Discursul ministrului Elena Udrea la Conferinta “Romania dupa 20 de ani: schimbari si probleme sociale. Calitatea vietii, incotro?”

Elena UdreaDezvoltarea durabilã – cresterea calitãtii vietii. Investitiile publice în mediul rural

Doamnelor si domnilor academicieni,
Doamnelor si domnilor profesori,
Distins auditoriu,

Am venit în fata dumneavoastrã coplesitã de emotie si de responsabilitate pentru a vã vorbi despre unul dintre cele mai importante proiecte pe care mi le-am asumat vreodatã, proiect care vizeazã spatiul rural si care poate fi subsumat temei conferintei de astãzi.

Înainte de a vã vorbi însã despre planurile mele, vreau sã explic sentimentele care mã dominã, reamintind cã Academia Românã – gazda acestei conferinte, este forul sub cupola cãruia s-au rostit câteva dintre discursurile definitorii pentru satul românesc. As aminti discursul de receptie al lui Lucian Blaga, ”Elogiul satului românesc“, pronuntat la Academia Românã la 5 iunie 1937, si „Lauda tãranului român“, discursul lui Liviu Rebreanu din 29 mai 1939, ambele demonstrând cã tãranul român a fost mereu creator de valori si istorie.

”Cum aratã satul românesc astãzi? Ce sansã are aceastã lume veche, fatal conservatoare, îndãrãtnicã în epoca mondializãrii? Mai pot copiii de tãrani sã meargã la scoalã si sã se afirme, prin inteligenta si ambitia lor, uneori formidabilã, în profesiunile intelectuale?”. Iatã câteva din întrebãrile rostite de curând, tot sub cupola Academiei Române, de cãtre distinsul academician Eugen Simion, întrebãri la care noi, cei prezenti aici, ne strãduim sã gãsim rãspunsuri si revolutionare solutii.

Fãrã sã pierd o clipã din vedere semnificatiile culturale ale acestor expuneri, trebuie sã mã întorc în spatiul pragmatic, acela al solutiilor guvernamentale. Se spune cã buna guvernare înseamnã armonia dintre stat si natiune. Ori aceastã armonie existã atunci când statul este capabil sã îndeplineascã asteptãrile cetãtenilor, asteptãri care tin de ceea ce sociologic se numeste cresterea calitãtii vietii.

Guvernul din care fac parte acordã o atentie specialã satului românesc, unui spatiu în care trãieste aproximativ 45% din populatia tãrii. Zonele rurale din România prezintã o deosebitã importantã din punct de vedere economic, social si din punct de vedere al dimensiunii lor, diversitãtii, resurselor naturale si umane pe care le detin. Dezvoltarea durabilã a spatiului rural este indispensabil legatã de imbunãtãtirea infrastructurii rurale existente si a serviciilor de bazã. În opinia noastrã, pe viitor, zonele rurale trebuie sã poatã concura efectiv în atragerea de investitii, asigurând totodatã si conditii de viatã adecvate si servicii sociale necesare comunitãtii.

Ca ministru al dezvoltãrii regionale si turismului am importante responsabilitãti în ceea ce priveste derularea unor programe guvernamentale de investitii în infrastructura din mediul rural. În principal, aceste programe vizeazã alimentarea cu apã a satelor în sistem centralizat, constructia de sisteme de canalizare si epurare a apei, tratarea apelor uzate, crearea sau modernizarea, dupã caz, de platforme pentru deseuri, îmbunãtãtirea drumurilor rutiere de acces prin pietruire, reabilitare, asfaltare, construirea, extinderea sau modernizarea de poduri, podete sau punti pietonale si dezvoltarea unor baze sportive.

Toate aceste mãsuri vizeazã atât conservarea spatiului rural si a traditiilor, cât si dezvoltarea infrastructurii, pentru îmbunãtãtirea conditiilor de trai în spatiul rural.

Doamnelor si domnilor,

Dincolo de programele enumerate, în care statul investeste sume considerabile, pe care voi continua sã le pun în practicã, vin astãzi în fata dumneavoastrã cu un nou program destinat îmbunãtãtirii calitãtii vietii în mediul rural.

Este vorba de un program de constructie de locuinte pentru specialistii care profeseazã la tarã. Fiecare comunã va avea, si acesta este un angajament al meu si al guvernului din care fac parte, un ansamlu rezidential alcãtuit din 10 case destinat dascãlilor, medicilor, preotilor, inginerilor, specialistilor care aleg sã îsi exercite profesiile în mediul rural. Casele vor avea suprafete de aproximativ 100 de metri patrati si o arhitectura compatibilã cu specificul zonelor în care acestea vor fi amplasate. Am estimat cã va fi vorba de aproximativ 25.000 de astfel de locuinte al cãror scop principal este acela de a-i stimula pe tinerii specialisti sã se îndrepte cãtre satul care are atât de mare nevoie de ei.

Ministerul pe care îl conduc îsi va consolida astfel pozitia de partener al comunitãtilor din mediul rural, îsi va spori contributia la conservarea si evolutia valorilor socio-culturale din acest spatiu de referintã al identitãtii nationale. Este vorba de un efort care urmãreste un trai mai bun pentru locuitorii satelor, servicii la sat comparabile cu cele de la oras, sanse egale între locuitorii asezãrilor urbane si cei ai asezãrilor rurale.

Orice analizã a performantei guvernamentale trebuie sã aibã în vedere mai multe aspecte. Ea trebuie sã porneascã de la identificarea problemelor de interes public, sã urmãreascã mãsurile luate de guvern pe domeniile vizate si sã evalueze rezultatele concrete ale acestora. Pe baza analizelor fãcute de dumneavoastrã, cei prezenti aici, rezultã cã una din problemele de interes general în România, în strânsã legãturã cu calitatea vietii, este problema locuirii. Am sansa ca prin Agentia Nationalã de Locuinte, agentie aflatã în subordinea ministerului pe care îl conduc, sã contribui la ameliorarea acestei probleme.

Pe lângã constructia ansamblurilor rezidentiale pentru specialistii din mediul rural, mi-am propus sã derulãm prin ANL, împreunã cu Ministerul Sãnãtãtii, un program de constructie de locuinte pentru medicii rezidenti, iar împreunã cu Ministerul Apãrãrii un program de constructie de locuinte pentru militari.

Vreau sã vã mai spun cã am elaborat o propunere de modificare a Legii ANL, propunere prin care sã usurãm accesul tinerilor chiriasi din locuintele ANL la cumpãrarea acestor locuinte. Acest act normativ va fi luat în discutie chiar la urmãtoarea sedintã de guvern.

Revenind la programul de constructie de ansambluri rezidentiale pentru specialistii din mediul rural, am considerat cã am obligatia moralã de a vorbi public despre acest proiect în acest cadru, în semn de respect pentru înaintasii nostri care s-au preocupat de valorile, istoria si viitorul satului românesc, precum si fatã de dumneavoastrã, specialisti cu o reputatie în fata cãreia mã înclin, fãrã de care nu am avea nici un fundament pentru deciziile politice, uneori nu tocmai usoare, pe care trebuie sã le luãm.

Vã multumesc.

143 thoughts on “Discursul ministrului Elena Udrea la Conferinta “Romania dupa 20 de ani: schimbari si probleme sociale. Calitatea vietii, incotro?”

  1. Dna Ministru Elena Udrea,
    In mod special si numai ptr DVS.
    FRUMOS SI BINE SIMTIT DISCURS>
    CALDUROASE FELICITARI!

  2. ***Doamna E Udrea – Bună seara! 😆
    Am citit cu emoţie discursul Dvs şi mă rog la Dumnezeu să aveţi puterea să faceţi ce vă propuneţi. Dar… nu e suficient că l-am citit eu şi că o să-l citească şi cei care intră pe acest blog.

    Doamna Udrea, ieşiţi pe TV-uri, mergeţi Doamnă, la OTV, unde audienţa este mai mare decât a RTV şi Antena 3, împreună.

    Ieşiţi Doamnă, şi explicaţi, în cuvinte simple şi propoziţii scurte ca să afle şi ţăranul român că PD-L lucrează şi pentru el, că nu sunteţi ca politicienii care au fost până acum şi că promisiunile Dvs vor deveni realitate…

    Ieşiţi şi nu mai aşteptaţi să iasă PSD-iştii ori PNL-iştii şi s-o trântească /// că şi ei au vrut… bla, bla, bla… Dacă puteţi – nu ştiu cum se procedează – ieşiţi şi mâine… Ieşiţi pentru Dvs şi pentru PD-L…

    Succes, Doamnă!
    O seară minunată! 😆

  3. Problemele majore sunt oarecum identificate. Mai trebuie reglat raportul dintre preturi si venituri, precum si transformarea automobilelor in utilitati si nu obiecte de lux. Si mai sunt cateva aspecte. Remarc insa ca startul este bun, dar s-a pornit, in ultimii 20 de ani, finalul lasa in general de asteptat. Personal sper sa nu se intample asa si de data asta. Din cate stiu, cu 9 hectare de teren agricol, nu se poate supravietui, daca nu ai bani de investitii. Fara acestea nu se pot cumpara utilaje si masini agricole, de prelucrare si ambalare a productiei, de transport. Inteleg de la prieteni ca o astfel de proprietate agricola nu este suficienta pentru un credit care sa acopere costurile unui tractoras. Din stimularea creditarii celor care doresc sa castige din agricultura se poate regla si problema veniturilor si salariilor. Si de aici si nivelul de trai din satele si comunele noastre. Succes, inceputul e bun!

  4. Eu m-am plictisit de tara asta.M-am saturat de clasa politica.M-am saturat de hoţi.Peste tot sunt hoti.

  5. Silver
    iesirea pe tv-uri este o chestiune de imagine. Un complex de 10 locuinte intrun sat, este insa o realitate. Sau o sa devina o realitate. Pina la alegeri sunt inca 2 ani, asa ca daca proiectele actuale devin realitati, nu mai e nevoie de nici o televiziune si nici una nu o sa poata sa schimbe impresia oamenilor de la tara, celor care o sa beneficieze de rezultate. Sigur ca e nevoie si de imagine in media, dar asta dupa ce rezultatele incep sa devina vizibile.

  6. ***Maryland Andrei – modestia PD-L-iştilor nu foloseşte la nimic şi nici lor nu le face nici un serviciu… Eu nu i-am recomandat doamnei să iasă pe TV-uri ca să-şi arate profilul… ci pentru că Badea Gheorghe sau Ţaţa Florica nu au internet să-i citească discursul… Şi presă… Fii tu convins că nu cumpără iar canalele TV nu au nici un interes să mediatizeze PD-L…

    Şi-apoi, cum am spus şi mai sus, există riscul ca Geoană sau Antonescu să iasă pe TV-uri şi să-şi aroge ei întâietatea sau proiectul… La cât sunt de obraznici te poţi aştepta la orice de la ei…

    Eu nu am văzut la TV inaugurarea pârtiei de schi, de la Gura Humorului… Am tot aşteptat să dea imagini dar nu au dat nimic… Dacă nu se vorbeşte despre ceea ce fac PD-L-iştii, atunci cine-i ia în seamă, cine-i crede?

    Repet că modestia nu le foloseşte la nimic…

    Oricum, Doamna E Udrea va hotărî cum e mai bine. Eu nu am făcut decât să-i ofer o sugestie…

  7. As vrea sa abordez acesta noua teorie care se dezvolta in acest moment conform careia STATUL ,trebuie sa construiasca CASE,pt a le inchiria ,ca dintr-un anumit punct de vedere ,suna a reintoarcere in timp.
    Oricita emotie am pune in discursuri ,in luari de cuvint ori in atitudini atunci cind vine vorba de a aduce statul,CEL MAI PROST MANAGER,in postura de propietar incep sa am emotii,sa-mi pun un milion de intrebari ,dar mai ales sa nu cred in capacitatea statului de a fi un bun gestionar al bunurilor pe care le are in grija sa.
    deci sa incep cu inceputul-statul roman,incepind cu 1990,a cautat sa scape de o mare povara-LOCUINTELE SITUATE IN SUTELE DE MII DE BLOCURI PE CARE LE AVEA IN GRIJA.
    aparent operatiunea a luat aspectul unui act de dreptate,in realitate statul nu mai avea puterea si capacitatea sa trateze propia avere ca un PROPIETAR ADEVARAT-adica din chiriile modice nu era in stare sa pastreze la un standard acceptabil sutele de mii de blocuri .
    si atunci s-a gasit solutia,le vinde,scapam de ele si transferam aceasta mare povara financiara pe spatele viitorilor propietari-EI SI DE AICI A INCEPUT UN ADEVARAT BALET.
    ce idei nastrusnice ne vin astazi-25000 de mii de locuinte in mediul……rural.
    in grija unor pirlite de comunitati rurale care nu au dupa ce bea apa,care in anumite situatii nu au curent electric ca nu si-au platit facturile la curent.
    cum vor intretine acele imobile ,din ce bani,pt ca am inteles ca,chiriile vor fi modice?din banii cui se vor face reparatiile,si toate operatiile care decurg din calitatea de propietar?
    ar fi intersant sa aud raspunsuri la aceste intrebari,pt ca,n-as vrea sa mai vad oameni iesiti in strada ca li s-a spart o coonducta si …STATUL NU VINE SA LE-O SCHIMBE,CA NU-I ASA STATUL E…..darnic cu banii contribuabilor.
    ii invit pe toti cei care au fost chiriasi pe vremea lui ceausescu sa-si aduca aminte de acele vremuri,va invit sa vedeti cum arata centrul istoric al bucurestiului,sa vedeti in ce hal de batie de joc sunt scolile,spitalele,toate in grja…..comunitatilor locale si a statului.
    este un punct de vedere cu tuse ingrosate pt a incercam sa gindim corect si sa stim la ce se inhama statul pe viitor.sa ne intrebam daca romania are capacitatea si resursele sa-si ma ia responsabilitatea unor eventuale cheltuieli cu intretinerea acestor imobile.
    daca o solutie care astazi pare atractiva si poate ar raspunde la unele comandamente de moment,pe viitor nu vor creea deranjuri in plus.
    sigur cineva ar putea sa-mi raspunda ca ,nu-i asa statul le poate vinde.bine le vinde dar generatiile urmatoare….
    si pt a fi cit mai explicit,reamintesc aici scandalurile permanente care au ca subiect POMANA CARE SE FACE CU FONDUL LOCATIV CE TINE DE R.A.P.P.S.-AMINTIVA DE CHIRIASUL GEOANA,de casele vindute…..stiti subiectele.

  8. Silver,
    De acord. Este necesara si presa si propaganda prin media, dar intai trebuie sa fie realizari, sa se produca ceva mai mult decat discursuri, pozitii, idei si programe. Eu am sustinut permanent si chiar am oferit sprijinul meu, pentru proiecte media. Se pare totusi ca adversarii sunt mai sensibili la plata unor salarii civilizate pentru jurnalisti, decat PDL. Si fara bani, nu face nimeni imagine unui partid.

  9. Niciun cuvânt despre femeile din zonele rurale? Nu uitaţi că ele reprezintă una din categoriile cele mai defavorizate ale României. Lipsa canalizărilor, de maşini de spălat ce să mai vorbesc, mentalităţile patriarhale, violenţa domestică şi altele, le fac viaţa grea acestor femei.
    Succes!

  10. Buna Andrei-m-ai dat jos cu lincul asta spre MIHAI ANTOCI,nu ca ar mai ptea sa ma surprinda in ce-l priveste pe derbedeul GEOANA,ori a oricarui alt pesedeu.
    e clar ca ,batalia sa da cu cutitele pe masa,si informatia a aparut in acest context.
    intreb doar atit,oare cind a candidat la pres. rom aceasta FAPTA a derbedeului GEOANA,nu avea nici o relevanta?
    are,insa acum cind GEOANA candideaza la sefia PSD-asadar ce ar trebui sa intelegem noi ,toti din toata treaba asta?
    TRADARE,TRADARE,DA…..SA STIM SI NOI.
    neam de ticalosi…

  11. Franky

    In orice tara din lume chiriasul plateste pentru reparatiile produse prin folosirea locuintei.Cand vantul ia o tigla din acoperis,vine proprietarul s-o repare,cand toaleta se infunda din cauza chiriasului,acesta-chiriasul-trebuie s-o desfunde.E o chestie ce tine de felul in care va fi pusa problema atunci cand se vor stabili conditiile de utilizare si intretinere a acestor locuinte.Cand spui facilitati poti spune reduceri la unele tarife,nu neaparat gratuitate…Si sa nu uitam si obligatiile,nu?

  12. Un aspect de luat in seama pentru reusita proiectului locuinte in mediul rural,este grija pentru atitudinea autoritatilor locale in relatia cu posibilii specialisti care vor reactiona pozitiv la oferta acestui tip de facilitati.Dar si viceversa…Este nevoie de extrem de multa diplomatie si bunavointa pentru a reusi atragerea si mentinerea specialistilor intr-un mediu care nu prea are multe de oferit inafara de un trei eco…Unde comunitatea si spiritul acesteia e foarte importanta…aspecte care tin mai mult de mentalitati,ori aici e una din marile probleme ale poporului roman…

  13. Buna N.G.-in linii mari ai dreptate ,in orice tara din lume.
    ce tot nu vrei tu sa intelegi este ca Rom. nu este orice tara din lume.
    romania este o exceptie dureroasa,maligna care a reusit sa perverteasca totul.
    incepind cu democratia,propietatea privata si CONTRACTUL.
    ai uitat N.G. in ce tara traiesti?traiesti in tara smecherasilor,a derbedeilor,a celor care se mindresc ca sunt..DESCURCARETII PAMINTULUI.
    eu nu pot uita,si de aceea intreb si cer-explicatii pt ca nu mai vreau sa fiu fraierul lui GEOANA,sa-i platesc chiriile si nebuniile.
    nu vreau sa mai vad clientela politica INFIPTA IN POSTURI CALDUTE INFRUPTINDU-SE DIN BANUL PUBLIC.
    nu vreau sa mai vad fetele unor nesimtiti care ne sfideaza de pe ecranele televizoarelor explicindu-ne ei noua cum se face….
    cum sa-mi explice mie crin antonescu ce inseamna liberalism,intiativa privata?stie el cum se conduce o afacere?
    dar..ma opresc,eu doar atit am vrut sa reafirm-e o masura aparent interesanta,dar….TREBUIE FINISATA,SI TOTUL SA FIE TRANSPARENT,nu sa se lucreze de miintuiala.
    stii cum au ajuns magistratii la pensiile astea EXORBITANTE?
    de la parlament pina la monitorul oficial un cuvint,un singur cuvintel a fost schimbat,in loc de salariu,a aparut venituri.
    auzi N.G.tocmai la magistrati,cei care…impart dreptatea,si atunci pt o amarita de casuta din cucuietii din vale…
    dar repet poate am devenit eu prea circotas si caut pricini acolo unde nu ar trebui.

  14. sunt convins ca asa cum s-a intimplat de multe ori,subiectul ,de fapt neclaritatea mea va fi preluata in discursul public.
    cel putin cei in drept au timp sa mediteze la acest subiect ,eventual sa gaseasca si raspunsuri pertinente,pt ca nu-i asa…

  15. Pingback: PCB warns players against indiscipline during Dubai T20 series against England | Sports Headlines Today

  16. Franky

    Corect…sunt si asteptarile tuturor…As adauga,ca atunci cand modelul romanesc se dovedeste distructiv,poate ca cel al altor tari este atat la indemana cat si menit poate sa ne ghideze.Nu trebuie sa fim mai catolici decat papa…si mai mandri decat e necesar…

    Apropo’mister Organ…pardon Orban 😉 a devenit the big dancer de ziua indragostitilor.Pacat ca fetele habar nu aveau cu cine danseaza… Sunt rea,asa… 🙂 ?

  17. daca cumva ar fi parut a fi un puseu de mindrie masculina….N.G.imi cer scuze.
    nu am velitatile lui ORBAN,nu am nevoie sa-mi platesc aparitiile la tv.
    jenant e tot ce pot spune,astia ne iau de fraieri,nu crezi N.G.?
    pai hai sa-ti spun eu,CLUBUL CU PRICINA,nu-i in cluj,e undeva la vreo 30 K, DE CLUJ,intr-o comuna numita bontida.
    in locatia respectiva,erau multi angajati de la NOKIA-totul s-a facut pe banii candidatului la primaria comunei BONTIDA-
    ei cum se face oare ca nesimtiti astia de la realitatea si antene acum nu sunt deranjati ca incaseaza bani MURDARI.
    publicitate infecta pt fraieri.

  18. Franky

    Cel mai amuzant mi s-a parut ca fetele habar nu aveau cine este Orban…Hm…de mandria lui masculina ce spui… 😉 ? Mi-ar fi placut un primar care sa incurajeze… cititul.Parca ar fi avut mai mult farmec Orban cu o carte in mana,decat zurbagiu prin caminul cultural… 🙂

  19. Da’ Orban e clujean, adică ardelean, am vrut să spun… Dacă da, atunci să-i fie ruşine că-i face pe ardeleni de râs… 🙄

  20. Fix, mobil

    In urmă cu vreo 10 ani, la scurt timp după ce mi-am luat si eu telefon mobil – mde, ca să fiu in rand cu lumea! – vine un elev la catedră si-mi spune:
    – Doamna profesoară, vă roagă tata să-i dati numărul Dvs de telefon că vrea să vorbească ceva cu Dvs…
    – Sigur, am răspuns eu si scriu numărul de mobil pe bucătica de hartie pe care mi-a intins-o copilul.

    La scurt timp, o zi sau două, sună telefonul. Desigur mobilul…
    Discutia s-a desfăsurat cam asa…
    – Alo, doamna profesoară X?…
    – Da, bună ziua, spuneti…
    – Doamnă, doamna profesoară, spuneti vă rog, aveti un fix?…
    O clipă, am incremenit cu telefonul la ureche după care m-am dezlăntuit:
    – Ba pe a mă-ti cu fixul tău… Dacă vorbesc clar si logic la telefon de ce crezi tu mă, că eu am un fix?…
    Si, nici una nici două, inchid telefonul…

    După cateva minute, telefonul sună din nou… De asta dată, omul se recomandă si-mi spune că ar vrea un număr de telefon fix fiind ingrozit de costul unei convorbiri de pe fix pe mobil…

    Zilele trecute, am păţit-o iar, numai că invers… Iată ce s-a întâmplat…

    … în chiar zilele cand afara crapau pietrele de ger… Dupa ce am terminat ciorba, ma uit la ceas si cred eu ca e ora la care vecina mea s-a intors de la serviciu si, cum vreau sa ma laud ca sunt gospodina dar sa-i fac si o surpriza, o sun si…
    – Buna ziua, doamna vecina! Ati mancat astazi bors?…
    Surprindere, cred eu… Cateva clipe lungi, de tacere…
    Apoi, timid…
    – Doamna profesoara, da’ ma stiti femeie serioasa… N-am eu timp sa stau la barfa si la taclale cu lumea…
    E randul meu la cateva clipe lungi, de tacere…

    Dupa care am lamurit-o… Si-apoi, am mancat bors impreuna…

  21. F.multi dintre cetatenii acestei tari nu vor mai apuca sa vada FINALIZAT acest proiect ca si infrastrucura tarii .E f.lung drumul de la vorbe la fapte! Vedem asta zilnic si de aceea tot ce vine din partea politicului e mai mult de necrezut decat invers.Avem dovezi cu nemiluita in acest sens!

  22. Silverstar-da,LUDOVIC ORBAN E ardelean,de undeva de linga brasov.tatal dl orban a fost colonel de securitate pina in 1965.
    daca ar fi sa intram mai adinc in intimitatea familei orban ar fi interesant de stiut ca dl orban senior este perceput in anumite carti despre ororile comunismului ca fiind tortionar si ca este cetean roman de origine maghiara.
    are studii tehnice,inginer.incepe in 1989 studii post universitare la facultatea STEFAN GHEORGHIU,ULTERIOR STIINTE POLITICE.
    a facut pe jurnalistul pina prin 1992,cind intra in PNL-ARIPA TINARA…..

  23. Frank
    Multi care au fost de partea PSD, schimba acum tabara. Acolo e un partid fara viitor, in urmatorii 10 ani. Baiatul asta avea un material foarte dur, impotriva lui Basescu, in ultima saptamina inainte de turul II. E postat tot acolo, primul material video. Este o declaratie in 5 parti a unui fost sef de politie, refugiat in Anglia, care aduce niste acuzatii grave si face trimiteri spre probe. Eu am avertizat la vremea respectiva si a fost dezamorsat. Oamenii mei lucreaza de obicei foarte documentat. Cand afirma ceva, au si documentele care probeaza ce spun. Asta este mai mult decat penala, avind in vedere calitatea oficiala a lui Geoana, de ambasador al Romaniei, care jongleaza banii statului, in favoarea soacrei. Mai este si aia cu certificatul de revolutionar al soacrei sale si cu salariul exagerat de mare al cumnatului, la Eximbank. Si multe altele. Dar e bine ca el sa ramina presedintele PSD. El si cu Vanghelie sunt cei mai capabili sa faca tandari partidul, in timp record. Daca sunt reconfirmati.

  24. ***Muresan Eugenia – încearcă te rog, să ai îngredere în guvernanţii de acum… S-ar putea să nu dezamăgească. Şi au interes să onoreze promisiunile făcute.

  25. @ Elena Udrea
    Legat de cele 25.000 de case, am şi eu câteva întrebări, de unde vin banii, cine va face proiectele, cine va urmării execuţia, cui vor aparţine casele după construcţie (primăriei, statului, RA-APPS)?

  26. *** Bibliotecaru întreabă: Elena Udrea
    Legat de cele 25.000 de case, de unde vin banii…
    Iese la furat… E bine?
    Cum poţi pune aşa întrebări tendenţioase? Ce vrei să afli? Ce vrei să ştii? Şi mai ales cui vrei să transmiţi ce afli?

    Eşti obraznic… Eşti tupeist…

  27. Doamna Udrea, ca tanara simpatizanta a dv. ce sunt, am o dilema referitoare la notiunea de investitie. Stiti, eu am invatat la Spiru Haret, ca investitia inseamna plasare de capital in scopul obtinerii de profit, in cazul ca nu exista profit investitia este nerentabila. Pana aici este clar, insa am observat ca Guvernul tot investeste miliarde de euro de la bugetul de stat prin intermediul diversor ministere, insa nu numai ca nu observ profitul, dar observ ca nici macar banii investiti nu se mai intorc la buget. In acceptul politic, notiunea de investitie are alte sensuri decat in cel economic? Daca investitiile din bani publici nu au profit, de ce se mai fac, doar pentru a cheltui bugetul de stat? In final, as fi deosebit de interesata daca ati putea estima in mare profitul pentru stat al investitiilor dv. in turism si dezvoltare si mai ales daca se reintorc banii publici investiti la buget. Multumesc!

  28. Mall-ul din ploiesti,de langa judetean nu se face pentru ca nu a existat in plan si conducta de gaze.Au sapat,au turnat fundatia si conducta de gaze unde e?De aia suntem unde suntem…

  29. Doamna Ministru,
    Eu am o experienta de 21 de ani in Germania.Acolo nu pupa nimeni asa o pomana,
    crede-ti-ma.
    Faceti asta,indiferent cum latra incompetenta de stanga(psd,pnl).
    va vom sustine permanent,pentru ca dovediti ca faceti.
    cu respect,

  30. Silverstar, datorita faptului ca tu nu prea intelegi “politica” ar fi mai adecvat daca te’ai abtine de la comentarii de genul celui adresat lui Bibliotecarul. In democratie, politicianul este “la cheremul” cetateanului si nu invers….Daca lucrurile merg prost in tara este din cauza celor ca tine si nicidecum celor ca Biblio…

  31. Silverstar, nu Orban ii face pe ardeleni de ras ci “piticul” Boc, omul fara coloana vertebrala…

  32. @ silverstar
    Aşa este, sunt obraznic şi tupeist.
    🙂
    Interesul meu este să văd dacă o astfel de investiţie este legată de bugetul local sau de bugetul central, dacă aceste case vor fi la dispoziţia primăriei, la dispoziţia ministerelor (fiecare minister cu chiriaşul pe care îl are în subordine), la dispoziţia globală a unui singur minister, la dispoziţia guvernului…

    Pe vremuri, când veneai ca agronom, profesor, veterinar… sau mai ştiu eu ce… într-o localitate rurală, primarul îţi făcea rost de o gazdă. Timpurile s-au schimbat şi astăzi se pune problema proprietăţii. Din câte am înţeles eu, aceste case nu se vor vinde către chiriaşii, şi de aceea ar fi interesant cum anume se fac aceste case.

    Da, sunt obraznic şi tupeist. În nemernicia mea, ca un câine turbat, am muşcat mâna care m-a crescut şi care m-a hrănit… Pardon, asta este din Columna.

  33. @ silverstar
    🙂
    Uitam să vă răspund cui vreau să transmit cele aflate. Vreau să mă auto-denunţ. Răspunsul public pe care mi-l va da aici doamna Udrea, dacă mi-l va da, am să-l transmit prin albatroşi călători serviciilor KGB… Nu e bine, KGB-ul nu mai există… cum se numeşte acum SRI-ul rusesc? Acum îmi dau seama că nu ştiu nici rusa… oare serviciile de informaţii ruseşti cunosc româna? Trebuie neapărat să mă duc la domnul Vântu ca să aflu dacă domnul Mircea Geoană a vorbit în secret cu ruşii în română sau în rusă… O fi folosit engleza? Câte probleme… Dacă ajunge albatrosul într-o ţară NATO? Oare albatroşii au GPS să zboare şi ei în ţările calde, precum unii politicieni români? Poate nu le place Siberia.

    Cred că am să scriu în engleză… am să scriu într-o engleză mai internaţională şi de baltă, să fiu sigur că vor înţelege:
    auăr ministăr of treavăl and administreişăn uant tu bild same bilding in a vari scop and domein of anăun rial rizăn
    hu ghiv dă manii tzat is ză cueştăn

    Am pronunţia un pic ruginită, dar cred că şi caghebiştii ăştia au ei un accent rusesc.

    zdrasifiţi tavarşi, priviet
    ia privetstovo vas ot rodinăi
    cacim iavleatsia gospadin premier-ministeăr Putin volrocitelnîi zxac

    La ruşi e cu î sau â în mijlocul cuvântului?
    🙂

  34. Salutari tuturor,
    Felicitari pentru proiectul privind zona rurala…….o singura obiectie. Preotii au case parohiale ca doar comunitatea se ingrijeste constant ca relatia cu divinitatea sa functioneze corect, confortul preotilor este asigurat in mare parte……

  35. @ Katrina
    Cea fost mai greu era făcut, anume… se scosese sarea.

    Articolul spune…
    “Salina din Turda ar putea fi cea mai solidă bază de tratament balnear din România.”

    Salina de la Turda este foarte asemănătoare cu cea de la Slănic Prahova, pe care am vizitat-o şi eu când eram copil:
    http://www.romanianmonasteries.org/romania/salt-mine-slanic

    Şi aceea are altar la care slujeşte preotul… nu ştiu dacă are pistă de popice (toate ştirile TV au spus despre Salina din Turda că ar avea pistă de bowling, când era de popice, pentru că ni se pare ciudată cultura românească dar cea americană ne tot vine în exprimare)

    Există o salină şi la Târgu Ocna (aici nu am fost, doar din poze) dar e mult mai arhaică, mai din târnăcop. Salina are însă şi acolo o biserică în pântecele sale.

    Marele adevăr este că nimeni nu promovează astfel de locuri.

    Poate că turismul românesc ar avea nevoie de un milion de euro investiţi într-un post de televiziune de tip TRAVEL IN ROMANIA. Poate că doamna Udrea ar trebui să vorbească cu televiziunile comerciale să reia seria de emisiuni de tip travel, cum avea domnul Radu Anton Roman la Pro TV sau Mircea Dinescu la Realitatea TV.

    Nu ştiu exact ce ar trebui făcut, sau ar trebui făcute prea multe… Dar cât timp nu ştim chiar noi ce avem prin ţară, nu cred că ar trebui să ne aşteptăm să dea năvală străinii.

  36. ***Bibliotecaru scrie: Există o salină şi la Târgu Ocna… dar e mult mai arhaică, mai din târnăcop. Aşa e în zonă, domnule! De aceea, când primeşti câte un târnăcop în cap e arhaic şi fără menajamente… Mare hahaleră eşti… Noroc că exist şi eu pe aici…

    Nu mă interesează ce întrebi, nu mă deranjează, e dreptul tău, ci cum întrebi, cât de mârşav încerci să abordezi unele probleme…

  37. @ silverstar
    Îmi pare rău că vă deranjez…

    Am şters cele 10 rânduri prin care vă răspundeam, pentru că ar fi sub demnitatea mea să port astfel de lupte mici.

    Ar trebui însă să vă îngrijoreze ceva. Dacă eu nu am avut nici un fel de subtilitate a întrebării, dacă “nu băteam” nicăieri, poate că acea gândire mârşavă vă aparţine… E un risc pe care văd că vi-l asumaţi, ba mai şi insistaţi pe el. Poate ar trebui să explicaţi în ce constă “mârşăvia” ca să vedem public dacă este în capul meu (şi intenţia întrebării mele) sau al dumneavoastră.

  38. Satele. Cat era varsta medie in sate acum 60 de ani si cat este acum ? Copii de la tara nu cumva abia asteapta ocazia sa plece din sat si eventual spre alte parti ale UE ? Cat costa canalizarea, asfaltarea, incalzirea, deszapezirea, pentru 100 de locuinte la sat si cat pentru un bloc cu 100 de locuinte la oras ? Care e tendinta omenirii, spre sat sau spre oras, inca de pe vremea romanilor ? Daca banii ar merge spre autostrazi, date in folosinta nu doar platite extrem de dezavantajos, n-ar ajuta copii taranilor sa-si viziteze mai des parintii care s-ar bucura poate mai mult decat de unele facilitati ? Sigur, autostrazile ar fi utile din milioane de alte motive, sa amintim unul ignorat: fabrica Mercedes care anul trecut s-a oprit in Ungaria, langa autostrada, dupa cum s-a explicat (putini investitori ar accepta sa faca 13 ore cu masina de la Arad, Oradea, la Bucuresti).
    ANL. Planificare, organizare, comunicare si control, se zicea pe timpuri in vest. Ma refer aci la control. Blocul de la nr 161 cred, cel in semicerc, pe Bd Unirii, Bucuresti, e pentru ANL. Nici nu se terminase finisajul si deja aparusera la balcoane multe afise cu “de vinzare”, “de inchiriat”, ca dovada de ce suflet zace-n pieptii unor “nevoiasi”. Apoi, n-ar fi mai bine ca in loc de un apartament de lux sa se construiasca cateva de nelux, tinand cont de cerinte, posibilitati, motivatie, intrucat nu vine cineva sa construiasca locuinta cuiva, doar pentru ca cere. Sant profesori universitari de valoare care nu stau in apartamente de clasa celor amintite mai sus.
    Statul. Statul e “cel mai prost manager” ? In criza actuala, practic toti managerii din lume, poate mai putin chinezii, PIB-ul lor crescand cu 8,7% in 2009, au alergat cu limba scoasa la stat sa le dea mii de miliarde de euro si dolari si sa-i scoata din… reaua situatie. Destui erau afundati atat de mult, ca statul i-a lasat acolo si au disparut. General Motors, nu demult cea mai mare companie din lume, a iesit decimata. Managerii destepti au alergat la “cel mai prost manager” ? Numele de tari se scriiau cu majuscula. N-am vazut pana acum China scris china si nici nu mi-ar place sa vad.

    Similar 12 feb 10 10:14pm

  39. @ nae8888
    Stimate domn,
    Văd că sunteţi implicat în România profundă, aveţi o percepţie din interior şi înţelegeţi lucrurile din interior. De aceea îmi permit să vă întreb, care ar fi primele 10 măsuri pe care credeţi că ar trebui să le ia doamna Udrea pentru a face din satele româneşti un spaţiu turistic european?

  40. Dragilor ce va mai place cearta…….. polemica neconstructiva, jignitoare si cu atac direct la persoana.

  41. Pentru turistii care totusi aleg sa-si petreaca ceva timp in statiunile noastre.
    Cred ca se impune o obligativitate pentru patronii care detin restaurante, sa asigure personalul necesar in functie de numarul de scaune din unitatea respectiva!!!!!.
    Am asteptat peste o ora sa fiu servit in restaurante din predeal, ospatarii ridicau din umeri scuzandu-se politicosi ca nu au personal necesar.(cazul nu este izolat am patit-o in 3 restaurante)
    Nu se poate asa ceva…trebuie reglementata piata serviciilor in statiunile montane si nu numai. Adica sa fiiservit intr-un timp rezonabil, de catre personal suficient si bine pregatit.
    Si ….ceva educational sau chiar pedepsirea celor care cu sanii, ciolofane si alte mijloace, intervin fara nici o jena pe partiile exclusiv destinate skiorilor.

  42. Pentru satul romanesc…e dificil, greu ,un subiect foarte delicat …lupta inceputa pentru modernizarea si revigorarea satului nostru milenar,daca va fi castigata de Doamna Ministru va fi o mare izbanda.
    Practic satul e mort ( vorbesc de zona Moldovei de sud), e imbatrinit,bolnav,singur si infrigurat….

  43. Apropo de Surupăceanu şi acuzele utopice pe care i le aduce Preşedintelui şi PD-L-ului, am găsit, pe ziare.com un comentariu, clasic romanesc, care explica agresivitatea parlamentarului PSD-ist…

    Surupăceanu se foloseste de o reteta foarte cunoscuta. Individul are cateva dosare penale si vine cu tot felul de acuzatii la adresa presedintelui si a PD-L. De ce o face? Simplu, daca nu primeste NUP la dosare, poate striga, ca din gura de sarpe, ca-i razbunare politica. Cu problemele ramanilor, adica a celor care l-au votat in colegiul unde a candidat, este paralel.

  44. ***lorenzo – aceleaşi lucruri se pot spune despre toate satele din jud de graniţă: Galaţi, Vaslui, Iaşi, Botoşani… Poate mai puţin Suceava…

    Şi totuşi, nu ştiu dacă aceleaşi lucruri se pot spune despre satele ardeleneşti…

  45. Spre deosebire de satele din zonele geografice enumerate mai sus, oamenii satelor ardelenesti mai interpun ceva intre sat si vesnicia nascuta acolo. Mai exact, munca. Munca facuta, bine, la timp si cu eficienta. Ei includ aici si curatenia, ceea ce face ca diferenta sa fie si mai mare. Revenirea la normalitate a lumii satului este o necesitate imperativa. Depinde insa in mare masura si de cei care activeaza acolo, iar sprijinul guvernarmental, cat timp lasa libertate de actiune, este mai mult decat bine venit. Deocamdata e la nivel de intentie, dar nu ne ramine decat sa speram ca nu o sa se opreasca aici. Din punct de vedere politic, in urmatorii ani, punerea in realitate a acestor proiecte o sa fie vitala.

  46. ***Maryland Andrei – educaţia lipseşte, educaţia… 😳
    Mă refer la Iaşi şi Vaslui, locuri pe care le cunosc mai bine şi cam ştiu ce se întâmplă pe acolo…
    Majoritatea sătenilor au câte un petec de vie pe care îl îngrijesc cu sfinţenie… De ce? Pentru că asta au moştenit, asta au văzut la părinţii lor, la bunicii lor… Pentru ei, pentru locuitorii de acolo, contează cana de vin care plină, trebuie să fie mereu pe masă…
    Ştiţi de la TV-uri ce recorduri s-au atins. Poate unii s-au mirat… Eu nu m-am mirat pentru că ştiu în ce promiscuitate se trăieşte acolo… În 6 case din 10 nu găseşti pâine, dar băutura nu lipseşte din nici o casă…

    Şi încă ceva: acestor oameni, nimeni, niciodată, nu le-a explicat că se poate trăi şi altfel…

  47. Mariland

    Nu poti generaliza cand te referi la moldoveni, pentru ca au emigrat zeci de mii de familii in Iasov, Timisoara si alte orase din Transylvania si au dovedit ca nu sunt chiar asa cum se zvoneste. Ce le lipseste moldovenilor si nu numai, sunt locurile de munca, pe care actualul guvern le “creeaza” prin investitii masive in constructia a noi biserici ortodoxe si manastiri………

  48. Silverstar

    Daca oamenii aia beau, n’o fac din cauza bunului trai ci tocmai ca sa’si mai innece amarul, iar daca au vin mai mult decat paine este pentru ca e gratuit, in timp ce painea costa……..Mai mult de jumate din santierele patriei au fost facute cu moldoveni, inainte de 89, deci nu sunt ei chiar atat de betivi si puturosi cum se spune…….
    Nu exista nicio diferenta intre moldoveni, ardeleni, americani sau francezi, toti traiesc in functie de posibilitati……..

  49. ***Katrina – moldovenii despre care vorbesc eu, cei dintr-o anumită zonă, beau, beau de generaţii întregi, de sute de ani… Ce amar să fi avut oamenii aceia de încă nu reuşesc să şi-l înece?…

  50. OOOOFFFF unde ati dus discutia??????????????? Ce e cu voi,???????? nu despre asta vorbeam eu cand am adus in discutie saracia de tot felul a satului din Moldova.

  51. ***lorenzo – una din cauzele sărăciei din satele moldoveneşti este lipsa de educaţie, lipsa de cultură, moştenirea primită, ceea ce au văzut şi învăţat acasă…
    Vino tu cu completări… Că de aia e blog ca fiecare să vină şi să expună ce ştie…

  52. Katrina
    Incearca sa treci, poate la sfarsitul lunii sau inceputul lui martie, prin sate dinspre Timisoara si prin Ardeal si ai sa vezi ca acolo, cum se duce zapada, a doua zi, toata lumea lucreaza in gradini, sapa rondurile din fata portilor si pune flori, totul este curatat, copacii taiati de crengi uscate, pomii varuiti. Totul este gospodarit cu spirit de raspundere si arata bine. In schimb, cand intri in Oltenia sau Moldova, pina prin mai, cand e cald afara, nimeni nu misca nimic. Ori poate pina se termina stocurile de vin de la ultima recolta.

  53. in sfarsit, vad ca a observat si Adrian Nastase ca obtinerea presedintiei PSD, nu il apara de acuzatiile penale. As vrea sa cred ca a inteles ca ar putea face foarte mult rau celorlalti mebri din gasca lor si ca din aceasta cauza a renuntat. Se pare ca si Mitrea face cam la fel, ceea ce deschide calea spre victoria lui Geoana. Ceea ce este foarte bine pentu PDL, pentru ca acest partid, care a fost candva un mastodont, o sa fie multumit daca intra, la viitoarele alegeri, pe pozitia a treia. Las la o parte faptul ca in acest fel o sa se ingroase si mai mult numarul independentilor care vor pleca de acolo, iar ei voteaza in favoarea PDL. Deci, din punct de vedere politic, urmatorii ani pot sa fie benefici. Mai ramine un aspect: trebuie muncit pina atunci. Vestea retragerii din cursa a lui Nastase ma bucura, pentru ca la o discutie recenta, cu un apropiat al sau, am primit asigurari ca el este cel mai bun si cel mai tare. Sigur ca omul era foarte avantajat in acest caz, insa nu se intampla, de fiecare data, sa pierzi alegerile si sa castigi, de la stat, salarii de mii de euro.

  54. Gresit….Moldovenii nu sunt betivi, nu generalizati.Sunt consumatori de alcol ca noi toti de altfel
    Muncesc foarte mult, din pacate ca in vremurile medievale,multa munca fara rost, la mila naturii si a agriculturii defectuase pe care o practica.Sunt crescatori de animale, agricultori…si putine alte indeletniciri economice care sa le asigure un venit minim….
    Transilvania…sa multumeasca vestului ca au reusit sa le arate drumul cel bun in economie, in munca si in cultura.Relatiile cu vestul au ajutat si la educarea acestora…..
    Moldova e la capatul europei, la capatul culturii la capatul civilizatiei…
    Trebuiesc multe programe care sa ajute la dezvoltarea ,emanciparea acestora…..

  55. Betivi, trantori, mizerie, puturosenie,prostie,incultura,semianalfabetism… sunt epitete universal valabile in orice zona a tarii…
    Cunoscand aceste defecte…putem noi oare sa ajutam la scoaterea acestora dintre noi? sau macar minimalizarea lor????????

  56. Si fiind foarte saraci,slab informati si pregatiti ,sunt usor de cumparat la alegeri de orice fel….,
    dar nu despre asta discutam.

  57. MiRRRcea jeoana este marca inregistrata PSD-vANGHELE.De ci e f bun pt partidul sau si electoratul domniilor sale.Mirrrrsea,bv.

  58. In satele din Moldova, ascunse printre dealuri,fara a trece nici o ruta comerciala prin preajma, cand campurile sunt cumparate de mari latifundiari, cand padurile le-au taiat si le-au vandut(ei sau altii mai destepti), cand nu exsista nici o fabricuta de nici un fel…cand nu mai e nimic…ce e de facut? Sistematizarea?

  59. Bibliotecaru 15 feb 10 11:50am
    M-ati amuzat un pic. Cele “10 masuri” suna cam ca povestea cu Moise si cele 10 porunci, dar fiindca intentia mi s-a parut buna, voi incerca.
    Cred ca s-au facut milioane de asemenea liste in zeci si sute de ani iar EU are destule. Sigur, asta nu ne ia noua dreptul de a face inca una. Ordinea va fi oarecum intamplatoare, eu nefiind de specialitate, si puteti sa o schimbati si sa inlocuiti masurile dupa cum credeti. As mai spune ca desi am locuit ca turist si in cateva sate din strainatate, nu cred ca sant multi turisti straini, de care turismul nostru are mare nevoie, care merg sa viziteze satele din alte tari, sau chiar de la ei. De aceea cele 10 masuri se vor referi la turism in general.
    Un proverb chinezesc zice ca un drum de 1000 Km incepe cu un singur pas. Sa incercam si noi cu o prima masura.
    1. Limba engleza. EU poate sugera min. invatamantului ca limba engleza, cu maxima viteza, sa devina limba straina prioritara in scoli. Se vor supara unii, dar si ei au probabil o limba straina prioritara, si ea nu e romana sau turca, apoi, elevul poate invata mai multe limbi straine. International (I), in aviatie, marina, se foloseste obligatoriu o singura limba, s-a intamplat sa fie engleza. In avioane I se foloseste limba “avionului” si limba engleza, cum ar putea insotitoarele de bord sa anunte o aterizare fortata in 20 de limbi, daca vreo 400 de pasageri care ar vorbi 20 de limbi materne diferite, si doar atat, cat ar dura ? Pe internet, mai toti alearga in limba engleza, pana si chinezii, care auzeam recent ca au probleme cu Google. Mai spre turism, la hoteluri, restaurante, parcuri de distractie, turistii incearca sa se descurce cu engleza. Un ranjet al angajatului spre turist si altul de la turist spre el, nu merge la inima turistului ca un schimb amabil de replici. Nu demult se foloseau curent pe glob 10.000 de limbi si dialecte. Acum 4 ani doar 6.400. Specialistii stiu cate dispar pe an. Sigur, nu vor disparea definitiv, nici citirea hieroglifelor pe blocurile de granit din Egipt nu a disparut in 7.000 de ani, si ne uimeste de fiecare data. Cam in ce pozitie avantajoasa ar plasa invatamantul viitorii cautatori de locuri de munca ? Oare in Spania romanii nu sant, poate, strainii cei mai numerosi, desi imigreaza doar de 20 de ani, altii de sute de ani, pentru ca limbile romana si spaniola se aseamana ?

    similar 15 feb 10 11:32am

  60. Năstase s-a retras, nu mai candidează la şefia PSD…

    Ce a declarat Năstase?
    Că nu vrea să fie parte a unui scenariu scris prost…
    Vanghelie nu scrie scenatii proaste, cel puţin nu cele scrise pentru el… 🙄

    Ce cred eu? Năstase era foarte sigur că va fi votat la şefia PSD… Nu ştiu de ce dar, dacă nu era sigur, nu se înscria… Ei, iată că nu e cum a crezut… Aceiaşi colegi care l-au ajutat să se fofileze ca să nu ajungă pe mâna legii, nu-l vor şef, nu pot spune că l-au trădat, nu-l vor… Asta e! Totul se plăteşte şi A Năstase încă mai are de plătit…

    În 2004, T Băsescu îi spunea lui Năstase: “Adriane nici nu ştii cât de mic începi să fii…” Şi de atunci, Năstase tot scade şi scade… Nu în greutate… Sigur… Ce ştia atunci Preşedintele? A avut o premoniţie sau o spusă care să deruteze pe moment?…

    Altcineva mai spunea despre Năstase că ar fi fost blestemat de membrii MISA…

  61. @ nae8888
    Chinezii nu folosesc engleza, au toate programele în chineza simplificată şi chiar nu vor să folosească engleza pe PC-urile lor. Problema chinezilor, poate şi a noastră, că nu ştiu exact, este că cineva ia hotărâri ce site-uri sunt accesibile motorului de căutare şi ce site-uri nu sunt accesibile. De obicei la ei Google este restrâns la spaţiul Chinei, nu “bate” în “afară”.

    Limba engleză este o idee bună. Nu-mi dau seama exact cum ar putea face doamna Udrea ca hotelierii să cunoască engleza… dar poate ştie domnia sa. Poate în condiţiile de acordare a gradaţiilor să fie o clauză a limbii străine.

  62. Sa se vada cat sunt de magari pd-l-istii.Am primit de la Fisc adresa ca au sa imi dea 4000 lei.Cei de la finante au gresit calculele.Vai,ne cerem scuze.Seful de la fisc e pd-l-ist.Asa ca pd-l e varza…nu are specialisti.Are mutanti.

  63. De asta iti vine sa te duci 1000 de ani din tara asta cand vezi cat sunt de hoţi pd-l-istii.Ceilalti nu au gresit ca astia.Specialisti si “specialisti”…

  64. n-am vrut sa intervin in acest subiect atit de spinos,saracia din anumite provincii istorice ale romaniei.subiect care creeaza emotie si inflameaza spiritele,si zic eu pe bune dreptate,pt ca nu-i asa nimanui nu-i place sa fie criticat.
    am fost doar spectator si de data aceasta imi propun sa ramin in aceasta pozitie.
    desi,din punctul meu de vedere e timpul ca acest subiect,,saracia’din romania ,dar mai ales din anumite zone ale romaniei trebuie dezbatut si avind in vedere ca se pregateste o noua lege,care va organiza administrtivromania intr-o varianta mai supla si eleastica,cred ca se imune o dezbatere publica.
    inclusiv delicatul subiect al autonomiei din zona HARCOV.descentralizarea ,subsidiartitatea sunt subiecte si teme extraordinar de importante ,care tin de reforma statului ,dar si de iesirea din saracie.
    aceste subiecte nu trebuie dezbatute cu patima si emotie,trebuie dezbatute avind in fata tot timpul-INTERESUL GENERAL.

  65. ***Frank Zapa[king] – mulţumesc pentru informaţiile de aseară ledate de L Orban… 🙄

  66. Ideea este categoric de salutat! SI faptul ca ati fost invitata sa vb la Academie, fiind dupa
    stiinta mea cadru didactic la “Dimitrie Cantemir”. Nu vreau sa carcotesc de dragul de a vedea ceva negativ, dar exista 2 puncte slabe (90% e totul bine!): Locuinte doar pt preotii
    ortodocsi? pt.toate cultele ? facem discriminare religioasa pe fata?
    Al 2lea punct slab: ca femeie politica care te mai cheama si – numele e f. frumos de fapt – ELENA si vorbesti prima oara la Academie nu treci sub tacere IMPOSTURA POLITICA MONUMENTALA SI EXTREMA UMILINTA LA CARE A FOST SUPUSA ACADEMIA PRIN FANFARAONICA “SAVANTA ACAD.DR” Elena Ceausescu! Daca o analfabeta ca ea a putut
    ajunge academician cu acte in regula daca nu faci vorbire de acest lucru criticandu-l politic
    faci o omisiune dupa mine criticabila ca lipsa de tact! Mai ales ca i-ai laudat pe buna dreptate pe Lucian Blaga si Liviu Rebreanu, deci ai intrat in trecutul Academiei!
    S-auzim numai de bine !

  67. Cred că Domnul E Boc, preşedinte PD-L nu trebuie să fie îngrijorat de ameninţarea lui Antonescu, cum că va porni o luptă de distrugere a PD-L-ului… Sigur că şeful PNL a spus aşa ceva fără să gândească şi oricum, porneşte o luptă cu morile de vânt, în detrimentul PNL…
    Câte imperii durabile s-au construit pe cenuşa altora…
    În ultimul timp se întâmplă foarte des ca Antonescu să abereze. Cred că de la PSD-işti a învăţat prostul obicei de a trage pe nas…

  68. Dacă mi se permite să spun şi eu de ce cred că Moldova este săracă…

    Aş începe cu o hartă:
    http://www.noblehousedidact.ro/imagini/produse/romania%20economica.jpg

    Se observă că România şi-a construit industria cu precădere mai departe de graniţe. Probabil că este o chestiune a apărării, pentru că se ştie că centrele industriale sunt întotdeauna primele care sunt bombardate. Acum deja această chestiune este oarecum desuetă, când însă construcţia industriei româneşti era la început, probabil că era o chestiune evidentă.

    Ei bine, zonele golaşe de industrie, adică locurile care nu sunt puternic industrializate, sunt sărace.

    Moldova are însă o şansă a bogăţiei tradusă în agricultură, din păcate de 20 de ani de zile ocrotirea agriculturii româneşti a rămas în stadiul de declaraţie.

    Se observă că nu numai zona Moldovei are întinderi mari lipsite de centre industriale, dar şi în Ardeal este exact aceiaşi problemă. De asemenea Ardealul nu are prea multă zonă arabilă.

    Ieşirea din sărăcie pentru zona Moldovei şi a Ardealului o reprezintă investiţia inteligenţă şi masivă în agricultură. Această “inteligenţă” aş traduce-o prin ajutorul preponderent în achiziţionarea şi construcţia de tehnologie şi facilităţi, pentru că acestea aduc venituri constate pe lungă durată, mai puţin pe “consumabile”. Fie că vorbim de un tractor universal, fie că vorbim despre utilaj agricol de înaltă performanţă, de irigaţii, de sere, de complexe de creştere a animalelor… este însă evident că acestea nu se aplică la suprafeţe de 2 pogoane de pământ. Evident pământurile trebuie să se comaseze pentru a ajunge la suprafeţe de cel puţin 100 de hectare. De aceea cred că prima şi prima îndatorire politică este să lămurească pe cei care trăiesc din agricultură că trebuie să-şi facă S.A-uri sau SRL-uri sau asociaţii, cooperaţii, în care să se strângă, să investească şi să devină eficienţi. Este o muncă politică grea care trebui făcută din casă în casă, cu mare efort… şi, trebuie să spun, din păcate politica este mai interesată de funcţiile de conducere decât de bunăstarea românilor… nu prea îi văd pe politicieni prin coclauri.

  69. ***Bibliotecaru – alta e cauza că la graniţă este mai multă sărăcie: nu au nici o bogăţie naturală, nu şi-au putut dezvolta o industrie… Predomină viile şi livezile… Şi acum, mai nou, pământul nemuncit care le intră în casă dar nu-i deranjează…

    Bacăul şi Neamţ – judeţe care au câmpie, deal şi munte, cu bogăţiile caracteristice, au şi industrie mai dezvoltată ori ar putea să aibă dacă ar fi interes…

  70. @ silverstar
    Nu toate industriile sunt legate de resursa naturală. De exemplu industria iutei, cânepii, inului, industriile agro-alimentare, industriile constructoare de maşini… se pot lega cu terenul arabil, sau se consumă materii prime ce se pot aduce cu trenul. În definitiv cel mai mare centru industrial este Bucureştiul şi SAI-ul, unde nu există nici o resursă. Eu cred totuşi că strategia militară este de vină.

    Pământul nu este uşor să-l munceşti. Agricultura fără tehnologie te poate aduce la a consuma mai mulţi bani (plus muncă) decât câştig. De ce să munceşti ca să pierzi bani? Cum poate un ţăran să crească, de exemplu, pui când puii din Ungaria sunt subvenţionaţi şi vin în România cu cel puţin 30% mai ieftini şi, de cele mai multe ori, nu plătesc nici TVA?

    Problemele apar din lipsa de tehnologie şi fragmentarea parcelelor. Toţi cei care au terenuri cu suprafeţe mari şi îşi permit utilaje de mare capacitate, au profit. Nici un ţăran nu-şi permite mulgătoare electrică şi tancuri de răcire la 10 vaci, nu poate deci vinde laptele, dar o fermă cu 400 de vaci îşi permite investiţia în tehnologie şi devine şi un jucător pe piaţă la stabilirea preţului.

    Cineva care are 100 de hectare de pământ îşi poate face o fermă de 400 de vaci folosind pământul la hrana vacilor, şi, de ce nu, şi o mică fabrică de industrializare a laptelui. 100 de hectare poate înseamnă 100 de cetăţeni care pun pământul la un loc într-o societate pe acţiuni.

  71. ***Bibliotecaru – da, sigur, ar exista metode… Eu nu pot să spun absolut nimic… Am mai spus pe aici că noi nu avem nici rude la ţară şi Măgura, unde există tot confortul de la oraş, nu poate fi numită sat sau “la ţară”…

    Dar altceva aş vrea să spun… S-ar putea să greşesc tocmai pentru că nu cunosc realităţile rurale…

    Chestia asta cu tehnologia în agricultură este relativ nouă şi mie mi se pare un moft, un motiv de a sta degeaba, cu mâna întinsă la pomana statului…
    Rezistăm de milenii datorită agriculturii… Pământul i-a hrănit pe străbunii noştri… Ştiu că munca pământului e grea dar cum cei de dinaintea noastră au putut şi cei de azi nu pot pentru că nu au tehnologie de ultimă oră?…

    Şi-apoi, nici pământul de pe lângă casă mulţi nu şi-l muncesc… Şi-ar putea asigura cele necesare pentru traiul familiei şi o rezervă pentru iarnă…

  72. @ silverstar
    Este adevărat, pământul ne-a hrănit strămoşii, dar i-a ţinut în zona supravieţuirii. Bănuiesc că vă aduceţi aminte că pe vremuri existau nişte persoane cu mult pământ numiţi boieri, şi persoane cu puţin pământ numiţi ţărani. Pe atunci ţăranii îşi concentrau munca pentru casă, mâncare şi băutură, hainele şi le făceau în casă. Astăzi ţăranul doreşte şi un televizor mai plasmă, şi o combină, DVD, frigider, maşină de spălat, cablu, telefon mobil, autoturism… plus casă cu termopane şi acoperiş de tablă. Pământul trebuie să “hrănească” şi aceste lucruri care atunci nu existau.

    Să luăm un exemplu de dotare tehnologică în agricultură, cam de jumătate de milion de euro (ceva real, nu inventat de mine).

    Investesc jumătatea de milion de euro în două combine cu echipament, un tractor şi un depozit.

    Deservirea umană, productivă şi administrativă: 50 de angajaţi

    Conform condiţiilor mele de teren, aleg:
    – combină New Holland TC 56 M
    – echipamente pentru recoltarea porumbului şi floarea soarelui
    – tractor de mare capacitate tip New Holland Fiat 180-90 DT
    – plug reversibil cu cinci brăzdare model Vogel & Noot ST 5
    – combinator Dutzi KR 3600 pentru pregătirea patului germinativ.

    Care este diferenţa? Pot strânge porumbul cu mâna, pot strânge floarea soarelui cu mâna, sau pot lua o combină New Holland TC 56 M care are o productivitate de 12 tone/oră cu pierderi de sub 1%. O combină nouă este pe la 150 mii de euro. Pot însă să iau din Polonia una din 2003 cu 650 ore de funcţionare la numai 70 mii de euro. Îmi fac socoteala dacă nu cumva ieftinul mai mult păgubeşte.

    Ia uitaţi cum mestecă bucate achiziţia…
    http
    www
    youtube.com/watch?v=355DcK-krOY

    E drept, în film le mestecă la turci… dar de ce nu şi în România?

    Ei bine, dacă eu sunt ajutat să iau fonduri europene, să iau şi un credit agricol fără să-mi ia nimeni şi pielea după os cu dobânzile, dacă îmi mai dă şi statul un ajutor, o subvenţie, poate chiar documentaţia afacerii… că şi actele sunt greu de întocmit.
    Bănuiesc că e simplu de văzut că astfel de utilaje înseamnă o productivitate şi o producţie de două ori, de trei ori, de zece ori decât cu arătura cu calul şi strânsul cu secera.

    Iată şi tractoraşul folosit la scarificare, arătură, discuit, semănat, cărat… că este universal. Merge şi la deal, este puternic… Cum ar fi să înham calul… cam care este diferenţa în producţia agricolă?
    http
    www
    youtube.com/watch?v=hzpTqukri0M

    Dar combinatorul pentru pregătirea patului germinativ?
    http
    www
    youtube.com/watch?v=VFIej_opZ2c

    Şi acesta să traduce în zeci ori sute de kilograme în plus la hectar.

    Dar sămânţa selecţionată în loc de cea de anul trecut?

    Orice investiţie în mecanizare şi tehnologie se traduce încă din primul an în producţie mai mare (care amortizează utilajele), în exploatarea eficientă a pământului, şi producţii constante pe termen lung (astfel de utilaje au o perioadă de folosire foarte lungă, mai ales dacă sunt bine întreţinute)

  73. STIMATĂ DOAMNĂ MINIISTRU,

    Mă numesc CORINA MARIN şi sunt profesor de matematică, la COLEGIUL TEHNIC DE POŞTĂ ŞI TELECOMUNICAŢII „GH. AIRINEI”, Str. Romancierilor, nr. 1, sector 6, BUCUREŞTI.
    Doresc să vă supun atenţiei un proiect intitulat „INTERFERENŢE”, pe care îl desfăşurăm în şcoală, cu ocazia zilei liceului, respectiv cu ocazia sărbătorii creştin –otodoxe, „SF. GHEORGHE”, pentru a treia oară consecutiv.
    Concursul se finalizează cu premii, care presupun doar o diplomă şi o notă la materia a cărei tematica a fost abordată în lucrarea sa de către fiecare elev.
    Doresc să menţionez că elevii noştrii provin din familii modeste, cu diverse probleme de existenţă şi deci nu beneficiază de sprijin în pregătire din partea părinţilor, aceştia fiind excedaţi de problemele cotidiene.
    Noi dascălii ne stăduim să le formam competenţe care să le faciliteze învăţarea pe tot parcursul vieţii şi ne dorim să-i şi stimulăm in a se implica în activităţile proiectului.
    Cum resursele materiale ale şcolii sau ale noastre ale dascălilor sunt modeste, facem apel la dumneavoastră, în calitate de deputat în circumscripţia în care se află liceul şi de ministru al turismului, să ne facilitaţi sponsorizarea unei excursii pentru aceşti copii inimoşi.
    Vă asigurăm că gestul dumneavoastră va fi apreciat de aceşti elevi ( copii ), viitori cetăţeni cu drepturi depline, precum şi de noi dascălii.
    Cred că nu este de neglijat faptul că elevii noştrii mai au încă în memorie prezenţa dumneavoastră la noi in şcoală, cu ocazia unei acţiuni desfăşurate în cadrul unui proiect pe teme de ecologie.
    Avem convingerea că rugămintea noastră nu vă va lăsa indiferentă.
    Vă rugăm să ne transmiteţi un răspuns scurt, chiar dacă aceasta va însemna să ne informaţi că nu aveti posibilitatea de a da curs cererii noastre, a dascălilor în numele elevilor (copiilor).

    16.02 2009 Cu reală consideraţie
    BUCUREŞTI Prof. Corina Marin

    Administrator:
    Am transmis cererea dvs. Cabinetului parlamentar al doamnei Udrea.

  74. Ieri patronii magazinelor de vise erau legali,azi sunt ilegali.Halal tara,halal politicieni(sunt niste incapabili).A trebuit sa moara cineva si sa ajunga altii in spitale ca sa intezica acele plante.

  75. Un articol interesant in JN :
    “Firmele şi românii cu bani au ales să-şi ţină o parte din economii în străinătate. Plasamentele în conturile bancare din afara ţării au ajuns la circa 4,466 miliarde de euro, echivalentul a aproape o pătrime din depozitele din ţară.”

    Intrebare: este asta considerata evaziune fiscala sau nu ? Daca da, de ce nu se iau masuri ?
    Am cautat in declaratiile de avere ale politicienilor dar niciunul nu declara economiile din strainatate si veniturile din dobanzi, pentru care ar trebui sa plateasca impozit…….

  76. Nu inteleg de ce un ministru ar trebui sa faciliteze sponsorizarea unei activitati, mai ales ca ministrul mai este si deputat in sector, ceea ce s’ar putea traduce prin “daca nu ne sponsorizati n’o sa va mai votam”.
    In tarile dezvoltate, scolile se autofinanteaza pentru organizarea unor activitati de genul asta, prin vanzari de ciocolata, agende sau alte maruntisuri, fapt ce le dezvolta si spiritul de intreprinzatori, nu sa stea cu mana intinsa pe la ministere……….

    Administrator:
    Doamna Udrea este fondatoarea Fundatiei PROEUROPA care ajuta anual foarte multi elevi cu ajutorul burselor, sponsorizeaza scoli, gradinite, azile de batrani etc.
    Cererea va ajunge la fundatie si in functie de fondurile disponibile va fi sau nu aprobata.

  77. Katrina

    Extraordinar cata atitudine negativista poti avea…Ca religia este una din aversiunile tale,am inteles,dar cand vine vorba de copii… ? Din punctul meu de vedere,calitatea de deputat(pentru ca ajutorul a fost cerut unui deputat,nu ministrului)are si o latura de activitate implicata in viata social-culturala a comunitatii pentru care respectivul a candidat.Este evident ca nu are de unde sti fiecare aspect sau problema a colegiului,dar atunci cand i se sesizeaza un aspect,poate daca doreste,sa ajute la rezolvarea acestuia.Acest ajutor poate fi direct,sau asa cum spuneai oferirea de solutii alternative…Asta nu inseamna ca solicitantii stau cu mana intinsa…urat spus…

  78. NG

    Care este diferenta dintre cei care cer “ajutor” lui Gigi Becali si aceasta……. scoala ? Si pentru ca ai amintit de copii, iti amintesc ca unii ii folosesc pentru a avea succes la cersit…… Cu o asemenea atitudine nu e de mirare ca inca se mai asteapta sa li se dea…..in loc sa produca……..Oare asta inseamna atitudine negativista ?……….

  79. Salutari tuturor,
    Mada…stim foarte bine activitatea filantropica a Doamnei Ministru, dar rautaciosii nu apreciaza aceste minunate activitati. Prin eleganta dumneaiei, tine departe de ochii presei si a carcotelilor de tot felul aceste actiuni nobile care-i fac cinste in primul rand ca om.

  80. Lorenzo,

    Ce face doamna Udrea cu banii ei (personali) o priveste numai pe ea, iar daca’i foloseste in activitati filantropice este de laudat, dar aici era vorba de deputatul/ministrul, Udrea, caruia i se cere “ajutoare”. Daca nu exista fonduri sau nu le da satisfactie, cam cum crezi tu ca s’ar interpreta de adevaratii “rautaciosi” la urmatoarele alegeri ? Si atunci te intreb, este asta santaj sau nu. sau este o modalitate de a cere ceva in schimbul votului ? Si atunci te mira ca un vot de la un amarastean costa 30 de lei ?

  81. Popa are casa parohiala ..transmisa cand isi ia postul in primire….mai are si pamant,gradina..proprietatea bisericii….Daca e obligatoriu sa construim case pentru popi trebuie facuta si o bisericuta aferenta…..pentru popi fara casa si biserica..
    Profesorii care locuiesc in comune si sate au deja case si gaini …daca e sa ii dotam cu case de serviciu ..pe care sa le predea la pensie ….unde pleaca de acolo? La azil sau la morga?Din salariul de profesor nu vad sa-si cumpere vreo vila sau vreun apartament la oras….si sa investesti (in rate) pana la 65 de ani ar fi o tampenie ..dai rate si dobanzi la banci ..apoi mierlesti in casa si pe strada unde ai dorit sa locuiesti….la aprox 65 si…..
    Medicii ….la fel….cand ies la pensie se muta sau raman in sat respectati de toti?Dar unde sa locuiasca…dupa ce ies la pensie ..si din locuinta de serviciu ?
    Toti investesc afectiune,bani in casa profesiei si vietii lor …apoi sunt obligati sa o predea …De ce?
    De ce sa nu fie o locuinta cu chirie pe care sa aiba dreptul sa o cumpere daca le vine chef ?
    Si din banii incasati de la ei …si cu sprijinul primariilor ..alte locuinte pentru specialisti …cu ceva ograda…de cateva straturi si ornamente florale …
    Civilizam satul,locuitorii satelor….puterea exemplului specialistilor …..infuzam toate serviciile in comunitatile rurale …..Cand e infrastructura ,utilitati,specialisti etc…tinerii si maturii revin acasa ….invers nu….La tara …eventual la oras pe capul si cu smenurile cu administratiile locale urbane….mai o casa mostenire,mai un teren concesionat …..mai un apartament sau casa luata cu japca de la nevoiasi care au imprumutat bani de la camatari…..Si iata cum populatia rurala continua sa vina catre mediul urban pe proiectul lui Ceusescu dar cu “sprijinul ” guvernelor democrate si a administratiilor de stat privatizate….

  82. retragerea lui Iliescu va duce la ruperea psd…hihihiiiiiiiiiiiiiiii !

  83. NG

    Cred ca ai inteles gresit, BOR nu este religie………..este doar o institutie de tip taliban

  84. LORENTOSCOP…? Nici nu trebuie sa mai vorbim de filantropie …de bunatate si bun simt …daca ne gandim la cati bani investesc fiecare posibil parlamentar,politician ,candidat la functii politice si nu numai….Fiecare are cate un scop in viata …si multa filantropie….cand e nevoie…..
    Rau si dizgratios este cand cei de la TV si presa dau pe gura si imagine modul cum isi recupereaza politicienii filantropi daniile si milosteniile ….de la salarii ,idemnizatii prin consilii de administratii …alte contracte si afaceri private de stat …..
    In rest totul e OK…..Se simte o raza de speranta ..peste o luna incepe la capacitate maxima activitatea intreprinderea de urzici si stevie …industria de martisoare ….etc

  85. Răutăcioşilor, celor gen Katrina, le este teamă că Doamna E Udrea creşte în sondaje, îi creşte popularitatea şi nu ştiu ce să facă, ce să spună ca acest lucru să nu se întâmple… 😳

    Lasă Katrino, că Doamna Udrea ştie ce să facă… Nu aşteaptă de la nimeni sfaturi cu atât mai puţin de la cei care permanent, au dovedit şi dovedesc rea credinţă… Dacă aveai puţin respect faţă de tine, în primul rând, nu aduceai subiectul în discuţie… Pentru că nu te priveşte…

  86. Silverstar, si Gigi Becali este popular si tot pentru acte filantropice, mai ales in campaniile electorale….

  87. Silver
    Te astept, la orice ora, cu stiri despre Ion Iliescu. Eu o vreau pe aia cu retragerea de fata pamintului, ca vad ca Justitia noastra, nu este in stare sa-l pedepeseasca, pe masura nocivitatii faptelor si crimelor sale. Am citit, cu toate ca nu este inca public, un dosar foarte amplu, cu numele, numele conspirative si actele de politie politica, savirsite de circa 100 de revolutionari, fosti securisti sau informatori ai securitatii, improprietariti si stimulati financiar, de PSD-urile lui Iliescu. Aspectele penale sunt implicite, pentru ca este vorba de furt calificat din averea si banul public, promovat de cel care se retrage acum, din pacate, nu mai din functiile publice.

  88. ***Maryland Andrei – din 2008, de când activez pe acest blog, am spus de câteva ori, mai ales în polemicile cu cei pe care îi ştii şi tu, că vreau să trăiesc şi să asist la prăbuşirea PSD-ului. Ei, Andrei, iată că se întâmplă… Acum!… Sub ochii românilor… Mamutul cu picioare de lut se dărâmă. Îşi trăieşte, acum, în agonie, ultimele zile…

    Geoană, Vanghelie, Hrebenciuc – aceştia sunt groparii… Şi asta e bine că groparii PSD-ului sunt tot de-ai lor… Numai în ultimele luni, Geoană a spus, de nu ştiu câte ori, că Băsescu vrea să distrugă PSD şi să şi-l asimileze… PSD se distruge din sine, fără contribuţie externă…

    Dacă ne întoarcem puţin în timp – din 2007, PSD-iştii dau când în Băsescu când în PD-L-işti… N-au reuşit în acţiunile lor ordinare decât să răstoarne guvernul, în 13 oct 2009, în felul acesta lovind în români, în primul rând, şi lăsând ţara neguvernată mai mult de două luni…
    Ei, iată ce se întâmplă când loveşti, pe nedrept şi la nesfârşit, în altul şi-i doreşti răul… Primeşti exact ce-i doreşti celuilalt…
    Sunt curioasă să văd şi să aud, după 20 febr, pe cine vor arunca vina dezastrului?

  89. ***Maryland Andrei – în ceea ce-l priveşte pe Iliescu – să ştii că sunt pedepse mai grele ca moartea… Moartea le rezolvă pe toate şi e lucrul cel mai simplu care i se poate întâmpla cuiva… Ceea ce se întâmplă acum cu şandramaua lui Iliescu e una din marile pedepse pentru acest om sub ochii căruia România a fost distrusă şi furată de cei care au primit OK la hoţie cu condiţia să-l susţină pe el, la Cotroceni…

    Cei despre care pomeneşti tu nu ştiu dacă-şi vor primi vreodată pedeapsa… Nu ştiu dacă există interes… Oricum, aceia trăiesc bine mersi, în ţară sau în străinătate şi văd că nimeni nu se agaţă de ei… Crezi că mai încântă pe cineva să fie pedepsiţi când vor ajunge nişte legume precum Stănculescu sau Chiţac?

  90. Mai terminati ma cu regiile astea ieftine(uite aviara,uite pesta,uite gripa porcina).Totul e vrajeala,totul e minciuna.
    Eu de ce nu m-am imbolnavit de gripa porcina?Trebuia de 1 miliard ori sa ma imbolnavesc.Toata asta e opera pd-l-ului.
    Dar ce regie!A pornit din Mexic parca(dupa aia se imbolnaveau cate 10000 pe zi).wow,ce regie!Cantacuzino a dat vaccin expirat.huaaaaaa,hotilor.Pe mine nu ma pacaliti…poate pacaliti 5.2 milioane…eu sunt mai destept.:))))

  91. Silver
    Nici nu mai conteaza pe cine o sa arunce vina, cu toate ca banuiesc ce justificari o sa arunce pe piata. Insa ce apare pe televiziunile de stiri, este doar o imagine, care frecvent se interpune intre realitate si utilitate. Este un joc al politicienilor pentru a-si salva privilegiile. Sunt convins ca Iliescu stie ce informatii au aparut pe piata, de amploarea si adincimea acestora, iar retragerea lui este o masura pentru a-si salva propria piele. Mai exact pentru a nu se face praf si pulbere sistemul sau kripto-comunist, pentru a putea, eventual sa fie ajutat sa nu se mute in “garsoniera” cu Chitac si Stanculescu. Stiu eu ce spun si o sa aflati, curand, cu totii. Din apreciere pentru PDL, pot sa va spun, in premiera, ca sunt revolutionari, care au obtinut drepturi materiale majore, fosti informatori ai securitatii. La primirea drepturilor au semnat pe propria raspundere ca nu au colaborat cu securitatea. Sunt asociati si complici ai unor securisti, care au beneficiat de legile care acorda drepturi revolutionarilor, care ocupa, deocamdata interimar, functii importante, in cadrul guvernului. E doar o chestiune de timp, pina cand o sa afle toata lumea si pina cind procurorii o sa fie obligati sa puna capat acestui sistem de coruptie, la nivel inalt si de mare amploare. Mai vorbim noi despre asta.

  92. ***Bibliotecaru – cine şi cui i se doreşte moartea? Ai citit cu atenţie ce s-a scris de curând aici, pe blog? Sau şi tu, ca toţi PSD-iştii, le tragi pe nas şi nu mai pricepi?…
    Deocamdată e vorba de Iliescu… Despre Iliescu discutăm aici… Cei doi de care pomeneşti sunt rezolvaţi, sunt acolo unde i-a pus istoria…

  93. ***Maryland Andrei – nu ştiu, nu pot să mă exprim în legătură cu cele scrise de tine… Singura mea sursă de informare e presa, scrisă şi vorbită… Atât… Asta nu înseamnă că iau informaţiile fără discernământ… Nu poate nimeni să mă oblige să cred tot ce aud sau citesc…

  94. Vlad Tepes unde e?In care istorie?Trebuia sa fie si acum un Tepes sa ii traga pe politicieni in tzepe hahaha

  95. Silver,
    Nu te obliga nimeni sa crezi sau sa nu crezi. Eu doar am vrut sa spun ca am citit, in original, rezultatele muncii CNSAS si ca o sa fac tot posibilul ca cei care, sub aripa lui Iliescu, au fost colaboratori ai securitatii si au primit privilegii materiale majore, in calitate de revolutionari. Si eu am aceste privilegii si pentru ca nu am fost securist, am primit doar scutire de impozite si un loc de veci. Pe spaga si ala. O sa citesti in presa despre astea amanunte si detalii.

  96. Cantacuzino a dat vaccin expirat.acum trebuie sa importam.unii se imbogatesc nejustificat.Interesele sunt mari.Minciuna e in floare.

  97. Zilele acestea,mai exact de vreo luna ,stau calm si ma uit cum CONGLOMERATUL POLITICO MEDIATIC creat impotriva lui Traian basescu,se sparge in bucati ,iar mai apoi in bucatele.
    primii care au dat semnalul au fost cei care au dat BANUL-MOGULII.concedieri masive au avut si au loc in trusturile de presa controlate de cei 3 moguli TICALOSI,iar reducerile salariale sunt raul cel mai mic.
    ieri in redactiile trustului realitatea circula o scrisoare adresata lui VINTU,din partea unui angajat care isi astepta salariul din data de 5 februarie-ATI AUZIT CUMVA DESPRE ACEASTA SCRISOARE, COMENTINDU-SE CEVA?
    auziti vreo stire despre disponibilizarile din aceste trusturi?nu si nici nu veti auzi-PT CA TICALOSIA ESTE MAXIMA IN ACESTE TRUSTURI.
    Dar sa revin la politica,inca din 2008 anuntam ca PSD-ACEST CLAN AL DERBEDEILOR,PRADUITORILOR ,SI jefuitorilor SE VA SPARGE,daca nu va pune mina pe ciolan.
    intrarea la guvernare,teoretica pt ca practic psd era cu 10 oameni in guvern si cu parlamentarii in opozitie,nu a facut altceva decit sa amine spargerea gastii.
    pierderea alegerilor ,si iesirea de la guvernare face posibila reglarea conturilor in diversele centre de putere care de multi ani se vineaza.
    si iata ca a venit ora marii lupte,ora deconturilor,cind centrele de putere isi vor disputa puterea si sefia partidului.
    intrebarea este ce va fi LUNI?cit de mare va fi hemoragia,s-au daca se va naste un nou partid?
    deocamdata nu voi alege nici una din variante,dar indiferent cine va cistiga,spargerea acestui partid heterogen nu mai poate fi evitata.

  98. Infringerea lui ION ILIESCU-tot traseul lui ION ILIESCU,din 2004,de cind a predat cheile de la cotroceni ,a aratat clar ca acest batrin nomenklaturist nu a reusit sa inteleaga ce inseamna sa fii cu adevarat un mare politician.
    dupa ce timp de 10 ani ai fost sef de stat,asadar ai atins punctul culminant si maxim in politica ,firesc si normal este sa te retragi si sa devii un INTELEPT,UN SFINX-la care sa vina cu cascheta in mina tinerii doritori de intelepciune.
    in schimb ce a facut indragostitul de putere ION ILIESCU?
    a vrut in continuare sa stea ,IN PREZIDIU-sa tina discursuri rasuflate de la microfoanele din salile unde pesedeii se adunau si-si faceau publicitate.
    acum se da indignat,dar daca oare cel caruia i-a predat intr-un cadru festiv STAFETA COMUNISMULUI,ar fi cistigat,credeti ca s-ar fi retras?
    haaaaaaaaaaaa ,.hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii-ei vedeti cit de ndreapta e istoria-cum ii rejecteaza pe ticalosi cu coada intre picioare,infrinti si umiliti.
    asa patesc toti cei care nu stiu cind trebuie sa se retraga,care n-au obraz ,si in plina glorie sa dispara.

  99. ***Maryland Andrei – n-am spus că nu te cred… Dar eu nu mă pot hazarda într-aşa o discuţie…
    Ce să spun? Ce să susţin. Sigur că aştept şi eu să apară în presă. Şi ce-o să se întâmple? Nimic, ca de fiecare dată… Se iscă un foc de paie, se fac nişte vâlvătăi şi dispar discuţiile ca şi cum nici nu ar fi fost…

  100. Iliescu sa dispara.Buna treaba.Nu stiu cu ce ii are Vanghelie la mana pe toti asa.Asta chiar are dosarele?:))

  101. @ silverstar
    Poate le trag eu pe nas… poate că nu… Noroc că logica este o funcţie extrinsecă celui care o aplică, aşa că “trasul pe nas” nu poate influenţă logica. Domnia voastră ar trebui să vă întrebaţi în acest moment nu dacă trag eu pe nas ci…

    Dacă vă este conştiinţa curată şi fără pată… cum anume aţi reuşit să vă simţiţi vizată de ce am spus eu? De ce aţi dedus că ar fi fost o reacţie relativă la ce s-a scris pe blog?

    Spuneam că sunt unii oamenii care doresc moartea altor oameni. Cât timp sunt simplii cetăţeni, ei nu vor ajunge decât cel mult criminalii în serie. Când ajung însă la putere, când gustă din atribuţiile unei conştiinţe discreţionare, oamenii care doresc moartea altor oameni ajung până la arhetipul personajelor negre ale istoriei… Stalin, Hitler… las lista deschisă.

    Dim moment ce v-aţi simţit atinsă de ce am spus mai sus, probabil că v-aţi identificat cu oamenii care doresc moartea altor oameni, altfel de ce să vă simţiţi vizată?

  102. ***Bibliotecaru – noi, eu şi Andrei, discutam despre ceva… Adică despre Iliescu. Şi, în naivitatea mea, am crezut că tu te-ai alăturat discuţiei noastre necitind însă tot ce s-a scris… Chiar că nu mi-am imaginat că poţi gândi pe blog, fără legătură cu ceea ce se discută, în cuvinte aiurea, şi mi-am permis să-ţi spun – vai, ce greşeală! – că… bla, bla, bla… Scrie mai sus…

    Altceva? Eşti un admirabil coleg, partener de dialog dar când este vorba de politică, devii insuportabil… De ce nu te controlezi? Sau – evită politica…

  103. @ Frank Zapa[king]
    Priviţi-vă în oglindă, priviţi-l şi pe Maryland Andrei, priviţi spre toţi cei care doresc dispariţia lui Ion Iliescu… şi apoi priviţi spre Ion Iliescu. Aşa cum este domnia sa, contestat de unul şi altul, câţi din contestatarii domniei sale (şi eu sunt unul dintre contestatari de la “kilometru zero, lipsit de comunism”) toţi la un loc au făcut măcar unu la sută pentru România din ce a făcut real domnia sa?

    Aş vrea să aud şi eu mai des contestatari care au făcut ceva real pentru România şi români. De dat din gură putem cu toţii, dar contestările şi strângerile de mână nu costă nimic, dar nici nu aduc mare lucru.

    Întrebarea mea, pe care mi-o pun de mulţi ani, întrebare pe care şi-a adresat-o şi Emil Constantinescu şi Traian Băsescu este cea care ar trebui să ne domine nopţile de insomnie. Întrebarea este… cum de în 20 de ani de capitalism nu a ieşit la iveală un om politic de doctrină de dreapta de calibrul oamenilor politici proveniţi din PCR, în frunte cu Ion Iliescu? De 20 de ani nu a apărut nici măcar un om politic care să aibă o capacitate politică mai bună ca a lui Ion Iliescu?

    Marele adevăr este că anumiţi politicieni vor să scape de Ion Iliescu, nu pentru că ar fi un pericol (nu mai are nici o funcţie în stat, nici o funcţie în partid… de mai mult de un an) pentru cineva, ci pentru că este un termen de comparaţie pentru politicienii pitici care îi striveşte.

    Am fost împotriva lui Ion Iliescu, dar, o dată cu trecerea timpului, am observat un lucru ciudat, politicienii în loc să crească ca valoare şi să-l facă uitat pe Ion Iliescu, au scăzut încet şi sigur până la interesele mărunte personale de care politica se ocupă astăzi.

    Domnule Frank Zapa[king],
    Marele adevăr este că astăzi domnul Ion Iliescu este mult mai sus în politică decât era în 1990, pentru că toţi ceilalţi politicieni s-au afundat în mocirla politicii de astăzi, şi-au făcut averi, şi-au murdărit onoarea, au folosit un discurs declasat şi grobian, s-au legat prin interese… Astăzi când spune careva “măi animalule” sau “eşti ca sula-n coastă!”, declanşează râsul, nu indignarea.

    În concluzie, problema noastră de astăzi nu este Ion Iliescu, ci faptul că Ion Iliescu a rămas etalon-ţintă pentru societatea noastră, ceilalţi oameni politici micşorându-se politic cu fiecare zi ce trece. “Înfrângerea” lui Ion Iliescu este de fapt înfrângerea românilor.

    Am găsit pe net imagini TVR înregistrate la revoluţie şi privesc în fiecare zi câte zece minute. Este interesant de urmărit aşteptările oamenilor simpli, ce spuneau coloneii şi generalii din armată, din miliţie, din securitate… Am tresărit ascultând că-şi doreau oamenii de atunci pentru că erau lucruri mici precum căldură, mâncare, să se circule cu maşinile în fiecare duminică… Astfel de lucruri ni se par acum mici, atunci erau însă definitorii. Dar lucrurile mari, cum ar fi democraţia aşa cum era ea înţeleasă atunci, astăzi ni se pare în continuare insurmontabilă. Iată că politica ne-a dat un pic de pâine, un pic de liberate de mişcare, ne-a dat un pic de senzaţie de occidental lăsând lumina aprinsă, dar ea veghează în continuare de sus de parcă am fi cobai injectaţi cu nu ştiu ce şi urmează să avem reacţii ciudate. Democraţia este încă un deziderat, pentru că votul nostru nu reuşeşte să ne extragă din acvariul de cristal în care suntem închişi.

    Îmi cer scuze pentru greşelile din text. Astăzi nu mă simt bine şi mi-e foarte greu să citesc.

  104. A fost o ironie, specifica. Tot gratuita este si ironia cu “trasul pe nas”, care nu poate influenta logica. Drogurile, in mare masura cele care se trag pe nas, cocaina, nu-ti influenteaza logica. Iti fac praf creierul si tu ai, ca orice nebun, ca orice om cu mintea ratacita, o oarecare logica. Dar valabila numai din punctul tau de vedere, nu au nici o legatura cu logica generala. Nu merita insa nici un raspuns, pentru ca e o chesiune care genereaza discutii de dragul discutiilor. Fara finalitate. Ca ironia este o replica partinica, demonstreaza evident, comunitatea de idei, cu cel care noi dorim sa ajunga, in cel mai scurt timp, la groapa de gunoi a istoriei. Au fost niste ironii, cu tinta, cu scopul de a repara, cat de cat, moral, fostul ideolog al PSD-ului. Pentru cei afectati de “pierderea” suferita de acest partid, discutia ironizata este ostila. Dar asa sunt ei, nu se mai fac bine niciodata.

  105. Infringerea lui Ion Iliescu este infringerea lui si a sistemului generat si protejat de el, nu a romanilor. La revolutie, romanii au murit, pentru economie de piata, concurentiala, singurul sistem care a dovedit ca aduce prosperitate si succes. Iliescu a fost, timp de 20 de ani, varful de lance al celor care au facut tot posibilul sa compromita in acceptiunea pubica, principiile capitalismului, a dusmanului de moarte al societatii socialiste multilateral dezvoltata. Fara Iliescu, gasca si mecanismul sau, fara legile impuse de el pentru a lasa impresia ca traim intro tara democratica si cu economie de piata, nivelul de trai al romanilor era, acum, la cote normale. Asa ca, lasind la o parte sensul figurativ al disparitiei sale fizice, pe care l-am sustinut in repetate randuri, sincer, cred ca merita acest lucru. Si nu-mi pare rau, cand ma gandesc cate privatiuni si cat rau a facut milioanelor de romani.

  106. @ silverstar
    Stimată doamnă,
    Faceţi o confuzie care este chiar în esenţa comportamentului meu.
    Politica este doctrina, ştiinţa, filosofia… Comportamentul “politic” al membrilor de partid (ca să nu spun şi aici “politicieni”) nu are nimic de-a face cu politica, este un comportament nedemn, ruşinos, dezastruos pentru ţară şi popor, dominat de interesul personal.

    Eu aş vrea să discut despre politică, adică despre principii, despre doctrine, despre credinţa filosofică a membrului de partid, pentru că aceasta este o zonă a gândirii interesate. Din păcate cei pe care îi vedeţi la TV sub denumirea de politicieni nu numai că nu au habar de aşa ceva, nu numai că fac totul după ureche, fără nici un fel de expertiză, dar au tupeul să spună că ce fac ei, acţiunea lăutărească după ceva povestit la a zecea mână, este viaţa politică a României.

    La începutul anului domnul Băsescu a făcut un tratament de la Institutul Cantacuzino cu Cantastim, apoi s-a vaccinat cu anti-gripal aviar de la acelaşi Institut. Iată că astăzi că acestui institut i s-a oprit producţia de vaccinuri de orice fel pentru că nu este conform standardelor. În ce ţară preşedintele îşi injectează chestii provenite dintr-o secţie care nu primeşte aviz (chiar dacă avizarea asta nu este neapărat o chestie foarte gravă)? Sesizează cineva că numai comisia parlamentară a dus la verificarea pe bune a unei secţii care face vaccinuri pentru bebeluşi?

    Nu mai vorbesc despre situaţi în care ce scria Marius Mina pe un alt blog despre corupţia şi afacerile cu sănătatea românilor este măcar 10% adevărat.

    În concluzie,
    Eu aş vrea să discut filosofie şi politici rupte de strigătul realităţii imediate, la un nivel non-imperativ, lejer, numai că nu pot să tac atunci când văd că actuala clasă politică este o excrocherie pe faţă, nu pot să tac când văd politicienii precum comis voiajorii care bat la uşă cu gândul că vor vinde ceva prin care vor câştiga 30%. Visez să trăiesc măcar o zi într-o România în care politica este politică, liderii sunt lideri şi cetăţeanul este respectat.

  107. Lasind parerile mele personale la o parte, retragerea lui Iliescu din toate functiile de partid, poate sa fie si din motive de sanatate. Cand a avut loc sedinta Consiliului National, saptamina trecuta, stateam la o cafea, chiar langa usa salii in care era strins tot PSD-ul, in casa poporului. Era multa lume pe holul acela, dar la un moment dat, Ion Iliescu a trecut pe linga mine. Se tinea, cu mina stinga, strins, de bratul unui insotitor, daca nu il confund, un fost director de la administratia parlamentului, Cornel Ionescu. Era foarte negru la fata si se deplasa cu dificultate. Nu am urmarit unde s-a dus, probabil ca a intrat intrun birou de pe partea cealalta si a ramas acolo sau a coborat si a plecat. Cert este ca eram atent la altceva, dar am remarcat o indispozitie vizibila. Initial am crezut ca e nervos sau suparat, dar cand am vazut ca pleaca, evitant intreaga elita a partidului care se afla acolo, mi-am intarit convingerea ca se simte rau. Acum doar a decis sa nu se mai consume. Ori poate a inteles ca e inutil. Timpul lui a trecut. A venit vremea sfarsitului. Disparitia lui fizica, nici nu mai conteaza. Ar putea sa faca un ultim efort si sa-si decalare inca odata sprijiinul pentru Geoana. Poate asa scapam si de el.

  108. @ Maryland Andrei
    Nu mai vorbiţi de parcă aţi ştii de ce au murit cei care au murit. Nu a murit nimeni la revoluţie pentru economie de piaţă, nici nu ştiau cei aflaţi în stradă ce este aceea economie de piaţă şi concurenţă, că nu se preda la liceu. Lumea vroia să cadă dictatura, să fie conduşi de altfel de oameni, lumea vroia democraţie, să aibă un cuvânt de spus, să nu mai hotărască alţii pentru ei.

    http://bibliotecarul.blogspot.com/2010/02/propaganda.html

    Ascultaţi aici revendicările celor care au supravieţuit pe 21 decembrie la Intercontinental… Cereau să fie alt sistem de distribuţie a alimentelor pe cartelă şi să se oprească exporturile de alimente pentru a mânca şi ei nişte carne… Ce poveşti spuneţi că vroiau economia de piaţă?

  109. Biblio

    O mare eroare…Iliescu este termen de comparatie DOAR pentru cei de stanga.Eu personal nu am comparat niciodata niciun politician din orice alt partid folosind etalonul Iliescu ca si calitate.Dimpotriva,am folosit ”etalonul”Iliescu ca sa masor diferenta intre politicianul respectiv si neo”democratul”postrevolutionar Iliescu.”Marimea”lui Iliescu consta,cred eu,in marimea secretelor revolutiei si a celor implicati in furtul acesteia care au fost nevoiti sa ii confere lui Iliescu”locul”cuvenit de mare politician.Nu abilitatile lui politice l-au mentinut acolo unde e,ci tocmai adevarul despre revolutie,despre care multi se tem sa nu iasa la suprafata.Ma faceti sa zambesc…ca tanar politician,imi doresc ca Iliescu sa dispara ca mai apoi sa fie studiat la subiectul”cum sa fi mare politician,mereu la putere fara sa lasi in urma nimic,doar un secret intunecat despre mii de morti”.De reabilitare are nevoie Iliescu nicidecum de glorie eterna…Plecarea lui va fi echivalentul pietrei de moara de la gatul PSD de care in sfarsit va scapa…Politic,as vrea sa ramana,e garantia ca PSD nu se va putea desprinde de ceea ce este acum,uman imi doresc sa recunoasca faptul ca e timpul sa ne lase…20 de ani sunt de ajuns…i-au crescut”copiii”politici,au invatat bine,rau sa mearga…a venit momentul sa predea stafeta la propriu…”Opera”lui isi va dezvalui valoarea cand va fi lasata pe propriile picioare.Se vor bate,se vor sfasia,vor invata din greseli sau se vor replia,ramane de vazut in functie de maturitatea politica la care au ajuns dupa 20 de ani de dadaceala…

  110. Deci Geoana-Diaconescu oferta PSD.Pacat de Diaconescu,incet si sigur imaginea buna a lui,va fi decimata de Vanghelisme si gafe tip Geoana…
    Diaconescu-Ponta…uite un tandem periculos politic,ce ar fi captat atentia scenei politice…Dar pentru ca Diaconescu a cedat ofertei,ma face sa cred ca isi merita actuala pereche… 😉

  111. Biblio

    Nu m-ati inteles.Pentru mine Iliescu este un oportunist,nicidecum un politician.Decalibrat,daca vreti…nu se potriveste deloc in”masura”notiunii de democratie.Imi pare rau,poate sunt frustrarile de copil la vremea cand Iliescu ne promitea noua lume-democratia,nu surogatul si mutatia postdecembrista-si nimic nu ma poate convinge sa ii confer un alt statut…Poate la batranete,cand voi avea timp sa fac retrospectiva trecutului neafectata de anii generatiilor mereu de sacrificiu…

  112. Buna seara Madalina, buna seara tuturor!
    Vorbea Doamna la B1TV (in ansamblu o prestatie foarte buna) despre o primarita care intarzia inceperea lucrarilor la o partie. Intrebata fiind de ce nu incepe lucrarile pentru ca se apropie iarna, primarita raspunde ca la noi nu prea ninge. Reactia Doamnei a fost: atunci de ce faceti partie?. Reactia mea este:atunci de ce ii dati bani? Poate unii ma credeti obsedat de partii. Veniti la Toplita si imi veti intelege obsesia.

    Administrator:
    Buna seara Democrat!

  113. ***democrat – Bună seara! 😆

    Nu ştiu ce trebuie să faci dar… Te-ai adresat Doamnei Udrea? Ai actele necesare? Pantru că… Degeaba ai tu dorinţă dacă n-ai adeverinţă… Ştii cum e la noi… Roaba de documente… Pierdere de timp soldată, de multe ori, cu renunţări. 🙄

  114. Sarut mana Silver!
    Pai cam asta sper eu: sa nu trebuiasca sa merg la Doamna cu …roaba. Sincer, mi-as dori sa merg cu Gabriela, dar sa nu ma spui 🙂

  115. ***democrat – atunci, ia-ţi inima în dinţi şi pe Gabi de mână şi… La drum!…

    Noapte bună, demo! 😆

    Noapte bună, Mădă Mădă! 😆

    Administrator:
    Noapte buna Silver!

  116. D-na Udrea; de ce nu puneti in vanzare si locuintele sociale? As prefera sa platesc 400 de lei rata decat 200 de lei chirie.Colegii mei, profesori ca si mine, care au avut norocul sa prinda o repartitie ANL, ma compatimesc pentru faptul ca voi ramane un vesnic chirias, pe cand ei …

  117. @ N.G.
    Domnia voastră vorbiţi despre un complex moral dimensionat de un bine corect şi de un rău incorect.

    Eu vorbesc despre faptul că domnul Ion Iliescu este ultimul politician în activitate care a fost creat, construit, dimensionat, educat, sau cum vreţi să spuneţi, pentru a fi lider politic. Partidul Comunist, spre deosebire de partidele de acum, îşi creau cadrele menite să ocupe diferite funcţii în stat. Cel care ajungea ministru, era pregătit temeinic pentru asta, pentru că mai marii comunişti erau conştient că voinţa politică nu ţine loc de expertiză.

    Să luăm un premier comunist, de exemplu Manea Manescu. Acesta era academician (şi nu cred că era academician precum Elena Ceauşescu), cu competenţe în statistică, computere, cibernetică, economie… Înainte de a fi premier a fost aproape trei ani ministru de finanţe.

    Ei bine, domnul Ion Iliescu a fost creat pentru elita expertă a României, a fost creat pentru a fi lider al politicii comuniste. Sigur, valorile înscrise de PCR în domnia sa au fost legate de doctrina comunistă, domnia sa este specialist în socialism, dar este un om politic profesionist.

    Actuală clasă politică nu poate să depăşească demagogia. Afirmaţia mea este că politica, după 20 de ani de democraţie, nu a creat nici măcar un om politic profesionist, un om pregătit să fie preşedinte sau premier sau ministru… Oamenii intră în politică din diferite motive, dar o dată intraţi în politică nu se ocupă cu politica, adică nu-şi valorifică timpul studiind economie, drept, filosofie, sociologie, administraţie… adică cam ce ar trebui să facă întreaga viaţă un politician, astfel încât cariera să crească natural, o dată cu expertiza, şi cei mai buni să ajungă miniştrii, premieri, preşedinţi.

    Priviţi ce se întâmplă în PSD. Eu sesizez (poate că mă înşel) un grup de interese peste care tronează Vanghelie-Hrebenciuc, grup de interese care poartă o mască de carnaval veneţian numită Mircea Geoană (poate greşesc, poate mă înşel), un om prea dornic de putere pentru a se putea retrage din acest joc al lipsei de onoare (percepţia mea, accept că se poate să greşesc) şi o grupare anti Vanghelie-Hrebenciuc (poate că totuşi nu greşesc) din care s-a retras Ion Iliescu, Adrian Năstase şi a mai rămas Victor Ponta.

    Lumea se bucură că s-a retras Adrian Năstase, lume se bucură că Ion Iliescu a declarat că se retrage şi el… dacă cumva impresia mea nu este falsă, asta înseamnă pe viitor România va avea un PSD condus de Vanghelie-Hrebenciuc. Să fie oare ceva mai bun pentru România? Să fie oare ceva bun pentru România că se retrage din politică ultimul politician profesionist? Dacă mă înşel, îmi cer scuze domnilor pe care i-am pomenit… în acest moment percepţia aceasta este, pentru mine, foarte logică.

    Eu sunt un om care crede că politica noastră ar trebui să aibă tot timpul un cvasi-echilibru între partidele de stânga şi cele de dreapta, o politică care să alterneze la putere funcţie de evoluţia societăţii şi economiei. Sunt eu singurul care vede că stânga se duce de râpă, dreapta nu stă nici ea prea bine şi peste toată România se desfăşoară în umbră o reţea de interese care suge de la sânul rămas dezgolit al României revoluţionare?

  118. Fascinatia opozitiei-in perioada cit pd-l a fost in opzitie,si chiar in perioada cit a guvernat impreuna cu psd,abia asteptam aparitiile tv ale doamnei udrea.
    voi fi sincer,acum n-am rezistat pina la sfirsit,am trecut la meciul din CHAMPIONS LEAGUE.-orict farmec ar avea doamna udrea,e greu sa-mi mentin atentia treaza intr-o discutie terna.
    wow ce rau m-am obisnuit,imi plac doar momentele tensionate-linistea asta,banalizeaza viata politica si pe politicieni ii face plicticosi si greu de urmarit.
    daca asta e normalitatea atunci….ma mut in……ucraiana

  119. Subscriu la Frank Zappa.
    Doamna,oricat de perfecta ati fi,si oricat de aplicata,nu va sta bine la un ceai de zmeura si o conversatie superplictisitoare indiferent pe ce tema,oricat de importanta.
    Nu sunteti genul.
    Sunteti genul ce provoaca valuri,nu uitati asta.Nu va temeti de opozitie.Este atat de slaba si mizerabila incat nu ar trebui s-o luati in seama.

  120. @ Frank Zapa[king]
    Păi atunci fiţi sincer până la capăt 🙂
    Ce aţi alege între proba în costum de baie de “ca la miss” plus o conversaţie ternă şi o conversaţie interesantă la radio fără imagine.:)

  121. Un zâmbet la cafea 😆

    Un oltean şi un ardelean erau într-un tren.
    Olteanul: M-a făcut muica oltean, măăă!
    Ardeleanul: No, iart-o!

  122. Cugetare (ziare.com)

    Apropo de plecarea lui Iliescu şi tot ce se întâmplă acum în PSD: De cand este lumea, tot ce s-a clădit pe un fundament imoral nu a dăinuit. Observatia este valabilă de la individ pană la imperii.

  123. Udrea: Se întâmplă ceva rău în PSD
    Sursa: ziare.com http://www.ziare.com/actual/politica/02-17-2010/udrea-se-intampla-ceva-grav-in-psd-995861

    Da, Doamnă, se întâmplă ceva rău în PSD dar acest rău şi-l fac singuri PSD-iştii… Răul pe care l-au dorit altora îl primesc acum înmiit… Asta e!
    Şi, ceea ce se întâmplă în PSD, nu trebuie să fie un motiv pentru ca guvernul Boc să nu-şi onoreze promisiunile… Nu vă faceţi probleme că nu veţi avea opoziţie… Aveţi un pic de răbdare ca să vedeţi ce urmează…

  124. E criza mare ma?Nu o vad.Unde e?
    Vrajeala criza,vrajeala aviara,vrajeala porcina,vrajeala pesta,ce vrajeala urmeaza?Ca Udrea e anchetata?A fost si asta…:))))

  125. ***Frank Zapa[king] – nu este onorant pentru Doamna Udrea ceea ce spui tu despre ieşirea dumneaei de aseară pe TV-uri… Dacă erai în situaţia a mii, zeci de mii de tineri, fara casă, urmăreai ieşirea cu interes, cu sufletul la gură şi cu speranţe…

    Ieşirea Doamnei Udrea pe TV-uri a fost imperios necesara din multe motive şi mă bucur că a făcut-o… Pentru dumneaei ca om politic dar şi pentru partidul din care face parte…

  126. A scapat-o “profesorul” pe ridzi din mână?Sau intarzie Roberta nitel dosarul?Presedintele camerei deputatilor isi bate joc de justitie?Dar oare justitie exista?Poate pentru carmen bejan exista…:)))))