CE-AI CU CEAIUL MEU?

Elena UdreaAm vorbit in mai multe randuri despre starea presei romane, despre interesele politice si comerciale care ii deformeaza adesea calitatea, despre complicitati, intoxicari si manipulari grobiene. M-am ferit tot timpul de generalizari, dar am demascat reaua-credinta ori de cate ori aceasta mi-a iesit in cale.

Citind zilele trecute un articol din ziarul “Libertatea”, mi-am adus imediat aminte de imagini pe care le-am vazut la televizor in timpul revolutiei referitoare la opulenta familiei presedintelui comunist. In acele zile, presa specializata in intoxicari de tip securist incerca sa justifice impuscarea lui Ceausescu prin imagini cu robinete de aur din casa acestuia, robinete care mai tarziu s-au dovedit a fi dintr-un metal ordinar de culoare aurie.

Articolul din ziarul “Libertatea” la care am facut referire a fost publicat sub titlul “Elena Udrea isi imbraca fata in aur”, iar in articol se afirma, printre altele, ca imi intretin tenul cu “masti de aur si de argint”. Este doar o noua intoxicare. Desi nu cred ca este relevant pentru omenire, nu am cunostinta despre existenta unor astfel de tratamente cosmetice, asa ca nici nu aveam cum sa le folosesc vreodata.

In acelasi articol devin, fara voia mea, agent de promovare a unui produs comercial care are si publicitate platita in tabloide. In articol se afirma ca, pentru intretinere, beau ceai din plante Zein. In realitate, nu folosesc ceaiul Zein, ceai despre care am auzit ca este ineficient si, in unele situatii, chiar nerecomandat pentru sanatate.

Iata cum, intr-un singur articol de doar patru paragrafe din ziarul “Libertatea”, am intalnit o suma de povesti ticluite cu tinta precisa. In realitate, dupa cum lesne se poate constata, nu am mai ajuns de mult timp la un salon de cosmetica si, din cand in in cand, beau ceai de papadie.

333 thoughts on “CE-AI CU CEAIUL MEU?

  1. Erata: Asadar, pe blogul deputatei PNL , Diana Tusa, aceasta…

  2. Un articol interesant chiar si pentru mine care sunt indiferent fata de formele de guveranamant la fel de democratice, respectiv monarhie constitutionala sau republica in diversele ei forme democratice, pentru romani si Romania considerand ca cea de azi este cea mai potrivita

    http://www.ziuaveche.ro/politica-interna/3038-compromiterea-casei-regale-a-romaniei-scurta-istorie-a-manevrelor-de-sorginte-kaghebista-prin-care-regele-a-fost-scos-din-joc-si-transformat-in-fantosa

  3. CanCan PUTE!!! Nu mai intraţi oameni buni pe mizeria aia… elena udrea, loveşte-i ori de câte ori ai ocazia! ACEST ZIAR E O MIZERIE !!! PLATESTE OAMENI SA SPUNA LUCRURI FALSE DESPRE PERSOANE PUBLICE
    http://www.omizerie.ro mizeria din romania !!!

  4. Doamna, daca d-voastra credeti ca in felul asta faceti turism, va inselati amarnic. In primul rand , intr-o perioada de criza, aceste evenimente trebuiesc facute de catre hotelieri,pt ca ei au de castigat. Dar chiar si asa,pe mine si pe familia mea nu ne atrag astfel de evenimente si prefer sa fac 90 de km pana la Balcic unde nu dau peste dispretul ospatarilor de pe litoralul romanesc si unde simpla petrecere a timpului liber i-ti transforma vacanta intr-un eveniment deosebit.Tansmiteti asta celor care fac turism pe litoralul romanesc si invatati-i sa nu ne mai trateze cu dispret si sa ne jegmanesca ca ni sa facut scarba de modul lor de a face turism.Dar d-voastra de ce cedeati ca se duc romanii mai mult la bulgari, din lipsa de evenimente?

  5. Cred ca o salariata de la Cantacuzino , scrie destule pe acel blog ref la problema vaccinurilor dar eu preiau doar o intrebare care daca ar reflecta o realitate cred ca ar trebui reintrodua pedeapsa cu moartea!

    CINE ARE INTERESUL CA INSTITUTUL CANTACUZINO SA NU MAI PRODUCA? CINE ARE INTERESUL CA VACCINURILE SA FIE IMPORTATE? Problema de fond nu este ca nu mai sunt vaccinuri pt. bebelusi (problema extrem de importanata si asta), problema este ca NU SE MAI DORESTE A SE MAI PRODUCE VACCINURI LA INSTITUTUL NOSTRU. Se creaza isterie de masa ca nu mai avem vaccin si hai sa importam repede

  6. Bucuresti, 1 MAI MUNCITORESC! 🙂
    La multi ani, celor ce muncesc cinstit si cu gandul nu numai la folosul propriu ci si la cel social.:)

    Am spus ieri ca voi reveni la sintagma :”Vine Lustratia”, clamata atat de optimist de dl Patrsconiu.
    Asadar:
    1. In aplicarea punctului 8 de la Timisoara s-a facut o eroare fundamentala.A fost o atitudine iacobina de tip Robespierre(incoruptibilul J ), fara posibilitate de negociere si crompomis util social. Si unde am ajuns? Nicaieri din punctul nostru de vedere. Unde doreau dusmanii, din punctul lor de vedere. Dusman , asta este termenul potrivit pentru acea epoca tulbure, si nu stiu, daca macar astazi pot sa folosesc fara teama de a gresii, doar termenul de adversar politic.
    Cei din categoria mentala de tipul Biblio, dar din tabara noastra, a celor din Piata Universitatii( fara infiltrati), nu acceptau minimul de compromis necesar, dar de o eficienta maxima si anume: eliminarea din raza de actiune a legii, nu ca o categorie generica de activisti, ci ca o exceptie individuala, ca o favoare facuta lui Ion Iliescu si poate pe inca catorva din grupul initial (azi stim si unii stiau de atunci ce hram purtau) care beneficiau si au beneficiat mult timp de increderea populara a maselor bine manipulate , manipulare care atunci era imposibil de invins, decat uneori si doar partial, asa cum s-a constatat in 20 mai 1990 si in alte ocazii. Acestia erau majoritari si erau manipulati cu eficientza de tabara Iliescu, tabara comunist-securist-kgbista, harsita in diversiune si manipulare.
    2. Daca Iliescu era exceptat, atunci nu se mai putea invoca motivul de respingere a lustratiei ca fiind facuta generic doar ptr a-l da jos pe Iliescu, doar ca dorinta de a-l inlatura pe acesta de la putere, ca sa-i ia locul cei ce nu mancasera salam cu soia cei care gandeau dar nu munceau etc, si recunosc ca cu toti Robespierrii nostrii, unii cinstiti, unii insa, chiar ca Marian Munteanu in serviciu comandat, dar acesta atat de bine acoperit, ca nici minerii nu au stiut asta J
    Ar fi fost o sansa,ca fara motive de acest tip: complot impotriva noii puteri revolutionare, sa fi reusit sa incepem lustratia. In orice caz merita incercat, caci cu Robespierre nu am ajuns la nimic in plan de eficienta sociala si politica.
    3. Atunci era posibil si legal , Constitutia nu exista inca si cum s-au decretat atatea, se putea decreta si asa ceva. Apoi a devenit un deziderat stopat din fasa, ca sa nu se ajunga prea devreme la constatarea neconstitutionalitatii lui.
    4. Azi este un fel de foc de paie , e bine ca se da legea(mai bine mai tarziu decat niciodata), trebuie insistat pe partea informationala a adunarii de date certe despre lustrabili. Este cert ca va fi declarata neconstitutionala in zona de actiune normativa, de adoptat si indeplinit efectiv interdictiile, dar poate ramane ca material documentat si documentar, ptr un candidat anume, care poate din acest motiv, nu va mai avea tupeul sa mai candideze.
    5. Exemplu: Un Adrian Paunescu, daca se va face dovada raptului literar facut din ordinul PCR la Cenaclul Flacara si la siluirea poetica a unui poem frumos al lui Ion Nicolescu, pe care l-am postat de cateva ori pe aici si ref la care am fost contrazis de Biblio in aparea impostorului, a pastisorului(in acesta situatie concreta, asa a fost Paunescu, cu tot regretul ptr dlui), daca se va repune pe piata imnul original compus de Nicu Alifantis pe acesta poezie cu toate explicatiile necesare, ceea ce de fapt va salva o opera valoroasa si-l va umple de rusine pe AP, cine credeti ca l-ar mai vota?
    6. Desigur ca solutia eficienta ar presupune cateva cuvinte adaugate, pe undeva prin Constitutia modificata, si cum toti se declara de acord cu lustratia, nu vad cum ar putea respinge aceasta solutie, dectat doar blocand insusi modificarea Constitutiei, desigur pe alte motive, cum se incearca si acum cu sporovaiala pe seama sporirii puterilor Presedintelui, ceea ce este tot o manipulare ordinara.
    Asta este, vom mai vedea. Daca are cineva idei utile, eu unul le astept cu interes.

  7. Se pare ca munca doamnei Ministru Elena Udrea nu mai poate fi ignorata nici de presa carcotasa… RTV si Tatulici au dedicat o intreaga emisiune Zilei Cetatii din Alba Iulia,subliniind investitiile Min.Dezvoltarii si Turismului in reabilitatea acesteia.Ma intreb daca Puiu al nostru este prin zona…sau o fi ales mitingul… 😉
    Este interesant de observat ca emisiunile alterneaza…una cu realizari ale unui ministru din guvernul Boc,urmata de o alta cu mitingurile opozitiei…Pana la urma cine are ca scop dezvoltarea si cine regresul?

  8. ***ion adrian spune: La multi ani, celor ce muncesc cinstit
    ………………….
    Hai las-o baltă şi nu mai vorbi aiurea… Vreau să văd şi eu cine apreciază un om care toată viaţa a muncit cinstit şi, ca pensionar, trăieşte ca un cerşetor, ca un asistat social, pentru că aşa vrea guvernu’…

  9. Silver
    Acest guvern nu face decat sa se”bata”cu o situatie perpetuata de 20 de ani care mereu a fost acolo am vazut-o toti dar nu am spus nimic…Nu e simplu sa schimbi lucrurile atunci cand atingi zone sensibile,nici o scuza evident,dar sunt doar cateva luni care nu au cum sa compenseze ani de discrepante sociale…

  10. ***Gabi – ştiu foarte bine ce se întâmplă de 20 de ani. Şi nici nu mi-am imaginat că PDL va face mănăstiri…
    Dar… toate măsurile luate, până acum, de acest guvern, au fost ca să lovească tot în mulţime, în oamenii cu bani puţini. Nu ţi le înşir că le ştii şi tu… Atâtea taxe şi atâtea impozite şi atâtea scumpiri…
    Şi asta, în condiţiile în care salariile şi pensiile indecent de mari, sunt la fel şi cei care au fost privilegiaţi până acum, vor fi şi în continuare…
    …………………..
    Ştii ce, Gabi? Cunosc atât de bine scenariul că pe mine nu mă mai poate minţi nimeni… Ştiu de pe acum cum va fi în 2012, înainte de alegeri… M-am convins…

  11. Am auzit mai devreme, la RTV, că turiştilor români din Bulgaria li s-au furat maşinile… Să zică mersi că au rămas cu hainele de pe ei…
    De ce şi-au imaginat turiştii români că bulgarii chiar îi iubesc, nu ştiu…

  12. Silver,
    Vorbim de lucruri diferite.Eu am spus la multi ani si nu m aratat spre nimeni. 🙂
    De ce te superi ? 🙂

  13. Ce stiti despre masinile furate in Bulgaria !
    S-ar putea ca de acum romanii sa nu mai mearga pe litoralul bulgaresc de teama
    unor astfel de incidente ?

  14. @ Radu Humor
    Dimpotriva ! Eu sunt deja pe drum; eu pe masina mea, in targ nu iau mai mult de 7000 euro, pe cand firma de asigurare ma taxeaza la polita casco pentru o valoare de 17000 !
    Sa nu uit, aveti idee, sper ca bulgarii fura si skode ?!
    O zi buna, dumneavoastra si tuturor.

  15. ***ion adrian – nu m-ai supărat cu nimic. Numai că urarea ta adresată celor care muncesc mi s-a părut că sună a bătaie de joc.
    În sfârşit, las-o baltă.
    Mă gândesc cu groază la acest weekend când guvernanţii au avut timp să se gândească la ce taxe şi impozite să mai pună pe capul săracilor din România pentru că tot sunt în criză… Adică săracii sunt în criză că restu’ o duc la fel de bine…

  16. Nu e indicat sa te duci nicaieri in strainatate cu masina personala.Cunosc italian ce a fost pacalit de niste constanteni.Aia i-au furat masina.Deci se poate si la noi…degeaba spune Udrea ca la noi cu siguranta nu se intampla ce s-a intamplat la bulgari.Degeaba tipa toapa aia si ii jignea pe bulgari.Aia e o intretinuta,nu a avut bani nicioodata.Degeaba ii facea sarantoci pe bulgari.Astia o duc mai bine decat noi,cel putin in statistici.
    Skoda si Dacia sunt masini sigure.In mod sigur nu se fura.Ar atrage nitel Skoda Superb,poate aia nu e foarte sigura.

  17. Ps: Culmea e ca pe italian il cunosc,sunt prieten cu el,dar nu ii stiu pe constantenii aia.Sunt si aia pe clanuri.Clanul ala nu il cunosc.Italianul s-a bagat in niste combinatii cu ei.

  18. Uitati o zicere despre mine, pe un blog unde ma incontrez cu niscai psdisti iliescieni-nastasisti, si unde au fost deranjati de acuza mea directa privind crimele de dupa 22 decembrie 1989, scrisa de un alter ego al titularului blogului(probabil un soi de purtator de cuvant ptr treburile mai putin delicate 🙂 )

    Tomoiaga spune:

    mai 2, 2010 la 00:15 | Răspunde
    Se prezinta, abuzurile actualei puteri, iar d-ta faci referire la … americani!
    Daca tot comentezi pe aici, nu ai putea sa-ti folosesti imaginatia put… reda ( sau imputita) si sa ramai la subiect? Sunt curios sa-ti citesc un comentariu „actual”. Dovedeste ca „traiesti in prezent” si incearca sa ATACI „subiectul zilei”, altfel, mi se intareste convingerea: – Ion Adrian, unul dintre diversionistii actualei puteri! „Tara arde, iar baba se piaptana!” .

  19. PS Oricum eu am acelasi nume in intreg virtualul nu-mi iai identitati diferite functie de tipul de blog pe care intru.
    Daca as fi un diversionist as folosi alte procedee devenite deja clasice in zona virtualului.

  20. Sunt putin dezamagit. 🙂
    Consideram ca aici pe acest blog ne informam reciproc destul de bine, dar vad ca nu este exact asa.
    Am aflat azi in discutie directa explicatia ptr care dl Basescu s-a grabit atat de mult cu repunerea aNI in functie. Recunosc ca eram putin incurcat pana azi neintelegand de ce asa o graba. Presa nu ne prea informa etc.
    Dar inainte de a spune ce am aflat doresc sa fac o verificare si pe blog. Asadar stie cineva cauza grabei presedintelui ?

  21. Basescu e un grabit.Intai face si dupa aia gandeste.La fel a fost si cand l-a desemnat pe Boc…

  22. Un zambet la cafea… 😆
    ………………….
    – Draga mea, conduci nebuneste! Copacii, casele, toate imi joaca in fata ochilor.
    – Pai, procedeaza si tu ca mine.
    – Cum?
    – Inchide ochii…

  23. @Silver,
    Incerc maine, ca acum ma simt destul de nasol. Cred ca am si putina febra . Am fost si am vazut Palatul Parlamentului spre rusinea mea prima oara si m-a obosit foarte.
    Noapte buna.

  24. PS.
    O chestie cu conturile pitite prim bancile straine

  25. @ion adrian
    blaga,berceanu,hrebenciuc, videanu si altii sunt verificati de a.n.i. … e vorba de conturi din strainatate?

  26. “gurile rele” spun ca a.n.i. a obtinut informatii f. interesante despre conturile unor politicieni…

  27. Dar ce nevoie ar avea sa isi tina conturile in strainatate?Isi tin banii frumos in podul casei.Cat are podul ala?250-300m2?De ce nu ar tine banii acolo?Se darama podul peste ei?De ce sa mai tina banii in banci?E chin mare,scad dobanzile,unele banci dau faliment…

  28. Un zâmbet la cafea 😆
    ……………….
    – Ştii că m-am măritat?
    – Serios? Cu cine?
    – Cu un marinar. E plecat unsprezece luni pe an.
    – Săraca de tine, cum trebuie să suferi…
    – Nu, o lună trece atât de repede…

  29. Silver,
    Buna dimineata ,
    Am facut o cautare desigur ca nu exhaustiva ca sa lamuresc chestiunea ridicata ieri cu privire la ANI.
    1. Cam ce avea ANI in colimator:

    “Agenţia Naţională pentru Integritate are în verificare 160 de parlamentari, 6 miniştri şi 7 judecători ai Curţii Constituţionale, precum şi câteva zeci de primari, potrivit unei situaţii prezentate de Realitatea TV, informează NewsIn.

    160 de deputaţi şi senatori, adică o treime din Parlament, sunt verificaţi în prezent de ANI. Anchetele nu au fost finalizate, iar dosarele urmau să fie clasate sau trimise la parchete şi instanţe.

    Dar soarta investigaţiilor este neclară acum, după declararea de către CCR a unor prevederi din legea ANI drept neconstituţionale. ANI verifică de trei săptămâni şi averea şi interesele a şapte din cei nouă judecători ai CCR.

    De asemenea, 74 de primari erau anchetaţi de ANI până să vină decizia CCR. Din cele 74 de dosare, 34 sunt încheiate. Agenţia de Integritate avea în vedere şi 460 consilieri locali şi 114 consilieri judeţeni.”

    2. Preceduri oneroase ale CCR:

    “Curtea Constituţională a analizat însă cauza în regim de urgenţă, la 14 aprilie, fără a înştiinţa ANI, astfel încât juriştii Agenţiei nu au putut lua parte la dezbateri. Mai mult, Curtea a analizat întreaga Lege „ANI” din proprie iniţiativă, deşi de la înfiinţarea Agenţiei au mai existat 26 de contestaţii privind neconstituţionalitatea actului normativ, toate fiind respinse de judecătorii CC. ”
    Nota mea: si eu care ma iram de ce nimeni de la ANI nu a stat in fata abvocat Draghici ca sa sustina legea ANI. 🙂

    3. 10 conturi bancare lipsă

    În afară de preşedintele Curţii Constituţionale, Ioan Vida, şi de judecătorul Nicolae Cochinescu, averile celorlalţi membri ai CC sunt verificate de trei săptămâni de către ANI. Unul dintre judecătorii Curţii vizat de ancheta ANI, Aspazia Cojocaru, susţine însă că nu are cunoştinţă despre o astfel de verificare, dar este de părere că „judecătorii Curţii Constituţionale ar trebui să fie primii verificaţi”.

    Numai în cazul judecătorului Ion Predescu, inspectorii ANI au constatat că acesta nu avea trecute în declaraţia de avere aproximativ zece conturi bancare. Contactat telefonic pentru a răspunde la această acuzaţie, Ion Predescu a închis telefonul şi nu a mai putut fi apelat ulterior.

    Conform declaraţiei de avere postată pe site-ul Curţii Constituţionale, Ion Predescu deţine doar un teren agricol în comuna Optaşi (Olt), un autoturism Oltcit achiziţionat în 1990. El nu are nicio locuinţă proprietate personală şi singurele câştiguri – în afară de indemnizaţiile de la CC şi de pensie – sunt cele de la Loto: 18.000 de lei.”

    Nota mea: in timpul lui Ceausescu rolul de azi al LOTO in spalare de avere, il juca masina castigata la loz in plic 🙂
    De la cine o fi cumparat Predescu biletul castigator de LOTO. Daca as fi ziarist as incerca sa aflu pe cine are acest domn printre vanzatorii de bilete LOTO.

    4. Apar multe informatii care arata lupta permanenta dusa de magistrati cu functii inalte impotriva ANI inca de la aparitia ei. ACum prin CCR triumfasera. Sa speram ca nu ptr mult timp.
    Nota ; despre justitie cititi si articolul Obrazul had al justitiei:
    http://www.revista22.ro/articol-7975.html

    5. la intrebarea mea pusa ieri un nick Nicolle mi-a raspuns urmatoarele:

    “Este vorba despre conditii contractuale cu marile organisme financiare la care Romania este parte semnatara (FMI, BM), care prevad transparenta institutionala si conditionari care tin CLAR de coruptia la varf.
    Daca n-avem ANI contractele respective se blocheaza. Romania risca sa nu prmeasca imprumuturile pe care le asteapta, conform contractelor semnate.”

    6 Si acum exact ce mi s-a spus mie , eu insa neputand sa gasesc informatii in acest sens si care sa confirme daca cel care mi-a spus a si inteles exact.
    Este vorba de emisiuni de la Nasul unde acesta a lansat aceasta idee si talpes a confirmat-o, ca, conturile screte ale unora din strainatate pot iesi la lumina zilei in curand prin nelucrare sau prin lucrare daca ANI lucreaza si ca deci ar avea acesti smecheri nevoie de o perioada in care ANI este oarba si surda ca sa -si mute contuirile sa le imparta infine sa faca ce mai trebuie ca sa le ascunda mai bine urma , cam ceva de genul acelei actiuni a lui Stoica privind bancruta frauduloasa , si de aceea factorul timp este un element determinant si de aceea si UE si Basescu au cerut o asemenea celeritate ptr ca azi ANI continua sa lucreze daca in Monitor nu sa poblicat si apoi daca aceasta noua lege este gata deasemeni nu vor fi pauze.

    7. Rasputin, nu am informatii nominale, decat cele date mai sus si nu speculez.
    Desigur ca daca vezi ce am scris la pct 1 esti in totalitate confirmat ca posibilitate, in ce spui la 22:22

  30. Inflatia este o cale de rezolvare a crizei economice ceea ce arata ca de fapt noi cam mai tot timpul am fost in criza economica si daca judecam nivelul de trai scazut sub nivelul european al tarilor UE in criza iarasi conchidem acelasi lucru dar totusi asta este adevarul inflatia iti permite sa descarci supapa presiunilor sociale.
    Grecii nu o mai au intrand in zona euro prea repede noi din fericire o avem si desigur ca daca nebunia revendicarilor aberante va continua cu sau fara sanctiuni Boc va fi fortat sa dea drumul la acesta supapa si daca nu el guvernul care va veni si va face exact ce a facut Petre Roman in 90 -91, a tarat tara pe toboganul inflatie.
    Drept argument :
    “Pacatul originar al tarilor din sudul Europei a fost intrarea in zona EURO la un curs supraevaluat, care le-a redus competitivitatea economica – salarii si preturi nemtesti cu productivitate greceasca. Daca Grecia ar mai avut o moneda proprie ar fi avut posibilitatea devalorizarii; din pacate, Grecia nu poate iesi din zona EURO fara o panica bancara serioasa si fara a lovi grav credibilitatea monedei unice europene, scrie Mihai Marcu. “

  31. PS Argumentul 🙂 in economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-7192013-grecia-lectie-gratuita-pentru-romania.htm

  32. Tocmai cind credeam ca va fi o zi banala lipsita de orice interes,iata ca o stire scoate lumea din amorteala,din visarea,si berea ingurgitata in exces in zilele libere s-a dus ca prin farmec.
    MIRCEA GEOANA CONVOCAT LA……………..D.N.A.
    heeeeeeeee heeeeeeeee,daca anul trecut pe vremea asta,MIRCEA GEOANA,era foarte preocupat de managementul doamnei ELENA UDREA,la ministerul turismului,iata-l acum dupa un an,dupa intilnirile de taina ale lui VANGHELIE CU MOS CRACIUN PE O BANCA INTR-UN PARC BUCURESTEAN,clientul procurorilor D.N.A.
    Ma intreb,asa retoric,ce s-ar fi intimplat cu ROMANIA,cu romanii,dar si cu unii politicieni,daca MIRCEA GEOANA NU RATA LA MUSTATA ALEGERILE PREZIDENTIALE?

  33. Si acum o intrebare adresata in bloc ministrilor guv. EMIL BOC:
    -daca o firma datoreaza banii statului roman in timp record este executata silit,si statul isi recupereaza banii,chiar daca suntem in plina criza economica.
    cum se face atunci ca,datornicul PSD,NU-SI PLATESTE DATORIILE FATA DE STATUL ROMAN?
    de ce s-a ajuns la situatia hilara,ca PSD sa nu-si plateasca chiria la R.A.P.P.S.de peste 4 ani?
    cred ca se impune un raspuns din partea conducatorului acestei regei din subordinea guv. rom.

    daca este o asemenea foame de bani,incit toate structurile statului ,AMENDEAZA IN DRACI ‘MEDIUL PRIVAT,invocind tot feluyl de motive hilare,cum se face ca atunci cind vine vorba de datoriile unui partiod fata de stat,ele pot sa se intinda pe lungimea a 4 ani?
    Despre ipocrizia,acestui partid,care se da de ceasul mortii,cind vine vb de saraci,ba mai mult,ofera CARDURI CU TOT FELUL DE GRATUITATI MEMBRILOR PSD,dar cind vine vorba de a-si platii datoriile,face ………..botul lung……….ca s-ar mai putea spune………
    doar ca suntem o tara cu prea multe ciudatenii.

  34. Sunt de acord (e prima oara) cu o critica pe care o primeste atat Cartarescu cat si Patapievici fata de exacerbarea publica de pesimism exagerat a acestora aparuta in articolul din : http://www.hotnews.ro/stiri-opinii-7176487-muezinii-disperarii.htm?cfnl=
    iscalit de dl Vlad Mixich din care citez o fraza:
    “Ce uita Mircea Cartarescu si H.R.Patapievici atunci cand scriu doar cu nisipul disperarii intre dinti este ca 20 de ani e un timp prea scurt pentru ca un popor (oricare) sa ajunga undeva. Suntem inca pe drum si mergem cu raii dar si cu bunii”

    As adauga la cele spuse de autor ca aceste articole foarte pesimiste si acuzatoare la adresa noastra, pacat in care cad si eu adeseori sunt de fapt ca si cum ai repeta mereu in urechea unui om care alearga sa scape de ceva rau cam asa:
    Degeaba alergi, degeaba te chinuiesti oricum uite acusi acusi vei cadea si daca te scoli vei cadea iarasi

    Deci mea culpa, dar si culpa celor doi mari condeieri.

  35. Si ce spune mai sus Zappa vine in sprijinul celor observate de mine.
    Sa nu disperam, ca totusi putin, putin, i-am ciuruit. 🙂

  36. Vecina mea, femeie de 84 de ani, a fost executată silit şi şi-a pierdut apartamentul din cauza datoriilor la întreţinere.
    Un oraş întreg a fost pedepsit când încă mai era frig afară şi întrerupt de la căldură şi apă caldă tot din cauza datoriilor, unora, (Mulţumim celor care au intervenit) fiind pedepsiţi, la grămadă, şi locatarii conştiincioşi.
    …………………….
    Pentru PSD cu datorii de 4 (patru) ani nu există pedeapsă? De ce aceleaşi legi, pentru unii mumă pentru alţii ciumă?

  37. Silver
    Am vrut sa infiintez o asociatie care putea rezolva astfel de lucruri, dar niste idioti orgoliosi (in rest niste personalitati, mi-au furat ideea ,au siluit-o ca sa nu iasa nimic, ca daca iesea le iertam hotia ) si scarbit am renuntat.
    Nu merita neamul meu, sacrificiile mele. :))
    Asa pe blog… cat sa-i mai dau cateva mii de voturi lui Basescu, da , dar atat 🙂

  38. ***ion adrian – n-ai ce-i face. Statul se lasă furat şi înşelat tot de cei cu bani şi influenţă…
    O nenorocită ca bătrâna din bloc de la mine nu ar fi avut nici o şansă…

  39. Un text scris de dl Algica si care mie care l-am citit azi desi textul are cateva luni mi-a placut mult soi il impartasesc cu cei foarte putini care mai intra pe aici:

    “În orice spaţiu public există o grupare a celor ce doar critică; şi atât. Conjunctural sau structural, oportunist sau dezinteresat, patologic sau calculat, vor fi întotdeauna unii ce vor emana indiscriminat un discurs coroziv. Sa-l numim grupul B. Nu ei sunt problema.

    Problema nu este nici grupul A. Grupul A face ceea ce este firesc să facă în condiţiile unei societăţi democratice. Faptul că se constituie ca o reţea socială informală, că se manifestă public, că se organizează instituţional şi că este activ politic este ceva normal. Dacă acceptăm că un element rezidual, setat doar pe critică, este ceva natural, acceptăm tot ca naturală şi existenţa obiectului sau sursei ţintelor criticilor sale. Acum lucrurile devin mai clare. Vedem cum adevărata problemă nu este alta decât absenţa purtătorilor unei alternative (atât în termeni de idei şi viziune, cât şi de constructive institutional) la grupul A. Altfel spus, lipseşte competiţia reală la grupul A. Lipseşte grupul C.

    Şi astfel am atins miezul lucrurilor: absenţa unui grup capabil să contrapună o viziune şi un proiect diferit. O forţă aptă să articuleze şi să ofere un punct focal alternativ. Iar în absenţa sa, rezidualul grup B trece automat în prim-plan. Este o situaţie disfuncţională pentru toată lumea. Inclusiv pentru grupul A, căci „monopolul“ de care se bucură azi este unul otrăvit. Fără un competitor serios, având interlocutori precari, capacităţile sale se dispersează în lupte minore cu adversari minori. Agenda dezbaterii publice ajunge setată la cel mai mic numitor comun, specific registrului cvasiumoral al grupului B. Evident că această situaţie este disfuncţională social. Întrebarea este: putem sau nu putem să facem ceva pentru a ieşi din acest impas? Şi, dacă da, cine are responsabilitatea să o facă? “

  40. Vorba domnului Boc… “Orice prim-ministru din ţara asta…”. Că tot am trecut peste Prima Zi de Mai, aş adăuga… Prim-miniştri din toate judeţele şi palatele, uniţi-vă-ţi!

    Acum doi ani se spunea că la noi nu va fi criză. Anul trecut se spunea că în luna aprilie deja economia va începe să crească… Nimic bine din ce spune clasa politică, în frunte cu cei care populează diferitele palate, nu se întâmplă. Nimic nu e mai bine, nimic nu pare să meargă în ţara asta. Cam cât timp ar mai trebui să-i credităm, cam la ce nivel putem să fim convinşi că România a ajuns în stadiul în care nu mai poate continua aşa? Când vom îndepărta măcelarii de la trupul muribund al României pentru a aduce un doctor? De 20 de ani politica nu a produs decât cuvinte şi strângeri de mână… cât timp vom mai aştepta? Cât sânge românesc va mai trebui să curgă? Cât spirit va mai curge peste hotare? Cât timp românii vor fi profeţi în ţări străine?

  41. biblioteca pentru toti . (copiii)
    te iubesc cand te prefaci ca (nu) esti prost.
    nu mai incerca sa influentezi spirite profund labile din garsoniera ta de messy,
    tot ce produci e schrott.nu crezi nici macar in tine insuti.
    ai 1 complex major.defineste-l.

  42. Atat timp cat in partid sunt oameni ca Videanu,Blaga,Berceanu,Flutur,Stolojan,etc,tara asta se duce de râpa.Liderii pdl doresc majorarea taxelor si impozitelor.Asta inseamna bani mai putini la buget si inchiderea a catorva zeci de mii de firme.Ce mai conteaza cateva zeci de mii?A inchis Pogea 100.000…

  43. Pdl doreste impozitarea salariilor de pana la 5000 lei cu 16%,iar salariile de la 5000 lei in sus cu 25%.Atunci sa ne reducem salariile.Daca avem tampiti in fruntea tarii,asta e.Ce sa facem?De ce nu impoziteaza cu 100%?

  44. Silver,
    Si o completare pentru cateva postari de alaltaieri si ieri pe care daca le-ai citit vei sti care sunt:

    Si acum o analiza de pe cealalta fata a foii:
    1. pot usor sa-ti spun ca se pare ca suntem la cheremul tuturor nemernicilor daca:
    a) Procentul copiilor care mor pana la un an este la noi de 3 ori mai mare decat la vecinii unguri si de 5-6 ori mai mare decat la altiimai rasariti
    b) orasele noastre mai ales in periferia lor sunt ele gropile de gunoi care nu se mai pot face
    c) peste 50% din absolventii de universitatate (cu exceptii putine si doar in ce priveste procentul) nu au nici macar nivelul minimal cerut unui bacalaureat si cei care-l au o sterg cu mare viteza(vezi medicii ) imediat ce se poate;
    d)ca in fine cei care conduc in cardasie cu cei care ne fura doresc cresterea impozitelor caci solutia stoparii evaziunii ii loveste pe ei adica pe hoti, doresc nu numai raderea ANI a DNA dar mai ales cresterea impozitelor clasei mijlocii asa mica cum este ea, ca singura care munceste, intre bogatii care fura cu aprobare si acoperire juridica si politica si saracii care fura in orice fel si nu fac nimic, decat sporesc vaicareala sau iau de la 50-80 de lei per manifestant urlator: jos Boc jos Basescu, la mitingul de 1 Mai organizat si platit de Vanghelie din banii de sigur ciorditi (ptr marele om politic V acesta este termenul corect)furati de la astia de spuneam ca mai produc plus valoare adevarata.

    Dar astea puse doar asa… in mod metafizic, daca nu sunt urmate de indemnul clar si asumat, catre clasa mijlocie, catre cei responsabili : suflecati-va manecile, inarmati-va si dati jos, stergeti dusumelile cu cine trebuie si puneti in bantustane deasemeni pe cine trebuie, echivaleaza cu indemnul soptit in ureche celui care se lupta: degeaba te lupti sa alergi mai bine , nu ai nici-o sansa caci uite acum , acum, vei cadea si te vei ridica si iar vei cadea si asa la nesfarsit, ca am eu grija de asta.

  45. Pentru lătrăii care intră pe aici, din când în când, ca să-şi verse prea plinul zoaielor, iată o postare, luată de pe ziare.com, care ne invită să cercetăm trecutul ca să ne explicăm prezentul. Sigur că nici guvernanţii de azi nu sunt perfecţi. Fac greşeli după greşeli, ne sufocă cu taxe şi impozite în condiţiile în care au îngheţat pensiile şi salariile. Dar răul de azi stă în guvernările de până în 2009, inclusiv.
    ……………….
    Întrebari din trecut care va ajuta sa intelegeti prezentul…
    …………………..
    Cine a facut angajarile cu nemiluita la stat?? Trecutul
    Cine a stabilit remunerea inechitabila la stat? Trecutul
    Cine a permis pensionari cu nemiluita chair si la 40 de ani? Trecutul
    Cine a permis sporuri aberante? Trecutul
    Cine a permis creearea mafiei in justie? Trecutul
    ………………………
    Taxele d-voaste e pierd in trecutul intunecat din cauza caruia prezentul este sumbru!!

  46. ***balbeck – vai de capul tău, amărâtule…
    Iar nu ţi-ai luat pastilele şi te vezi mare patron şi posesor de salariu de zeci de mii de lei când tu, biet de tine, bolnav psihic, trăieşti din ajutor social…
    ……………………
    Hai, du-te repede pe blog la mine, şi jigneşte-mă! Oricum, îţi voi spune în faţă, de cte ori vei abera, cine şi ce eşti… 🙄

  47. @ balbeck
    Trebuie să spun că sunt de acord cu mărirea TVA şi cotei unice spre 25%.
    După un an şi jumătate de NIMIC, a ajuns singura soluţie de a supravieţui. Nivelul de trai trebuie să scadă iarăşi până mai jos de anul 1990, doar pentru a putea să existăm. Abia după aia se poate construi ceva nou. Eu mă îndoiesc că românii vor mai putea vedea linişte (nu mai vorbesc despre bunăstare) mai devreme de 50 de ani.

  48. Bibliotecaru,atunci sa-si inchida toti firmele si nimeni sa nu mai produca nimic.Daca asta se vrea atunci sa se aleaga praful.

  49. Un lucru e cert:PNl ne-a condus cel mai bine.Firmele au functionat bine.Mie cel mai bine sub PNL mi-a fost.Nici sub PSD nu a fost rau,dar prosti ca actualii nu am mai vazut si sper sa se duca dupa taranisti in 2012.

  50. Tara asta s-a dus de râpă sub PDL.Nu s-a terminat inca.Va fi mult mai rau pana in 2012.Cu ce ne mai momesc falimentarii astia de pdl-isti?Niste infractori…ce vile si-au si-au facut din banii tarii!

  51. Daca nu se vrea tara capitalista,tara privatizata,atunci sa ne intoarcem la comunism.Am luotat atata sa scapam de el,dar nu s-a reusit.Atunci sa dispara toti privatizatii,toate vilele sa fie proprietate de stat,masinile,vechi noi sa fie trimise la remat,etc,sa ne intoarcem la daciile din 1975..Daca atat ii duce capul…ce sa stie comunistii astia ce e aia privatizare?Sa-i impozitam sa ii rupem,sa le bagam 99% impozite.Uite nenorocitii,au indraznit sa se ridice,sa le dam in cap sa ajunga de unde au plecat.Dar toti sa pateasca la fel,inclusiv Videanu,Patriciu,Tiriac,Becali,Paunestii,fratii Negoita,etc.

  52. Cati romani sunt in Parlamentul Ungariei?Pun pariu ca un singur roman e acolo.Iar ungurii sunt la putere in tara noastra,Romania.Ar fi trebuit sa fie ilegal,dar ungurii au fost la putere aproape tot timpul la noi.Ar trebui sa se dea o lege ca strainii sa nu mai fie la putere la noi.Noi ar trebui sa fim condusi de romani,nu de unguri.Vor ungurii la putere,sa se duca in Ungaria lor.Dar aici pot fura paduri in voie,acolo nu.

  53. balbek, asta este varianta moderna la “Nu ne vindem tara ? ”
    Daca legile sunt clare si aplicabile, poa’ sa fie si romani si tigani si oricare alta natie la putere…….Videianu, Berceanu, Basescu & Co. nu sunt romani ?……….

  54. Unele legi sunt foarte clare,exista.Dar nu se aplica.O astfel de lege este si majorarea salariilor cu 50% pentru profesori.Tariceanu a incercat s-o stopeze cat a putut el,dar pdl si restul au bagat legea asta.Acum pdl n-o aplica.De ce n-o aplica?Nu sunt bani…nu erau nici atunci bani,dar erau in campanie electorala.

  55. Cine negociaza cu FMI?Pot sa ma duc si eu sa negociez cu ei?Probabil negociez mai bine decat astia.

  56. Astăzi o domnişoară a încercat să mă înregimenteze în PDL. Cum nu are PDL-ul o dragoste specială pentru mine, bănuiesc că PDL-ul a început o campanie de recrutare de membrii. Aşteptaţi-vă deci să fiţi sunaţi pentru a vă recruta… 😀 PDL va fi în curând un partid cu 17 milioane de membri şi 90% în Parlament şi va răsufla uşurat cu acest obiectiv atins. 😀

  57. Cum e şi link-ul mai sus, romaniapentru.băsescu.ro Multă lume s-ar gândi că băsescupentru.românia.ro dar nu… România, Parlamentul, Guvernul, toată suflarea este pentru Băsescu. Uraaaaaaa!

  58. HA HA HA nu stiti de existenta acestor ,,tratamente cosmetice,, cum nu aveti legaura cu buna dvs prietena numita intr-un post ,,banos,,doar ca sunteti bune prietene…ati negat …si gata!trebuie sa si credem!doamna draga,eu ,,apelez,, la aceste masti de aproape un an intr-un orasel de provincie de la mare[unde gigi chiru a venit sa darame cea mai frumoasa terasa din acasta statiune !!!!care e la 1 KILOMETRU DE PLAJA!!!iar perimetrul pe care e construita e in litigiu.un proces e pe rol ,in urma caruia reiese clar ca,, proprietarii,, au acte false.si ca ,,paratul,, procesului e un anumit domn ,,gogu,,…din PDL! terasa daramata pe criterii politice!veniti si vedeti,mancati ceva si veti avea alta parere!!omul din partea ministerului dvs a spus,cand a coborat din masina;,,fratilor,m-ati trimis sa daram cea mai frumoasa terasa din oras,,!!!!si l-am citat exact!]diferenta dintre noi doua e ca eu strang bani sa-mi ,,aplic,, aceste tratamente cosmetice….dvs vi le permiteti [ma rog,din cei 14000 de euro din declaratia de avere….aici ar merge un …hi hi hi …doar tat?]daca moderatoarea acestui blog ma baneaza si acum……hm…e ca votul pe liste din congresul ce va urma in PD!cat despre presa,aveti dreptate1nu vreau sa va vad in reviste ,,lossy,,.nu vreau sa-l aud pe boc cum isi calaca pantalonii in armata…VREAU SA AUD CA SCOT TARA DIN CRIZA ECONOMOCO-SOCIALA-POLITICA in care a intrat de cand au iesit liberalii de la guvernare!a-props,va regasim in urmatorul ,,guvern remaniat,,?ha ha hi hi hahahahahaha intrebare retorica!

  59. BIBLIO..Salut..Ce ai patit?Esti stresat din ce in ce mai tare de putere si regimul democrat care tinde sau viseaza sa inregimenteze toata populatia adulta,PD cisti si portocalii infantili genetici..
    Stai calm..Ceea ce se vede acum e o mica gluma,o iluzie data de fibra genetica a romanilor ,care nu-i lasa sa se indrepte de sale in fata sefilor,a maharilor si a secretarilor de partid(filiale)mai e data iluzia ca toti iubesc conducatorii actuali, de jegosenia si oportunismul propagandistilor si raportorilor de partid care in toate regimurile ..de la Ceasca la Iliescu,Constantinescu la Basescu au ingropat sau vor ingropa sub greutatea balelor mincinoase partidul aflat la putere si conducatorul iubit….
    In intimitatea cabinelor de vot romanii isi vor recapata virilitatea civica si injuraturile traditionale amoroase si vor vota in spiritul exaltarii si a placerilor interzise pe care le-a oferit si le ofera guvernul Boc…si care vor continua maxim pana in 2012…
    Raman interzis de exercitiile guvernamentale comice ..Boc da legea salarizarii unice…darz si ambitios…sindicatele intrerup grevele pana pe 21 mai cand guvernul va da o ordonanta cu putere de lege care va face nimeni din sistemul bugetar sa nu piarda la salariu..o intreaga chirurgie ..ceea ce taia Boc ziua,noaptea crestea la loc……ceea ce nu se intampla si in economie….Au bulibasit o lege a salarizarii unice,o lege a pensiei,una pentru ANI..toate sunt pline de tumori constitutionale care trebuie operate sau avand in vedere cangrena generalizata extirpate cu tot cu articole si aliniate…Toate legile sau proiectele de legi date de guvernul Boc seamana in ansamblul lor cu studiile si diplomele de la facultatile private ..evident cu exceptiile care intaresc regula..sa nu se supere iar pe mine diplomatii sau doctorii docenti din ultimii ani..
    Ma bucura acum Elena Udrea….sincer…mai da acum o proba ca intr-adevar e sincera si responsabila in exercitiul sau ministerial…cu conditia sa reuseasca si sa finalizeze demolarile de pe litoralul romanesc ..unde primariile sau consiliile locale cu functionari cu tot si-au dat mana cu bisnitarii si negustorii de piei de closca sa cangreneze falezele , plajele de pe litoralul romanesc in dispret fata de componenta importanta a economiei ,turismul….
    Daca rade tot si nu apar pe litoral alte constructii cu alti clienti portocalii de soarele PDL si constructii gonflabile nu ma mai intereseaza nici o scena ,nici un Ilie Nastase ..nici macar Boc…
    Chiar nu pot scrie tot ce imi trece prin minte aici…si ar dura mult …si nu ar citi nimeni…ceea ce nu e rau..pentru ca nu are nimeni cum critica sau combate…

  60. Noua lege fiscala despre care se vorbeste..se va aplica la toti romanii ..si retroactiv?
    Ore ce profit declarat(si venit) a avut Videanu,Berceanu,Boureanu ..?Sau…Nastase,Geoana,Matusa,Soacra…Bercea Mondialul si Adrian Minune,Cioaba si printii…
    Loredana si Viorica de la Clejani….etc etc…
    Se apropie legea de ceea ce gandeam: evaluam,socotim ,facem totalul ,calculam impozitul si platim diferenta pentru cele nedeclarate dupa ce comparam cu sumele platite deja….
    Dar….De ce cota unica sa creasca de la 16 la 20 % pentru toti..de la amarat la bogat…pentru amarat fiind o catastrofa in calculele sale de supravietuire iar pentru bogat o piscatura de tantar la venitul declarat (piscatura oblojita cu venitul nedeclarat)De ce nu impozitare progresiva pentru aceasta perioada de crize si convulsii sociale?
    Ce valoare mai are sustinerea liberala pentru cota unica daca ea va fi de 20 ,poate apoi 30,40,de ce nu 50?Maririle de” cota unica de impozitare” va inabusi initiativa privata,economia privata si in acelasi timp va asasina orice speranta de mai bine pentru majoritatea romanilor
    Daca se maresc “cotele unice de impozitare”…de ce nu 10 % pentru cele mai mici venituri..salariu minim pe economie…(ceea ce ar ajuta si angajatorii)si progresiv pana la 30% pentru rest…Valabil si la pensiile de peste 1500 ?

  61. @bibliotecaru
    psd este pe cale de disparitie… nastase a vrut sa desfiinteze pd-ul in 2004… “cel ce va ridica sabia de sabie va pieri”!

  62. Psd din nefericire va fi mult mai puternic decat pana acum.Apar nostalgicii.Sute de mii de oameni vor fi dati afara de la munca de pd-l.Aia pe cine voteaza?Doar nu voteaza pnl.Sigur PSD…
    Sunt curios cine ii intretine pe cei ce vor fi dati afara.Urmeaza balamuc,ce a fost pana acum a fost apa de ploaie.Asa ca PSD a primit un sut tare de tot in fund,dar psd e primul acum.A fost ajutat de pdl.
    Oricum PSD insemna un rau mai mic decat pdl.Nu bag PNL,pentru ca acest partid nu are sanse,desi a facut mult mai mult bine decat PDL si PSD la un loc.Daca era PNL la putere,FMI nici macar nu “suna” sa ne intrebe daca dorim imprumut.

  63. @ rasputin
    Dacă PSD este pe cale de dispariţie, este treaba lor şi nu treaba mea. Se prea poate ca “Noul Partid”, cel fără de doctrină, să fie menit să pună pe butuci social-democraţia. Dacă PSD este “bătut” de o grupare de strânsură, îşi merită soarta.

  64. @ Cmoro

    Eu tot sper că justiţia îşi va începe activitatea pe bune şi va pune la păstrare pe toţi cei care au “mânărit” economia şi avuţia României.

    Nimic nu m-a supărat mai mult în viaţă decât minciuna şi “prostirea în faţă”. De aceea sunt mânios şi depresiv.

  65. Nu am mai spus ce s-a intamplat ieri spre seara.Era s-o pun de un accident.Mergeam pe sensul meu.Pe contrasens era o caruta.Din spatele ei a ţâşnit o masina pe sensul meu.Am vazut ca era un audi negru cu geamuri fumurii si girofar.Sa fi fost parlamentar?Aproape m-a bagat in şanţ,era sa intre in mine boul.Girofarul era oprit.

  66. BIBLIO..Inteleg perfect ceea ce simti…ii “citesc “si eu pe cei care mint cu nesimtire,obligati de partid si politica sau care mint inconstient pe baza de prostie…Singurele perioade, momente politice de sinceritate si luciditate ale politicienilor si partidelor sunt acelea cand sunt in opozitie…
    Despre Oprea si “independentii” sai…am vazut un documentar cu cimpanzei care mergeau in patru labe,cum era si normal iar doi,trei in pozitie bipeda anormala,fortata sau simulata pe calculator…astia sunt…cu regret pentru Diaconescu..Imi mai pareau cand inaintau in coloana micuta niste pinguini ,o “junta” militara din desene animate..dupa sobrietatea vesmintelor si a fetei care se dorea serioasa,dura ,pusa pe fapte mari dar care sugerau niste ciocli din filme comice…..Niciodata nu vor putea pune pe butuci PSD politic si electoral dupa modul de prezentare,dupa felul cum au facut sluj la Basescu si PDL prin Oprea si poate acusi Sarbu,pentru faptul ca sunt cu totul in plasa si arcul puterii care acum conduce minunat Romania
    o putere de dreapta stanga….UNPetc etc pot fuziona curand cu PD pentru o noua stanga sau cu PDL pentru o dreapta noua….sau in 2012 isi vor cauta locuri pe la diferite partide….
    Biblio .priveste-i detasat…Bine ca mai sunt alegeri in Romania si nu sunt pe viata ..dupa 2012 dispar multi in anonimat

  67. @ Cmoro
    Nici cei din opoziţie nu sunt sinceri, pentru că opoziţie în politică nu înseamnă să fi împotriva a tot ce face Guvernul şi nici să pândeşti să-i dai în cap cu ori preţ. Opoziţie înseamnă de fapt soluţie alternativă, or soluţia alternativă a PSD şi PNL este datul din gură, pentru că nici ei nu au soluţii decât din vârful buzelor. Orice parlamentar, chiar şi unul independent (şi aici mă refer la cei care sunt singuri prin parlament, nu la “aşa numiţii independenţi”), poate depune o iniţiativă legislativă. Nu vă întrebaţi de ce “Opoziţia” nu depune niciodată iniţiative legislative contrare politicii guvernului? De ce atunci când guvernul dă o “Ordonanţă de Urgenţă aiurea” “opoziţia” nu depune un proiect de lege de respingere a ordonanţei de urgenţă, chiar de a doua zi. De ce “opoziţia” nu depune propriile amendări ale Codului Fiscal, dacă consideră necesar. Sigur, poate nu au şanse să treacă prin parlament, dat fiind că există deja o majoritate formată, dar asta nu ar trebui să fie problema parlamentarilor, ei ar trebui să-şi facă treaba cât mai bine indiferent de ce se întâmplă mai deaprte. În schimb ce face opoziţia, cârcoteşte populist. Sigur, nu toţi parlamentarii sunt aşa. Există parlamentari cumsecade şi de bun-simţ din toate partidele parlamentare. Şi totuşi opoziţia nu aduce un folos Guvernării României. Scăderea cotei unice de impozitare era o soluţie la începutul anului 2009. Astăzi deja, când criza muşcă bine din Români, când datoriile s-au strâns, scăderea cotei unice nu poate duce decât la prăbuşire în prăpastie. A susţine astăzi reducerea cotei unice sau a TVA mi se pare chiar de neluat în seamă. Suntem prăbuşiţi, suntem amanetaţi, suntem sub spectrul foametei.

    Când spuneam acest lucru, chiar pe acest blog, dacă nu mă înşel, pe vremea când în România nici nu se vorbea despre criză, ba aveam cea mai mare creştere economică din istorie şi un maxim istoric al PIB, lumea mă făcea nebun, pesimist (cei mai eleganţi), EMO, depresiv… Am fost tot timpul în opoziţie pentru că în România însăşi politica nu are nimic de-a face cu politica. Este ca şi cum cineva semi-analfabet şi-ar spune, tam-nesam, doctor inginer, savant de renume mondial şi, brusc, ar inventa polimeri. Aaaaaa, stai că asta am mai avut. Mă rog, cam aşa face şi clasa politică în România. Sunt nişte semi-analfabeţi în ale politicii care au ajuns la guvernarea României (legislativ+executiv) minţind că sunt politicieni când ei erau doar arivişti şi oportunişti.

    Nu cred că “opoziţia” are soluţii şi nici că există aceste “momente de sinceritate” despre care vorbiţi. Atât la “Putere” cât şi la “Opoziţie, discursul este steril şi demagogico-populist. Concluzia mea este că politica românească este incapabilă să guverneze România, că actualmente României i-ar fi mai bine cu retragerea politicii din conducerea statului român şi instituţiile statului să fie populate cu specialişti bine pregătiţi. Cum însă aşa ceva nu se va întâmpla niciodată…

  68. Dna Ministru Udrea, membru al Guvernului Romaniei

    Putina economie politica, ca asta este de ieri subiectul principal si doresc astefel sa raspund mai amplu celor spuse de diferiti in diferit locuri si canale de comunicatie.

    Prezint ceea ce eu consider ca sunt doar banalitati economice si manageriale dar care se pare ca nu sunt bine patrunse de majoritatea populatiei:
    1. Regula nr 1: nu poti cheltui mai mult decat ai sau decat produci sau pe credit(asadar riscant) decat daca ai certitudinea ca vei produce(aici se afla riskul);
    2. Nu poti creste(nici macar memtine) productia daca nu investesti in sectorul productiv;
    3. Asadar solutiile situatiilor de criza sunt reducerea cheltuielilor bugetare in mod direct si in mod indirect si doar asta cere FMI fara a impune modalitatile care sunt multiple desigur ca insa diferite dpdv al efeicientei si vitezei de obtinere a eficientei.
    Ma voi referi doar la reducerea cheltuielilor cu personalul desi si celelalte cheltuieli pot fi scazute dar acestea nu produc greve asa ca sunt mai usor de realizat. J
    4. Daca sunt necesare reduceri de cheltuieli pana cand vei reusii sa produci eficient si sa vinzi de asemeni eficient acestea trebuiesc facute de toti dar in mod diferentiat in sensul ordinea ce urmeaza :

    a) Reducere directa, tintita pe cei cauzatori de paguba: cei care primesc sume nejustificate raportate la castigul mediu. Suma justificata este prin analogie, raportul dintre venitul categoriilor similare din alte tari UE si veniturile medii din acele tari. Sa se termine cu teoria inexistenta in dreptul economiei de piata libera, teorie pur comunistoid -socialista a drepturilor castigate indiferent cat de imoral si doar cu aparenta de legalitate, s-ar fi castigat acestea iar in cazul pensiilor punctajul sa fie strict cea care rezulta din aportul contributiv(se poate desigur marii CAS daca poporul accepta asta 🙂 ) , si valoarea punctului de pensie sa fie cel care rezulta din colectarea CAS cu aprobare speciala decisa prin lege in cazul majorarii fondului CAS colectat cu adaosuri bugetare cu stabilirea capitolului din buget care este scazut pe seama acestei contributii;
    a` ) Ca reciproca obligatorie, eliminarea nepalatii CAS cu pedepse foarte mari fata de cei care se sustrag platii nu de tip majorari(adica tot imprumut de la stat pe perioada in care se aplica majorarea) ci de tip executare silita fauta in procedura pe urgenta.
    b) Reducere directa prin eliminarea (trimiterea in somaj) din sistemul bugetar supraumflat, deci burdusit in trecut si cu mariri de salariu, de personal inutil – dovada grevele si concediile medicale masive de pe urma carora cheltuielile cresc dar activitatea nu are nimic de suferit dovedindu-se ca se poate si fara acestia cu aceiasi eficienta(ineficienta) . Desigur facuta cu inteligenta si profesionalism ,prin restructurare ne politica ci managelial corecta, in caz contrar colapsul fiind accelerat si nu incetinit.
    b` ) Conditia este buna credinta si profesionalismul factorului guvernamental in realizarea acestei actiuni;
    c) Reducere directa a venitului, insa aplicata tuturor, bugetarilor, deci generalizata – masura ce nu s-ar putea lua cu acoperire etica, decat daca s-au alicat primele doua masuri – asupra tuturor salariatilor bugetari sau eventual o perioada doar asupra celor cu salarii mari.
    Nota: Masura posibila deasemeni, numita concediu fara plata, fiind singura ce s-a aplicat pana acum, confirma si justifica doar necesitatea masurii b) si este luata doar daca sindicatele doresc sa inlocuiasca trimiteruile in somaj prin scaderi temporare sau permanente a veniturilor tuturor si acestia si accepta;
    5. Cresterea impozitelor care reduce astfel indirect cheltuiala facuta de buget intorcand spre acesta un procent din banii cheltuiti cu remuneratia muncii, reducand venitul tuturor fara discriminare sau cu discriminare in cazul impozitelor aplicate progresiv .
    a) Majorarea cotei unice, majorare desigur progresiva daca nu se va putea evita acest lucru caci nu este tot una cel din clasa mijlocie cu cel intrat in clasa de varf, si deci propunera lui Hossu este de retinut in extrmis;
    b) Majorarea TVA , destul de ridicat si azi la noi, mai ales prin nediferentierea existenta pe bunurile alimentare, ar trebui facuta deasemeni diferentiat efectul fiind insa in acest caz destul de redus, dar psihologic creând presiuni inflationiste(cresteri nejustificate de preturi) deasemeni va creste evaziunea fiscala in acest domeniu
    c) Majorarea altor taxe cum ar fi accize pe unele produse de mare consum cum sunt bauturile, tigarile, benzina etc. Sunt masuri , stim din experienta, puteric inflationiste.

    5. Cresterea incasarilor prin reducerea evaziunii fiscale care are un volum foarte mare Este principala sursa de a reintrona legea , evaziunea repet fiind cea mai grava crima economica a economiei libere de piata asa cum furtul din avutul obstesc era crima esentiala economica a socialismului pbazat pe proprietatea obsteasca.
    Nici-o mila si nici-un motiv de taraganare daca nu sunt si sunt complicitati si caracatite mafiote care exploateaza acesta sursa de castig ptr ei si de jaf in raport de cetatenii corecti,care prin 5 a-c sunt ei cei loviti in mod esential .
    Legea nr.241/2005 prin pedepsele prea blande nu recunoaste adevarul de necontestat afirmat mai sus ca evaziunea este cea mai grava crima economica in relatia cetatean –stat.

    Inca o dovada a complicitatilor clasei politice cu aceasta caracatita.

    In acest sens si Andreea Paul(Vass) consilier economic al dlui Boc spune: Problema evaziunii fiscale a fost ba alimentata politic, ba tolerata, evitata si amanata vreme de 20 de ani. Nu mai e timp de zabava. Actiuni ferme, rapide si decisive se impun in cel putin doua directii majore ale economiei ascunse: <munca la negru si evaziunea fiscala. Asta daca dorim un buget public pro-competitivitate, pro-investitii, pro-crestere economica, pro-transparenta si pro-integritate, nu la sfantul asteapta, ci acum.

    Sunt cunoscute (o cautare pe google este edificatoare) caile utilizate legal ptr reducerea impozitului platit si voi exemplifica doar cu una care mi se pare cea mai aproape de ilegalitate, de fapt de excrocherie calificata, si anume: constituirea de fonduri de amortizare sau de rezervã, în cuantum mai mare decât cel ce se justificã din punct de vedere economic, micşorând astfel veniturile impozabile

    Tot dna Vass spune care sunt sectoarele economiei unde se pierd cei mai multi bani prin evaziune fiscala si anume in principal in zona achizitiilor intracomunitare de marfuri, prin sustragerea de la plata TVA, in comertul cu produse energetice, bauturi alcoolice si tutun, in general la marfurile puternic accizate, in comertul cu produse agricole si nu numai.

    Mult mai grava este existenta economiei negre(evaziune de cca 1,4 miliarde euro in 2009) de ex:
    a) Bugetul de stat pierde anual aproximativ 760 milioane de euro din comercializarea bauturilor alcoolice, potrivit producatorilor autorizati. Aproape 50% din piata neagra este reprezentata de bauturile produse in cazanele din gospodariie romanilor;
    b) Evaziunea fiscala pe piata florilor: cca 160 mil euro

    Per total dna Vass spune referitor la dimensiunea fenomenului, care este naucitoare si car daca s-ar reduce cu 20-30 % nu ar mai necesita sa luam masuri dureroae altele decat cele de corectare si echitate economica:
    Dimensiunile sale tin de cele ale unui aisberg, caruia ii vezi suprafata, dar niciodata nu poti fi sigur de cat e de adanc. Mai mult decat atat, frauda fiscala este doar o parte a economiei ascunse. Jumatate din cea din urma este generata de economia la negru.

    Din punct de vedere macroeconomic, estimarile fraudei fiscale (in special din TVA) se ridica la 5%-6% din PIB, iar cea a economiei ascunse se ridica la aproximativ 23% din PIB, in ultimii ani.
    Din punct de vedere bugetar, ne putem compara simplu cu o tara vecina, Bulgaria, care are o cota unica de 10% si TVA de 20%, dar un venit bugetar de aproximativ 40% din PIB, in timp ce in Romania colectarile la buget sunt de doar 32%, in conditiile unei cote unice de 16% si TVA de 19%. Sigur ca nu iau in calcul diferentele intre celelalte impozite, dar ne dau o dimensiune de ansamblu a fenomenului.
    6. Cresterea controlului asupra utilizarii banilor publici.
    Dl Catalin Zamfir, este ,profesor de sociologie la Universitatea Bucuresti, este embru corespondent al Academiei Romane. este directorul Institutului de cercetare a Calitatii Vietii etc spune: Cresterea controlului asupra utilizarii banilor publici este un element esential si cel mai grav nu este ca se cheltuiesc prea multi bani, ci se cheltuiesc prost putinii bani de care statul dispune. Sunt mai multe cai de scurgere risipitoare a banilor publici.
    Prima cale este transferul banului public in buzunare particulare. Nu detinem nici date aproximative asupra amploarei acestei scurgeri a banilor publici. Capitalismul a fost acuzat ca este un mecanism de exploatare directa a majoritatii populatiei. Tranzitia celor 20 de ani a inventat un nou mecanism urias de exploatare: statul. Statul ar trebui sa serveasca eficient colectivitatea. In mare parte, el a devenit insa un mecanism de exploatare indirecta a populatiei, prin impozite si taxe care apoi, impreuna cu “bogatiile” acumulate, bine sau prost, in bogatiile private ale privilegiatilor. Efectul secundar este o demoralizare generalizata care, la randul ei, blocheaza vointa colectiva de a sustine orice program de relansare.
    A doua cale de scurgere ineficienta a banului public este organizarea institutionala a adminsitratiei publice care, la randul ei, toaca irational resursele publice. Sunt zone publice aflate intr-un deficit sever de personal si zone/ institutii crescute canceros care nu numai ca sporesc artificial numarul de salariati publici, dar si utilizeaza ineficient resursele bugetare. Trebuie sa luam in considerare si efectele secundare distructive: birocratizarea excesiva care impiedica munca eficienta a altora si complica viata noastra a tuturora. Crearea de institutii fara o logica organica trebuie stopata, dar nu prin desfiintare grabita, ci prin promovarea unui sistem institutional mai rational si mai eficient.
    A treia cale este ineficienta utilizarii banului public. Sunt multe cheltuieli publice care, initial, pareau a fi fost necesare, dar care, apoi, nu sunt evaluate si nu stim cat de eficiente au fost utilizate. Este necesara promovarea unei culturi a eficientei sistemului public. Ar trebui sa ne intrebam de ce imaginea publica este ca, in Romania, ne confruntam cu suprareglementare si o imensa birocratizare care blocheaza eficienta. Chiar principii de organizare bune sunt aplicate birocratic si contraproductiv.

    Nota finala.
    Cred ca dupa toate astea este evident ca masurile cele mai comode ptr guvern sunt insa si cele mai proaste atat ptr cetatean cat si ptr redresarea reala a situatiei asa cum s-a intamplat de altfel in mai toti acesti 20 ani.
    De aceea trebuie sa ramanem atenti.

  69. Toate radarele sunt scoase.E o nebunie totala,daca pleci din Ploiesti spre Bucuresti dai de cel putin 3 radare,daca te duci spre Sinaia,dai de cel putin doua in Comarnic,la Paralela 45 altul,la Valea Calugareasca e radar,la Bratasdeanca radar,spre Valeni radar,peste tot radar.Au inebunit astia.

  70. N-am ştiut niciodată ce e acela TVA şi nici cota unică pentru că nu am avut pe cine să întreb şi, când am întrebat, mi s-a spus că-s proastă de parcă cel care mi-a spus s-ar fi născut deştept…
    ……………………..
    Oricum, guvernul încă nu s-a pronunţat dacă aceste două “sperietori” vor creşte… Dar – asta am aflat de la oameni de bună credinţă – dacă vor creşte, afectaţi vor fi tot sărăntocii, tot cei care duc greul de pe o zi pe alta.
    …………………………..
    Să nu uite PDL şi guvernanţii că, dacă acum sunt la putere, au fost votaţi de sărăntoci, de cei care au crezut în ei… Şi ce face guvernul? Pune impozite şi taxe tot pentru sărăntoci. Taie guvernul în carne vie?
    ……………………………..
    Dar îl întreb eu pe guvern, de ce de doi ani de când este la putere, pensiile şi salariile nesimţite nu s-au clintit? De ce nu se pun taxe şi impozite pe lux şi pe hoţii?
    ………………………………….
    Cu alte cuvinte, de ce guvernului îi este frică să se atingă de cei bogaţi, de cei cu bani? Nu bogaţii pe care văd că-i apăraţi, v-au votat, domnilor PDL-işti! Ţineţi cond de asta…
    ………………………………….
    Nu mă las influenţată decât ce aud spus de guvernanţi dar, mai ales, de ceea ce simt în buzunarul propriu, în fiecare zi… Nu mă interesează şezătorile de la RTV şi Antena 3, nu mă interesează cârcotelile din presă… Evaluez guvernul numai şi numai după ceea ce simt eu şi, deocamdată simt numai rău, răul făcut de taxele şi impozitele actualului guvern…

  71. @ Elena Udrea

    Am şi eu o curiozitate banală. Ca membru al guvernului vă încredeţi în domnul Lăzăroiu în ceea ce priveşte remanierea Guvernamentală. Întrebarea este… Ce treabă instituţională are un consilier prezidenţial cu remanierea guvernamentală? Mai lipseşte o babă şi o mitralieră sau un chel şi o tichie de mărgăritar… ca să fie totul complet.

    http bibliotecarul.blogspot.com/2010/05/confesiunile-unui-consilier.html

  72. @ silverstar
    Dacă doriţi, vă explic eu ce este TVA şi cota unică de impozitare… fără termeni academici.

  73. Daca pentru 850 milioane euro cat e ultima transa cu FMI ,faceti ce faceti inseamna ca nu mai aveti rude(mama,tata,etc).I-ati vandut pe toti.
    Romanii sunt prosti,toti romani sa iasa in strada.Guvernul e incapabil.Mai bine pleaca acasica…

  74. Ps la 11:43:
    O idee, cred ca destul de buna, ar fi ca toate cumparaturile, tranzactiile de peste o anumita suma sa se faca noncash.
    Asta este sau a fost folosit in USA si a dat efecte.
    Exista un motiv consistent care ar impiedeca asta?

  75. I-ati ridicat in slavi pe pdl-isti,uite ce fac pdl-istii tarii,ce magarii pregatesc ei cetatenilor platitori de taxe si impozite,uite ce pregatesc lichelele astea comuniste.

  76. Videanu a facut vila pentru el si neamul lui,Blaga la fel,Berceanu la fel,toti pentru ei si familiile lor,cu bani de la stat,dar pentru tara asta ce au furat-o ce au facut?

  77. @ silverstar

    TVA este acronimul la Taxa pe Valoare Adăugată. Un exemplu va fi foarte clar.

    Să presupunem că o fabrică de zahăr vinde zahărul la 10.000 lei/kg (un preţ fictiv, desigur) preţ fără TVA.

    Cineva, un distribuitor, cumpără acest produs şi plăteşte firmei respective 10.000 lei/kg + 19% din 10.000 de lei, adică 11.900 lei pe kilogramul de zahăr.

    La rândul lui, distribuitorul vinde zahărul la 20.000 de lei/kg, preţ fără TVA unor magazine. Magazinul va plăti un preţ 20.000 lei/kg + 19% din 20.000 de lei, adică 23.800 lei pe kilogramul de zahăr.

    În sfârşit, magazinul vinde către populaţie zahărul la 30.000 de lei, preţ fără TVA. Clientul va plăti un preţ de 30.000 lei/kg + 19% din 30.000 de lei, adică 35,700 lei pe kilogramul de zahăr.

    Oricâte procese de vânzare şi cumpărare ar exista, la un moment dat există un ultim cumpărător. Ei bine, acest ultim cumpărător plăteşte întreg TVA-ul.

    Mai exact, să o luăm de la coadă la cap.

    Clientul final plăteşte 30.000 preţul zahărului şi 5.700 lei TVA.

    Magazinul încasează cei 5.700 lei TVA de la client, dar a plătit şi el TVA la rândul lui 3.800 lei TVA. Deci magazinul trebuie să dea statului român 5.700-3.800=1.900 lei pe care i-a încasat în plus de la cetăţean.

    Distribuitorul a primit şi el de la magazin 3.800 lei TVA şi a plătit producătorului 1.900 lei TVA. Distribuitorul trebuie să dea şi el la stat surplusul de TVA încasat, adică 3.800-1.900=1.900 lei TVA.

    Ce înseamnă asta? Clientul final plăteşte tot TVA-ul la cel care îi vinde, şi tot lanţul plăteşte TVA-ul pe care l-a primit în plus. Prin acest procedeu statul îşi primeşte TVA-ul plătit de ultimul client (în cazul nostru cei 5.700 lei) şi firmele prin mâna cărora trece produsul nici nu câştigă şi nici nu pierde de pe urma TVA-ului.

    Înainte vreme, această taxă se numea ICM, adică Impozit pe circulaţia mărfii.

    De ce se numeşte astăzi TVA? Pentru că dacă observaţi, fiecare din lanţ restituie statului TVA-ul la valoarea pe care o adaugă produsului.

    Distribuitorul vinde mai scump cu 10 mii de lei şi are de plătit 1,9% din 10 mii de lei. Adică, prin calcul, procentul de 19% calculat la valoarea adăugata a produsul reprezintă cât ai de plătit la stat. Cu alte cuvinte, o metodă mai uşoară de identificare a valorii TVA pe care o ai de plată. Ce este de reţinut… NUMAI CETĂŢEANUL PLĂTEŞTE întreg TVA-ul produsului.

  78. Tariceanu a avut crestere economica de + 8%,Boc are crestere economica de – %….asta e diferenta.Sa nu il plangeti pe Tariceanu.Nu cred ca va mai fi altul ca el.Sieu l-am injurat.Abia acum imi dau seama ca a fost cel mai bun premier.

  79. Daca plateste si cetateanul tva la stat cat plateste o firma ce are rulaj de 5-100 milioane euro,cum ar fi?

  80. @ silverstar

    Relativ la cota unică de impozitare.

    Impozitul pe venit reprezintă o plată către statul român pe care o plăteşte cineva pentru că statul român îi ocroteşte câştigul (ca să fac o glumă).

    Fiecare are, ca la orice buget, Venituri şi Cheltuieli. Impozitul este o taxă care se aplică diferenţei dintre Venituri şi anumite cheltuieli.

    Sunt două metode de impozitare a veniturilor, una diferenţiată şi alta “toţi la fel”.

    Înainte de cota unica, salariaţii aveau un model de calcul al impozitului pe venit, patronii alt model, liber profesioniştii altul, alţii plăteau forfetar…

    La salarii impozitul era diferenţiat şi funcţie de mărimea salariului, astfel încât cei care au salarii mai mari să plătească un impozit mai mare (mai mare ca procent). Salariile mici aveau un procent mic de plătit, să spunem 10% din valoarea de impozitare (nu mai ştiu sigur), în timp ce cei cu salarii foarte, foarte mari ajungeau cu procentul pe la 60% sau 80%. Atunci se dădeau tabele cu impozitul calculate în urma unei formule destul de simple, astfel încât impozitarea bogaţilor era mult mai mare decât a săracilor.

    Cota unică a stabilit un singur impozit la toţi, 16% indiferent de sursa veniturilor. Este evident că această cotă unică nu a ajutat prea mult salariaţii cu salarii mici, apropiate de salariul minim pe economie, dar a adus beneficii foarte mari celor cu salarii exorbitante.

    Cota unică a luat sfârşit în momentul în care Guvernul Boc a hotărât introducerea un impozit minim. În acest moment Cota Unică nu a mai rămas decât cu numele.

    Cota unică nu este numai un mare ajutor birocratic (dispar formulele de calcul diferenţiat), dar, pe de altă parte, este normal ca toată lumea să plătească la fel.

    Să presupunem că cineva are un salariu de 1000 RON în Cartea de Muncă, adică salariu brut (am luat suma mai mică pentru a se vedea mai bine). Salariul net, adică ce ajunge în final la om în mână, se calculează astfel…

    Să mai spunem că există şi un spor la salariu de 30% şi două persoane în întreţinere. Statul de plată ar arăta aşa:

    A. Salariul brut 1000
    B. Spor salariu 30% 300
    C. CAS 10.5% 137
    D. CASS 5.5% 72
    E. Somaj 0.5% 7
    F. Deducere impozit (2 pers.) 390
    G. Baza de calcul impozit 694
    H. Impozit 16% 111
    I. Salariul net 973

    Deci se pleacă de la 1000+30%= 1300 lei. Se scad taxele 1300-137-72-7=1084. Se mai scade şi deducerea pentru 2 persoane aflate în întreţinere 1084-390=694

    Impozitul nu se aplică la suma iniţială de bani (1300 RON) ci la ce rămâne, adică la aceşti 694 RON. La ei se aplică Cota Unică de Impozitare 694*16%=111 RON

    Salariul net este suma de după plătirea taxelor calculată mai sus, 1084, minus impozitul
    Net= 1084-111=973 RON, bani cu care pleacă omul acasă.

    De reţinut că impozitul nu se calculează la toţi banii, în cazul nostru 1300 RON, ci doar la ce rămâne.

    Dacă, să spunem, Cota unică de impozitare ar deveni 22%, atunci suma cu care ar pleca omul acasă ar scădea astfel…
    694*22%=152,68RON
    Net= 1084-152,68=931,32 RON

    Deci la un salariu de 1300RON, netul va fi cu 41,68 RON mai mic la 22% impozit faţă de 16% impozit. Cu alte cuvinte, la o creştere cu 6% a impozitului, netul va scădea cu ceva mai mult de 4%. Desigur, cu cât salariul brut este mai mare, scăderea se va apropia de 6%. Mărirea Cotei Unice de Impozitare se va simţi extrem de puţin la cei cu salarii foarte mici şi extrem de mult la cei cu salarii foarte mari.

  81. Doamna Ministru.Cu tot respectul va voi spune o poveste,pentru ca politicienilor le plac povestile.Era odata un satuc pe nume Vama-veche.Si a devenit renumit pentru stilul boem,pentru linistea lui,pentru inedit,pentru oamenii primitori,pentru locurile unice,dar cum nimic nu tine o vesnicie,tot oamenii,altii decat cei care i-au dat valoare au inceput sa-l distruga,incet,dar sigur.Pas cu pas si-au facut loc cladiri impunatoare si interese meschine.Apoi deodata,in satucul linistit,ati venit cu buldozerul sa daramati,sa radeti vama,dar nu ati venit si cu solutii pentru cei care isi castigau existenta putin cate putin,ati intors prieteni impotriva prietenilor,ati mutilat sufletele celor care se imprumutasera in banci pentru a da nastere unui amarat de chiosc,n-ati tinut cont de dorintele turistilor,ci de ale politicienilor.Nu stiu ce vreti,nu stiu caror interese serviti,dar v-as intreba daca ati privit in ochii acelor oameni si va simtiti mai bine?Mai stiu ca ati demolat ca e mai usor sa demolezi decat sa construiesti,asa cum e mai usor sa faci rau decat bine.
    Daca eram ministru al turismului m-as fi spanzurat sa vad cum statiunile balneare sunt in paragina,cum hotelele de 2 stele stau sa cada din cauza instalatiilor vechi,cum personalul calificat si bine pregatit numai exista,pentru ca sefii de hotel au o bruma de bani pe care o dau cui trebuie pentru a castiga acest post,oameni care nu au nicio pregatire in turism,directori in turism care privesc doar interesul personal si innavutirea personala,sa vad cum in toiul verii ne ingroapa in statiunile din sudul litoralului gunoaiele,sa vad cum vara este bezna pe faleze si multe ,multe alte motive pentru care TURISTII NU ALEG ROMANIA.Dar dvs.v-ati cramponat de un satuc,de niste biete constructii,cand motivele lipsei turistilor sunt muuuult mai mari.Serviciile nu corespund preturilor percepute,turismul s-a redus la o luna pe an si dezastrele ar putea continua.
    Nu sunt investitor in vama-veche,dar sunt om de turism as putea spune,si nu-mi place ce vad.Politicienii cauta imagine,popularitate ,ravasesc totul si pleaca .Oamenii raman aici,umiliti de autoritatile locale,neputinciosi in a-si lua autorizatiile fara pile si spagi,bulversati de ceea ce lasati in urma , dezgustati si secatuiti de dorinta de a investi,de a construi ceva durabil si frumos.
    Trist ca aceasta poveste nu se termina cu happy-end decat pentru dvs.,cea care a reusit sa demoleze,dar cui serveste asta,ati adus mai multi turisti oare?Nu,ati intrat cu buldozerelesi in sufletul oamenilor,ati daramat vise.Asta imi spuneau oamenii care au crescut aici,au pus suflet in ceea ce au facut.Imi mai spuneau ca doriti sa faceti loc investitorilor straini pentru propriul dvs buzunar?Asa o fi?Cine mai stie….Pana atunci ramane doar frumusetea marii si mizeria unor oameni cu functii,putere si bani,care cred ca totul li se cuvine.D-zeu sa ne dea intelepciune tuturor pentru ca turismul sa se dezvolte frumos,fara interese meschine,pentru ca da,doar DUMNEZEU le-a mai ramas acestor oameni.

  82. Sa nu ajungem ca loa greci…deja au morti.Daca ai nostri de la putere sunt tampiti,tot acolo se ajunge.Toata tara va iesi in strada.

  83. daca pd-l face remaniere si il mentine pe berceanu in guvern , remanierea nu va avea niciun efect pt imbunatatirea imaginii …

  84. @ rasputin
    🙂
    Nu domnul Berceanu este “cheia”, ci domnul Videanu…
    🙂
    Cât timp domnul Videanu este în guvern, celelalte schimbări sunt de imagine.

  85. Doamna Udrea, de peste douăzeci de ani, litoralul românesc este într-o continuă construcţie, demolare, apoi reconstrucţie şi de la capăt. Desigur, cele mai multe dintre “dughenele” ridicate pe litoral merită, însă există şi cazuri în care sunt distruse locuri frumoase, unde pur şi simplu s-au creeat insule de normalitate şi eleganţă. Unde am văzut turişti străini, revenind zilnic şi cheltuind bani, unde am văzut oameni frumos îmbrăcaţi, curăţenie şi bun gust. Un astfel de loc există în Mamaia, se numeste Cafe Del Mar şi este practic o terasă Lounge cu plajă. Este construit în afara zonei cu hoteluri, pe un segment foarte subţire de plajă a nimănui, practic. Locul ăla a fost tot timpul neamenajat şi pustiu, până la băieţii care au investit acolo. Nimeni nu credea ca vor face vreo scofala bagand bani acolo, dar au facut-o cu cap, si le-a iesit. Acum este superb. Inclusiv au restaurat şi pus în valoare cu lumini arhitecturale ceasul solar istoric din Mamaia, pe care l-au găsit îngropat în nisip… Un astfel de loc merită să i se ofere o şansă să intre în legalitate, mai ales că nu deranjează niciun Hotel. Ar putea fi si un exemplu de buna credinţă, când veţi arăta oamenilor că lucrurile bune pot fi protejate şi daca nu aparţin unor clienţi politici. Puteţi oferi primul exemplu că putem păstra în picioare un lucru bine construit, independent de interese. Dacă doriţi să vedeţi poze cu locul, iată un link: http://www.facebook.com/#!/pages/Mamaia-Romania/Cafe-del-Mar-Mamaia/109887295696246?v=wall
    Dacă doriţi mai multe informaţii, vă stau la dispoziţie oricând, la adresa de mail afişată. Mulţumesc şi succes !

  86. Biblio,
    1. Ce exista deja?
    2. As adauga la exemplul tau cu TVA, ca este normal ca cel care consuma produsul sa plateasca TVA aferent valorii finale a produsului care este de 30000 lei adica la un TVA de 19 % suma de 5700 peste valoarea produsului, in timp ce cei care incaseaza TVA (cei trei din lantul productie comert) fac doar un serviciu statului.
    Desigur ca se poate discuta procentul respectivei taxe ceea ce azi se si intampla.
    Statul nu ar trebui sa incaseze TVA decat la momentul vanzarii marfii, desigur ca daca marfa este vanduta pe credit asta este problema respectivului operaror economic. Cred ca asa se si intampla ?

  87. @ ion adrian
    http www cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text?idt=60705
    E vorba despre lei vechi, adică ROL.

    Încasări numerar: până la 5.000 RON
    Plăţi numerar: 5.000 RON de la o singură persoană juridică, total plăti maxim 10.000 RON / zi.

    Altfel… prin bancă.

    Răspunsul era la…
    O idee, cred ca destul de buna, ar fi ca toate cumparaturile, tranzactiile de peste o anumita suma sa se faca noncash.
    Asta este sau a fost folosit in USA si a dat efecte.
    Exista un motiv consistent care ar impiedeca asta?

  88. ion adrian, … n’ai inteles bine cum sta treaba cu tva … desi la prima vedere tva’ul il plateste doar consumatorul final, lucrurile nu stau asa … fiecare din cei care au avut o legatura cu acel produs plateste o parte de tva … 19% din ceea ce el a adaugat in pretul produsului … de fapt consumatorul final nici nu plateste tva … e greu de crezut da’ asta’i adevarul … demonstratie: daca astazi iti cumperi branza si ardei pe care dai 10 lei, in care este inclus si tva … daca maine tva’ul s’ar desfiinta, poimaine tu ai da pe ardei si branza tot 10 lei … ca doar nu crezi ca lantzul de producatori si comercianti si’ar micsora castigurile stiind ca tu iti poti permite sa dai 10 lei pe ardeiul si pe branza aia … intelegi?

  89. Cenusa,
    Te rog nu avea grija a ce inteleg eu, ca am inteles bine odata ce le cunosc de multa vreme, dar totusi iti multumesc pentru buna intentie 🙂

  90. Biblio,
    Multumesc, e bine si macar asta, dar ce facem cu persoana fizica Becali care cumpara cu cash de la firma X un vaporas sau stiu eu mai ce?
    In SUA dupa stiinta mea, orice cumparatura ce depaseste un nivel nu se poate face cu cash oricine ar fi actorii tranzactiei.

  91. Uneori ma gandesc si eu cand nu am ceva mai bun de facut, ca, cu sau fara voia lor, prin actiune sau mai degraba prin inactiunea colaboratorilor, dl PM a cam fost shuntat.

  92. Vile am si eu…daca intram in politica eram cu siguranta injurat ca le-am facut din bani publci.Probabil erau filmate si din elicopter,daca eram politician,daca nu cumva sunt filmate si asa.Am vazut multe elicoptere pe deasupra.Bine ca nu mai pot fi vazut in piscina,pentru ca am bagat-o in casa.Inainte eram expus.

  93. @bibliotecaru
    nu m-as supara daca ar fi remaniati amandoi !

  94. Bun. Vad ca tunurile sunt puse de unii impotriva altora, simpatizantii (si nu numai) PDL deja incep sa-si exprime parerile despre cum ar trebui separat graul de neghina, Opozitia a lansat lozinca: Jos Puterea, sus nu noi !, dar dupa, dupa ce urmeaza ?!
    Va doresc tuturor o zi buna.

  95. Acest guvern a fost subminat printr-o politica antinationala dusa de toate irealitatile si antenele lor, cu concursul PSD dar mai ales al PNL. si raspandacii lor,din care exemple am avut si aici.
    Ar trebui deferiti unui tribunal militar pentru tradare in vremuri grele, similare cu cele de razboi.

  96. Plecarea lui Boc va insemna victoria acestor tradatori si tradarile vor continua .

  97. Boc mai bine pleca in SUA pentru diploma aia definitiv.Era mult mai bine pentru tara.Cum dau oare americanii diplomele?Se cumpara?De ce nu s-a dus la Vadim?Poate ii vindea.Ala are mai multe diplome din strainatate.Si Ceausescu a avut diplome…

  98. Am spus că sunt nemulţumită de faptul că actualul guvern a luat măsuri nepopulare, de împovărare a populaţiei sărace cu noi taxe şi impozite în condiţiile în care salariile şi pensiile au fost îngheţate.
    ………………………..
    Sunt nemulţumită că, de doi ani, guvernul se câcâie şi nu face nimic împotriva celor cu pensii şi salarii nesimţite, de parcă i-ar fi teamă.
    …………………………….
    Dar… atâta timp cât este Băsescu preşedinte şi-i judecă normal capul, vom avea numai guvern PDL şi… Dumnezeu cu mila…
    ………………………..
    Ce vreţi? Să se repete situaţia din timpul guvernării Tăriceanu susţinut de PSD de după uşă? Băsescu nu trebuie să mai admită aşa ceva… Asta ar însemna eşec şi în al doilea mandat şi nu ştiu, nu cred eu că asta doreşte Preşedintele…

  99. Geoana a cumparat 1500 mp de la o femeie ..si ce daca?Geoana si-a facut o casa..si ce daca?
    Am privit casa lui Geoana si am comparat-o cu cele ale lui Videanu,Berceanu etc etc…Geoana e mic copil,casa sa este un bordei fata de celelalte ale politicienilor romani ,politistilor,vamesilor etc etc…din care cei mai multi si-au tras ziduri in loc de garduri…. dintr-un zid de ala poti face cateva case ca a lui Geoana….
    Nastase si-a adus chinezarii pe sest…probabil va cere reevaluare la ele…in China se negociaza totul la sub 50% din pretul afisat…..Daca nu a adus statuete de aur,jad..mobila de abanos,mahon etc etc tot ce incape intr-o casa ,apartament ca al lui Nastase nu valoreaza mai mult de 50000 euro…termopane ..cat costa la o casa?Circ de doi lei in raport cu miliardele de euro cheltuite deja fara nici un rezultat concret si efect vizibil asupra economiei si calitatii vietii romanilor obisnuiti si majoritari…
    Guvernul nu indrazneste sa reduca posturile bugetare ..Cotroceni,guvern,agentii,deconcentrate etc etc..sunt recompensele pentru clientela politica si familiile ei…..nu poate reduce salariile si pensiile nesimtite…nu desfiinteaza secretariate de stat,agentii…taie dintr-o parte adauga din alta ..sa nu supere pe cineva din sfera politica sau a altor institutii de baza pentru control,monitorizare si perpetuare a puterii:politie,justitie,servicii,biserica etc etc…
    Si in spirit tovarasesc si de solidaritate civica majoreaza taxele si impozitele la toata populatia Romaniei majoritar saraca sau saracita pentru a compensa lipsa de curaj politic,responsabilitate si abilitati guvernamentale…politice si economice…..Partea de sus a societatii romanesti ramane cum s-a stabilit si stabilizat imediat dupa 89..mijlocul si temelia societatii romanesti se prabusesc sub apasarea greutatii partii de sus pe care trebuie sa o suporte si care pe gond de criza devine din ce in ce mai apasatoare si mai grea…fara speranta ca guvernul responsabil va pune ceva stalpi de sustinere….redresarea economiei,locuri de munca,sprijinirea mediului de afaceri in sfera IMMurilor si a micilor intreprinzatori…ba dimpotriva …
    Intai maresc taxele si impozitele si apoi ..?Apres moi le deluge…..Rosia Montana incepe exploatarea..e foame de bani ..si la stat si in conturile politicienilor sau ale administratorilor locali….Probabil incep exploatarea strategic ..cu speranta ca pe fondul saraciei ,populatia si altii nu vor mai da importanta exploatarii si cianurilor,aurului etc etc..ba dimpotriva…poate vor percepe exploatarea ca pe o sursa de beneficii si indestulare….frectie la picior de lemn pentru populatie care in calitate de proprietar al Rosiei Montana vor ramane cu gaurile si cianurile,cu o Rosia Montana leproasa si nefrecventabila iar cativa sefi si sefuti interesati cu foloasele…
    Nimic nu pare frumos si bine in Romania de azi….economia,calitatea vietii ..tablouri urate..in cenusiu…si nici democratiei nu-i e prea bine….

  100. ***Moro – câţi români îşi permit aşa un un bordei ?
    Fantastic!

  101. @ rasputin
    🙂
    10 mil. euro… Mă îndoiesc că ginerele a încasat aceşti bani cu destinaţia buzunarul domniei sale, cred că 10 mil. euro se referă la valoarea contractelor, adică mult mai puţin în buzunar. Este însă regretabil că peste tot se descoperă “capitalismul de cumetrie”, expresie genial relevantă oferită acum 6 ani de către Ion Iliescu. De aceea spun şi eu că reforma clasei politice nu înseamnă schimbarea preşedinţilor de partid, ci mult mai mult, schimbarea mentalităţilor. Politicienii ar trebui să gândească mai mult ca nişte funcţionari decât ca nişte oameni de afaceri. Din păcate aşa ceva nu se întâmplă cu actuala clasă politică şi, probabil, nici nu se va schimba ceva de la sine.

  102. Un zâmbet 😆
    …………………..
    Examen de absolvire la Academia de Marină:
    – Ce faci dacă în faţa navei tale vie un uragan straşnic, chiar când eşti aproape de ţărm?
    – Arunc imediat ancora, domnule comandant.
    – Şi dacă vine un alt uragan din spate?
    – Arunc altă ancoră, domnule.
    – Şi dacă vine altul de la tribord?
    – Ordon aruncarea unei alte ancore…
    – Şi de unde naiba ai atâtea ancore?
    – Dar Dvs de unde naiba aţi făcut rost de atâtea uragane? 😳

  103. moro

    Chinezariile lu’ Nastase au o mare valoare pentru unii evaluatori (de avere), avand in vedere ca in lotul adus, pe sest , exista o colectie importanta de pitici de gradina. Cine n’ar vrea sa’si vada vecinii si dujmanii “morti” de invidie din cauza piticilor chinezi, capabili s’o atraga pe Alba ca Zapada….de peste Prut….?