Brandul de turism al României

Pentru a face fata competitiei acerbe existente in domeniul turismului la nivel global, Romania si-a construit, in mod profesionist, o strategie prin care sa se deosebeasca de alte destinatii turistice din lume si sa devina memorabila. Strategia are drept pilon central brandul de turism al Romaniei, un concept prin care vorbim turistilor despre natura nealterata si peisajele feerice pe care le avem, despre autenticitatea traditiilor noastre si despre mostenirea noastra culturala unica.

Proiectul de brand, initiat de ministerul pe care il conduc, este finantat din fonduri europene prin Programul Operational Regional 2007-2013 si are ca obiectiv crearea unei imagini pozitive si cresterea atractivitatii României in strainatate. In cadrul acestui proiect, am finalizat realizarea brandului si a planului de marketing pentru urmatorii patru ani.

În ceea ce priveste identitatea vizuala a brandului turistic, aceasta este sustinuta de un element grafic puternic ancorat in natura si traditia româneasca, completat de o invitatie adresata publicului tinta. Simbolul grafic sugereaza varietatea formelor de relief specifice României si trimite la elementele primordiale pamânt-apa, natura salbatica, aventura, dinamism. “Explore the Carpathian Garden” se constituie intr-o invitatie adresata tuturor celor care doresc sa descopere “carari neumblate” cu natura neatinsa, cultura autentica si traditii stravechi.

Brandul turistic al României, realizat de asocierea THR-TNS, a fost conceput pe baza unei ample cercetari de piata desfasurate in România si in cele 8 piete principale pentru turismul românesc, respectiv Germania, Marea Britanie, Italia, Rusia, Austria, SUA, Franta si Ungaria. Studiul include doua componente: una calitativa si alta cantitativa, cuprinzând 10.800 de interviuri telefonice, 90 interviuri directe, 2 focus grupuri, 5 workshop-uri cu echipa de proiect si 3 branding council-uri.

Concluziile cercetarilor de piata au evidentiat cele mai competitive 6 produse turistice ale României: circuitele culturale, turismul in natura, turismul rural, pachetele tip city break, turismul activ si de aventura, turismul balnear si wellness. În acelasi context s-a stabilit ca principalele avantaje competitive ale României sunt natura si peisajele neatinse (lantul Carpatilor, Delta Dunarii), unicitatea patrimoniului cultural (site-urile inscrise in patrimoniul UNESCO), precum si autenticitatea culturii si a stilului de viata.

O concluzie importanta a acestor studii este aceea ca turismul de masa nu se potriveste acum României, fiind mai eficient sa canalizam investitiile catre acele zone care s-au dovedit a detine un potential major. Zonele care vor reusi sa isi pastreze caracterul, autenticitatea si modul traditional de viata vor trezi interesul tot mai multor segmente de potentiali vizitatori, tinând cont de faptul ca pe piata internationala se remarca doua tendinte importante: aceea de sofisticare a gustului turistilor, aflati in cautare de experiente deosebite, precum si cresterea numarului celor care opteaza pentru vacante in care arta, cultura, istoria, educatia si spiritualitatea joaca un rol important.

Grupul tinta vizat este reprezentat de calatorii cu discernamânt (discerning travelers”), dispusi sa intreprinda eforturi suplimentare pentru a ajunge in locuri neexplorate si sa evadeze din zonele aglomerate de turismul de masa. Acesti oameni calatoresc frecvent, traiesc in orase medii/mari, duc o viata sanatoasa si activa, sunt deschisi si toleranti, aleg destinatii cu valori in care cred si pe care le impartasesc, respecta mediul natural, social si cultural, sunt experimentati in utilizarea tehnologiilor de ultima generatie, citesc mult, atât acasa, cât si in calatorii, cauta detalii despre locurile unde calatoresc folosind internetul, ghidurile de calatorie sau alte recomandari. Calatorii cu discernamânt sunt lideri de opinie si formatori de tendinte, iar recomandarile lor pot conduce la atragerea unor noi segmente de turisti catre destinatiile care i-au impresionat in mod placut.

Dupa finalizarea brandului, am elaborat Planul de marketing pentru activitatea de turism a Romaniei. Este vorba de un document care raspunde la urmatoarele intrebari: ce trebuie facut in acest domeniu in urmatorii patru ani, cum trebuie actionat, pe ce piețe, de ce, cu ce bani si cu ce scop. Cu alte cuvinte, Planul de marketing stabileste obiectivele pe care le urmarim ca sa ajungem o destinatie de turism competitiva, tacticile, actiunile, bugetul si responsabilii. Referitori la responsabilitati, acestea nu apartin exclusiv ministerului, ci, in egala masura ele apartin si autoritatilor publice locale, respectiv operatorilor din turism.

În acest an începem efectiv activităţile de promovare a României ca destinaţie turistică cu noua identitate vizuală şi pe platforma noului brand de turism. Vom avea foarte mult de muncit în următorii 4 ani, important este însă faptul că avem la dispoziţie fonduri europene nerambursabile alocate special pentru aceste activităţi. Spun „următorii 4 ani” pentru că lucrurile bune se construiesc în timp, chiar dacă uneori răbdarea ne părăseşte.

4 thoughts on “Brandul de turism al României

  1. Sehr geehrte Damen und Herren!

    Bitte verhindern Sie mit allen Mitteln die erneut beabsichtigte Legalisierung der Tötung von Streunertieren!

    Rumänien hatte 2008 eine neue Gesetzesvorlage beschlossen, nach welcher das Töten von Streunertieren endlich ausgesetzt worden war. Nachdem es schon im letzten Jahr einen Generalangriff gegeben hatte, sollte die Verordnung dieser Tage erneut schwer in Frage gestellt werden und drohte vorgestern endgültig zu kippen.

    Es ist einer modernen Gesellschaft mit humanen Werten unwürdig, so brutal mit Tieren umzugehen.

    Rumänien ist als Mitgliedsland in der EU hochwillkommen, aber es kann nicht sein, dass wir Milliarden an Aufbaugeldern aus unseren Steuern dorthin senden, und im Gegenzug werden Tierrechte in den Staub getreten!

    Hochachtungsvoll

    Evelin Romer

    • Sehr geehrter Herr Romer !
      Es werden keine Tieren gtötet in Bukarest !Jetzt wird nach eine Lösung gesucht
      für ein Kastrationsprogramm. Sie sollen bitte verstehen das so :

      http://www.youtube.com/watch?v=kylVvajAY3I

      Wir in Bukarest auch nicht mehr weiter leben können !
      P.S.
      Wenn Sie auch so etwas schreiben ,dann schreiben Sie auch Ihre Daten Richig !

  2. Diese Tieren sind schon unsere Marke! Und wir sind nicht stolz darauf!
    Rumaenien hat nicht die finanziellen Moeglichkeiten um das Thema zu unterstuetzen.

    Wer die “Entsorgung” kommentiert kann auch die “Tierchen” zu ihm/sie nach Haus mitnehmen!
    Wir exportieren den frei! DDP!

  3. Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Elena Udrea lanseaza astazi, la Expo 2010 la Shanghai,noul brand turistic al Romaniei.Si astazi 5 iunie 2012 adica dupa 2 ani se recunoaste meritul Elenei Udrea,dar intr-un mod voalat prin urmatoarea stire-Brandul Romania,de doua ori mai valoros ca brandul Ungaria si de trei ori ca Bulgaria.Anul trecut,valoarea Romaniei ca brand a crescut cu 4,3% fata de anul anterior,ajungand la 112 miliarde de dolari,conform datelor publicate de organizatia Brand Finance.De la an,la an,dupa cum observam acest Brand al Romaniei a crescut,aceasta doamna fost ministru al MDRT merita respect,nu critici!!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *