Abuzul USL, justificat prin minciună

USL minte, încercând astfel să acopere abuzurile pe care le comite în aceste zile. Am auzit argumentul ridicol că modificările făcute la Legea Referendumului de către Guvernul Ponta prin Ordonanţă de Urgenţă sunt justificate pentru că nu fac altceva decât să întoarcă o situaţie valabilă înainte ca PDL să modifice aceeaşi lege în aprilie, acest an! În realitate, lucrurile stau aşa:

1. Legea Referendumului nr. 3/2000 prevedea iniţial că orice referendum este valabil dacă la vot se prezintă jumătate plus unu dintre cei înscrişi pe listele electorale (art. 5, alin. 2) şi că Preşedintele este demis dacă votează pentru demitere jumătate plus unu dintre cei care se prezintă la vot (art. 10).

2. Tăriceanu a modificat această lege în 2007 special pentru a uşura demiterea Preşedintelui, tot în cursul unei proceduri de suspendare, prevăzând ca Preşedintele să poată fi demis cu jumătate plus unu dintre cei care vin la vot, dar indiferent câţi se prezintă.

3. În aprilie 2012, la iniţiativa PDL, s-a aprobat în Parlament revenirea la forma iniţială a legii (cea din 2000). Adică Preşedintele este demis dacă pentru demitere votează jumătate plus unu dintre cei care se prezintă la vot, DAR numărul acestora TREBUIE să fie minimum jumătate plus unu dintre cei înscrişi pe listele electorale pentru ca Referendumul să fie validat.

4. USL încearcă acum să aducă Legea la forma din timpul lui Tăriceanu, pentru că vrea acelaşi lucru: să creeze condiţii pentru o demitere cât mai uşoară a Preşedintelui. Pentru asta a încălcat şi Constituţia, legiferând prin Ordonanţă de Urgenţă într-un domeniu interzis Guvernului şi comite astfel un abuz, schimbând regula în timp ce procesul de suspendare a început. Se creează o situaţie discriminatorie pentru Preşedinte, atât timp cât orice ales, spre exemplu un primar de comună, poate fi demis la referendum doar cu jumătate plus unu din numărul celor înscrişi pe listă, iar Preşedintele ţării, cel mai legitim ales, poate fi demis cu doar jumătate plus unu dintre cei care vin la vot! Adică dacă vin 5 persoane şi 3 votează pentru, Preşedintele este demis.

629 thoughts on “Abuzul USL, justificat prin minciună

  1. Asadar exista doua categorii de cetateni una fiind discriminata in raport de cealalta.
    Daca ar exista cf legii Registrul alegatorilor acolo ar fi trecuti toti cetatenii romani cu drpt de vot indiferent unde locuiesc. Ei ar costitui unanimitatea votantilor romani si deci un cvorum nu poate sa se raporteze decat la ei toti.

    Legea 35 art 22:

    Art. 22 – (1) Registrul electoral reprezintă o bază de date centralizată în care sunt înscrişi toţi cetăţenii români, inclusiv cei cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate, care au împlinit vârsta de 18 ani, cu drept de vot. Înregistrarea cetăţenilor cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate se va face pe baza evidenţei existente la Direcţia generală de paşapoarte din cadrul Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, utilizată la eliberarea paşapoartelor cu menţiunea privind stabilirea domiciliului în străinătate, precum şi a datelor deţinute de Ministerul Afacerilor Externe.
    (2) Registrul electoral pentru cetăţenii români cu domiciliul în România este structurat pe judeţe, municipii, oraşe, comune, iar pentru cei cu domiciliul în străinătate, pe ţări şi localităţi.
    ………………………………………………………………….
    (5) Datele care se înscriu în Registrul electoral pentru fiecare alegător sunt următoarele:
    a) data naşterii;
    b) codul numeric personal;
    c) ţara în care îşi are domiciliul sau reşedinţa;
    d) adresa de domiciliu;
    e) adresa de reşedinţă;
    f) seria şi numărul cărţii de alegător;
    g) seria şi numărul actului de identitate.
    (6) Odată înscris în Registrul electoral cu adresa de domiciliu, alegătorul poate să adreseze Autorităţii Electorale Permanente o cerere pentru înscrierea sa cu adresa de reşedinţă.
    (7) Cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate, precum şi cetăţenii români cu domiciliul în ţară aflaţi temporar în străinătate, la cererea lor, se înscriu în Registrul electoral cu datele corespunzătoare ultimei adrese de domiciliu sau de reşedinţă.
    Art. 23 – (1) Persoanele decedate se radiază din Registrul electoral, la sesizarea serviciului public comunitar de evidenţă a populaţiei, în termen de 24 de ore.
    (2) Persoanele care şi-au pierdut cetăţenia română se radiază din Registrul electoral, pe baza comunicării Ministerului Justiţiei, în termen de 24 de ore de la primirea acesteia.
    (3) Persoanele care au pierdut drepturile electorale se radiază din Registrul electoral, la sesizarea serviciului public comunitar de evidenţă a populaţiei, în termen de 24 de ore.
    Art. 24 – (1) Datele şi informaţiile conţinute în Registrul electoral sunt destinate exclusiv proceselor electorale.
    (2) Orice persoană înscrisă în Registrul electoral poate solicita informaţii numai cu privire la datele personale care sunt conţinute în acesta.
    (3) Întâmpinările împotriva omisiunilor, a înscrierilor greşite şi a oricăror erori din Registrul electoral se fac la biroul teritorial judeţean al Autorităţii Electorale Permanente competent, acesta fiind obligat să se pronunţe, prin dispoziţie, în cel mult 3 zile de la înregistrare.
    (4) Contestaţiile împotriva dispoziţiilor date se soluţionează, în cel mult 3 zile de la înregistrare, de către judecătoria în a cărei rază teritorială domiciliază alegătorul.

    Deasemeni pentru exercitarea dreptului de vot exista liste permanente si liste suplimentare:

    Legea 35 art 25,art 26

    Art. 25 – Listele electorale cuprind cetăţenii cu drept de vot înscrişi în Registrul electoral. Ele sunt permanente sau suplimentare.

    Nota mea: se vede ca cele doua notiuni registru si liste
    se suprapun doar partial

    Art. 26 – (1) Listele electorale permanente pentru subdiviziunile administrativ-teritoriale de pe teritoriul naţional se întocmesc de către primarul comunei, oraşului sau municipiului ori al sectorului municipiului Bucureşti, după caz, pe baza datelor şi informaţiilor cuprinse în Registrul electoral şi comunicate primarului de către biroul teritorial al Autorităţii Electorale Permanente care funcţionează la nivelul judeţului pe teritoriul căruia se află localitatea.

    Art. 27 – (1) Listele electorale suplimentare se întocmesc în cazurile prevăzute de prezentul titlu şi vor cuprinde elementele prevăzute la art. 26 alin. (4). Listele se semnează de preşedintele biroului electoral al secţiei de votare unde au fost întocmite.
    2) În lista electorală suplimentară vor fi trecute, de către preşedintele biroului electoral al secţiei de votare, persoanele care se prezintă la vot şi fac dovada că domiciliază pe raza secţiei de votare respective, însă au fost omise din copia de pe lista electorală permanentă, persoanele care votează conform prevederilor art. 8 alin. (4), cetăţenii români din străinătate care fac dovada cu paşaportul cu menţiunea privind stabilirea domiciliului în străinătate că domiciliază într-o ţară din colegiul uninominal respectiv, cetăţenii români care arată că au reşedinţa într-o ţară din colegiul uninominal respectiv prin prezentarea paşaportului simplu sau, în cazul statelor membre ale Uniunii Europene, şi a cărţii de identitate, însoţite de documentul emis de autorităţile străine care dovedeşte reşedinţa în străinătate, precum şi persoanele care votează conform dispoziţiilor art. 8 alin. (3). Persoanele respective pot vota numai în baza actului de identitate şi a cărţii de alegător

    De aici vedem ca cetatenii romani cu drept de vot sunt discriminati caci ei spte deosebire de ceii din tara care voteaza nu voteaza sunt in liste si se numara pentru cvorumuri
    cei din strainatate, desi uneori contribuie la PIB mai mult decat cei din tara, caci aduc fara sa consume, ei exiratand ca cetateni doar daca ajung intr-o sectie de vot si voteaza trecandu-se intr-o lista suplimentara,

    Si naparca de mai sus sustine ca este corect asa ceva.

    Bai sarpe veninos, sub Podul Grant sa stai tu!

    Revenind insa din pacate legi discriminatorii sunt folosite intr-o tara UE pentru a demite un presedinte care incearca sa mentina tara in UE si sa nu o lase sa ajunga in CSI.

    • @ ion adrian 03/08/2012 at 20:45

      “…cetăţenii români din străinătate care fac dovada cu paşaportul cu menţiunea privind stabilirea domiciliului în străinătate că domiciliază într-o ţară din colegiul uninominal respectiv, cetăţenii români care arată că au reşedinţa într-o ţară din colegiul uninominal respectiv prin prezentarea paşaportului simplu sau, în cazul statelor membre ale Uniunii Europene, şi a cărţii de identitate, însoţite de documentul emis de autorităţile străine care dovedeşte reşedinţa în străinătate…”

      Care este colegiul uninominal în care au votat la referendum cei din străinătate?

      Căutaţi aici:
      http://www.becreferendum2012.ro/DOCUMENTE%20BEC/Situatie.pdf
      şi spuneţi-mi câţi figurează în străinătate.
      😀

      Vă sugerez eu o idee de năpârcă.
      Procedura descrisă acolo se referă la alegerile parlamentare (naţionale şi europene) unde există colegii în străinătate, ca al domnului William Brînză.

      Mai rumegaţi un pic informaţiile, să nu cumva să obţineţi 21 de milioane cu drept de vot… că cei despre care vorbiţi ar trebui să se adauge la cei 18 milioane 😀

  2. Prieteni, am ramas pur si simplu perplex. Cum de nu se gaseste in toata lumea asta cineva care sa explice public in mass media de ce aceasta institutie numita “referendumul pentru demiterea presedintelui” este absolut ilogica, injusta, chiar aberanta in actualul nostru sistem politic, constitutional si institutional. Cum de nu a facut nimeni analiza modului de cum sunt distribuite voturile in acest tip de scrutin. S-a indus lumea in eroare cum ca rezultatele referendumului ar fi un soi de paralela, de comparatie, de echivalenta cu rezultatele alegerilor prezidentiale, dar atentie.., turul 2, cand in cazul nostru Traian Basescu a acumulat 5.2 mil voturi (50.3%) in competie fiind cu un singur alt participant. Total eronat. Daca e sa se faca o astfel de echivalenta mai degraba referendumul se apropie de logica si filozofia primului tur de alegeri prezidentiale cand presedintele, apoi ales, castiga deobicei in jur de 35% din sufragii, iar ceilati competitori cu scorul sau in functie de sustinatorii care ii are. Pe cand in turul 2 al alegerilor este cu totul alta logica si filozofie, atunci cand primii doi clasati pe langa sustinatorii din primul tur li se alatura si alti votanti rezultati din negocieri si aliante cu alti competitori, plus votantii care aleg “raul cel mai mic” si care nu au alternativa de a mai vota cu preferatul sau. La referendum nicidecum aceasta logica. Aici e simplu. Exista un singur “rau” de care ceilati competitori vor sa scape. Ca se numeste Crin, Ponta, Diaconescu, Becali, Vadim etc..Asadar e absolut injust sa ii ceri unui competitor sa obtina 50% din sufragii cand se lupta cu toti restul. Cand sunt doar 2 competitori inevitabil ca unul va obtine peste 50%. Fortand o comparatie e ca la un concurs de baut whisky; una e sa te bati cu unul singur, hai sa zicem ca 2 dovedesti, dar cand te bati cu 10 chiar daca unii pot bea doar 2 guri tot se aduna si impreuna adunat beau mai mult ca unul singur. Numai daca s-ar naste un nou Iliescu in 1990 sa-i dovedeasca pe toti ceilati la un loc :). Sper ca in noua constitutie si in noile legi sa se abandoneze acest tip de scrutin, si daca s-ar mentine logica actualului regim institutional macar daca tot se ajunge la o suspendare sa se recurga la un soi de alegeri anticipate cu tur 1 si 2.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *