Din punct de vedere economic, 2012 va fi un an mai bun ca 2011

Măsurile economice luate de Guvern, începând cu cele de reechilibrare bugetară şi continuând cu cele de stimulare a investiţiilor în infrastructură, creează toate şansele ca 2012 să reprezinte un nou an de creştere economică. România nu numai că va trece mai uşor peste tumultul crizei datoriilor suverane ale ţărilor din Zona Euro, dar o va face cu o continuare a avansului economic. Poate ar merita punctat faptul că, în primul val al crizei, doar Polonia a avut creştere economică. Ei bine, sunt convinsă că în faţa celui de-al doilea val al crizei, şi România va avea creştere economică, infirmând astfel toţi profeţii economici care prognozează deja „revenirea recesiunii”.

Mai mult, perspectivele economice ale anului 2012 sunt mai bune decât ceea ce s-a întâmplat în 2011. Iar asta nu e deloc puţin lucru, având în vedere că anul trecut am avut creștere economică de 1,5%, am avut cea mai mică inflaţie de după 1989 (de altfel, a fost pentru prima dată când BNR şi-a atins ţinta de inflaţie), iar deficitul bugetar a fost sub 4,4% (unul dintre cele mai mici din Uniunea Europeană). În condiţiile acestea, un progres în 2012 va fi un lucru cu adevărat remarcabil şi, fără îndoială, confirmarea muncii actualului Executiv.

2012 este un an în care trebuie să privim optimişti către viitor, fără însă să renunţăm la prudenţă. România are toate pârghiile necesare pentru a rezista unui al doilea val al crizei economice – aşa cum spunea şi Preşedintele, „nu suntem neputincioşi”. Ca şi guvernanţi, ca şi oameni politici până la urmă, ne-am fi dorit însă mai mult de la 2012. Sincer, în 2010, atunci când a trebuit să luăm măsurile de reechilibrare bugetară, strategia a fost simplă: revenirea la o creştere economică oricât de mică în 2011 şi un avans semnificativ pentru 2012. Anul trecut, în vară, ne gândeam că 2012 va aduce un avans de minimum 4%. Din păcate însă, ceea ce se întâmplă cu Euro, ne face să ne gândim la un progres mai mic.

Ca tuturor politicienilor, şi nouă, celor din actualul Guvern, ne-ar plăcea să mărim pensii şi salarii. Preferăm însă să fim responsabili şi să nu cădem în plasa populismului, să nu periclităm echilibrul economic pentru care am muncit atât şi pentru care românii au făcut atâtea sacrificii. Mesajul nostru nu se va schimba: salariile vor creşte puţin, pensiile vor fi indexate, cu condiţia ca evoluţiile economiei să fie bune. Având în vedere ce se întâmplă însă în Europa de Vest, e nevoie de această condiţionalitate. Trebuie înţeles că, odată cu intrarea în Uniunea Europeană, România ca membră cu drepturi depline, trebuie să-şi asume şi beneficiile rezultate de aici, dar şi minusurile. Iar criza datoriilor suverane, chiar dacă noi nu suntem parte a ei, reprezintă un element care va afecta negativ şi economia naţională. Acesta este motivul pentru care spun că 2012 nu va aduce şi sfârşitul crizei economice internaţionale, cu efecte importante asupra economiei româneşti.

Două lucruri garantează însă progresul economiei naţionale anul acesta. Pe de o parte, absorbţia fondurilor europene. Spre exemplu, MDRT va finaliza contractările, ba chiar va primi sume suplimentare de la programele neaccesate. De altfel, sumele alocate cofinanţării au crescut cu 50% în 2012 faţă de anul trecut, de la 8 miliarde la 12 miliarde de lei. Pe de altă parte, investiţiile cu bani de la bugetul de stat, România având cel mai mare procent din PIB şi din buget alocat unor asemenea cheltuieli din întreaga Uniune Europeană. În cifre reale, cheltuielile bugetare pentru investiţii vor creşte în 2012 cu 2,4 miliarde de lei, de la 35,4 miliarde de lei la 37,8 miliarde de lei, urmând să ajungă la 6,5% din PIB faţă de 6,45% din PIB în 2011.

Mesajul meu către români în 2012 este următorul: fiţi optimişti în ceea ce priveşte noul an şi încrezători că România este pe drumul unei creşteri economice sustenabile, care va genera mai multă bunăstare pentru fiecare dintre dumneavoastră.

113 thoughts on “Din punct de vedere economic, 2012 va fi un an mai bun ca 2011

  1. Buna seara tuturor! Ne cerem scuze pentru disparitia site-ului dar datorita numeroaselor accesari am fost nevoiti sa schimbam pachetul de servicii oferit de hostingul nostru, nu am fost atacati de hackeri iar facturile sunt la zi 😆 .
    O seara buna tuturor!

    • ***MădăMădă – fată frumoasă şi bună şi pricepută, mulţumesc că m-ai scăpat de… ştii tu ce… Să trăieşti! 😆

    • ***camelia – contează foarte mult şi felul nostru de a gândi. Chiar ieri spuneam că ar cam fi timpul să renunţăm la boala drobului de sare şi să fim mai optimişti, mai încrezători. 😆 Doar aşa vom primi ce ne dorim şi gândurile noastre pozitive se vor materializa.

    • Dacă nu s-a întâmplat în cei peste trei ani cât ai lipsit de pe blog, ce conta o zi… Hi hi hi… 😆 Aşa ar fi râs puiu… Mi-e dor de el. 😆

  2. De Legea sanatatii, casele de asigurare private, tarificarea si facturarea prestatiilor medicale depind noile investitii straine 400 – 600 milioane de EURO in 2012 – 2013.

    Fara concurenta si mutualitate in exercitiul de functionare noua lege este un esec pentru viitorul ROMANIEI.

  3. Normal este, ca fiecare roman sa gandeasca la modul cel mai simplu; asa cum isi chibzuieste fiecare banutul si bunastarea casei, asta incearca sa faca si actuala guvernare si chiar reuseste cat de cat. Altfel eram poate si mai rau ca tarile afectate de criza.
    Un indemn firesc, in ceea ce spuneti mai sus. Dar, ce ne facem cu cei care se opun gandirii rationale?! E o problema din pacate!

  4. E greu de vorbit de absorbite de fonduri europene atunci cand: proiectul a fost depus in 2009, a fost declarat castigator in decembrie 2010 si nimeni nu este capabil sa spuna cand va fi semnat sau daca va mai fi semnat contractul de finantare. Eu unul sunt foarte curios sa vad reactia sefilor mei atunci cand vom primi un raspuns de la Autoritatea contractanta, oricare ar fi acesta. Planurile pentru 2012 au ofst deja facute si nu inlcud proiectul. De ce? Pentru ca in 2011 l-am inclus si am facut-o degeaba.
    Vorbele sunt foarte frumoase. Mai greu e cand trebuie sa le acoperim de fapte.

  5. La muţi ani şi un An Nou mai bun cu sănătate şi succes! Două parodii aici;

    Irinel primar de capitală

    Deţin afaceri şi la Turbocim
    Şi alte SRL-uri eu deţin
    Acţionar majoritar la Alcatel
    Dar să mă credeţi eu sunt Irinel!

    Tătucul meu mare agitator
    La comunişti fiind şi profitor
    De la Gheorghiu Dej la Văcăroiu
    Acasă ne-a adus tata mălaiu

    Cu Ana Lesko am avut amor
    Iar cu Monica am şi un odor
    Ţigăncile acele vrăjitoare
    Dacă le prind ce le voi face oare?

    Voi candida acum la capitală
    Ce vi se pare o mare scofală?
    Doar tatăl meu a fost un comunist
    Eu sunt un inginer electronist!
    …………………………………..

    Filosofia lui Guşă

    Pe Irinel îl sfătuiesc acum
    Dacă alegătorii or să-l roage
    La Primărie să-şi croiască drum
    Dar numai cocoţat pe picioroange!

    Să se însoare cu o văduvioară
    Dar să bocească cu adevărat
    Şi de averea lui să nu îl doara
    Cu bisturiul sfertul ce-a tăiat!

    Să-i dea el şi Monicăi nişte bani
    Bugetul lui chiar depăşind măsura
    Fiind cu ea de prea mulţi ani
    Monica şi acum să-şi ţină gura!

  6. Asa si Brazilie este a sasea putere economica mondiala,dar oamenii sunt ffff saraci si salariul minim e 200 dolari,sub salariul nostru.Cu ce ne incalzeste cresterea economica,daca oamenii traiesc atat de prost in Romania?

    • ***Porto – ai dreptate dar tu dacă îmi explicai despre ce este vorba, îmi demonstrai că-mi esti superior… 😮 Aşa, uite că nu e nici o diferenţă între noi…

    • Nu tine replica ta! 😉 Incearca sa te chinui singura sa cauti informatia, discret.

    • Le folosesc pe amandoua, crede-ma sunt super-tehnologie. Tu cand iti cumperi? Merita investitia, pe cuvant iti spun.

  7. Profit de postarea lui Balbeck – pe care nici nu o dezaprob, dar nici nu o sustin – si-mi permit sa atentionez asupra – sa-i spunem – lipsei de comunicare si informare corecta a celor guvernati. Exemplul pe care vreau sa-l dau este cel al legii privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autoturisme. Aceasta a fost recent dezbatuta si votata de Parlament. Probabil acolo sus, cei care conduc nu realizeaza cate mii de vorbe “de bine” se adreseaza in aceste zile – cui credeti ? Guvernului !
    Nimeni nu pomeneste Parlamentul ! Le-a spus cineva oamenilor cine, cum si de ce a procedat asa ? A incercat cineva sa arate de ce un amarat de salariat care acun 7-8 ani si-a cumparat o Dacie pe care a ingrijit-o, a bibilit-o si pe care acum, fie ca a ramas somer, fie ca e in prag de pensie, se gandea sa o vanda pe un 700-800 de euro, este nevoit sa afle – cu stupoare – ca in conformitate cu noua lege cel care ar cumpara-o ar trebui sa achite la inmatriculare o taxa de aproape 2000 de euro ?! Iertati-ma, dar ma indoiesc. Inclusiv asupra posibilitatii celor in cauza de a intelege si de a accepta ceea ce, la nivel macro, probabil chiar este un imperativ.
    O seara buna, tuturor.

    • Probabil aveti dreptate. Numai ca Romania reala nu este doar cea care se intrevede prin parbrizul unui X5.
      Sa aveti o zi buna.

  8. @ Elena Udrea

    Stimată doamnă ministru,
    Ne vorbiţi despre o “stimulare a investiţiilor în infrastructură” lucru care, după cum este şi normal, “creează toate şansele ca 2012 să reprezinte un nou an de creştere economică.”

    Este evident că orice investiţie consumă bani şi materiale, în consecinţă creşte PIB-ul şi există şi o creştere a producţiei industriale. Tot evident este că simpla cheltuire a banilor pentru creşterea PIB-ului nu însănătoşeşte economia, doar o surescitează pentru moment.

    Puteţi face un lucru pe care nu l-a făcut nici un politician până acum? Mă refer la informaţii, la un tip de informaţii, ce nu au fost niciodată făcute publice. Câţi euro aduce înapoi economiei cei 10 ani de exploatare a unei autostrăzi (perioada în care, de regulă, autostrada este “în garanţie pentru defecte ascunse”)? Cum se traduce creşterea economică stabilă pe seama investiţiilor în infrastructură?

    Este evident că o autostradă înseamnă o creştere economică conexă de durată. Transportatorii câştigă, turismul câştigă, câştigă şi industria… adică şi România câştigă, creşte PIB-ul. Vorbim însă de un câştig care nu este tocmai imediat şi nici evident. Este destul de greu să cuantifici că o autostradă poate aduce Mercedes sau cine ştie ce multinaţională… De la terminarea infrastructurii câştigul se manifestă după ani de zile, pentru că este un “lag” între oportunitate şi profitabilitatea oportunităţii. Face Guvernul astfel de calculele, astfel de estimări, există astfel de proiecţii în timp? Se gândeşte cineva în termeni de “investesc în infrastructură un milion de euro dar ştiu că-mi va aduce în 10 ani 2 milioane de euro din care să plătesc dobânzile la împrumuturi”, adică şi “să-mi scot investiţia” nu numai să încălzesc un pic economia pe seama consumului de resursă?

    Am speranţa că veţi citi aceste rânduri şi veţi oferi şi un răspuns. Cred eu că acest aspect este extrem de important de lămurit. Este important pentru că din ce în ce mai mult lumea începe să murmure că se ia de la cetăţeanul sărac, şi aşa sleit de putere financiară, ca să se de la nişte investiţii care se fac doar de dragul de a creşte pe moment PIB-ul şi a raporta creştere economică. Cred eu că ar fi foarte important să faceţi lumea să înţeleagă că aceste investiţii înseamnă nu numai strângerea curelei până la “ultimul leşin spre cele veşnice”, dar şi un profit obţinut de România peste X ani care va face sacrificiul să merite. Privim în istorie şi vedem că românul are putere de sacrificiu când România este la ananghie, cred că am moştenit de la daci acea putere de a sări în prăpastia plină de suliţe, dar are nevoie de o motivaţie, de o aspiraţie naţională.

    Puteţi să oferiţi aceste date?

    • Subscriu consideraţiilor lui Bibliotecaru.
      Adaug, ca o completare, cu alte “investiţii”. Se laudă unii, că în cutare loc s-a mai construit un supermarket. Zic ei, că se creează locuri de muncă etc. Nimeni nu vrea să vadă că acolo se duc banii localniclor, ei intră în profitul patronului, care de obicei este şi străin. Că salariile vînzătorilor sunt plătite, de fapt, tot din banii localniclor. O investiţie reală este aceea care are ca finalitate producţia de bunuri. Doar aşa se construieşte o economie puternică. Exemple sunt destule în vest. Dar, dacă vom fi doar o piaţă de desfacere, nu vom ajunge niciodată la nivelul vestului. Ţara va seca, bogăţiile subsolului sau pădurile se vor epuiza. Ştiu ele transnaţionalele de ce ne împing să vindem anumite companii din domeniul energiei! De ce să cumpere românul mobilă de lemn masiv? Lasă că dăm lemnul brut la export, iar noi folosim mobila de placaj… laminat.

    • @ zanzibar
      Aş mai adăuga că aceste locuri de desfacere mărfuri de tip hipermarket sau supermarket au capital străin dar şi un comportament naţionalist, pentru că ei desfac, cu precădere, mărfuri din ţara lor de origine şi nu fac eforturi să vândă mărfurile româneşti. Cu alte cuvinte, ele induc o piaţă de desfacere externă ţării lor şi încă într-un sistem exclusivist, asta pentru că ele hotărăsc politica de preţuri şi ce furnizori intră în magazin şi cumpărătorul nu poate alege un produs românesc echivalent. Cum nu există hipermarket şi supermarket românesc (cred că este o singură excepţie, prin reţeaua supermarket lui Dinu Patriciu, mic.ro, care nu face practic nici o concurenţă marilor lanţuri de magazin), românii nu pot nici măcar alege să bage banul în buzunarul unui român, este nevoit să se ducă la străini. Evident, acestea au omorât şi micile magazine de cartier şi angrourile.

  9. Din motive tehnice de noi ştiute deja, astăzi nu v-am servit zâmbetul… Vi-l servesc acum că tot se apropie ora culcării: 😆

    Două prietene:
    – Eu şi soţul meu dormim în camere diferite!…
    – Păi… şi cum faceţi cu … obligaţiile conjugale?
    – Simplu, atunci când are el chef, fluieră şi … se rezolvă!
    – Şi atunci când ai tu chef?
    – Îl întreb: – Ioaanee, ai fluierat?…

    • Şi o constatare, a nu ştiu cui, că nu a îndrăznit să se semneze: 🙄

      “Toata lumea este de acord ca alcoolul a distrus multe casnicii, dar nimeni nu spune la cate casatorii a contribuit alcoolul!…

    • Mai Silverstar, daca erai inspirata dadeai o cautare pe Google si aflai despre iPad, iPhone. Nu mai aratai lumii ca esti intamplator pe net! 😉

  10. Ce de accesari!Pai banuiesc ca nu a mai putut nimeni sa intre dupa ce s-a prabusit site-ul.Cred ca au fost zero accesari atunci.:lol:
    Si unde sunt comentariile?Vad ca doar 4-5 comenteaza mereu.De ce aia ce se benocleaza pe aici nu scriu?

    • Pentru ca vin doar sa se informeze sa aiba subiect urmat de o leafa. Nu puteai deduce singur?
      In urma studiilor profunde s-a aflat ca un site cade, in urma accesarilor in numar prea mare, domnule Balbeck.

    • Aha! Nu vreti să vorbiţi cu mine?… 🙁 Păi, nu mă meritaţi. Merg să mă culc.
      Noapte bună şi… să visaţi bimbiline… 😆

  11. Daca ati avea toti guvernantii salarii de 670 lei,ati mai vorbi asa?Oare cum ati gandi?
    Voi nu sunteti cei morali,voi sunteti cei imorali,intai trebuia sa cresteti salariile si pensiile populatiei si dupa aia sa va cresteti voua.Dar ati ajuns la cel putin 4000 lei.Pai putwti voi sa ii intelegeti pe cei ce au 670 lei pe luna?Nu aveti cum,pentru ca nu sunteti in situatia lor.Am prieten care castiga 700 lei.Banca ii lua 650 lei.Are si credit.Cum sa intelegeti voi?Si voi spuneti ca nu luati masuri bune pentru ca inseamna populism?Chiar ca sunteti penibili daca nu puteti sa luati masuri bune pentru ca inseamna populism.

  12. o previziune imbucuratoare, totusi daca s-ar mai umbla la actuala justitie, sa-i zguduie din temeli pe acesti judecatori corupti, luand exemplul tanarului cu “x5-ul” care beat fiind s-a urcat la volan si a fugit de politie si nedorind sa i se recolteze probe, declarat NEVINOVAT e prea mult pt noi toti care respectam legile. Asa cum au fost restructurarile in sistemul bugetar , in sistemul juridic ar fii mai mult decat necesar!!!!!!

  13. Problema nu este ce va fi in anul 2012, ci ce va fi in anii urmatori – pe termen mediu si lung. Noi nu avem un “proiect de tara” si un plan de perspectiva.
    Ne trebuie un model de dezvoltare bazat pe inovare, ceea ce implica mai multi bani la educatie si cercetare (10 % din PIB), mai multa competenta, mai multa seriozitate si mai multa munca. Nu putem avea crestere sustenabila fara inovare si fara aparitia in Romania de noi industrii si servicii.
    Romania este o tara emergenta si ar fi trebuit sa aiba o crestere de 7-8 %, mult mai mare decat prognoza modesta si improbabila, care a fost efectuata cu privire la cresterea din anul 2012.
    Fara viziune si fara un plan bun, nu avem pe ce sa ne bazam optimismul recomandat.

  14. Bună dimineaţa! Un zâmbet la cafea 😆

    Ora 3 dimineta, dupa aniversarea a 20 de ani de la casatorie !…
    Ea, vesela, strange masa, fredonand !
    El, machit, picoteste in fotoliu !
    Ea: – Iti aduci aminte, draga, de-acum 20 de ani?… Am iesit din biserica!…
    El: – Aha!…
    Ea: – Eu am alergat in parc!… Tu ai venit dupa mine!…
    El: – Aha!…
    Ea: – M-ai ajuns din urma !… M-ai strans de mijloc !…
    El: – Da, fir-as al dracu’!… Mai bine te strangeam de gat! Tot 20 de ani luam, da’ acum eram liber !….

    • Citatul zilei 🙄

      “Nu pot crede că acelaşi Dumnezeu care ne-a înzestrat cu simţ, raţiune şi intelect, a făcut asta cu scopul ca noi să uităm să le folosim.”
      Galileo Galilei

    • De spart, sparg mulţi. Unii sparg lemne, dacă au, ca să se încălzească. Alţii sparg nuci. Unii sparg pahare. Se mai sparge şi gheaţa. Dar… a sparge euro este un limbaj golănesc!

    • ***zanzibar – aha, când e vorba de Ponta, e limbaj golănesc… Ce fel de limbaj ar trebui folosit cu acest PSD-ist involuat şi needucat, care se vrea PM, la fel de simplu precum a fost promovat, fără nici un merit, de Mircea Geoană?

    • @silverstar
      Eu m-am referit la ziarişti, că folosesc un limbaj golănesc. N-am comentat pe fond, observaţia mea nu avea nimic politic în ea. Eu am constat doar că mass-media promovează prost-gustul, începînd de la fete dezbrăcate pe ecran şi terminînd cu limbajul golănesc din presă. Nu ştiu ce profesie aveţi, dar nu vi se pare că România a luat-o pe o pantă descendentă în ceea ce priveşte civilizaţia? Iar mass-media în loc să promoveze cultura, promovează manelismul şi limbajul golănesc.
      Dacă aveţi ceva cu Ponta, nu-i treaba mea. El este procuror, ştie să se apere singur, deci n-are nevoie de mine ca avocat! Nu mă interesează personajul. Mă interesează civilizaţia, pe care aş dori-o altfel.

  15. Sunteti extraordinara.Dumneavoastra chiar credeti ca anul 2011 a fost un an BUN ? Poate pentru cei ca voi fiindca in rest.

  16. Tariceanu a spus ca salariile profesorilor nu se pot mari cu 50%.Voi ati urlat ca se pot mari salariile.Il tin minte si pe boc.Acum nu numai ca nu ati majorat salariile profesorilor cu 50%,dar le-ati diminuat cu 25%.Pai sa va mai voteze cineva?Mortii poate.
    Imi pare rau ca nu avem ce vota pe 2012.Sunt aceiasi imbecili mereu.Nu mai apar si altii.
    Ati spus ca nu veti mari tva-ul si l-ati marit.Basescu a spus ca se va face referendum daca suntem de acord cu imprumutul fmi si nu a mai avut loc niciun referendum.Ati decis totul in numele nostru,prost,fara sa ne intrebati.Nu sunteti de capul vostru acolo.
    Ati bagat impozit forfetar,care a falimentat peste 100.000 firme.Ati bagat impozit pe a doua casa,a treia,etc.Inca un pic si era ca pe vremea lui Ceausescu,adica cei ce aveau mai mult de o loocuinta,statul confisca.Se spune despre Romania ca e stat de drept.Cumk sa fie?Intai platesti impozit pe ceva ce statul nu deconteaza,sau deconteaza dupa un an intarziere.
    Fiscul incalca legile acestei tari.O amenda din 2001 nu se mai prescrie?Dreptul de executare silita se prescrie dupa 5 ani.Ori astia tot actualizeaza mereu si nu se mai prescrie.Sunt niste infractori portocalii nenorociti.
    Ati promis un salariu mediu de 905 euro,ati promis o pensie medie de 405 euro.Sau si asta era populism?Dezastru,sunteti catastrofe.Mintiti cu nerusinare,furati,dezinformati,ca nu se scumpeste aia,ca nu bagam impozit pre ala.Dar s stie ca atunci cand spuneti ca nu mariti aia,e exact opusul.E ca atunci cand se aude ca o banca se prabuseste si bancherii spun ca nu se prabuseste.
    De ce mai vreti puterea?Mai aveti ce sa furati?

    • ***balbeck – ce treabă ai tu cu învăţământul? Ce ştii tu despre învăţământ? Lasă-i să vorbească despre învăţământ pe cunoscători, nu tu… Nu te-a înjurat nimeni pe 2012?

    • Foarte bine a punctat balbeck.

      @silverstar
      balbeck n-a vorbit de învăţămînt, ci de legea de majorare cu 50% votată de PDL şi promulgată de T.B. A, că legea era pentru dascăli, e adevărat, dar asta nu înseamnă că trebuie să fii dascăl, că nu s-au pus în discuţie probleme specifice învăţămîntului.
      P.S. Înjuraţi, ca să vă taie moderatorul.

    • ***balbeck – da’ de ce crezi tu că eu am trăit, până acum, sub un clopot de sticlă şi numai acum descopăr lumea? 😮

    • @silverstar
      Nu ştiu unde aţi trăit, dar constat că nu combateţi ideile, ci atacaţi persoanele! Mai sus pe Ponta, acum pe balbeck. Nu credeţi că noi trebuie să ne “batem” în idei, nu în atacuri la persoană?

    • @silverstar
      Înţeleg din mesajul lui balbeck că aţi fi profesor! Dacă este adevărat, aşa i-aţi învăţat pe elevi, să folosească un limbaj golănesc şi să înjure? Presupun că nu. Să ştiţi că de la a “sparge euro” la a “sparge faţa” nu este decît un pas. Pe care, unii chiar îl fac. Dacă n-aţi trăit sub clopotul de sticlă, cred că aţi auzit pe unii tineri spunînd “îţi sparg faţa”. Vă plac astfel de expresii? Eu cred că educaţia porneşte de la limbaj.

  17. Intrebare cu raspuns previzibil-AUTORUL BIBLIOTECARU-

    Ca este un individ cu o profunda orientare de extrema stinga,iti poti da cu usurinta seama din ultimul lui text,si evident din tipul de intrebare pe care i-o pune doamnai MINISTRU ELENA UDREA.
    Se stie,ca, daca am intreba societatea cam in felul urmator,am sti cu exactitate si raspunsul,dar sa vedem care este intrebarea:
    ,Ce DDORITI,INVESTITII IN INFRACSTRUCTURA,ORI SA MARIM SALARIILE’??????????
    Societatea ar raspunde in proportie covirsitoare ,ca,marirea salariilor este de dorit.
    S-au :doriti ca statul sa sa nu mai colecteze impozite?????????
    Ei si atunci,cum sa nu ma intreb,ce urmareste Bibliotecaru cu stupizenia lui de intrebare?
    E un lucru arhicunoscut ca un stat cu cit are o infrastructura mai puternica cu atit va fi mai cautat ,si investitiile,vor fi multe si de amploare.
    Intrebarea lui biblitecaru,m-a dus cu gindul la o sceneta pe care o vazusem la inceputul anilor 90,intr-un teatru de avangarda,si care sceneta,facea o parodie la ,PIRAMIDELE EGIPTENILOR’
    Da, daca guvernul ar construi piramide,ar fi de condamnat,dar cind isi propune sa dezvolte infrastructura,sa ofere invstitorilor conditii optime pt dezvoltarea unei afaceri,intrebarea lui Bibliotecaru mi se para rautacioasa si obraznica.
    Cum sa poti cuantifica,in bani ce sume ar aduce o autostrada in buzunarul statului,e ca si cum ai intreba guvernul cite boabe de struguri va avea recolta de struguri din anul viitor.
    Apoi,Bibliotecaru,pleaca de la ideea ca ROM. este o tara de PENSIONARI,HANDICAPATI,BUGETARI SI ASISTATI SOCIALI,SI CA PRIORITATEA ZERO A GUVERNULUI TREBUIE SA FIE ACESTIA-Dezvoltarea tarii,dezvoltarea sectorului privat,care ADUCE BANI IN VISTERIA STATULUI PT A-I PUTEA HRANII SI DUCE IN SPATE PE CEI MAI SUS AMINTITI,poate fi ,in acceptiunea lui BIBLIOTECARTU-UN FEL DE MOFT,de care sa-si aduca aminte guvernul,ori de cite ori ia bani cu imprumut de la banci,in rest ,SA TRAIASCA BUGETARI,ASISTATII SOCIAL,SOMERII -INTR-UN CUVINT TOTI CEI CARE CONSUMA,FARA A ADUCE UN BANUT IN VISTERIA STATULUI.
    E de remarcat ,felul alunecos si slinos,in care DL. Bbliotecaru pune aceasta intrebare ,aducind in acelasi timp in discutie si acel segment social care CERE TOT TIMPUL DE LA STAT.
    Dar cind l-am intrebat de ce nu merge la ROBERT NEGOITA,care are datorii de zeci de milioane la stat,sa-i ia la intrebari,a dat-o cotita.
    Dar ,asta e,a inceput campania electorala si fiecare dupa cum il duce ,ENTERESU’…………..

    • ***Zapa – fii convins că şi Bibliotecaru şi noi, ceilalţi, vom afla de la doamna Udrea exact cât vrea dumneaei, nu cât cerem noi, sau unii, mă rog… 😮

    • Frank Zapa. La multi ani! Mai citeste odata cele scrise de Bibliotecaru, apoi reciteste raspunsul tau si vezi daca nu cumva ai comis o eroare. Bibliotecaru in comentariul sau, in esenta, s-a referit la doua principii de actiune umana general valabile. S-a referit la principiul “economiei de forte si mijloace” pe care, chiar daca nu l-a numit asa, transpare vizibil si pe intelesul tuturor, mai putin al dumitale. Oare de ce? Acest principiu ne cere ca sa obinem maximum de rezultate cu minimum de cheltuiala. Esti de acord cu princpiul? Daca da, atunci ce rost a mai avut atribuirea calificativului de “stangist”? Daca nu, atunci propune dumneata un alt principiu in contrapondere la principiul enuntat de mine. Sper sa nu ridici la rangul de principiu, cheltuirea discretionara a banului public pentru satisfacerea clientelei de partid. S-a mai referit Bibliotecaru si la un alt principiu, chiar daca nu extrem de explicit, cel al “concentrarii eforturilor”. Este strans legat de primul si presupune ca atunci cand banii aflati la dispozitie sun putini, trebuie sa stabilesti niste prioritati si putinele resurse existente sa le concentrezi pentru materializarea acelor prioritati. Vazut-ai asa ceva la Premierul Boc si ministrii de resort, au stabilit acestia vreo prioritate? Pardon, una tot au avut-o – ceea a satisfacerii clientelei de partid. As dori din tot sufletul ca cele enuntate de doamna Elena Udrea in sensul sanselor de dezvoltare a tarii in anul 2012 sa se materializeze, dar cu un guvern condus de Emil Boc, sansele de a vedea materializate visele doamnei ministru sunt ca si inexistente. Macar in ceasul al 12-lea, Presedintele trebuie sa ia in calcul si ideea unei remanieri generale a guvernului si in primul rand a lui Emil Boc. Sansele fac ca in ograda portocalie sa mai fie oameni de valoare care sa duca cu un oarecare succes Romania pe drumul cel bun – ma refer la Vasile Blaga sau Theodor Stolojan. Consider ca acestia doi, la randul lor, vor fi capabili sa gaseasca un ministru de finante capabil, asijderea si ocupantii celorlalte fotolii ministeriale.

    • @ Frank Zapa[King]

      La ce a spus, foarte bine, Turnul de observatie, şi în mulţumesc pentru asta, aş mai adăuga că am început cu un citat din doamna Udrea. În consecinţă comentariul meu este ON TOPIC. Doamna Udrea a spus:
      “Măsurile economice luate de Guvern, începând cu cele de reechilibrare bugetară şi continuând cu cele de stimulare a investiţiilor în infrastructură, creează toate şansele ca 2012 să reprezinte un nou an de creştere economică.”
      Nu am făcut decât să întreb despre estimarea creşterii economice stabile provocată de stimularea investiţiilor în infrastructură. Habar nu am ce vi se pare ciudat în asta. Afirmaţi că astfel de investiţii se fac fără a avea o estimare a amortizării investiţiei? Dacă nu, ce anume v-a deranjat? Nu este normal ca acest estimări să se facă? Orice investiţie are un grad de utilitate care aduce un profit direct, atunci când investiţia scoate bani direct la buget, sau indirect, când investiţia o dată realizată aduce bani celui ce aduce bani la buget, cum ar fi creşterea turismului, cum ar fi creşterea gradului de industrializare a regiunii… şi aşa mai departe. Probabil că după şosele/drumuri/autostrăzi va fi nevoie de o reţea de aeroporturi de mici dimensiuni care să facă posibilă o reţea internă de avioane de tip charter cu puţine locuri. Găsesc normal, de exemplu, să existe un aeroport/heliport care să deservească Valea Prahovei, în special Sinaia-Predeal. Pentru a vedea dacă investiţia se justifică, trebuie să se facă o estimare a gradului de încărcare a acelui aeroport/heliport şi, desigur, cât va aduce turismului acest aeroport/heliport (inclusiv pentru serviciul SMURD care are nevoie de un heliport cumsecade unde să staţioneze elicopterele de urgenţă).

      Domnule Frank Zapa[King],
      Parcă v-am mai spus. Eu nu sunt membru de partid. În consecinţă nu am cum să fac politică, nici de stânga, nici de drepta, nici de centru… cu atât mai mult nu am cum să fac o politică a extremelor. Ca să faci politică trebuie să ai statutul de parte a guvernării ţării. Eu nu m-am plâns că sunt prea mulţi pensionari faţă de salariaţi, politicienii au făcut-o, eu nu m-am plâns că sunt prea multe persoane cu dizabilităţi, politicienii au făcut-o. Vă amintiţi de omul gras care stă pe spatele omului slab? Păi de ce mă învinovăţiţi pe mine că m-aş plânge de ei? Eu spuneam că statul are obligaţia să întoarcă banii pe care cetăţenii îi plăteşte pentru ceva anume. De exemplu, este obligat să facă drumuri atunci când încasează taxa pe drumuri, trebuie să ofere servicii de sănătate când se încasează contribuţii din sănătate, trebuie să ofere pensii când se încasează contribuţii pentru pensii. Atunci când se plătesc taxe generale, de exemplu TVA, statul poate folosi banii conform politicilor, când însă statul ia bani cu o ţintă anume, nu-i poate redirecţiona pentru altceva. Plăţile către “Handicapaţi”, cum spuneţi domnia voastră, reprezintă rezultatul unor asigurări, către pensionarii reprezintă rezultatul unor asigurări, către şomerii reprezintă rezultatul unor asigurări… Sigur, dumneavoastră nu aveţi habar de faptul că asiguraţii sociali (“BUGETARI,ASISTATII SOCIAL,SOMERII -INTR-UN CUVINT TOTI CEI CARE CONSUMA,FARA A ADUCE UN BANUT IN VISTERIA STATULUI.”) plătesc contribuţii către asigurările sociale… de ce aţi cunoaşte acest amănunt?, că doar e mai uşor să vorbiţi în necunoştinţă de cauză.

      Conform Codul Fiscal valabil pe 2011…

      http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/Cod_fiscal_norme_2011.htm#_Toc304300233

      Citiţi cine contribuie pe la Titlul IX^2 Contribuţii sociale obligatorii, art. 296^2 şi următorul.

      Nu mai vorbesc că cea mai mare taxă la bugetul de stat este TVA-ul şi, cum toată lumea consumă ceva cumpărat, toată lumea plăteşte TVA la bugetul de stat. De ce să ştiţi acest lucru, nu mai bine vorbiţi despre ei ca despre o pacoste pentru România?

      Când aţi întrebat de dl. Negoiţă eu v-am răspuns, Bibliotecaru a scris pe 03 Ianuarie 2012, 08:51 pm. Nu ştiu dacă aţi citit.

      Nu am un dublu dialog. M-aţi văzut pe mine acuzând pe cineva nominal, indiferent de partid, că e hoţ sau mai ştiu eu ce? Întotdeauna am considerat că nu eu trebuie să pedepsesc cumva pe cei care încalcă legea, ţara are organisme specializate, oameni pregătiţi… Să mă fac eu haiduc şi să le dau în cap ca să le iau banii să dau la săraci? Am trecut deja cu un veac şi mai bine de acea perioadă. Domnia voastră faceţi aşa ceva? Sunteţi haiduc? Ce anume îmi reproşaţi deci?

      “Alunecos sau slinos”… eu sper că am încă demnitatea de a vorbi civilizat şi atunci când sunt de acord cu cineva şi atunci când nu sunt de acord cu cineva. Limbajul mai liber îl folosesc numai cu cei care îmi sunt apropiaţi. Este o chestiune de bună creştere. Eu cel puţin aşa am fost crescut.

    • Mă raliez total celor scrise de Bibliotecaru… Glumind, aşa este cînd îţi petreci timpul prin biblioteci! Serios, aşa este cînd eşti om “liber”, neînrolat politic, poţi gîndi liber, nu trebuie să te aliniezi directivelor de partid şi nu înghiţi totul nemestecat.
      Felicitări, domnule Bibliotecar!

  18. Nu stiu daca trebuie sa fim optimisti. Nu s-a rezolvat nimic in lume si nu suntem la loc pe sine nici unii nici altii. Iar la noi cu foamea asta de bani a statului nu ma astept decat la cresteri de taxe, de gigacalorii, de impozite de tot felul si in sanatate, pe autostrazi, pe gari, pe trotuare, pe biciclete si peste tot. Mai degraba s-ar potrivi o replica din Bourne Ultimatum : Hope for the best prepare for the worst. Iar cu atragerea de fonduri europene…zero barat. Deci gratuitatile de orice fel vor disparea cu totul. Totu va fi cu plata. Ceea ce inseamna ca veniturile oamenilor vor scadea continuu. Noroc cu BNR care ne tine cursu, ca era jale.

    • ***grasutu enigmatic – Dimineaţă, mai sus, îi spuneam unei colege: contează foarte mult şi felul nostru de a gândi. Chiar ieri spuneam că ar cam fi timpul să renunţăm la boala drobului de sare şi să fim mai optimişti, mai încrezători. 😆 Doar aşa vom primi ce ne dorim şi gândurile noastre pozitive se vor materializa.
      Ca să te convingi cât de mult contează gândirea pozitivă dar şi atitudinea ta, fă, te rog, următoarea experienţă, pe care şi eu am făcut-o cândva, ca Toma Necredinciosul: într-o zi, lasă-te stăpânit de gânduri negre, exact ca în comentariul de mai sus, şi seara notează-ţi impresiile.
      A doua zi, chiar dacă nu e cazul, impune-ţi o stare de bine, vezi totul în roz, cum spune românul, fii vesel, optimist, tolerant, binevoitor, răbdător, cu tine şi cu lumea din jur. Seara, notează-ţi, obiectiv, de asemenea, impresiile şi compară. Ai să rămâi uimit…

    • Silverstar, tocmai atitudinea asta prudenta si fara a fi pesimist dar nici optimist aiurea, m-a ferit de probleme in viata si sa scap fara probleme, datorii sau restante la facturi. Optimismul fara fundament nu duce la nimic bun. Ba poti s-o iei razna chiar, ca incepi sa-ti creezi propria realitate. De-aia sunt multe credite restante, de la optimistii care tot spera ca vor veni vremuri mai bune. Lasa ca o sa fie bine, lasa ca ne descurcam noi, lasa ca vin vremuri bune…sa se ghideze altii dupa d-astea. Eu nu. Fiecare doarme cum isi asterne. Sigur nu trebuie sa vezi in negru tot, dar nici in roz daca nu e cazu.

    • ***grasutu enigmatic – şi să-ţi mai spun ceva, un secret, dacă vrei: urăsc/uram (ai să înţelegi de ce după ce termini de citit ce scriu) sărbătorile pentru că am pierdut tot ce am avut, am fost o laşă şi, la momentul potrivit, nu am avut curajul s-o iau de la capăt, iar acum e prea târziu, şi sunt singură. Asta ca să înţelegi de ce.

      Înainte de Crăciun, scriam un articol despre sărbătoarea care urma să vină în câteva zile. Sigur, e un paradox, să scrii despre ceva ce urăşti, nu-i aşa? Mi-a trebuit mai mult de o jumătate de zi să-l scriu. Ştii cum a fost? Exact ca o naştere chinuită… Nu voiam să cedez în faţa neputinţei mele şi am perseverat să-l termin, totuşi. N-a ieşit ce-aş fi vrut, dar redacţia nu mi l-a respins.

      În aceeaşi zi, mai spre seară, am primit un cadou, poate cel mai frumos cadou din viaţa mea. Coincidenţă, putere divină? Nu ştiu. Poate e bine să nici nu ştiu dar… Revolta mea, chinul de a scrie despre ceva ce-mi producea de fapt, suferinţă… – nu ştiu cum să scriu să fiu înţeleasă. În sfârşit, ştiu că în anii următori, indiferent cum va şi vor fi, voi avea un motiv extrem de puternic să nu mai spun că urăsc sărbătorile.

      Nu ştiu dacă m-ai înţeles dar nu m-am oprit ca să te conving să-ţi schimbi felul de a gandi, pentru binele tău, dar şi al celor din jur.

    • ***grasutu enigmatic – eu vorbesc despre un optimism cu fundament… Am nişte ani ca să fiu suficient de calculată şi realistă şi să nu scap frâul din mâini.

  19. Eu unul mi-as dorii sa stiu,si chiar sa primesc un raspuns din partea doamnei ministru pe un subiect cu adevarat serios,si care tine de felul in care societatea isi consuma in acest moment frustrarile,dramele,dar si neputinta.
    Cu totii stim ,acum cu certitudine,ca romania dupa 90 a fost inhatata cu brutalitatea de aparatul comunist din esalonul doi si de servicile secrete,SECURITATE’ acest proces fiind super vizat de AGENTUL K.G.B.ION ILIESCU,ACTUALUL PRES. DE ONOARE AL PSD.
    Stim cu certitudine ca,PSD,ESTE DE FAPT TOT PCR.
    Si mai stim ceva,CA PRES. ROM A CONDAMNAT COMUNISMUL SI L-A CATALOGAT CA FIIND CRIMINAL,DAR DOAR ATIT,LUSTRATIA SI TRAGEREA LA RASPUNDERE NEMAIVIND LOC.
    Astfel CEI CARE AU SPRIJINIT COMUNISMUL CRIMINAL ISI TRAIESC IN FERICIRE VIATA.
    Numai ca la vest de romania,in UNGARIA VECINA-COMUNISMUL,SI URMASUL ACESTUIA SOCIALISMUL AU FOST DECLARATI PRIN CONSTITUTIE CRIMINALI-Si prima masura care a intrat in vigoare de la 1 ianuarie a fost lustrarea pensiilor CELOR CONSIDERATI CRIMINALI-
    Asadar as fi foarte curios ce parere aveti dv DOAMNA MINISTRU,despre felul in care vecinii nostrii,stat membru U.E. a rezolvat aceasta problema,care asa cum am mai spus,pur si simplu distruge societatea,prin nedreptatea pe care o afiseaza.
    Adica victimele SA LE PLATEASCA NOTA DE PLATA CALAIILOR………..
    Astept,rabdator…………….

    • Interesanta intrebare Frank. Vad ca astepti raspuns de la doamna ministru. Nu il vei primi. Raspunsul ar trebui sa il gasesti tot tu. Eu te pot ajuta doar un pic. Iti voi reaminti ca Traian Basescu a condamnat comunismul, dar aceasta condamnare a fost doar un gest formal si stii de ce? A fost formal pentru ca nu putea merge pana la capat cu condamnarea, atat domnia sa cat si partidul ce zice ca l-a creat provin din acelasi trunchi bolnav infectat de comunism. Atat partidul cat si Basescu provin din FSN care FSN, chiar tu spui ca ar proveni din PCR. Mai mult decat atat, cum putea Traian Basescu sa se ia de vecii nomenclaturisti si securisti cand domnia sa a fost si nomenclaturist (este adevarat, doar din esalonul II) dar si “membru cooperator” la “Cooperativa OCHIUL SI TIMPANUL”. Deci te rog sa il crezi ca a facut si el ce a putut.

    • ***Zapa scrie că ar vrea să ştie de la doamna ministru de felul in care societatea isi consuma in acest moment frustrarile,dramele,dar si neputinta. Zapa, doamna Udrea nu-i sociolog şi nici psiholog. Sunt alţii care se ocupă ori ar trebui să se ocupe de această latură… Nu crezi?

    • ***Turnul de observatie a scris despre preşedintele Băsescu că a fost “membru cooperator” la “Cooperativa OCHIUL SI TIMPANUL”.
      Nu te contrazic. Ţinând cont ce a fost şi unde a lucrat, a trebuit să accepte să fie ceea ce spui tu. Dar, o întrebare, stimate coleg: există în ţara aceasta vreun om care să-l condamne pe preşedinte pentru că l-a turnat şi a avut de suferit din cauza lui? Un om, un singur om…

    • @Silverstar. Nu ai de unde sa stii si nu vei sti pana ce acel dosar despre care “Cooperatorul” spunea ca nu e de gasit pentru ca ar fi fost distrus. Dati-mi dosarul si a doua zi il public in presa. Oare? Acel dosar eu nu cred ca a fost distrus, deoarece nimeni nu este atat de prost incat sa nu cunoasca “valoarea de intrebuintare” a unui astfel de dosar. De bunaseama ca este tinut in siguranta “la sertar” pentru a tine sub ascultare pe titularul dosarului. Sa admitem ca s-ar fi distrus. Stii tu Silverstar ca respectivul dosar este microfilmat si aflat intr-o arhiva unde nu are acces nimeni decat cu ordin de foarte de sus? Daca se doreste, este suficient un ordin. Nici eu nu cred ca un astfel de ordin va fi dat vreodata. Mai cred totodata ca cei ce au in grija acea arhiva ar fi dispusi sa asculte de acel ordin pentru ca asta ar insemna “darea vrabiei din mana pe cioara din par”. Ai tu idee cu ce strasnicie isi apara mostenitorii “Cooperativei” resursele de putere?

    • ***Turnul de observatie – ori mă crezi pe mine ramolită ori vrei să mă obligi să-mi schimb părerea despre tine.
      Lasă, domnule, dosarele! Dacă ar fi existat o singură victimă a lui Băsescu, una singură, ar fi plătit-o opoziţia în aur, greutatea ei, ca s-o aducă în faţa telespectatorilor în campania electorală din 2009.
      Nu ţine…

    • PSD nu este cu nimic mai comunist decît PDL. Asta, dacă discutăm la grămadă! Ceea ce nu este bine. Admiţînd, totuşi, acest unghi de vedere, trebuie reamintit, cum a spus şi Turnul de observatie, că ambele se trag din acelaşi trunchi. Doar unele neînţelegri la vîrf le-au făcut să se despartă. În plus, PD a fost cel dintîi care a intrat în Internaţionala Socialistă. Ba, pe deasupra, s-a opus intrării acolo şi a fratelui său vitreg! Acestea sunt realităţi, le găsiţi în arhivele vremii. Este, deci, naiv şi tendenţios să spui că PSD este comunist!
      Corect, putem judeca lucrurile doar prin oamenii care aparţin celor două partide. În acest caz, avem două categorii de membri, cei de la vîrf şi membrii de rînd, fără funcţii. Nimeni nu va putea spune care dintre cele două partide este mai comunist pînă nu face o analiză aprofundată în rîndul membrilor de partid ai celor două partide. Pentru exemplificare, luînd în calcul doar preşedinţii de partid, Emil Boc este mai comunist decît Victor Ponta. Din simplul motiv că înainte de revoluţie Emil Boc avea funcţii de conducere în UASCR, iar Victor Ponta era elev. Exemplele pot continua, dar nu are rost, căci ar semăna cu o joacă de copii. Dacă vrem să fim serioşi şi credibili, tebuie să renunţăm la clişee.

    • @ Frank Zapa[King]

      Iarăşi sunt de acord cu “Turnul de observatie a scris pe 04 Ianuarie 2012, 12:21 pm”. Am doar câteva mici diferenţe.

      În primul rând afirmaţi “că ştim toţi cu certitudine”… ei bine eu nu ştiu cu certitudine că rămăşiţele PCR s-au concentrat în PSD. Dimpotrivă, mentalitatea PCR o regăsesc în permanenţă în reacţia clasei politice Româneşti, chiar şi în formaţiuni anti-comuniste în mod tradiţional, PNL sau PNŢ. Singura diferenţă este că facţiunile sunt ceva mai violente în limbaj. Desigur, mentalitatea PCR nu are legătură cu doctrina comunistă, ci cu capacitatea de reacţie ca partid într-o structură oligarhică cu preşedintele-vârf şi lider, adică cea mai anti-democratică formă a unei organizaţii. Mai mult, se regăseşte şi “mentalaşitatea” membrilor de partid care cântă osanale liderilor până ce aceştia sunt “detronaţi” şi devin persona non grata pentru noua “conducere”, de parcă excelenţa s-ar transforma, peste noapte, în găinărie.

      A doua diferenţă o constat în legătură cu afirmaţia “preşedintele a condamnat comunismul”. Am citit cu atenţie “raportul Tismăneanu”, am citit cu atenţie cuvântarea preşedintelui Traian Băsescu în Parlament. NICĂIERI NU SE CONDAMNĂ COMUNISMUL. Vă aduceţi aminte de Ion Iliescu şi episodul cu “trădarea idealurilor”. Preşedintele a avut un discurs absolut echivalent… numai că de data aceasta în faţa Parlamentului. În acel discurs nu se condamna nici un moment ideologia comunist sau doctrina comunistă, nu se spune nicăieri că doctrina a dus la acţiuni non-umane ale unor membri PCR şi a celor aserviţi puterii statului de atunci. Este o nuanţă care trebuie sesizată. Acolo este vorba despre… “Analiza Dictaturii Comuniste“, deci se condamnă comuniştii şi dictatura făurită, pas cu pas, de comunişti.

      Preşedintele îşi începe discursul aşa:
      “Am citit cu mare atenţie Raportul Final al Comisiei Prezidenţiale pentru Analiza Dictaturii Comuniste din România. Am găsit în acest document raţiunile pentru care pot condamna regimul comunist. Pentru cetăţenii României, comunismul a fost un regim impus de un grup politic autodesemnat ca deţinător al adevărului, un regim totalitar născut prin violenţă şi încheiat tot prin violenţă. A fost un regim de opresiune, care a expropriat poporul român de cinci decenii de istorie modernă, care a călcat în picioare legea şi a obligat cetăţenii să trăiască în minciună şi frică.”

      http://cpcadcr.presidency.ro/

      Verificaţi, nicăieri nu se vorbeşte despre dizabilitatea doctrinei comuniste, peste tot se condamnă comuniştii, sistemul dictatorial, totalitar…

      Şi astăzi avem, nu “un grup politic autodesemnat ca deţinător al adevărului”, ci ceva mai multe.

      Iată, domnule Frank Zapa[King], dumneavoastră aveţi un comportament de membru al unui “grup politic autodesemnat ca deţinător al adevărului”, pentru că nu admiteţi nici o părere contrară, nu vă susţineţi părerile cu absolut nici un argument logic şi determinat, nu acceptaţi niciodată să fiţi cât de puţin contrazis.

      Ştiţi dumneavoastră nişte adevăruri… şi înşiruiţi nişte afirmaţii fără cap şi fără coadă, dar mai ales fără legătură cu ceva.

  20. profesorii sunt cei mai slabi.Au fost cei mai inselati si nu au facut nimic.Daca le faceau asa interlopilor, ar fi iesit prapad in tara.Incendiau tot aia,nu mai zic de ministere,palate,etc.

    • ***balbeck – aici nu pot decât să-ţi dau dreptate… Profesorii au pierdut mult în 2008, 2009. Au fost cei mai dezavantajaţi. Asta e!

  21. Din ciclul-,DEZERTARI DE PE FRONT-CU DACIA-NA LA MONTE CARLO-

    Im sare pur si simplu de pe buze o intrebare care nu-mi da pace:
    -Bbilo ai fost vre-o data la MONTE CARLO??????????????????????
    Cum?????????????n-ai fost?????????????de ce????????????????
    Tu nu iti permiti aceleasi mofturi ca si TINERELUL DE EXTREMA STINGA VICTOR PONTA?????????????????
    De ce???????????tu esti tot bugetar ca el??????????
    Cum ,tu nu ai aceleasi drepturi ca si VICTOR PONTA?????????????
    Pai ochelari aveti amindoi,diplomele voastre au tot 4 colturi,locuiti amindoi in BUCURESTI,IUBITI AMINDOI COMUNISMUL SI-L VENERATI CA PE UN ZEU FACATOR DE MINUNI,ei si atunci??????????????
    De ce tu Biblotecaru trebuie sa TRAGI DE SARMAUA DE CRACIUN PINA IN APROPIEREA PASTELUI?????????????????
    D’omle ce tie si cu EGALITATEA SI FRATERNITATEA ASTA SOCIALISTA.
    Adicatelea cind la unii socialisti le vine,isi baga piciorul in el socialism se urca in limuzinele lor luxoase,si ca un brat de carduri in portofel,se refugiaza la……………MONTE CARLO,sa o intilneasca pe………………MIHAIELA RADULESCU-DIVA COMUNISTILOR…….
    Offffffffff,ce ti-e si cu socialismul asta de pripas………..

    • @ Frank Zapa[King]

      Mi se pare că v-am mai spus… dar văd cu nu aţi înţeles.

      Domnule Frank Zapa[King],
      Socialismul despre care vorbiţi dumneavoastră, cel de pe vremea Republicii Socialiste România, reprezintă o stare de tranziţie dintre capitalism şi comunism.

      Socialismul de astăzi, Internaţionala Socialistă de astăzi, nu mai are nici o legătură cu cel de atunci, s-a reîntors la social-democraţia de dinainte de război. În timp ce socialismul de dinainte de 1989 stipula conceptul comunist al proprietăţii publice asupra principalelor mijloace de producţie şi principiul economiei centralizate, socialismul de astăzi pleacă doctrinar de la economia preponderent privată exprimată prin sistemul şi principiile economiei de piaţă.

      Eu nu am mai avut o vacanţă pe undeva din afara capitalei din 1993. Nici prin capitală nu prea am avut vacante… dar nici nu-mi doresc. Nu m-aş simţi bine în Monte Carlo sau oriunde altundeva, nu sunt nici atras de Mihaela Rădulescu…

      Eu am dorinţe ceva mai pământene, ceva sănătate şi viaţă lungă pentru singurul părinte rămas în viaţă. Valorile materiale pe care le am acum, chiar şi dacă trag de o sarma de post între Crăciun şi Paşte, îmi sunt de ajuns. Nu am ce face cu un autoturism, nu am ce face cu o vilă, încă am loc în cămăruţa mea şi eu şi cărţile… Dumnezeu mă ajută să supravieţuiesc.

      Fericirea nu este să ai multe (pentru că nu vei avea niciodată îndeajuns), ci să-ţi doreşti puţine. “Fericiţi cei ce flămânzesc şi însetează de dreptate, că aceia se vor sâtura”.

  22. Eu zic,Turnule,ca alta-i calimera-ITI ADUCI AMINTE CINE ERAU INDIGNATII DIN PARL;AMENT ,IN DECEMBRIE 2006?????????????
    Ai uitat turnule????????????????
    Ai uitat ca ,CALIN POPESCU TARICEANU,SI TOT PNL–UL ATUNCI A FRATERNIZAT PE FATA CU FRATII LOR DE SINGE PSD????????????????
    Ei turnule,nu mai pleca curechea la POVESTILE TURNATORULUI FELIX,ca s-ar putea sa cred ca ESTI TROMPETA LUI,si nu cred ca te-ai bucura.
    Daca tu pui botul la MINCIUNILE LUI FELIX,inseamna ca esti la fel cu EL……………….CE ZICI TURNULE,ASA-I CA AM DREPTATE?????????????????????

  23. Mai turnule-PAI TRAIAN BASESCU e in PAT CU DAN VOICULESCU,AI???????????ORI CRIN ANTONESCU,CARE A DEVENIT CEL MAI PUTERNIC APARATOR AL VARANULUI-Pina si SERGIU ANDON E INVIDIOS,pe CRINULET,si e invidios pt ca omul de la ,SCINTEIA’ batrina,simte cum este dat deoparte ………….

    • @Frank Zapa. Ai oarece dreptate Frank. Atunci, in Parmant s-a iscat oarecare zarva. Necazul tau Frank este ca memoria a inceput sa iti joace feste. Nu Tariceanu si nu liberalii au fost cei care sa ia apararea comunismului si inca sub forma unei fraternizari. Nici nu ar fi avut de ce. Zarva acelei zile, cu reverberatii inca o buna perioada (cam ceva in genul relicilor la cutremurul cel mare) a fost provocata de C.V. Tudor si simpatizantii sai si nicidecum de Tariceanu cel cu papion. Exista insa si o similitudine ce merge pana la perfectiunea detaliului, in ce priveste atitudinea celor doua “forte” PSD si PDL. Daca regimul lui Iliescu a fost in stare sa plateasca o pensie substantiala fostului securist de frunte al regimului comunist – Nicolsky, nici Basescu nu s-a lasat mai prejos si i-a platit pensia “nesimtita” generalului securist Nicolae Plesita pana in ultima zi de viata din septembrie 2009. Ce alta valoare decat cea declarativa mai are acea “Condamnare a comunismului”?

    • @Frank Zapa. Te lasa rau de tot memoria Frank. Oare cine s-a dus “cu caciula in mana” la Grivco pentru a-l ruga pe “varanul” Voiculescu sa intre in acea tovarasie politica numita Alianta DA? Nu cumva era omul cu celebra lui suvita? Oare nu cumva, doar la atat s-a limitat schimbarea de macaz a Prezidentului dupa “condamnarea comunismului” – taierea acelei suvite ce facea adeseori deliciul ziaristilor si nu nimai?

  24. ALOOOOOOOOOOOOO,TURNULE-INTREBARE:
    TRAIAN BASESCU-a crescut intr-o casa conspirativa alaturi de AMADEUS LAZARESCU,AI?????????????
    Ori grecoteiul TARICEANU??????????????????
    Stii citi turnatorii LIDERI PNL SUNT??????????????????????
    Vrei sa deschid lista TURNULE…………….STAI JOS TURNULE,SUFLA DE DOUA ORI,BEA UN ZAIBAR SI LASA-O MOARTA CA E JALE CU VOI,ASCULTA LA MOSHUL-MI-E RASTELUL PLIN DE DOSDARELE PENELISTILOR TURNATORI SI ZDRENTE COMUNISTE…………

  25. Turnule-iti mai amintesc un episod:
    in noiembrie 2004,MARIUS TUCA SOW,TOT UN FEL DE DAN DIACONESCU IN DIRECT,pt ca amindoi au fost ,COPII DE SUFLET AI LUI VOICULESCU,SI ASA AU RAMAS,IL INVITA PE TRAIAN BASESCU,LA O EMISIUNE,fiind campanie electorala.
    DAN VOICULESCU-IN ULTIMA CLIPA II DA ORDIN LUI TUCA SA NU MAI FACA EMISIUNEA,SI AGENTILOR DE PAZA SA-I INTERZICA LUI TRAIAN BASESCU INTRAREA IN SEDIUL POSTULUI DE TELEVIZIUNE.
    Hmmmmmmmmmmmmmmm-CU SAPCA IN MINA LA SOLUTIA IMORALA ZICI????????
    PNL-ESTE UN PARTID AL TRADATORILOR SI TURNATORILOR LA SECURITATE,DE ACEEA SI TRAIESC SI SE SIMT BINE ALATURI DE DAN VOICULESCU………..

    • @Frank Zapa. Nu reusesc sa deslusesc relevanta intrebarii. O relevanta tot are ea, dar daca ti-o voi deslusi eu, nu prea o sa iti placa. Este binecunoscut ca vechi liberali precum Amedeu Lazarescu, Quintus si Balaceanu Stolnici au fost informatori ai sinistrei “cooperative”. Dar cand si cum Frank? Dupa ce au ajuns in inchisorile comuniste si li s-au aplicat cunoscutele metode “educative”, unii dintre acei detinuti au semnat “pactul cu Satana”. Este regretabil, dar asta este, s-a intamplat. Ori ce avem de cealalta parte Frank. Avem un tanar care de bunavoie si nesilit de nimeni semneaza “Pactul”, ulterior, dupa ce paseste mai viguros in viata, reinoieste acel Pact, pentru ca mai tarziu sa creasca serios in rang – perioada serviciului de la Anvers. Deci de buna voie si nesilit de nimeni, ba mai mult, se pare ca ar fi beneficiat si de niscaiva avantaje – materiale, dar si oarecum “platonice” – avansarea in sinistra “Cooperativa”. Pai se compara Frank? NU am inteles cu ce schimba datele problemei episodul cu Marius Tuca. Haide sa iti mai reamintesc inca ceva. Stii ca la un moment dat Prezidentul era foarte suparat pe unii moguli – Patriciu si Voiculescu. Cand cineva a adus vorba ca ar mai fi si SOV, Prezidentul a sarit de sapte metri in sus afirmand ca SOV face parte dintre “mogulii buni” si nu din cei rai ca ceilalti doi. Nu te pufneste rasul Frank?

    • Turnu

      Incercarea de “dialog” cu acest semidoct este pierdere de timp si energie…….

  26. Silvestar,am spus eu cum-va ca DOAMNA ELENA UDREA TREBUIE SA FIE MAMA RANITILOR??????????
    Nici prin somn n-as spune asa ceva……….

    • ***Zapa – am redat cuvintele tale.
      Dar, fii convins că pe aici trece multă lume şi citeşte şi poate cuiva îi dă prin cap să se ocupe ceea ce ai vrea tu să ştii, dar cred că şi alţii.

    • Silverstar, uneori, continutul postarilor admiratorilor EU, ii aduc doar deservicii. Ne deranjeaza cand mogulii se ataca la posetele, pantofii, etc. doamnei EU dar ne interesam de cheltuielile personale ale lui Ponta……Ce fac oamenii cu banii lor, este problema lor, ceea ce ar trebui sa intereseze publicul, ar trebui sa fie ce fac acei oameni pentru banii pe care’i primesc……

    • ***Katrina scrie: ce fac acei oameni pentru banii pe care’i primesc……
      Ai dreptate! De asta am şi postat link-ul spre acest articol: ce face Ponta ca sa aibă atâţia bani?

      Sigur, n-ar trebui ca aceasta să fie preocuparea mea de bază. E urât ce fac, e mizerabil şi nedemn, dar… Asta e lumea în care trăim. Prin ce s-a afirmat Ponta până acum? Ce face şi cum face Ponta să aibă atâţia bani “de spart”? Poate mai are un serviciu în afară de chiulangiu de la şedinţele de parlament… Nu ştiu, poate tot presa ne spune…

  27. Parabolă

    Pe patul de moarte stă întins un bătrân de 80 de ani, soţ, tată, bunic, străbunic. I se apropie sfârşitul şi de jur imprejurul patului stă toată familia: soţia, toţi copiii şi toţi nepoţii şi câţiva strănepoţi. Toţi aşteptau în linişte şi deodată bătrânul se trezeşte şi spune:
    – Trebuie să vă spun un secret mare! Aveam de toate: maşini bune cu care cutreieram lumea, femei frumoase cu care mă simţeam bine, foarte mulţi prieteni şi un cont mare în bancă.
    Într-o zi mi-a spus un prieten că trebuie să mă însor ca să am o famile că altfel nu o să aibă cine să-mi dea un pahar cu apă când o să fiu pe patul de moarte. Ei şi aşa m-am însurat şi viaţa mea s-a schimbat radical. In loc să merg la discotecă cu femei care mai de care mai frumoase, am stat acasă şi m-am uitat la seriale cu soţia. Maşinile le-am folosit doar ca să duc şi să aduc copiii de la şcoală, să merg la cumpărături sau cel mult să mergem în concediu. Toţi banii din bancă s-au dus pe şcolile voastre, pe hainele şi plăcerile voastre. Zilele frumoase şi libertatea mea… le-a luat vântul! Şi acum când stau întins şi aştept la moarte ştiţi ce e cel mai rău din
    toate?
    – Ce, dragul noastru tată? îl întreabă cu toţii curioşi.
    – Nu mi-e sete!…

  28. Hmmmmmm,Turnule,esti de-a dreptul comic,cum incerci sa invirtesti dupa cires faptele.
    Dar hai sa le deslusim.
    Prima data acuze de colaborator al securitati la adrssa lui TRAIAN BASESCU,au aparut LA ANTENA 3 DUPA CE TRAIAN BASESCU ,a spus ca P.C. CU AL SAU DAN VOICULESCU ESRTE SOLUTIE IMORALA.
    Luni de zile MUGUR CIUVICA,O ZDREANTA KAGHEBISTA,s-a sustrofocat cu documente falsificate grosolan sa dovedeasca ca TRAIAN BASESCU AR FI FOST RACOLAT DE SECURITATE-nu a reusit si totul s-a transformat intr-o telenovela ordinara,jucata de PERSONAJE DE GENUL TAU,TURNULE-CARE CU ADEVARAT MIZEAZA PE FAPTUL CA MEMORIA COLECTIVA este scurta.
    Nici nu merita sa dezvolt subiectul mai mult,e de prisos.
    In timp ce DAN VOICULESCU E DOVEDIT CU ACTE IN REGULA DEFINITIV SI IREVOCABIL CA A FACUT POLITIE POLITICA,ACUZAT DE PROPIILE NEAMURI,PUNCT.
    Apoi,cum dreak se face ca,desi LIBERALII STIAU CA LIDERII LOR S-AU APLECAT DUPA SAPUN IN TEMNITELE COMUNISTE[STII CE INSEAMNA ASTA,NU TURNULE] ca au dat pe goarna,ca au facut acest lucru si dupa ce au fost eliberati,ca RADU CIMPEANU A FOST AGENT AL SECUIRITATII,SI TOTUSI,EI SUNT IN FRUNTEA PDL SI FAC PARTE DIN DIVANUL INTELEPTILOR.-PUNCT.
    Si apoi cum DREAK SE FACE CA,tocmai cu UN TURNATOR MIZERABIL CA DAN BOICULESCU,CRIN ANTONESCU SA SE CASATOREASCA POLITIC ,BA MAI MULT SA IL SI APERE SI SA-I STROPSEASCA PE TOTI CEI CARE IL ACUZA DE ACEASTA MIZERIE????????
    Cum crezi tu ca un om in toate facultatile mintale,vede aceste stari de lucruri,ai turnule?

  29. In ciuda gangavilor si a guresilor cu mesaje simpliste si agresive la adresa concetatenilor, ar fi de dorit sa avem o conceptie mai aparte despre acesta natiune, prea incercata si la dispozitia marilor si greilor epocii. S-ar putea intelege cum a fost adus la saracie si impovarare aceasta natie? Totul este trecator, dar avem de-a face cu cei care ne fac viata grea, folosesc conjuncurile momentului pentru a face si mai grea viata oamenilor, “fabrica” istorii deformate in loc sa promoveze VALORILE si traditiile milenare. Am devenit un popor mic si nesemificativ tot mai mult in fata unor puteri oculte pentru ca avem conducatori mai aproape de propriile interese decat interesele comunitatii. Zona geografica in care se afla azi RO a fost cu…peste 10.000 de ani locul unde a inceput civilizatia umana. In zona Olteniei s-au inregistrat cele mai vechi locuinte in bordeie de lemn, cea mai veche activitate de minerit din lume, cel mai vechi tarnacop minier, cea mai veche activitate metalurgica a aramei, cea mai veche scriere din lume (tablitele de la Tartaria-Alba vechi de acum 5-6 mii de ani I.CH). Traco-dacii au avut cea mai veche agricultura din Europa si foloseau cercul la dispozitive de masurare(calendar) a timpului. In 1995, dupa indelungate studii, o serie de savanti americani(de ce altii?) de prestigiu, tineti-va bine, Potopul descris de Religie a avut loc pe malul vestic al Marii Negre. Sfinxul din Bucegi intamplator dainuie? Homer spunea despre traci ca stiau sa lupte calare si manuiau arcul din mileniul cinci I.CH. Dacii sunt SINGURUL popor din antichitate pe care arheologia il considera autohton si care nu si-au parasit vatra in ciuda tuturor vicisidunilor vremii. Sa mai vorbim de spiritualitate (Zamolxe s.a.), scoli unde s-au desavarsit: Platon, Socrate, Pitagora, scrierile lui Herodot etc.? Dar de “granarul Europei”, popoare care au trecut si pe aici, dar nu au putut decat cel mult sa convietuiasca, puritatea genetica a fost distorsionata, dar nu eliminata. Ce generatii denota dezinteres, contribuie la denaturare si chiar distrugerea unor vestigii(nu numai Sarmisegetuza, castele, cetati) certe? Politicienii de azi au in discursul lor incarcatura istorica a inaintasilor? Vor insa puterea, sunt deasupra natiei, sunt preocupati de invrajbiri, isi fac socotelile (electorale, de partid, personale). Vorba aceea, nu au poporul care sa-i merite.

    • Lucian, cam subtire demonstratia ta ca dacii ar fi fost buricul pamantului…..simple afirmatii fara nicio valoare.

    • @Katrina. Iar te avanti in judecati de valoare fara a cunoaste datele problemei. Chiar de le vei fi cunoscut vreodata, un anume tip de educatie de care ai avut parte, te fac astazi sa le rasucesti si sa le rastalmacesti pentru a te convinge pe tine insati ca ceea ce ai fi citit vreo data despre Roesler ar fi unicul si purul adevar. Te amagesti singura Katrina. Dacii ar fi fost buricul pamantului? Ei nici chiar asa, au fost doar buricul plaiurilor mioritice, basca si prin vecinatate. Stii tu Katrina ca dacii erau candva stapani la ei acasa pana pe malurile Dunarii la Buda? Deci numai pana la Buda, Pesta nici nu intra in discutie deoarece se stia inca de mult ca acolo vor poposi o ramasita a marii osti a hunului Attila Imparat si dacii nu au cutezat sa treaca Dunarea. Au trecut-o insa la Sud de Dunare, in Balcani unde, prin etnogeneza au dat nastere asa numitilor “vlahi” – o denumire straveche pentru romani. Dar in Est stii tu pana unde au vietuit dacii? Pana la Nistru si gurile Bugului? Stii cum se numeau acei daci? Tyrageti. Asa ca draga Katrinel, fa bine si reconsidera-ti afirmatiile la adresa lui Lucian. El stie bine ce spune, pe cand tu mai trebuie sa pui inca mana pe carte, dar nici asta nu iti va fi de folos daca nu iti vei scoate si rautatea din suflet.

    • Turnu’

      E usor sa’ti construiesti “origini” cand nu ai, ca vorba aia, multi vad putini pricep….. Nu era mai simplu daca se afirma ca nu conteaza de unde venim, atata timp cat existam pe acest teritoriu ? Traim in epoca computerului, cand este atat de simplu sa scanezi un text, un document care ar putea intari teza genezei poporului, dar nimic, nu am vazut nimic. Crezi ca cei interesati in aceasta teorie nu ar fi fost capabili sa puna un document pe net ?

    • Cand altii descopere, scriu carti si niciodata nu este “totul”, cum mi-as permite eu sa blochez un site cu demonstratii consistente despre daci? Poate detine “cineva” adevaruri care contrazic zicerile mele? Este problema acelui “cineva”. Poate sa-l completeze asa cum a facut d-l Turn. Merci D-le. In alta ordine de idei vorbeam despre patriotism. Daca patriotism insemneaza doar vorbele bune pe care le spune o personalitate straina despre RO, este prea putin. Ce faci TU, fiecare dintre noi pentru natia asta? Daca iti ponegresti concetatenii in cazul manifestarii unor rele sociale, daca iti este rusine ca esti roman, nu cunosti istoria si treditiile, judeci subiectiv viata si timpurile altuia fara sa cauti sa intelegi, este prea putin. Hai lasa!

    • Te inseli Katrina. Sau vei fi fiind, Doamne fereste, vreo ignoranta careia ii place sa se bage in vorba. Chiar nu cred. Cred ca, in mod voit ignori realitatea. Realitatea exista Katrina si se afla la Budapesta. Ai auzit de Anonymus, cronicarul regelui Bela al III-lea care in cronica sa numita “Gesta hungarorum – Despre faptele ungurilor” sescrie cu lux de amanunte despre poporul nostru pe care il denumeste “Vlahi – pastori ai romanilor”. Deci candva romanii s-au retras, dar au ramas pastorii acestora. Acestia sunt stramosii mei Katrina care au fost gasiti de catre oastea maghiara atunci cand a veni sa ii cucereasca. Acei Vlahi erau grupati in asa numitele cnezate ale lui Gelu, Glad si Menumorut. Scrie Anonymus ce razboaie, cu cine le-a dus oastea maghiara, ce cetati a asediat si cati morti au fost de fiecare parte. Fii buna te rog si roaga autoritatile maghiare sa scaneze acele documente spre a lua si tu la cunostinta de exstenta acestora.

    • Turnu’
      Chestia cu ciobanii ( cuvant turc ?) ramasi dupa plecarea romanilor, care au reusit sa formeze un popor stapan peste cateva sute de mii de hectare, e buna s’o povestesti nepotilor ca sa adoarma mai repede….
      Pentru ca ai avut “curajul sa bagi in seama o persoana careia “ii place sa se bage’n vorba” sau chiar ignoranta, am sa’ti aplic o mica “tortura”, care, cred eu, ca’ti va folosi, sper, la largirea orizontului cunoasterii si care te va ajuta sa depasesti stadiul de fericit cel sarac cu….cunostintele, sperand ca nu ma vei “injura” cand vei deveni nefericit…
      A propos, “Vlah” nu inseamna pastorul romanilor, ci pur si simplu pastot, cfonform definitiei anumitor lingvisti….

      http://www.setimes.com/cocoon/setimes/xhtml/en_GB/features/setimes/articles/2005/05/09/reportage-01

      Dar hai sa ne intoarcem la etnogeneza poporului roman, care pana in secolul al XIX lea era cunoscut ca popor valah…..
      http://www.imninalu.net/myths-Vlach.htm

      Si daca tot suntem la capitolul ” sa afl;am originile popoarelor” poate ai fi interesat sa afli si originea tiganilor, care s’au impus ca “romi”….

  30. Turnule,in numele simpatiei ce ti-o port,am o singura rugaminte-IGNORA,TOT CE VINE DINSPRE SOVINI,REVANSARZI,EXTREMISTI SI NATIONALISTI SOVINI-in rest intre noi-SA VINA SIFONUL SI VINUL…….

    • Degeaba Frank, daca numai eu voi bea vinul. Stiu ca intr-o zi ti-ai marturisit crezul tau care se rezuma la doar doua cuvinte – FARA ALCOOL. Asadar eu voi bea vinul iar tu sifonul. Pai tovarasie este asta? In ce priveste ideea ca distinsul “cooperator” ar fi doar o victima a lui Ciuvica care chipurile ar fi umblat cu acte false, aici te inseli Frank. Documentele erau autentice si spun ca autentice erau deoarece au fost confirmate chiar de catre ofiterul de securitate care l-ar fi racolat. Ba mai mult Frank, respectivul securist ne spune si ce indicativ avea proaspatul “cooperator” adaugand si faptul ca mai tarziu, dupa ce a devenit apt pentru a merge cu barca, ar fi reinoit Pactul si ar fi primit un nou indicativ. Nu ma crezi? Ei bine, atunci afla draga Frank ca din spaturile lui Ciuvica stim si ce numar de inregistrare are dosarul de informator al impricinatului. Securistii erau atat de meticulosi si atat de siguri pe viitorul lor incat si-au permis sa inregistreze orice cu numarul corespunzator intr-un registru de evidenta. Daca cineva este curios si nu vad de ce nu ai fi tu acela Frank, cu aprobare de sus, te poti duce sa te uiti in acel registru (care se pastreaza in arhiva) pentru a vedea la cine anume se refera acel numar de dosar. Mai poti afla de acolo Frank si ce alte documente anexe mai cuprinde dosarul respectiv si eventual cine l-er fi intocmit. Nu vei afla pe cine ar fi turnat, deoarece asa ceva vei gasi numai in dosarul propriuzis. Apropos de arderea dosarului, stii tu Frank ca in arhivele sinistrei “Cooperative” se pastreaza, sub forma de microfilme, si dosarul presupus a fi fost ars? Aceasta arhiva microfilmata prezinta marele avantaj ca nu poate fi contrafacuta. Nici peste cap sa te dai nu poti sterge file sau adauga altele contrafacute. Stii tu Frank ca nu poti sterge dosarul de pe microfilm deoarece asta ar insemna taierea rolei de film si asta nu se poate deoarece fiecare rola de film contine un opis al documentelor inregistrate, de la pozitia n la pozitia n+111? Necazul este ca acolo nu poate patrunde nimeni decat doar acei ce au primit ordin de sus. Crezi ca se va da vreodata vreun ordin de sus?

  31. TURNULE DE OBSERVATIE-referitor la prioritati,si scheme guvernamentale,bani cheltuiti etc.raspunsul cel mai competent l-ai primit din partea U.E.
    DL. IALOMITEANU,A FOST DECLARAT CEL MAI BUN MINISTRU DE FINANTE,ASADAR-omul care a chivernisit cel mai bine din U.E. BANII TARII-PUNCT.

    • @Frank Zapa. Draga Frank, trebuie sa remarc faptul ca astazi ai comis o gluma buna – cea cu Ialomiteanu declarat de catre finantistii de la Financial Times drept cel mai bun ministru de finante din Europa. Pai stii tu Frank cine se afla in spatele acestui ziar si ce interese ar avea acestia? Grupul Bilderbeg iti spune ceva? Stii cati membri are acest grup? 100, dar adaca i-ai lua dupa nume, vei vedea ca sunt al dracului de puternici si de bagareti. Ti s-a facut vreodata vreo injectie Frank? Daca da, cred ca vei fi observat cu cata dexteritate iti palpeaza asistenta funduletul astfel incat, satul de asteptare, sa intrebi – dar nu imi mai faceti odata acea injectie. Asistenta iti va raspunde ca a facut-o de circa 30 sec, iar acum isi impacheteaza instrumentele. Asa au procedat cu noi finantistii Frank. Nici funduletul tau inca nu a aflat de asta, dar rezultatul il vei vedea in curand. Bafta si insanatosire grabnica!

    • Nu este deloc “punct”. Dimpotrivă, trebuie analizat. Turnul de observatie a făcut-o. Cînd cineva spune “punct”, asta înseamnă (vorba lui Boc) că nu are argumente! Nu există nicio legătură între “premiul” lui Ialomiţianu şi ceea ce pretinde Turnul.

  32. ***zanzibar a scris pe 04 Ianuarie 2012, 03:27 pm

    @silverstar
    Înţeleg din mesajul lui balbeck că aţi fi profesor! Dacă este adevărat, aşa i-aţi învăţat pe elevi, să folosească un limbaj golănesc şi să înjure? Presupun că nu. Să ştiţi că de la a “sparge euro” la a “sparge faţa” nu este decît un pas. Pe care, unii chiar îl fac. Dacă n-aţi trăit sub clopotul de sticlă, cred că aţi auzit pe unii tineri spunînd “îţi sparg faţa”. Vă plac astfel de expresii? Eu cred că educaţia porneşte de la limbaj.“Copilotul” Ponta sparge zeci de mii de euro la Raliul Monte Carlo

    Citiţi mai mult: “Copilotul” Ponta sparge zeci de mii de euro la Raliul Monte Carlo – Actualitate > EVZ.ro http://www.evz.ro/detalii/stiri/copilotul-ponta-sparge-zeci-de-mii-de-euro-la-raliul-monte-carlo-960105.html#ixzz1iSv4YdPe
    EVZ.ro

    Domnule, titlul golănesc la care faci referire, nu-mi aparţine. Intră pe EVZ, dă click pe link şi citeste acolo. Ce te iei de mine ca boala de om sănătos? Ce mă acuzi pe mine de golăniile ziariştilor?

    • Eu cred că aveţi o dificultate în a înţelege textele scrise! Altfel, nu-mi explic de unde aţi născocit că eu aş fi zis că dv. aţi folosit expresia “sparge euro”.
      Vă citez din mesajul meu scris ieri, 4 ian, la ora 03:12pm:
      “Eu m-am referit la ziarişti, că folosesc un limbaj golănesc. N-am comentat pe fond, observaţia mea nu avea nimic politic în ea. Eu am constat doar că mass-media promovează prost-gustul, începînd de la fete dezbrăcate pe ecran şi terminînd cu limbajul golănesc din presă”.
      Cum puteţi atunci să afirmaţi că v-am atribuit dv. expresia în cauză? Sau mă consideraţi atît de prost încît nu-mi dau seama unde este un link şi cum se ajunge la adresa din link? Hm, aveţi o atitudine ciudată.

  33. Sper din suflet sa se ia seama de nevoia dezvltarii sistemului de educatie si de sanatate. Nu putem sa evoluam fara cultura si sanatate….trebuie sa se investeasca in schimbarea mentalitatii de la: “Lasa ca merge si asa!” la “Asa trebuie!” Generatiile crescute in comunism…platesc acum pretul lacomiei post-decembriste…. nu e vorba doar de crestere economica…e vorba de perspectiva…de anticipare… sa ne gandim sa facem un lucru bine..pentru cei care vin dupa noi…ar trebui sa mai renuntam la egosim..

  34. O invidiez pe doamna ministru pentru optimismul sau atunci cand se refera la perspectivele dezvoltarii in anul 2012. Tare mult as vrea sa ii seaman. La optimism ca in rest nu se pune problema. Optimismul sau vine in contradictie cu vocile sumbre ale principalilor responsabili europeni care, in ultima vreme nu mai contenesc in lansarea de avertismente. De pe fluxurile de stiri aflu ca anul trecut au dat faliment 69 de banci americane. Oare nu se intelege ca vine peste noi un nou val al “glaciatiunii”. Tot anul trecut am aflat o stire ca Germania ar fi decis tiparirea in secret a unui stoc importan de marci germane. Stirea nu a fost confirmata si nici dezmintita. Are vreo relevanta aceasta stire? Ohooo… si inca ce relevanta. Tot catre sfarsitul anului trecut s-a aflat din fluxurile de stiri ca SUA au tiparit o cantitate imensa de dolari – 16000 miliarde. Tot asa, nici confirmare si nici dezmintire. Are vreo relevanta stirea? Si inca ce relevanta. Dupa parerea mea SUA a decis deja cum se va iesi din criza. Acei dolari proaspat tipariti vor fi aruncati treptat pe piata ceea ce va provoca o inflatie fara precedent. Inca de la debutul crizei – de prin 2008, unii politologi au prezis ca din actuala criza nu se va putea iesi decat printr-un nou razboi mondial. Groaznica perspectiva. SUA se pare ca ar fi gasit calea de a preveni cel mai teribil scenariu – razboiul mondial. Razboi tot va fi, pe ici pe colo, acolo unde se vor gasi lideri care sa se opuna fatis tendintei pacifiste de rezolvare a crizei. Va fi totusi un razboi mondial, dar unul atipic in care rolul diviziilor de tancuri si aviatie va fi luat de resursele energetice ca si cele alimentare. Cine va avea o abundenta in astfel de resurse va castiga razboiul. Dificultatea iesirii din criza actuala este data de imposibilitatea de a desemna pe cei care trebuie sa piarda si cat anume. Chiar din asta poate iesi un razboi. In schimb inflatia va stabili in mod “democratic” cine trebuie sa suporte pierderile si cat anume. Ce se va mai alege din optimismul dv. stimata doamna? Dar daca este doar numai un optimism de fatada – ceva in genul de a pune orchestra sa cante pe puntea Titanicului in timp ce acesta se scufunda?

    • Citez:”Va fi totusi un razboi mondial, dar unul atipic in care rolul diviziilor de tancuri si aviatie va fi luat de resursele energetice ca si cele alimentare. Cine va avea o abundenta in astfel de resurse va castiga razboiul”.
      Aveţi dreptate, de aceea FMI cere să dăm tot ce înseamnă resurse energetice şi de aceea puterea actuală se grăbeşte să asculte poruncile! România trebuie secătuită de resursele naturale: petrol, gaze, cărbune, energie electrică, aur, păduri etc. Să le dăm celor care nu au. Eventual, cît mai ieftin dar, mai ales, cît mai repede.

  35. Doamna la ora actuala asistam la o instigare a televiziunilor Antena 3 si realitatea Tv , vi se induce dumneavoastra politicienilor o revolta generala cand de fapt avem maxim de 10 000 de persoane , cum puteti sa vorbiti de presiunea strazii cand avem de-a face cu o miscare de strada falsa , cum puteti sa va ganditi sa demisionati pe baza unei miscari de strada false ? Daca ieseau in strada sute de mii de oameni era altceva dar asa nu va dati seama ca daca cedati in fata Antenei 3 de acum inainte aceste televiziuni vor schimba guvernele in strada ? Cum e posibil sa spuneti ca 10 000 de persoane reprezinta vointa poporului roman ? De ce va este atat de frica de o mana de oameni dirijata de facebook si de televiziuni ?

    va rog iesiti public si aveti curajul sa spuneti oamenilor ca asistam la o instigare la violente din partea televiziunilor cu sprijinul membrilor de partid care fac propaganda pe facebook . Cei care sunt in strada nu reprezinta majoritatea poporului roman . Va rugam nu cedati in fata presiunilor facute de televiziuni prin grupuri mici de persoane pentru ca creati un precedent periculos !

    • va rog sa verificati modul de organizare a examenului de restructurare a ISC.Eu nu vreaiu sa nu mai am mama pentru un examen, de ce toti inspectorii din Constanta au luat examenul iar cei din Tulcea toti care au societati ,doamna care o face pe diriginta de santier in locul sotului care este sing. frigotehnist, cum de are autorizatie de diriginte, domnul care face studii geotehnice si tot domnul face si controale ca inspector la propriile lucrari. Nu nu cred ca este bine . Cum poate lucra un pensionar care este ing. imbunatatiri funciare are 65 de ani , este angajat cu contract de colaborare dar poate incasa salariul de la unitatea s.c. deltacons s.a, pensia de peste 1.800 lei , si salariul de inspector, deci acest domn practic a ocupat postul mamei mele ing. Chita Teodorescu . Mama are 53 de ani , suntem 2 frati studenti, care credem ca se va face dreptate. MAMA este de 27 de ani inginera ;i de aproape 16 ani la IJC TULCEA, SINGURA CARE PENTRU A OCUPA POSTUL A DAT EXAMEN LA IASI , LUPT\NDU-SE PENTRU UN LOC CU 6 PERSOANE. De ce nu iati dat afara pe cei care au avut concediu fara plata aproapew 2 ani, cei adusi de P.N.L de PSD , omul ;i postul fara examen fara nimic. Nu nu se poate poate exista ;i dreptate pe acest pamant . Nimeni nu mai angajeaza o femei la aceasta varsta. Noi ce exemplu sa luam, ca daca cineva te amenita zi de zi de aproape 2 ani ca te da afara , si ca iti va distruge familia, nimeni sa nu te ajute. Chiar nu mai exista dreptate. Mama mea este cea mai bine pregatita profesional iar acest domn care dadea amenzi , dar nici una de 14 ani nu a fost incasata, are loc la inspectia din Tulcea

  36. Nu stiu cum va fi anul 2012 dar, doresc sa va spun, ca eu apreciez guvernarea BOC. Il apreciez pe presedintele Romaniei Traian Basescu! Si mai doresc sa va spun ca nu trebuie sa cedeze un presedinte la presiunea unei minoritati, din care parte platita sa demonstreze/protesteze! Va dau doua exemple: un neica de santier, pensionat pe la vreo 52 de ani, fraudulos, pe caz de boala, il cunosc, este unul dintre detractorii lui Basescu! Omul a furat cat a putut la viata lui, a facut tot felul de afaceri marunte: mergea si pensia si afacerile – si a mai facut rost si de niscaiva pamant la marginea Bucurestilor, fara vreun temei legal – sector 5! Altul, a jucat circ de vreo 10 ani ca e bolnav cu capul: ba ca ii e frica de lift, ba ca se constipa, ba ca nu stiu ce: nu are 50 de ani – si acum face afaceri in taximetrie! Doua exemple de oameni misei, anti-Basescu! Nu le voi divulga niciodata numele – n-ar fi nicio sfaraiala, ca ei sunt mii! Revenind – daca acum ar fi sa se aleaga un nou presedinte, Basescu ar fi ales din nou – daca ii va fi fost permis Constitutia! Nu cedati, faceti bine ce faceti – si o spun eu, un roman adevarat, care a pierdut din cauza sinceritatii TOTUL si in TOATE regimurile politice! Insa nu bunastarea mea ma intereseaza, ci interesul tarii, fiindca am un fiu si vreau ca si el, la randu-i, sa aiba ca presedinte un Basescu Traian! O mentiune: rugati-va cu totii la Dumnezeu, in numele Fiului si vedeti unde ati gresit! In rest, nimeni dintre romani nu poate a face mai mult decat ati facut dvs, in conditiile date!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *