fi nevoie de o lege care să reglementeze în mod practic activitatea administraţiei publice locale de la nivelul Bucureştiului.

Aşa că bărbaţii politici de Bucureşti ai USL să nu se bucure atât de tare, crezând că au scăpat de procesul de debaronizare pe care au reuşit să-l impună la nivelul sectoarelor, după modelul iluştrilor înaintaşi din ţară. Debirocratizarea, eficientizarea administraţiei, bugetul unic al Bucureştiului şi strategia de dezvoltare unitară a Capitalei se păstrează pe lista noastră de priorităţi. Repet ceea ce spunea şi Preşedintele la referendumul din 22 noiembrie 2009: băieţi, de ce vă e frică nu scăpaţi!

De altfel, PDL doreşte această reorganizare administrativă naţională tocmai în scopul de a face cât mai suplă administraţia şi de a-i elimina pe baronii locali care s-au înscăunat la nivelul multor judeţe din ţară. Pentru binele consolidării democratice, economice şi sociale a ţării, aceştia trebuie înlăturaţi. Şi cei care spun că baronii locali sunt buni ar trebui să se uite atent că, din cauza unor asemenea „stăpâni”, se poate ajunge la blocarea fondurilor europene.

Reorganizarea administrativă e un pas de reformă a statului absolut necesar şi din perspectiva celor peste 35.000 de consilieri locali şi judeţeni din România. Principiul pe care noi l-am propus la Bucureşti trebuie extins la nivel naţional – o administraţie mai suplă este o administraţie mai eficientă şi limitează pericolul corupţiei generalizate.

PDL Bucureşti a fost un deschizător de drumuri, aici apărând prima discuţie referitoare la schimbările pe care trebuie să le cunoască administraţiile locale. Văd procesul acesta complex de reformă administrativă la nivel naţional ca pe o extindere a multora dintre principiile existente în Legea Capitalei.

 

63 thoughts on “PDL Bucuresti nu renunta la Legea Capitalei

  1. Buna ziua.va rog sa ma sfatuiti cine poate trage la raspundere un primar dintr-o comuna care nu face absolut nimic pentru comuna in care a fost ales?
    Vorbesc despre primarul comunei Cazasu jud. Braila,comuna practic lipita de oras dar vizibil subdezvoltata inclusiv in comparatie cu alte comune din acelasi judet.
    In alta ordine de idei cum sa convingem acest primar sa pietruiasca doua strazi lasate nepietruite in mijlocul satului. Efectiv de la un capat al localitatii a pietruit(in mod oribil) toate strazile pana la un moment dat,a lasat doua strazi de pamant ,apoi a pietruit in continuare.Strada pe care locuiesc nu poatefi descrisa in cuvinte avad diferente de nivel (gropi) de 30cm.este strigator la cer.Dl primar ne minte de doi ani de zile ca v-a face ceva si nimic.indiferenta si nesimtirea sunt la ele acasa in aceasta primarie.
    Va rugam faceti ceva sa se trezeasca si autoritatile acestei comune. Mentionam ca stazile cu pricina sunt stazi de acces catre scoala,gradinita,posta,si politie da noroiul este pana la genunchi in anul 2011.
    Va scriu in numele tuturor locuitorilor acestor strazi si a copiilor care innoata in fiecare zi catre scoala si gradinita.
    Va multumim !

  2. ***Bună ziua, doamna E Udrea! 😆
    Da’ ce faceţi, doamnă, cu opoziţia? Nici nu le daţi voie să-şi revină dintr-o uimire că-i băgaţi în alta de au început să şi abereze: actualul Traian este confundat cu Traian din istorie cel de acum vreo doua mii de ani… Sau invers… Oricum, nu mai contează. PSD este iar dispus să modifice istoria…

  3. proces de reorganizare administrativ-teritorială
    De Drept forma legala de economisire a resurselor bugetara, Baronii nu dispar .

  4. In niciun caz nu ma numar intre cei care “spun ca baronii locali sunt buni”. Cred insa ca ei nu vor fi nicicand eliminati. Experienta ultimilor douazecisi de ani ma indreptateste sa afirm ca mai degraba vor disparea idei si partide decat oameni de a caror putere si influenta – ce va fi din ce in ce mai des manifesta – au nevoie atat de multi.
    Sper, pentru binele celor multi, ca viitorul va demonstra ca ma insel (si) in aceasta privinta.
    Tuturor, o seara cat mai buna.

  5. CAZASU a ramas tot un sat oarecare la cativa metri de braila,daca braila ar fi fost bine administrata Cazasu de multi ani ar fi devenit o zona rezidentiala ,dar ambele localitatisunt prost administrate.IN CONCLUZIE , TREBUIE SA MATURAM BALEGARUL POLITIC NUMIT USL,SAU CODIFICAT 3B U M (TREI BALIGI URAT MIROSITOARE).ATUNCI O SA VORBIM DE ADMINISTRATORI SI DEZVOLTARE URBANA.DNA MINISTRU POATE SA AJUTE , DE FAPT DATORITA DSALE IN BRAILA SE LUCREAZA PUTERNIC LA MODERNIZAREA BD DOROBANTI SI URMEAZA CALARASI.PSD NU A PUS O CARAMIDA 20 DE ANI IN ORAS,A LASAT IN URMA NUMAI RUINE.

  6. Doamna Udrea, erati cea mai mare sustinatoare a referendumului privind Legea Capitalei. Baseascu a spus ca legea nu este de actualitate, implicit si referendumul. Dvs. de ce vreti sa continuati cu aceasta lege?

  7. ion adrian a scris pe 13 Iunie 2011, 05:20 pm
    ZeV,
    Frank s-a ostenit si a raspuns solicitarii mele. Tu nu?

    Repostez de pe pagina anterioară:
    ZeV a scris pe 13 Iunie 2011, 06:45 pm

    @ ion adrian
    Cum m-am așteptat, de altfel, perspectiva din care privești o temă atât de serioasă, complexă și cu profunde rădăcini istorice, este una aplicată și de maximă responsabilitate.
    Sincer să fiu, nu am citit proiectul de lege al guvernului, a cărui angajare a fost pripit anunțată, cu surle și trâmbițe , de un terchea berchea cunoscut sub numele de Ioan Oltean, ÎNAINTE ca în coaliție să se fi ajuns la un consens. Din start, a fost o eroare majoră de comunicare, fiind necesar un interval de analiză și…cunoaștere la nivelul structurilor de partid, după anunțul oficial al Președintelui. De aceea revin și spun, PDL nu este încă un partid reformat, cu rang de partener egal al șefului statului. Cum ar putea, cu Oltean și Roberta Anastase cocoțați în vârful partidului pe post de steaguri ?
    În fine, am făcut niscaiva săpături și-ți pot spune câteva lucruri tulburătoare legate de istorie, compilând următoarele:
    – Adrian Năstase a avut aceeaşi obsesie când era prim-ministru. Motivul său era că “nu ştiu, împărţirea administrativă este veche, desigur; judeţele astea sunt de la Decebal şi Traian, fireşte”. Sunt prea vechi. Ceea ce nu ştie Năstase este că judeţele provin cam de la 1400 în Ţara Romaneasca şi de la 1500 în Moldova, unde se numeau ţinuturi;
    – Reforma administrativă din 1926 aduce judeţele în toată România (Mare) şi retrasează o parte dintre acestea;
    – În perioada absolutismului carlist, după modelul german din epocă (restructurarea administrativă a landurilor în gau-uri), Carol al II-lea impune o modificare a hărţii administrative după bunul plac. Astfel, ţinuturile reapar, ÎN NUMĂR DE 10, dar de data aceasta nu doar în Moldova şi nici nu înlocuiesc judeţele ci devin o suprastructură între judeţ şi stat, deposedând judeţul de o parte din putere. Nu trebuie uitat faptul că în perioada interbelică mai exista şi plasa, o formă administrativă între judeţ şi comună;
    – Dupa terminarea razboiului si instaurarea regimului comunist, Romania pierde impartirea din perioada democratica, deoarece judetele erau considerate prea vechi . Mai exact, dispar cele 58 de judete ramase dupa razboi, cu tot cu cele 424 de plasi si 6.276 de comune rurale si urbane in favoarea celor 28 de regiuni , compuse din 177 de raioane, 148 de orase si 4.052 de comune;
    – In 1952, prin comasari, in scopul reducerii cheltuielilor cu administratia numarul de regiuni se reduce la 18, aparand ca element de noutate Regiunea Autonoma Maghiara in zona Mures-Harghita-Covasna ;
    – In 1960, se reduce iarasi numarul de regiuni, la 16 , iar Regiunea Autonoma Maghiara devine Regiunea Mures-Autonoma Maghiara;
    – În 1968 se revine la județele tradiționale, primul proiect fiind al al celor 35 de judete. În final, se acceptă o variantă cu 39 de judeţe, destul de asemănătoare cu harta de astăzi, numai ca judeţul Ilfov era foarte extins;
    – În 1981, judeţul Ilfov a fost redimensionat şi i s-a dat numele de “Sectorul Agricol Ilfov”. Au apărut judeţele Giurgiu (moştenitorul vechiului judeţ Vlaşca) şi Călăraşi (complet nou). Ultimul ocupa jumătatea sudică din Ialomiţa şi o bucată din Ilfov, în timp ce Ialomiţa a muşcat şi ea ceva din Iflov;
    – Singura modificare a apărut în 1995, când Sectorul Agricol Ilfov a redevenit judeţ;

    CONCLUZIE : Nu putem să…tragem o concluzie, până când nu vedem un proiect detaliat al noii reorganizări teritoriale.

    • ZeV a scris pe 13 Iunie 2011, 08:05 pm

      @ion adrian – completare
      …Cert este un lucru : proiectele de infrastructură majore, cu finanțare europeană, exced teritoriului unui singur județ actual, iar UE, impune ca precondiție viitoare a finanțării, o comunitate locală unitară dpdv administrativ de minimum 1.500.000 de oameni.
      Să vedem, adun deocamdată informații, pentru că, un susținător al PDL și al președintelui, trebuie să fie beton la acest capitol, pentru a raționa corect. Sper ca și membrii cu carnet de partid să gândească la fel.
      Important de reținut este că PDL propune comasarea județelor, cu reducerea corespunzătoare a birocrației, pe când USL vizează constituirea unei palier administrativ suplimentar, după modelul francez, numit regiune și înfiinţarea de instituţii noi: Consiliul Regional – Executivul regional condus de un preşedinte ales, transformarea Senatului într-o cameră a puterilor locale şi apariţia Curţilor de Apel regionale.

    • ZeV a scris pe 13 Iunie 2011, 08:14 pm

      …Pare-se că cel mai mult va avea de câștigat zona metropolitană a capitalei, care va permite externalizarea spațiilor mega comerciale și a campusurilor universitare, descongestionarea centrului istoric care (sper eu) va deveni ,,liber” de automobile, înființarea de ferme mari agricole supertehnologizate de tip occidental, construirea unui nou aeroport de nivel european, etc.

  8. @Elena Udrea
    1. Pentru a avea sens logic, fragmentul dvs:
    ,, Aşa că bărbaţii politici de Bucureşti ai USL să nu se bucure atât de tare, crezând că au scăpat de procesul de debaronizare pe care au reuşit să-l impună la nivelul sectoarelor, după modelul iluştrilor înaintaşi din ţară”,

    trebuie reformulat astfel:

    ,,Aşa că bărbaţii politici de Bucureşti ai USL să nu se bucure atât de tare, crezând că au scăpat de procesul de debaronizare , prin care cetățenii vor spune bye bye baroniadei de la sectoare, structurată după modelul iluştrilor omologi , ,,specializați” în risipa banului public, din ţară”.

    2. Pe ansambul, comantariul este superficial, pentru că seamănă a răfuială politică derizorie și nu pune accentul principal pe direcțiile fundamentale ce definesc coloana vertebrală a demersului de reorganizare administrativ teritorială, respectiv :
    – absorbție eficientă a fondurilor europene;
    – utilizare transparentă, necesară și oportună a banului public;
    – dezvoltarea durabilă, stabilă și ecologică, pe termen lung, a comunității locale.

    PS
    Altă dată, mai consultați-ne și pe noi când comentați. Vă ajutăm cu plăcere. 😉

    • ***Las-o ZeV-ule că ai reuşit să mă enervezi. Te credeam mai matur.
      Cum poţi tu să crezi că vom scăpa vreodată de baroni?

    • Băsescu ne-a băgat mâna-n buzunar nouă, ăstora care trăim de pe o zi pe alta şi este de-a dreptul terifiant să citesc ori să aud la TV-uri ce averi, ce bani învârt jigodiile.

    • Niciodată nu vor păţi nimic. Sunt toţi de-aceeaşi factură, fără ruşine, fără limite şi bun simţ… Nici nu-mi vine să cred cât de bine le-a mers la toţi pe criză, ca şi pe tranziţie, de altfel…

    • Subscriu ideii ca ar fi benefic pentru d-na Udrea sa se consulte si cu participantii la blog, inainte de a prezenta, in mod oficial, anumite subiecte. Chiar intentionam sa discut despre acest lucru, dar asteptam un moment propice.
      Consider ca d-na Udrea are un avantaj enorm, pe care ar fi pacat sa nu il utilizeze : multi sustinatori bine intentionati, veritabili CONSULTANTI BENEVOLI in problemele care urmeaza a fi prezentate in mod oficial. In paranteza fie spus, persoanele pe care d-na Udrea le consulta in prezent, in legatura cu aparitiile publice de orice natura, ar trebui sa fie ceva mai active.
      Asa cum am mai spus si in alta interventie, nu putem avea pretentia ca tot ce scriem noi , pe blog, reprezinta idei infailibile, dar o opinie onesta nu deranjeaza cu nimic, ba chiar poate sa ajute. As aminti doar discutiile referitoare la ( de acum abandonatul) referendum cu sectoarele Bucurestiului. Daca inainte de publicare s-ar fi lansat subiectul spre discutie pe blog, s-ar fi evitat multe comentarii rautacioase ( de multe ori justificate) ale politicienilor si ale jurnalistilor, privind intrebarile la care ar fi trebuit sa raspunda bucurestenii.
      In alta ordine de idei, dar legat de ceea ce am scris mai sus, revin si asupra propunerii ca d-na Udrea, inainte de a publica un nou articol pe blog, sa scrie cateva cuvinte de incheiere a subiectului precedent, de genul : va multumesc pentru discutiile purtate, din care am retinut cateva idei, ca de exemplu…
      Ar fi un veritabil dialog si ( mai ales) am avea certitudinea ca se citeste ceea ce noi scriem.

  9. Buba dimineata
    @silverstar says :
    ,,Cum poţi tu să crezi că vom scăpa vreodată de baroni?”
    RASPUNS: De unde ai dedus că eu cred asta ? 😉
    Am făcut doar o pură analiză pe text dpdv al sensului logic. Greu e cu femeile….. 😉

    • ***ZeV – Bună dimineaţa!
      Este de neimaginat cum de politicienilor, baronilor, intr-un cuvânt, hoţilor, le-a mers aşa de bine pe timp de criză. Cum se poate ZeV, ca Antonescu să primească salariu de la stat mai mult de 50 000 de lei pe STAT degeaba? Mintea mea nu poate sa accepte atâta hoţie, atâta golăneală. Nu am nimic împotriva celor care câştigă pentru că muncesc. Mă refer strict la aceşti hoţi care de 21 de ani fură fără să li se întâmple nimic.
      De ce Băsescu a considerat că trebuie să ne bage nouă mâna în buzunar ca să scoată ţara din criză? ce măsuri se iau împotriva acestor hoţi? Cum pot fi justificate averile celor care, se ştie, sunt doar nişte bugetari… În acte, doar…
      Iar mă-ntreb şi te întreb de parcă tu ai fi vinovat: ce-am făcut ori ce nu am făcut de am ajuns să trăiesc la limită şi nu am liniştea sufletească pe care aş merita-o după o viaţă de muncă? Ieri mi s-au băgat banii pe card. Mi-am plătit datoriile şi mi-am făcut aprovizionarea, ca în fiecare lună. Am rămas cu mai puţin de 300 de lei şi visam să merg în staţiune să fac tratament pentru picioare. Şi tot în această perioadă e şi ziua mea, o zi pe care aş fi vrut s-o sărbătoresc cu fraţii, în curtea casei noastre. De ce nu pot să-mi permit măca o mică bucurie? de ce toată viaţa mi s-au luat bani din salariu? Am fost furată şi minţită. Şi asta a făcut-o statul. Şi dacă statul fură şi nu poate fi făcut răspunzător, de ce n-ar şi politicienii şi aşa-zişii baroni. Tot de la noi fură că n-au ei alte rezerve…
      Mi-e greaţă, ZeV, sunt scârbită de lumea în care trăiesc. Nu aş spune nimic, nu aş judeca pe nimeni şi nu m-ar interesa cât cântăreşte contul derbedeilor dacă eu aş trăi decent. Mulţi români poate sunt resemnaţi. Eu nu vreau să mă resemnez. Măcar să spun, să strig şi să înţeleagă şi alţii ca mine că noi suntem săraci pentru ca alţii să fie bogaţi şi să huzurească.
      Asta e lumea bolnavă în care trăim.

    • @silverstar
      Este foarte probabil ca Traian Băsescu să fi urmărit prin inițiativa de reorganizare administrativ teritorială și o primenire și /sau restrângere a clasei politice corupte prin spargerea găștilor mafiote din feudele provinciei.
      Desigur că oricine poate atribui acestui demers o conotație electoralistă, dar, aceleași lucru se poate spune despre orice acțiune publică întreprinsă de un politician, indiferent cine ar fi el, sau ce nuanță a spectrului cromatic preferă.
      Foarte bine, se poate accepta asta, dacă efectele asociate măsurii pot fi pozitive pentru cetățeanul de rând, prin realocarea mult mai eficientă și sustenabilă a resurselor și nu prin cadouri populist electorale care se întorc ,,la scadență” ca un bumerang împotriva nivelului de trai pe termen lung.
      În ceea ce privește băgarea machiavelică a mâinii în buzunarul nostru de către Băsescu, apreciez că ideea pornește dintr-o viziune simplificatoare asupra lumii generată de frustrări individuale perfect legitime pe fond.
      Dar nu trebuie uitat că, per ansamblu, suportăm consecințele miopiei și ușurinței noastre , ca nație, de a cauționa, prin votul nostru, clica mafiotă care ne ține bine în gheare din 20 mai 1990 încoace. Sau mult mai rău, prin absenteism în ziua crucială a deciziei electorale.
      Băsescu face exact ceea ce se poate face în această situație, adică maximum posibil permis de prerogativele sale constituționale. Restul, trebuie să-l facă politicenii și nu în ultimul rând, noi înșine.
      PS
      La mulți ani, cu anticipație și nu cred că întâlnirea cu frații și întregirea familială, în genere, au în mod indisolubil legătură cu restul financiar rămas pe card.
      Cu Dumnezeu înainte, Silverstar și multă sănătate. Durerile de coloană, mâini, picioare, sunt inevitabile de la un ,,prag” cronologic în sus, le am și eu, dar fac zilnic exerciții fizice, strâng din dinți și merg mai departe cu încredere și speranță.
      Când nu vom mai simți dureri, este momentul să privim în jur pentru a ne familiariza cu ,,noile meleaguri pline de verdeață”. 🙂

    • ***ZeV – “reorganizare administrativ teritorială” – hai să fim serioşi. În ce fel crezi tu că-i va afecta pe hoţi noua organizare administrativ-teritorială? Dacă au găsit ei metode de a sustrage din banii europeni, cum crezi tu că nu vor mai fura de pe funcţia pe care s-au înşurubat până la moarte?

    • Silver,
      Iti raspund la intrebare.
      Se intampla ce se intampla pentruca la putere se afla “neamul prost” si ca el era la putere adus in 45-47 de comunisti si tancurile sovietice. neamul prost este de multe ori simpatic daca interesul lui personal nu intra in joc sau intra in sensul in care-i renteaza comportamentul uman dar este fiara calauzita de instinct chiar si cand e vorba de cel matern(sa moara toti copiii, al meu sa traiasca bine, chiar daca pe seama mortii acelora)cand este vorba de interesul animalic de natura egoista:sex, hrana, locuinta si tot ce mai decurge mai subtil din aceste trei necesitati fundamentale prin care suntem una cu animalele.
      Dupa 89 neamurile proaste din jurul lui Iliescu au permis cotoarea lor si a altor nemuri proaste din directie mercantila fata de cea fals ideologica din trecut(macar asta mercantila este mai sincera, mai autoafisata si mai putin ipocrita, vezi nunta din Buzau)

      Ref conotatie electorala nu o resping dar decat fostii kgb-isti si plozii lor, prefer niste mafioti obisnuiti si destul de cretini. 🙂

    • ***ZeV – ” băgarea machiavelică a mâinii în buzunarul nostru de către Băsescu, apreciez că ideea pornește dintr-o viziune simplificatoare asupra lumii”
      Greşeşti! Este o viziune cât se poate de realistă a portofelului meu. În ce fel i-a afectat criza pe hoţi? Ce a făcut Băsescu, ce măsuri a luat împotriva colegilor lui, politicieni? Şi arăt spre Băsescu pentru că e implicat total în lupta împotriva corupţiei… Atâta rău…
      Cum e posibil ca pe timp de criza politicienii să-şi dubleze sau tripleze banii din conturi, să-şi ridice case, să se deplaseze cu elicopterul în timp ce milioane de români trăiesc la limită? De ce suntem condamnaţi, cu bună ştiinţă, la sărăcie? De ce ni se ia dreptul de a avea o minimă bucurie măcar o dată în an? De ce ni se fură liniştea şi viaţa decentă pe care ar trebui s-o trăim, atât cât mai este? Am greşit că am muncit corect? Am greşit că n-am furat? Asta vreau să înţeleg pentru că tot ce trăiesc acum, mizeria de zi cu zi, resimt ca o pedeapsă.

    • PS. Silver nu vreau sa risc sa fiu inteles gresit.
      In conceptia mea neamul prost este individul apartinator speciei umane cu comportament instinctual-animalic lipsit de demnitate si de orice atribut din cele acordate celui de sange albastru:noblete de caracter, generozitate. sensibilitate etc .
      El se poate naste in orice mediu unele medii desigur favorizandu-i dezvoltarea si altele inhiband-o macar superficial, dar neamul prost se naste neam prost, este un dat genetic al speciei si nu al rasei.

    • PPS. Dar desigur ca procentul de neamuri proaste in natia noastra este foarte ridicat motiv ptr care traim ce traim si ne meritam, discutand pe medie, soarta. :))))

  10. Orice șurub poate fi băgat, sau scos, dar trebuie să ținem cont că ,,șurubul politic” are filetul pe invers. În sensul acelor de ceasornic, adică prin rotire spre dreapta, iese, iar în sens trigonometric, adică spre stânga, intră mai adânc. De aceea lumea trebuie să caște bine ochii la vot, pentru a nu confunda iluzia cu relitatea. 😉

    • ***ZeV – oricât ai căsca ochii la vot nu ai alternative în condiţiile în care, de 21 de ani, candideaza aceiaşi oameni. Noi nu avem posibilitatea de a vota împotriva celor pe care nu-i mai vrem în parlament.

  11. ***ion adrian – din partea mea, la putere, să fie şi Vintilă dar să nu mai fie în ţară atâta mizerie umană. In condiţiile in care lucrurile s-ar invârti rotund, noi nici n-ar trebui să-i ştim pe cei care ne conduc. Dar nimic Ioane, nu merge bine, nimic. Aştept, tot aştept şi din rău îmi merge şi mai rău…

  12. nu vreau sa fiu rau… dar PSD din anii 2000-2004 era mai hot, mai mafiot, dar mai avea si ceva urme de gandire mai eficienta, mai competenta, nici nu stiti cu cate persoane am vb la nivel de judet, aici undeva in al 2 lea judet ca importanta din tara, in ardeal, si va spun ca sunt satui de incompetenta si rautatea gratuita a membrilor dvs. de partid, si am auzit asta cred ca de sute de ori in ultimii 2 ani, vb. cu dumnealor si explicati-le ca… chiar daca nu mai ajung la putere peste 2-4-6-10-12 ani, dar nu e momentul sa lase debandada in urma lor, si sa parjoleasca, ca nu e bine, e ok, daca mai fura… dar nu sa si distruga cu incompetenta lor…

  13. se vede panica care i-a cuprins pe cei de la usl.,iar dovada elocventa este ponnta,care aseara la postul tv.B1 a fost facut varza de cei doi moderatori ,turcescu si cristoiu ,care au reusit sa scoata la iveala adevarata fata de papagal si fatalau a lui ponta.Si cine zice ca vrea sa vina la guvernare usl.conduus de fatalaii papagali ponta si antonescu?

  14. @silverstar
    Ei, acum, după ce ți-ai descărcat (sper) toată obida, să trecem le treabă : ce propui ?

    • ***ZeV – ce propun? Să-mi încetez colaborarea pe acest blog. Ce fac eu? Susţin şi simpatizez cu cei care-şi bat joc de români şi ei şi colegii lor, politicieni, nu mai pot de bine?
      Aşa, ca să se ştie.
      Sigur că din simpatie şi respect pentru colegi voi mai intra dar nu ca susţinător. Ce-s eu să “pup” mâna celui care loveşte nemilos, de atâta timp, în dreptul meu de a fi un om demn şi decent?

    • ….Că doar nu ne-om petrece timpul pe bloguri plângând fiecare pe umărul celuilalt și văicărindu-ne la lună, în speranța că doar doar ne aude cineva ,,de sus” și ne bagă-n traistă mintenaș.
      Avem în spate mii de ani de istorie și 50 miliarde de semeni care au trăit, au iubit, au creat și au…distrus, de-a lungul timpului. Toate acestea au fost inutile ? Am evoluat stând pe loc ? Avem obligația față de propria condiție umană să ne înfrânăm impulsurile originare și să gândim, bine, prost, sau perfectibil, oricum nereducționist și încercând permanent a discerne. Altfel, mai bine mergem la culcare. Definitiv.

  15. @ Silverstar, 14.06, 10:17
    Considerati ca la vot nu sunt alternative, pentru ca de 21 de ani candideaza aceiasi oameni. Aveti dreptate… dar cu unele amendamente.
    1.Nimeni nu ii impiedica pe oamenii de valoare, intr-un domeniu sau altul, sa intre in politica. Avem si exemple in acest sens, si anume dl. Cristian Preda, dl. Avramescu, s.a.m.d.
    Insa pentru a intra in politica trebuie sa ai, PRINTE ALTELE, dar in mod bligatoriu, trei conditii:
    – o doza buna de carisma/charisma si un discurs cel putin onorabil
    – curajul de a infrunta mizeriile nesfarsite ale presei si ale adversarilor politici
    – o sursa de finantare
    Cati dintre oamenii de valoare se incadreaza in aceste cerinte?
    2. La alegeri votam oameni concreti, nu niste persoane fictive, inzestrate cu numeroase calitati,ca de exemplu : “cinstite”, “competente”, “cu spirit de initiativa”, ” cu simt patriotic”,etc.
    Am vota cu mare entuziasm asfel de persoane, dar unde sunt ele?
    De ce credeti ca, in 21 de ani, nu a aparut un partid al celor cinstiti, competenti, etc. ? Ca “nu au fost lasati”? Sa fim seriosi! Va mai amintit de URR ( Uninunea pentru Reconstructia Romaniei) ? A fost lansata, cu mult entuziasm, de catre foarte buni specialisti scoliti in tara si in strianatate, aveau si un slogan pe masura ( “Noi vrem sa facem o altfel de politica in Romania, POLITICA TA ” ) , au participat si la alegeri, dar…cam asta a fost tot.
    3. Pentru a exista un partid politic ” cinstit” etc. trebuie sa eziste si un climat national adcevat supravetuirii unui asemenea partid.
    Ori daca , in Romania, un partid nou lansat ( dar fara a avea autorizata infiintarea) are, in cateva luni, aproape un milion de simpatizanti castigati cu promisiunea ca i se va da fiecarui roman, de pomana, cate 20.000 euro (cam asta este cifra, dupa cate imi amintesc), CE PRETENTII PUTEM AVEA DE LA O FOARTE MARE PARTE DE ALEGATORI ROMANI ? Imi pare si mie rau dar, cel putin in momentul de fata, ASTIA SUNTEM SI ASTA ESTE CLASA POLITICA PE CARE O MERITAM.

    • P.S. SCUZE, am gresit ora pentru Silverstar. Era 10:17

    • ***NeaKutare – de regulă, oamenii inteligenţi nu au bani.
      Restul răspunsului vine de la sine.

  16. Oscilez intre a interveni si eu in discutia ce tine de intrebarea-De ce nu au romanii bani,si a ma dedica unui subiect care aseara pur si simplu ma distrat,atit de tare incit am spus dupa multa vreme,BINGO’VICTOR PONTA,este in individ execrabil,este un jalnic produs al unei societati in care te-ai invirtyit de cind ai simtit ca trebuie sa faci ceva in viata-ADICA SA DEVII UN FARISEU,ORDINAR,UN TUTZER,pe care cei mari sa-l foloseasca-si har domnului,tutzerul PONTA,a fost si este folosit de ,CEI MARI SI GREI’ care oricind doresc ar scapa de el ca de o scama de pe reverul costumului armani,cumparat la pret redus din magazinele clientelei politice.
    Concluzia este una cit se poate de ferma-Victor Ponta este atit de labil si cretin,incit intr-o dezbatere publica omul pur si simplu ar sari la bataie,incapabil fiind sa poarte un dialog cu vadite accente polemice.
    Are toate atributele unui individ care a fost maltratat pshic,in copilarie,adolescenta si tinerete,scopul fiind unul singur,sa primeasca,TORTUL DE INGHETATA’
    Acest individ are traseul in viata tipic AL IMPOSTORULUI,AL FARISEULUI,CARE NU ARE NIMIK SFINT PE LUMEA ASTA.
    Sustine ca a fost in PIATA UNIVERSITATI,ARE VRE-O PROBA?l-a intrebat cineva cu cine a fost si ce a facut???????
    Ghidusii de genul asta au comis si altii si altele,poate cel mai celebru caz este cel al SOACREI LUI MIRCEA GEOANA.Nu stiu de ce,dar cred ca daca s-ar face sapaturi,am afla lucruri foarte comice.
    L-a atacat pe TRAIAN INGAS,dar,atentie,el uita sa ne dea amanunte despre biografia lui,mai ales ca sustine ca in 90 a plecat in franta……………MERITA STUDIAT ACEST CAZ.

    • ***Zapa scrie: Ponta Sustine ca a fost in PIATA UNIVERSITATI,ARE VRE-O PROBA?
      Da, are… Mămica lui, probă vie şi de necontestat. Nu l-a lăsat singur ca să nu se molipsească de golăneală…

  17. Debirocratizarea administratilor locale si judetene prin noua reforma a Regionalizarii propusa de PDL ESTE MAI MULT DECAT SALUTARA .Inertiile care exista in prezent si intratiunte mediatic de televiziunile otravite nu vor avea darul sa opreasca acest proces amplu de reformare administrativa .Politicile de reasezare a economiei romanesti pe care le promoveaza PDL SUNT INSA PROST INTELESE de marea majoritate a populatiei deoarece exista un adevarat ANALFABETISM ECONOMIC SI POLITIC de care media ar trebuii sa tina cont si sa faca o PRIORITATE NATIONALA in educarea lor .
    Dezbaterile care au loc acum pe toate directiile sunt evident ostile ,ca efect direct al campaniei mediatice otravite si al opozitiei oarbe si lipsite de discernamant pe care o face USL .
    Sunt perfect deacord cu d stra d na Ministru in ceeea ce priveste elaborarea unei Legii a Capitalei ,pt ca e nevoie de o schimbare radicala in domeniul gestionarii eficiente a fondurilor destinate dezvoltarii precum si a organizarii unei structuri administrative simple si eficiente .
    Va urez mult succes !!!!

  18. eu nu am inteles o chestie. sa presupunem ca de maine intra in vigoare legea cu reorganizarea administrativa si avem 8 judete mari si frumoase. ce se va intampla cu primarii si consilierii alesi? cine va conduce un astfel de judet? se va trage la sorti intre primarii care compun un astfel de judet? sau intre prefectii? oricum, per asamblu e o idee buna aceasta regionalizare, dar cu conditia ca si banii din impozite si taxe sa ramana in regiunea de unde se colecteaza. Daca se vor da la centru si de acolo vor fi redistribuiti am facut-o degeaba.

  19. Si acum am sa ma aplec putin si asupra intrebarii lui SILVESTAR-DE CE NU ARE EA BANII PE CARE SUSTINE CA II MERITA?
    Pe linga multe alte motive,pe care as putea sa le insir ,asa dintr-o suflare ,as vrea sa-o ofer unul de data recenta,care sper eu ii va deslusii,mai bine starea de saracie in care se zbate.
    Asadar draga Silvestar,am sa scriu cu litere mici,pt a nu te supune,unui supliciu suplimentar.
    N-am sa o iau de la decebal si traian,am sa o iau de la data de 2009 FEBRUARIE:
    Asa cum de acum stim ai lucrat in invatamint,ca profesoara,deci ai lucrat in sistemul bugetar,o munca frmoasa,unde modelezi spirite,si le pregatesti pt viata.
    Tot in invatamint lucreaza si doamna ECATERINA ANDRONESCU,care probabil are cam aceiasi virsta cu tine,s-au cel putin apropiata,dar care se poate mindrii cu o avere frumusica,si poate spera[?] ca va avea o batrinete linistita si luipsita de griji,basca ca rudele ei,apropiatii ei,amicii ei,sunt bine merrsiinstalati in schema,Bugetasra’a romaniei,acolo unde ,Curg banii.
    Ei si acum sa vedem care ar fi deosebirea fundamentala intre tine si doamna andronescu,de ce i-a a putut ,poate si probabil v-a mai putea si de ce tu nu ,ai putut.
    Tie draga Silvestar,ti-a lipsit unealta,esentiala,vitala,nu lampa fermecata a lui Aladin,ci PIXUL FERMECAT,PRIN CARE SA-TI DAI SINGURA BANI-
    Ai inteles draga Silvestar de ce tu nu,si ea,ECATERINA ANDRONESCU DA.
    Am folosit un exemplu din virful piramidei,dar lucrurile pe verticala coboara ,linistit spre baza piramidei,acolo unde tu si cei ca tine,ati fost folositi,ati acceptat si acumk culegeti roadele,PUNCT.

  20. Negocieri esuate in Coalitie: PDL si UDMR nu au cazut de acord pe reorganizarea teritoriala

    Sursa: ziare.com http://www.ziare.com/udmr/pdl/negocieri-esuate-in-coalitie-pdl-si-udmr-nu-au-cazut-de-acord-pe-reorganizarea-teritoriala-1101062

    Comentariul meu: Daca UDMR-istilor nu le convine sa se duca dr.ac.ului in Ungaria si acolo sa-si impuna punctul lor de vedere. De cand o minoritate ostila poporului roman isi impune propriile-i legi. Nici ’90 UDMR-istii se poarta cand ca niste pro sti tuate cand ca niste tigani cersetori. Nu mai au limite, nu mai au rusine?
    Nu am nimic cu populatia de etnie maghiara, niste oameni la fel de necajiti ca si noi, romanii de rand?

  21. Doamna Ministru

    Ultimele atacuri referitoare la reorganizarea teritoriala sunt aratarea pisicii locuitorilor referitoare la tevatura si haosul care s-ar instala in cazul necesitarii schimbarii in masa a actelor de identitate,de proprietate,domiciliu,etc…Unele precizari le-a facut Presedintele pe acest subiect,dar se pare ca nu este suficient.
    De asemenea luand exemplul UK unde in procesul de relationare cu institutiile statului Posta( Royal Mail)are un rol extrem de activ,poate se reuseste implicarea Postei Romane in tot acest proces de reorganizare si folosirea acestei institutii ca intermediar intre populatie si serviciile de unde populatia trebuie sa obtina unele acte si certificate.Acest sistem inlatura definitiv birocratia,statul la coada,drumurile inutile pe care de cele mai multe ori le fac oamenii pentru a constata ca le lipseste o hartie sau o copie si au cheltuit inutil banii pe transport.Sa nu mai vorbim ca inlatura in procent de 80% contactul direct cu functionarii publici,si de aici reducerea drastica a ”atentiilor”pentru rezolvarea unor hartii sau alte omisiuni de la reguli.(de exemplu-lasa ca iti dau certificatul,aduci tu mai tarziu hartia lipsa,in schimbul unor atentii bineinteles)si de ce nu,poate face din Posta Romana o companie de incredere si profitabila.Sunt multe modele ce pot fi aplicate pentru ca aceasta reorganizare teritoriala sa fie una comoda pentru populatie,modele care pot fi luate din democratiile in care birocratia este aproape inexistenta si in care organizarea teritoriala este asemanatoare cu cea propusa pentru Romania.
    In plus,apropo de ariile de influenta politica,acestea mereu vor fi,indiferent de guvern si culoarea sa politica,sunt peste tot in lume,fiecare guvernare vine cu aria sa de influenta in teritorii,doar ca in timp ce in Romania,aria de influenta merge mana in mana cu o justitie blanda,lipsa responsabilizarii si responsabilitatii celor din functiile politice si administrative,in alte democratii greselile de imagine si tentativele de baroniada in teritoriu sunt imediat sanctionate atat de lege cat si de societate,si pericolul unui monopol de tip baroni locali mai presus de lege este aproape-daca nu total- inexistent.Cred ca acest lucru trebuie PDL sa asigure populatia ca nu se va intampla,ca se vor asigura ca in functii sa fie oameni curati,iar responsabilitatea vizavi de actiunile lor va fi 100 % in fata legii,mergand si retroactiv.as dori sa dau exemplul Marii Britanii unde fost ministru al Mediului in anii trecuti,a fost condamnat recent la inchisoare pentru ca a solicitat beneficii de 30.000 lire sterline pentru chirie,in timp ce mai detinea un domiciliu.Cred ca despre asta vorbim.Despre aplicarea legii nediscriminatoriu,recastigand increderea populatiei in clasa politica ce propune un astfel de proiect amplu,astfel incat povestile opozitiei despre noii baroni ce se vor forma sa nu mai prinda la populatie.

    • N.G.
      Stimată colegă, nu vă supărați, dar am sentimentul că ați debarcat chiar în acest moment din planeta Marte.
      Ce are, doamnă, ….. românească cu ,,prefectura”, adică…..Marea Britanie ?
      Dvs puneți problema de parcă ați uitat de unde ați plecat, recte, din România. Vă asigur că nu s-a schimbat nimic în mentalitatea dâmbovițeană, nici în ceea ce privește politicenii care nu se înțeleg doi câte doi, nici referitor la masa amorfă de electori buimaci care umblă brambura de colo colo.
      Și eu aș fi foarte calm în aceste momente, dând sfaturi docte doamnei Udrea, privind totodată spre Tamisa sau catedrala Westminster Abbey și având asigurată liniștea și siguranța zilei de mâine, pe care Silverstar, de exemplu, nu o are.
      Avem nevoie de dvs AICI, în țara dvs, pentru a urni din loc acest bulumac inert dpdv comunicațional, care este PDL.

  22. @Panaramelor din stafful de conducere al PDL
    După ce mi-au trecut prin minte apropaoe toate expresiile argotice care fac picantă limba română, mare parte adresate direct către dvs, stimate domnule premier și lider de partid, vin acum cu câteva întrebări de om prost:
    1. De ce nu ați avut curajul de a-l trage de mânecă pe prezident, să nu intre în detaliile proiectului de reformă administrativ teritorială, până când partidul și coaliția în ansamblu, nu convin asupra formei finale a documentului ?
    2. De ce paiațe cu neuronii în vacanță din conducerea partidului dvs, au anunțat prematur că guvernul își va angaja răspunderea pentru un proiect cu șanse mari de a se naște deja mort ?
    3. De ce naiba v-ați băgat la conducerea partidului, dacă nu sunteți bun nici de zeama oului ?
    Din cauza impotenței voastre în ceea ce privește analiza aprofundată și comunicarea în spațiul public, o idee deosebit de generoasă, se poate dovedi compromisă încă din start !
    Cred că ideea unui congres extraordinar al PDL, chiar în cursul acestui an, pare a nu mai fi atât de aberantă !
    Trebuia să vă ducă capul că UDMR va veni cu altă variantă și vă va pune în situația penibilă de a ceda, sau a intra în opoziție!
    Moaaaaamă, ce m-ați enervat….nu mi s-a mai întâmplat așa ceva nici când maimuțoii cu pancarte scandau obscen : Emil Boc ! Emil Boc!…. în timpul discursurilor concurenței.
    RUȘINE ! Închid calculatorul, ba chiar îmi……..picioarele în el pe ziua de azi.

    • Cata mizerie la RTV referitoare la Ministerul dezvoltarii din Romania,comparativ cu Ministerul Dezvoltarii din Polonia.Se omit lucruri importante,se sterg cu buretele toate realizarile actualului ministru care a atras cei mai multi bani europeni dintre toate ministerele,doar de dragul denigrarii…Viitoarea campanie va fi una lipsita de orice scrupule.

    • ZeV,
      Credeam ca ai inteles de ce a procedat prezidentul astfel… 🙂

  23. Zev

    Eu am avut placerea si neplacerea de a avea experienta in Romania a politicii romanesti judetene si locale.Aici”pe alta planeta”am ocazia sa observ si sa asimilez lucruri reale si normale din cea mai veche democratie din Europa.Nu este alegerea mea ca sunt aici,viata iti da lectii uneori pe care le-ai ceda bucuros altuia daca ai putea,iar responsabilitatea pe care o ai fata de cei de langa tine influenteaza alegerile pe care le facem.Nu dau lectii,doar imi exprim pareri comparativ cu ceea ce am trait pana mai ieri si ce traiesc acum.Oriunde in lume,ca sa”nu ai grija zilei de maine”trebuie sa muncesti din greu,mai mult de 8 ore cum se obisnuieste in Romania noastra,in plus toate studiile oricat de inalte ar fi tot te pun pe stand-by 1-2 ani,astfel incat grija zilei de maine tot nu dispare.Din nou spun,nu dau lectii si sunt convinsa ca daca citeste doamna ministru,intelege exact ce trebuie,fara sa ia ceea ce spun ca aroganta sau lipsa de bun simt,sau vezi Doamne sfaturi docte despre ou sau gaina.Sunt sigura ca avem un ministru care nu are nevoie de sfaturi,dar este deschisa la idei si pareri care o pot ajuta cu ceva,sau nu.Romania noastra este evident o tara speciala,de aceea multi oameni care si-ar fi dorit sa faca ceva pentru ea au plecat dezamagiti de sistem,sau mai rau au fost infranti de sistem.Pot sa spun ca absolut toti se gandesc sa revina si sa incerce din nou.Dar pentru acesata e nevoie de o clasa politica responsabila,de un mediu social si politic curat si onest pentru a putea”pune umarul”.Oricat de idealista,naiva,doritoare de bine ar fi o masa de oameni,pe un fond al statului inert,inchis la schimbari,si o clasa politica inchistata si care instiga la instabilitate si insecuritate sociala,sunt putine sanse de reusita.
    In plus daca orice idee starneste reactii ca a dvs.-intre iroie si fatalism-unde poate fi gasita motivatia pentru ca acei oameni de care are nevoie Romania sa isi dedice viata unui asemenea scop? Sincer,Romania para tara morilor de vant,in care oricate scopuri nobile ai avea tot te alegi cu capul spart.
    Urmarind comunitatea romaneasca de aici inclin sa cred ca e ceva gresit in genele noastre de romani,pentru ca unitatea si solidaritatea sunt doua sintagme straine de felul nostru de a fi.Si de aici incepe totul in viata unei societati si de ce nu,a unei noi democratii asa cum este a noastra.

    • Spuneți mai sus: ,,e nevoie de o clasa politica responsabila,de un mediu social si politic curat si onest pentru a putea”pune umarul” ”

      Păi de unde să o luăm, stimată doamnă Gabriela, dacă nu din diaspora, cu atât mai mult cu cât românii de peste mări și țări s-au conectat ireversibil la civilizație și democrație, având din start un ascendent moral și profesional față de băștinași ?
      Într-o viziune ideală, dvs și alții ca dvs nu trebuie să ,,puneți umărul” la ceva inexistent , ci trebuie să construiți de la zero în această țară. Vă așteptăm.
      Măcar în ziua votului, veniți cu toții acasă și votați în proporție de 100%, în colegiile electorale natale, ca să nu-i mai aud pe cei din opoziție că se fură, deși diaspora, oricum, în majoritate nu votează, că nu are unde.

    • Neamurile proaste NG, neamurile proaste….:))))))))))))))))))))))))))))))))))))0

  24. Sunt dezamagita,UDMR daca vrea Harghita si Covasna ca tinut secuiesc aceasta idee este de neconceput pentru Romania.Acum daca prin presupusa reorganizare teritoriala Harghita si Covasna ar trebui sa se lipeasca de Mures,Alba si Brasov,tot romanii sunt cei care nu ne vor spunand ca suntem saraci si ii tragem inapoi.Cine sa mai inteleaga unde ne este locul noua romanilor din aceste doua judete? Cand e bine ca esti roman in tara ta?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *