24 de milioane de lei pentru Slatina prin Programul Operaţional Regional

Ieri a venit rândul unei alte vizite în teritoriu pentru semnarea de contracte cu fonduri europene. Pentru asta, m-am deplasat la Slatina, în judeţul Olt, unde am semnat, alături de primarul Darius Vâlcov, trei contracte pentru refacerea mai multor străzi din localitate şi a zonelor adiacente. Valoarea totală depăşeşte 24 de milioane de lei.

Toate aceste lucrări fac parte din Planul Integrat de Dezvoltare Urbană a Municipiului Slatina şi se alătură altor 6 contracte semnate în trecut. Din acest punct de vedere, oraşul de pe malul Oltului reprezintă un exemplu pentru localităţi mult mai mari din ţară – primarul a arătat că se pot absorbi fondurile europene. Spre deosebire de alte oraşe, Slatina nu dispunea de fonduri importante pentru investiţii proprii şi a trebuit să se orienteze către banii comunitari. Nevoia l-a învăţat pe primar să atragă fonduri europene. Poate şi primarul Capitalei sau al Constanţei vor înţelege ceva din asta.

În urmă cu trei zile, am prezentat raportul anual pe Programul Operaţional Regional, în care anunţam contractarea a aproape 4, 6 miliarde de euro. Acum două zile anunţam deblocarea plăţilor pe Axa 2 a POR şi implicit trimiterea la decontat de facturi de 200 de milioane de euro. Ei bine, ieri, am anunţat la Slatina faptul că negocierile de principiu dintre Guvern şi Comisia Europeană s-au încheiat, urmând ca în 2012 să se reabiliteze, prin fonduri europene, apartamente în valoare de 360 de milioane de euro.

Dacă ne gândim la o cofinanţare de 50% din partea beneficiarilor, anul viitor ar putea fi reabilitate aproape 250.000 de apartamente în România. Ministerul pe care-l conduc nu a avut bani să finanţeze programul propriu de reabilitare, dar a găsit această soluţie, care, cred eu, este mult mai bună din toate punctele de vedere.

Iată încă un argument în sprijinul afirmaţiei că MDRT reuşeşte cel mai bine să absoarbă fondurilor europene.

Nu aş vrea să închei fără să punctez şi semnarea la Bucureşti, de către secretarul de stat Răzvan Murgeanu, a mai multor contracte pentru Municipiul Deva. Mai precis, 4 contracte tot prin Programul Operaţional Regional, valoarea totală fiind de 37 de milioane de lei. Nu cred să mai existe ministere capabile să semneze într-o zi contracte cu fonduri europene de aproape 15 milioane de euro.

Tot ceea ce s-a întâmplat în această săptămână e un semnal că România va reuşi în următorii ani să eficientizeze absorbţia banilor europeni şi că astfel vom putea finanţa o creştere economică sustenabilă. Poate că nu suntem în măsură să stimulăm economia prin deficite bugetare mari, dar acoperim acest lucru prin fonduri comunitare. E un mare pas înainte pe care îl vom face. E o promisiune pentru 2012.

 

 

116 thoughts on “24 de milioane de lei pentru Slatina prin Programul Operaţional Regional

  1. De multe ori ma intreb, in preajma zilei aniversare de 22 decembrie 1989, ce a insemnat , pentru România, revoluția si cu ce ne-am ales, în urma ei, altceva decât un rezultat al demolării unui establishment.
    Cei care au avut neșansa (sau poate nu) de a a-și intersecta viața cu perioada cenușie, aridă și cazonă anterioară momentului de inflexiune din decembrie 1989, ar putea să expună o multitudine de motive, funcție de propriile lor personalități, priorități, interese, sau grad de aproximare perceptivă si/sau senzorială a realității.
    Dar majoritatea dintre români cred că dețin un element de similitudine și comuniune, care, de multe ori ne scapă, sau, îl ignorăm de-a binelea. La ce mă refer ? Desigur că la instinctul de respingere a opresiunii minții noastre în cei șase pereți ai lui ,,ce trebuie”, dispuși ermetic si perpendicular într-un cub perfect, fără ferestre spre lume, ba chiar, cu o atmosferă proprie dozată cu inhibitori destinați a ne reprima chiar și introspecția și revelarea spre străfundurile eu-lui nostru esential.
    Stau, în aceste momente de reflecție, cu ochii la trecut și încerc să înțeleg ce a însemnat acesta, din perspectiva conștiinței colective versus sumumul de entități individuale și îmi imaginez un imens bulgăre de zăpadă rostogolit metodic prin toate unghere țării, dar și ale sufletelor noastre, un bulgăre dizolvant de personalitate proprie și creuzet al topirii și reaglutinării spiritului într-o monstruozitate cu pretenție de structură omogenă dast totodată extreme de amorfă.
    Au lucrat la acest proces meseriași în tehnicile de reprimare, îndoctrinare și spălare a creierelor, pentru ca Matrixul utopic al comunismului să treacă din imaginația bolnavă a unora, în realitate.
    Fiecare trebuia asezat intr-un imens puzzle si interconectat cu ceilalți precum borgii din Star Trek, astfel încât comportamentul individului să devină unul previzibil și programabil. Desigur că…de către CINEVA !
    Pentru ca acel ,,cineva” să poată controla sistemul, a mai fost nevoie de un element de tip ,,forță tare” , anume , ,,cultul personalității”, în numele și spre slava căruia, a fost orchestrată o imensă campanie de stimulare a entuziasmului colectiv, astfel încât exaltările, frustrările și impulsurile hormonale ale fiecăruia dintre noi să poată fi concentrate cu un fascicol LASER spre o țintă predefinită. Un caz particular de exaltare programată, a fost reprezentat de Cenaclul Flacăra.
    În fine, națiunea a ajuns și la momentul 1989, atunci când s-a produs implozia unui sistem și reașezarea lui într-o matrice aparent complet diferită.
    Vă amintiți de filmul Armageddon, în care un imens monolit se înscrisese pe o traiectorie care intersecta, potential devastator, întregul Pământ ? Ce a făcut omenirea ? A trimis un echipaj de sacrificiu cu misiunea distrugerii și devierii acestui pietroi periculos, care, în extremis, reușește ăn demersul său temerar.
    În alte scenarii similare, s-a reușit, însă, doar spargerea imensului bloc de piatră și gheață în zeci de mii de fragmente, care, toate, și-au continuat drumul spre Terra.
    Exact asta am realizat noi în 1989. Am transformat un ansamblu compact, într-o pleiadă de mici fragmente de singularități ale egourilor noastre, sau, în binomuri de tip balansoar cu noi dispuși pe axul acestuia. La un capăt se află X, iar la celalalt Y, iar noi împingem, conjunctural, acestă balanță, doar în sensul logicii SUS-JOS. Prin urmare, deformați fiind în subliminal de impactul prelungit, transmis aproape genetic, al cultului personații, trebuie prin definiție să adulăm pe cineva și simultan să denigrăm , până la desființare, pe celalalt component al binomului.
    Domnul Silviu Brucan făcea o profeție, care s-a dovedit excesiv de optimist, precum că democrația va învinge ireversibil după 20 de ani. Cred că s-a înșelat, pentru că, nimeni nu ne-a învățat vreodată că balansoarul ar trebui să stea în echilibru. Acest echilibru este căutat cu disperare, de civilizațiile succesive ale umanității, de mii de ani. De aceea ne raportăm mereu la Buddha, Iisus, Alah, sau alte entități divine, toate acestea fiins simboluri ale echilibrului. Cred că eroarea noastră constă în încercarea permanent de a-l căuta în cer, când de fapt, ar trebui să scormonim mai degrabă în meandrele sufletelor noastre, având imensitatea și complexitatea întregului univers.
    BUNĂ DIMINEAȚA

    • Interesant. Se pare că nu vom scăpa de uţa-uţa! Tare aş vrea să apuc ziua cînd un politician din partidul X nu va demola programul(ideile) partidului Y, ci va spune “partidul Y are un program de guvernare bun, dar programul nostru de guvernare este şi mai bun, el are în plus asta, şi asta…”. Iar alegătorii nu vor merge la vot să-i dea jos pe cei din Y, ci ca să-i aleagă pe cei mai buni dintre X şi Y. Cu alte cuvinte, nu vor vota negativ, ci pozitiv. E utopic, nu-i aşa? Şi totuşi, ce ar fi dacă un om politic ar vorbi cum am spus eu în ghilimele? S-ar prăbuşi Universul?

  2. ***Elena Udrea scrie: Tot ceea ce s-a întâmplat în această săptămână e un semnal că România va reuşi în următorii ani să eficientizeze absorbţia banilor europeni şi că astfel vom putea finanţa o creştere economică sustenabilă.
    Da, dar cu o condiţie: să fie OM care să se implice şi căruia să-i pese. Fără dorinţa de a lăsa în urmă, ceva bun, durabil şi util, totul poate să rămână la stadiul de vorbe frumoase care, în final, nu folosesc nimănui.

  3. Un zâmbet la cafea 😆

    Vine o blonda la telefoane si, dupa ce asteapta la rand vreo 3 ore, ajunge, in sfarsit, si ii spune functionarei:
    – As dori un cui pentru telefon.
    – Poftim?!
    – Va rog sa-mi dati un cui pentru telefon.
    – Domnisoara, nu aveti aviz de plata?
    – Nu, eu am platit, vreau doar un cui pentru telefon.
    – Domnisoara, nu inteleg, cum adica un cui pentru telefon?!
    – Pai da, ca am avut telefonul defect…
    – Si l-au reparat?
    – Da! Imediat!
    – Si atunci care e problema Dvs?!
    – Pai am intrebat daca functioneaza si mi-au spus ca da. Si am intrebat daca pot sa dau telefon. Si mi-au spus ca da, daca am CUI.”

  4. @ Elena Udrea
    Doamnă ministru,

    Ieri am aprofundat un pic cum stă treaba cu deficitul ciclic şi cu deficitul structural.

    http://bibliotecarul.blogspot.com/2011/12/deficit-deficit-structural-deficit.html

    Puteţi să completaţi un pic informaţia de mai sus adăugând cum se reflectă investiţiile (şi mă refer la străzi) asupra deficitului structural?

    Multă lume, inclusiv eu, nu prea înţelege această nouă noţiune de deficit structural şi cred că ar trebui explicată un pic, mai ales că este un răspuns direct (şi discreţionar economic) al activităţii Guvernului României.

    Sunt investiţiile acestea (şi acum mă refer la toate investiţiile de mai sus) “politici anticiclice”?

    Recunosc că am fost extrem de supărat când l-am auzit pe domnul Boc că vrea să finanţeze drumurile şi izolările termice din fonduri luate tocmai de la “Programul Operational Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane (POSDRU), Programul Operational de Asistenta Tehnica si Programul Operational pentru Dezvoltarea Capacitatii Administrative”, pentru că acest programe, în special primul program, sunt esenţiale competitivităţi despre care preşedintele tocmai a vorbit. Este ca şi cum ne-am fura căciula luând de la “minte” ca să luăm o “haină”. Eu unul prefer ca acest popor să fie mai inteligent în a face bani şi în a ieşi din acest semi-ciclu Kondratieff, chiar dacă pe moment mai aşteptăm un an sau doi cu drumurile şi cu izolaţiile termice.

    • PS.
      Se aude că TNUVA părăseşte România. Are Guvernul un concept care să acopere gaura de producţie lăsată în urmă de TNUVA (eventual prin preluarea capacităţii de producţie şi privatizarea treptată prin bursă spre producătorii de lapte)?

  5. Buna dimineata!
    Au trecut ce-i drept cam 20 de ani, pana sa avem un ministru, care, in orice moment isi poate justifica eficienta!
    Au trecut aproape 20 de ani, pana sa avem un ministru, poate cel mai vanat, cel mai atacat, cel mai monitorizat….dar de munca nu s-a lasat, rolul si l-a luat in serios, puterea de minca nu i-a slabit, functia nu-i este un moft, motivele nu-i sunt meschine…..care a stiut sa zmabeasca si marlanilor, si sacalilor, si mogulienilor (este titulatura data asa zisilor jurnalisti de doua parale)
    As zice ca lamentarile precum ca au murit degeaba la -revolta- acei bravi oameni, asumandu-si poate pericolul la care se expun, NU a fost degeaba!
    Prevad la orizont, o formula strasnica de guvernare, iar dna Elena Udrea, s-a calit, a invatat sa fie politician, NU DIN CARTI, cum se practica mai nou de catre unele si unii, meseria asta, ci asumnadu-si responsabilitati, punand la bataie tot ceea a invatat din mers, rapid…. si iata rezultatele: minister activ, absortie de fonduri, locuri de munca, dezvoltari regionale fara sa tina cont de culoarea politica (ofticati-va)….. Doare?

    • nell-ule, daca taceai, vai ce bine mai faceai…..ai la mine-n palat o scrisorica….
      Aici nu se cade sa ne razboim pe motiv de EPAVE politice.
      Asa ca, fii barbat Ioane, ca-i razboi! Si tu l-ai declansat. “Ata ete” cand gura vorbeste fara sa fie ghidata de centrul neuronal!
      Punct subiect aici.

    • @toti,

      Nu as interveni pe aceast subiect daca el nu s-ar constituii intrun exemplu fie de lipsa de profesionalism, caci ma voi referi la cineva care se declara bibliotecar, si ca nivel informational si de documentare am considerat ca nu se declara in fals , fie de rea intentie.
      Inclin sa cred ca este rea intentie pe care incerc sa o documentez :

      Asadar: Cu doua fire in urma “bibliotecarul” respectiv ca raspuns la “instigarea” unii alt bloger , emite o judecata de valoare intrun domeniu in care judecatile sale de valoare ar trebui avute in vedere si anume in postarea din 16 Decembrie 2011, 01:31 am de pe firul deschis in 13 decembrie : MDRT ramane……

      Cu referire la ” deschiderea bibliotecii naţionale” acest domn scrie:

      “Numai că în urma unui adânc act de nesimţire civică(s.n.), că altfel nu pot să-l numesc, cei care conduc destinele bibliotecii naţionale şi-au luat în primire clădirea mausoleu (nu ştiu dacă realizaţi cât spaţiu util se pierde în acel mijloc imens de clădire care nu e ocupat cu absolut nimic) fără să existe o formă echivalentă a modificării pe spaţiul internet.(Mijlocul se numeste atrium -s.n.)”

      Si continua dlui cu o critica dura privind accesarea pe internet, critica corecta daca ar fi vorba de o biblioteca in functiune dar deocamdata ea nu s-a deschis publicului cartile nu au fost aduse si deci inca sunt spatii goale , ea este gara ca o constructie dar nu este inca ‘mobilata’.

      In acest sens uitati ce spune directoarea bibliotecii:

      ” Asta pentru că Biblioteca Naţională se va deschide oficial abia în primăvară, spune Elena Târziman, directoarea instituţiei, care speră ca lucrul acesta să se întâmple de Ziua Bibliotecarului, pe 23 aprilie. Până atunci, biblioteca va fi deschisă, începând cu luna ianuarie, doar pentru organizarea de evenimente.”

      In final totusi concede cu o nuanta de speranta 🙂 :

      “Cu toată dezamăgirea, eu le urez totuşi succes şi am, în continuare, speranţa că lucrurile se vor schimba. Pentru mine este de neconceput ca în 2012 să vină cineva de la Timişoara până în Bucureşti pentru a consulta nu ştiu ce document… Nu se poate aşa ceva. Dar sper că va fi bine.”

      Opinia mea(i.a) este ca ca si orice biblioteca mare din lume si aceasta are un atrium monumental si este bine astfel, cat despre informatizare cu siguranta ca se va completa permanent pe masura evolutiei formatelor diogitale si a resursei financiare, foarte insemnata pentru asa ceva si oricum azi exista deja un site http://www.bibnat.ro/ care desigur nu permite si piratarea 🙂

      Jalnic mod de diversiune si de manipulare dar eficient prin aparenta de obiectivitate in plasa careia cei mai putin avizati pot cade si de aceea m-am ostenit, dupa ce am cosultat si un profesionist obiectiv si de buna credinta din domeniu , sa scriu aceasta replica.

    • @ ion adrian

      😆

      Oricât aş vrea eu să mă feresc de a vorbi despre lucruri neplăcute la adresa actualei guvernări, “trioul formidabil” de pe acest site tot încearcă să mă facă să dau date în defavoarea acestui guvern… după care tot ei încep să ţipe că eu sunt cel care denigrează guvernul…

      Câtă logică poate să aibă cineva care citeşte “În plus, m-am dus pe zona documentelor scanate şi în continuare ele nu pot fi luate în format PDF, doar vizualizate acolo, pe site… şi asta prin proceduri greoaie, de parcă ţi-ar pune nervii la încercare.“, şi apoi îmi aruncă, cu superioritate, adresa site-ului de parcă nu aş cunoaşte-o?

      “Piratare” înseamnă încălcarea reproducerea cărţii fără respectarea drepturilor de autor… Ceea ce nu ştiţi domnia voastră este că… drepturile de autor au o perioadă limitată în timp. În România cam 70 de ani. Dacă vorbim despre cărţi publicate…
      “Durata protecţiei acestor drepturi este de 25 de ani începând din momentul în care a fost adusă pentru prima oară la cunoştinţă publică, în mod legal.”

      Ceea ce este scanat acolo reprezintă cele mai vechi cărţi deţinute de bibliotecă, nici vorbă că au mai mult de 25 de ani.

      Biblioteca Naţională are peste 300 de mii de unităţi din care cea mai mare parte a lor nu mai este sub protecţia drepturilor de autor şi pot fi scanate bine-merci şi publicate pe internet… fără nici un fel de piraterie. Există un catalog al documentelor scanate şi acestea sunt sub 1% din ceea ce deţine Biblioteca. Dar nici măcar acelea nu pot fi consultate toate, doar o mică parte dintre ele. Postând a reclamă pe pagina de pe care descarci fişierul PDF, se poate finanţa operaţia de scanare a cărţilor. ÎN TOATĂ LUMEA SE FACE ACEST LUCRU, nu inventez eu roata bibliotecilor. Această formă de răspândire a informaţiei reprezintă o protecţie a informaţiei. Cartea, mai ales cele ce nu ţi le dă nimeni să le răsfoieşti, chiar dacă te duci acolo. Aceste documente se distrug în timp, se pot avaria în urma unor incendii sau inundaţii, şi am avut câteva probleme de acest gen chiar în ultimii ani. Cu cât mai multe copii vor exista, cu atât informaţia este mai protejată. Distribuirea acestor fişiere este în slujba păstrării patrimoniului şi, de ce nu, în slujba publicării lui (biblioteca chiar acest scop îl are, să facă public unităţile pe care le deţine).

      Biblioteca Virtuală nu are nici cea mai mică legătură cu cea fizică, în sensul că site-ul se face oricum, chiar şi în perioada când biblioteca este în construcţie, chiar şi când se mută biblioteca… Ce legătură are mutarea celor 300 de unităţi dintr-o parte în alta cu scanarea lor şi punerea pe site?

      Tocmai mie, care mă bat cu întreaga clasă politică, de ani de zile, ca se respecte directivele europene care obligă România să-şi treacă în format electronic patrimoniu cultural, asta de pe vremea când domnul Videanu, primar fiind, lansa biblioteca virtuală metropolitan, rămasă astăzi cu aceleaşi cărţi ca la lansare, cât să le numeri pe degete… Am ajuns de am provocat şi o interpelare parlamentară pe vremea domnul Tăriceanu… Şi vine cineva care a aflat de la altcineva că…

      În orice bibliotecă virtuală se dă posibilitatea de a descărca documentele şi, eventual, şi consulta online, am mii de astfel de documente descărcate oficial şi legal de pe net. De exemplu, Biblioteca din Toronto are sute de documente vechi Româneşti, mii de cărţi în latină, greacă, slavă… care fac referiri la România. La fel sunt şi biblioteci universitare americane care au tot felul de cărţi istorice româneşti, cu date statistice, monografii, cărţi de istorie şi pedagogie de pe la 1900, dicţionare, documente diplomatice… şi câte şi mai câte. O plăcere să le răsfoieşti să te informezi, să vezi lucruri pe care în România nu le poţi afla pentru că nimeni nu se ocupă de păstrarea şi publicarea culturii româneşti dincolo de câteva instituţii care se mişcă cu viteza melcului.
      La nou se pot consulta numai online câteva zeci de documente. Biblioteca ASE-ului ce mai e cum mai e… singura bibliotecă virtuală universitară de bun simţ.

      Ce tare sunteţi că ştiţi că atrium se numeşte atrium… 😆
      Eu vorbeam despre faptul că este lăsat nefolosit. În alte biblioteci este spaţiul meselor de lectură, are poate alte folosinţă, cum ar fi spaţiul cataloagelor electronice şi rezervarea cărţilor, lucrul cu clienţii, consultarea electronică a bibliotecii virtuale, spaţiu wireless, prezentarea afişelor cu caracter informativ şi de promovare a evenimentelor bibliotecii… uneori şi un spaţiu pentru acţiuni culturale, cum ar fi un concert de cameră (desigur, în orele în care biblioteca este închisă). Acolo în filmuleţul despre Biblioteca Noastră Naţională nu e nimic, e un gol care serveşte poate doar maselor largi populare care se înghesuie pe cele două scări rulante care, mai mult ca sigur, că vor fi oprite.

      Dar de ce mă enervez eu… nu mai bine m-aş limita a vorbi pe acest blog cu doamna Udrea, în măsura în care domnia sa răspunde… sau de unul singur, în măsura în care doamna Udrea nu răspunde? De ce să mă enervez eu cu “trioul formidabil” ZeV, Adrian, Zapa… Nu mai bine îmi văd eu de drum…?

      Pentru final vă adresez propriile cuvinte…
      “Jalnic mod de diversiune si de manipulare”

  6. Pt ca Bbilotecaru,in acest moment joaca rolul celui care aduce vestile rele,uite eu mi-am propus sa joc rolul celui care aduce vesti bune.
    Asadar BIBLIOTECA NATIONALA,despre care tot biblio spunea ca este nemultumit.
    Sigur ca daca ne-ar fi spus tot ce stie,ar fi trebuit sa fie nu multumit ci extaziat,dar el a ales sa ne spuna ce si de ce este nem,ultumit,fara a face completarile care se impun,si anume,biblioteca va deschisa publicului larg abia din aprilie,deoarece mutarea cartilor si a documentelor in noua locatie este o activitate laborioasa si foarte delicata,practic joi doar constructia in sine a fost in sfirsit terminata.In aceste conditii e si normal ca unele servicii virtuale ,in acest moment sa nu lucreze la toata capacitatea.
    Dar sa facem un scurt istoric,pt ca aceasta realkizare este 100% meritul guvernului EMIL BOC.
    Biblioteca era in p[aragina inca inainte de 89,si asa a ramas pina in in aprilie 2009 cind au inceput lucrarile.
    Totul a costat 130.000 de euro,aducind astfel o cladire din ,atentie centrul istoric al bucurestiului,la nibelul anului 2011,atit ca arhitectura cit si ca dotari si functionalitate,probabil fiind cea mai moderna biblioteca din europa la aceasta ora.
    Are o suprafata de 112.000 de metri patrati cu o arhitectura interioara si exterioara minunata,scotind in relieg stilul romanesc si finisajele seculului 21.
    Asadar,pe linga multe alte edificii impunatoare,GUVERNUL EMIL BOC’ va lasa in urma sa pe linga STADIOANE SUPER DOTATE ,CARE IN URMA CU 5 ANI NICI NU PUTEAU FI IMAGINATE,IATA BIBLIOTECI,KM DE AUTOSTRAZI ETC.
    Si toate astea in plina criza economica.

    • @ Frank Zapa[King]

      Domnule Frank,
      Acum voi spune ceva numai din răutate, recunosc… 😆 Numai şi numai ca să vă tai un pic din “elan”.

      “aceasta realizare este 100% meritul guvernului EMIL BOC”

      Păi domnule Fran, cel de al doilea Guvern Constantin Dăscălescu nu o fi avut chiar nimic de-a face cu această clădire? Este ea 100% meritul Guvernului Boc?

      Asadar, pe linga multe alte edificii impunatoare, GUVERNUL EMIL BOC’ va lasa in urma sa pe linga STADIOANE SUPER DOTATE, CARE IN URMA CU 5 ANI NICI NU PUTEAU FI IMAGINATE, IATA BIBLIOTECI, KM DE AUTOSTRAZI ETC.

      Şi văd un titlu în cartea de istorie, “Guvernule Boc, prilej de mari ctitorii!”.

      Dincolo de uşoara răutate care nu se adresează domnului Boc, ci domniei voastre care v-aţi trezit să ridicaţi ceva “osanale” (un gest care ar fi util în măsura în care aţi informa fără acest ton propagandistic de tristă amintire care face trecerea spre “osanale”), dacă îmi permiteţi am să vă spun şi o problemă (mă scuzaţi, dar eu sunt mai saturnian de felul meu, în orice văd mai întâi ce este neplăcut şi apoi ce este benefic… să nu credeţi deci că nu văd şi ceea ce este benefic şi că nu apreciez (de multe ori o şi spun)… dar ce este bun aţi subliniat deja, nu vreau să le mai spun şi eu o dată)

      Domnule Frank,
      Ceva mai sus am dat un link spre o postare ce vorbeşte despre deficitul structural şi despre deficitul ciclic. Partea structurală a bugetului se referă tocmai la acest tip de investiţii pe care guvernul poate să le facă sau poate să nu le facă… de aici şi definirea ca hotărâri “discreţionare”. Dimensiunea subliniată de cuplul de lideri europeni Sarkozy şi Merkel a subliniat problematica economică a celor două tipuri de deficite, tocmai pentru că fenomenele au legătură unul cu altul. Investiţiile de tip structural se pot face de către Guvern într-o manieră prociclică sau anticiclică. În timp ce prociclicitatea conferă economiei un comportament pulsatoriu şi mai accentuat decât cel natural, anticiclicitatea conferă economiei o stabilitate mai bună, o liniaritate mai pronunţată decât ar fi cea normală. Folosind principiile anticiclicitatii nu mai ai salturi extraordinare ale economiei (cu care să defilezi în alegeri, de exemplu), dar ai pe termen lung perioade cu crize şi depresiuni mai mici… Cu alte cuvinte, mai popular exprimate, câştigi osânză când e de mâncare, consumi osânză şi stai liniştit când mâncarea se termină. România a avut marele ghinion de a avea o coaliţie “de dreapta” la putere în anul 2004-2008. De ce? Pentru că supra-încălzirea economiei nu este benefică pe perioadă de expansiune economică şi apogeu, ci pe perioada de declin, criză, depresiune. Este o chestiune în care şi PD-ul este amestecat, pentru că şi-a asumat guvernarea în 2004 alături de PDL pe un concept al politicilor de dreapta (relaxare fiscală)… aş spune, şi vina “răzgândirii soluţiei imorale” PC, şi în ciuda spiritului alegerilor care a desemnat PSD la guvernare (aici s-a împotrivit preşedintele Traian Băsescu care a refuzat să numească un premier PSD deşi alegerile aşa spuneau).

      Ei bine, teoria anticiclică spune că politicile guvernamentale trebuie să ia decizii politice în contradicţie cu perioada ciclului în care, ca stat în context mondial, te poziţionezi (ciclul nu depinde de guvernare, ci de natura economiei). Cu alte cuvinte, în creştere economică nu te apuci şi faci relaxare fiscală, dimpotrivă, se descurajează împrumutul prin creşterea ratei dobânzilor, se introduc noi taxe şi impozite, se sporeşte fiscalitatea, se scade până spre apariţia excedentului a deficitului bugetar. Evident, aceste măsuri sunt mai mult de stânga şi nu de dreapta. Iată că cele câteva Guverne Târiceanu au luat măsuri prociclice în loc să ia măsuri anticiclice. Acestea au accentuat amplitudinea pulsatorie a ciclului şi a dus, cum era şi normal, la un apogeu foarte ridicat… Din păcate, cu “cât mai sus te înalţi, cu atât mai mult cazi”. După atingerea apogeului prin începutul lui 2008, hai să zic la jumătatea lui 2008, cele 20 de luni urcătoare ale ciclului Kitchin s-au epuizat… şi a început coborârea de acolo de sus, de unde a lăsat economia domnul Tăriceanu. La finele 2008 domnul Tăriceanu a început să strige la parlamentari că economia este umflată şi nu poate susţine prea mult timp o economie cu cheltuieli mari… dar cine să-l mai audă.
      Marea problemă este că ce a urmat în 2009 nu au mai fost 20 de luni de coborâre ale ciclului Kitchin, ci a început o coborâre de ciclu mediu sau lung (Juglar sau Kondratieff… şi suspiciunea mea este spre cel din urmă dublat de Juglar, adică 20 sau 30 de ani de criză şi depresiune înainte de o revenire adevărată). Criza a început şi ea putea fi limitată ca efect prin măsuri anticiclice. Măsurile anticiclice ce putea fi luate pe timp de criză însă erau deja epuizată de guvernul Tăriceanu, domnul Boc nu mai avea cum să supra-alimentere motoarele economiei româneşti. O greşeală şi mai mare a fost că domnul Boc (sau specialiştii guvernului) se aşteptau să treacă cele 20 de luni de criză şi depresiune şi să înceapă creşterea economică, de aceea şi domnul Boc şi domnul Băsescu ne tot anunţam că vom ieşi din criză deşi, evident, nu adânceam din ce în ce mai mult în ea. Acum este însă evident că nu vorbim despre un ciclu scurt şi atât… am intrat oe o linie descendentă de ciclu lung, nu mai are sens să aşteptăm reacţii de creştere economică într-un an sau doi. Sigur, vom asista în curând la o minimă creştere economică care corespunde unui ciclu scurt, numai că suntem într-o perioadă de scădere pe ciclu mediu şi lung (părerea mea)… adică, repet, trebuie să ne aşteptăm la o creştere importantă abia după 20 sau 30 de ani de scădere economică generală (doi sau trei ani deja au trecut).

      Era deci foarte important ca domnul Boc să ia măsura creşterii TVA în primăvara anului 2009, cât încă “bunăstarea” din 2008 mai exista, apărea un pic de inflaţie care ajuta bugetul şi deficitul bugetar… astfel încât în 2012 se putea lua decizia reducerii TVA ca măsură anticiclică, eventual reducerea şi altor impozite… În acest moment reducerea TVA nu are absolut nici un efect, important este să nu fie introduse noi taxe sau impozite. Domnul Boc însă a luat şi domnia sa măsuri proclice, pentru că în loc să stimuleze consumul, l-a redus pentru că restrângerea cheltuielilor bugetare s-a făcut, nu prin realocarea resursei astfel încât aceasta să producă mai eficient, ci prin concedieri şi reduceri de salariu, lucru care conduce la reducerea consumului.

      Priviţi acest grafic oferit de doamna Vass…
      http://www.andreeavass.ro/blog/wp-content/uploads/2011/12/Deficite-1995-2011-1.jpg

      Observaţi că până în 2000, indicatorii joacă ţonţoroiu (atenţie, nu-i evaluaţi comparativ din an în an pentru că între timp Bugetul de stat creşte, o dată cu PIB-ul), ceea ce indică o economie dezechilibrată a guvernării CDR. Vine domnul Năstase şi indicatorii se echilibrează… Mai mult deficitul structural vine foarte aproape de deficitul bugetar, într-o stare de normalitate pentru că asta înseamnă scăderea cheltuielilor ce nu pot fi susţinute bugetar, şi politici anticiclice eficiente. În 2004 bugetul structural creşte brusc, ceea ce înseamnă că “vin alegerile” şi se iau nişte decizii discreţionare pentru alegeri. Urmează domnul Tăriceanu şi graficul o ia razna, deficitele explodează. Nu e neapărat ceva rău, pentru că urmează o creştere economică… totul este ca acest deficit să producă în economia stabilă. Deficitul structural e mai mare, în concluzie se fac investiţii pe seama creşterii economice pe valul ciclului… dar creşterea e prea rapidă şi investiţiile prea multe. Vine domnul Boc şi deficitul scade dar nu pe seama crizei sau depresiunii, ci pe seama frânării investiţiilor structurale… pentru că deficitul structural este foarte aproape de deficitul bugetar.

      După această lungă prezentare, poate înţelegeţi şi sensul întrebării de mai sus adresată doamnei Udrea. Sunt considerate aceste investiţii prociclice sau anticiclice?

      Sunt mulţumit că în România se face ceva… E mai bine să se facă ceva decât să nu se facă nimic. Mi-aş dori să cred însă că investiţiile acestea au şi un sens macroeconomic, dă de aia avem Guvern politic şi nu format din manageri, ca la firme.

  7. REPUBLICA DE LA CLUJ-luni 19 decembrie va deschide si va emite in eter prima televiziune de anvergura,care nu are sediul in bucuresti si pt care ora exacta se va da din capitala ardealului CLUJ.
    Este cu adevarat un eveniment mediatic ,foarte important pt ca asa dupa cum bine stie toata lumea,media are un rol important in orice societate ,dar mai ales in a influenta cursul politic al tarii.
    ,TRANSILVANIA LIVE’ este numele noului trust de presa care va activa de la suportul pe hirtie,pina la cel digital,si care ne promite ca nu va fi ,TROMPETA POLITICA’ A VRE-UNUI PARTID.
    Vom vedea,dar pina atunci,SUCCES ‘pt ca e nevoie de mult noroc sa intri in lupta mediatica cu MOGULII DIMBOVITENI,dedati la toate mizeriile si abonati la tot felul de contracte cu statul,obisnuiti cu santajul politic,de pe urma caruia si-au construit adevarate imperii.
    Este pt prima data cind ,PROVINCIA CONTRAATACA’ si doreste sa iasa de sub influenta mogulilor dimboviteni,mult prea corupti sio invatati cu smenul.

  8. Unii zăngăne în permanență săbiile în scuturi și armuri, de ca și cum am fi în evul mediu.
    Razboiul perpetuu este un mintea bolnavă a exaltatilor rupti de realitate, care mișună din abundență atat in tabăra Reformei cât și în cea a Opoziției.
    In Romania este nevoie de constructie si argumente, pentru ca nici un ministru , sau politician, oricat de valoros, nu poate fi minstru (demnitar) doar pe bloguri !
    ARE NEVOIE DE VOTURI !
    Voturile nu se obtin cu ură, dispret, aroganță si suficiență. Dar, se pare că pentru cei care au domiciliul in altă parte decât în România, este irelevană soarta milioanelor de români care cred că locul românului este în țara lor de baștină.
    Mie nu-mi este indiferent nici un ministru al guvernului Boc, așa cum cred că, fiecare pedelist trebuie să-și facă bine treaba, atât individual, cât și în echipă.
    NIMENI, DE UNUL SINGUR, NU VA RĂSTURNA MUNȚII.

  9. Deci vesti bune,astazi se deschide bucata de autostrada care leaga doua mari centre din Banat,ARAD-TIMISOARA.
    Nu e o bucata de autostrada de lungimea de care am avea atita nevoie,dar totusi e ceva,avind in vedere conditiile in care se lucreaza si sigur tinind cont ca,in mandatul liberalo-pesedist,acestia au deschis 5 km de autostrada.
    Asa ca,avind in vedere ca in viata todeauna trebuie sa lucrezi cuy comparatia si sa te raportezi la ceva,daca e sa punem una linga alta realizarile guvernelor anterioare cu cele ale guvernului EMIL BOC……………..de departe acest guvern va lua ,CORONITA.

  10. As putea spune ca in ultima vreme am devenit un personaj marginalizat ,daca ar fi sa ma iau dupa ce se intimpla aici ,pe acest blog,dar si pe altelele,pt ca nu-i asa eu am fost trecuti la si altii,in conflictul asta care mie unul mi se pare o ,ADEVARATA FURTUNA IN OLITA DE NOAPTE’ si care ii are ca protagonisti pe simpatizantii doamnei ELENA UDREA,CA PERSOANA ,repet strict ca persoana,versus simpatizantii grupului MACOVEI-PREDA.
    Privind asa din afara cercului,detasat si cu mult calm,felul dramatic in care se poarta lupta as fi tentat sa cred si sa intuiesc in joc sunt interese majore,pt ca nimeni nu face atita risipa de energie doar asa ca sa scape de surplusul de adrenalina.
    Si tot asa privind de pe margine mai constat ceva,aceasta dihonie,s-au razboi tribal,nu face bine nimanui,dar mai ales PD-L,care acum fix la un an distanta de alegerile care urmeaza sa vina,nu fac altceva decit sa slabeasca forta partidului,si sa ofere munitie adversarilor politici.
    Daca insa ma uit mai atent cine este direct atins de acest razboi,sunt obligat sa constat ca ELENA UDREA,pt ca domnisa va intra prima in focul alegerilor in 2012,pe cind GRUPUL MACOVEI-PREDA,abia in vara lui 2014,nu ma pot face ca nu observ ca atacurile venite din interiorul partidului,au toate atributele unui atac mirsav,care urmaresc distrugerea ,DOAMNEI MINISTRU ELENA UDREA.
    Ei ,in aceste conditii ,singura mea alternativa posibila,este sa ma aliniez disciplinat alaturi de cei care o vor apara si o apara pe ELENA UDREA,si asa cum am facut si in 2008,sa incerc sa o ajut cu modestele mele posibilitati,sa isi pastreze pozitia pe care a obtinut-o cu multa truda ,lacrmi,si sudoare.\
    Recunosc,ca sunt intrigat de aceasta lupta fratricida,dar cind lucrurile sunt impinse atit de departe,postura de spectator nu mai este o sulutie,si daca problema se pune ,care pe care……………atunci asa sa fie.

    • N-ai fost marginalizat zapa. de unde ai scos asta? Cand vb despre fidelitaate, consecventa ma gandesc fara sa clintesc si la tine.
      Mi-a placut mult de tot ce ai spus:

      “Ei ,in aceste conditii ,singura mea alternativa posibila,este sa ma aliniez disciplinat alaturi de cei care o vor apara si o apara pe ELENA UDREA,si asa cum am facut si in 2008,sa incerc sa o ajut cu modestele mele posibilitati,sa isi pastreze pozitia pe care a obtinut-o cu multa truda ,lacrmi,si sudoare.\
      Recunosc,ca sunt intrigat de aceasta lupta fratricida,dar cind lucrurile sunt impinse atit de departe,postura de spectator nu mai este o solutie,si daca problema se pune ,care pe care……………atunci asa sa fie”

  11. Ce se mai aude de strejnic,de balastierele aleal pdl-iste?ol
    ‘Doar in romania se intampla asa ceva,terenuri agricole sa dispara,sa se faca adevarate cratere s i o gramada de oameni sa fie pacaliti.Pai mai voteaza cineva pdl de acolo?puteti sa dati milioane de cazane cu tuica…tot degeaba.

  12. ” În România este nevoie….” bla, bla, bla….” Mie nu-mi este indiferent nici un ministru al guvernului Boc, așa cum cred că, fiecare pedelist trebuie să-și facă bine treaba, atât individual, cât și în echipă”. Se vede, mai ales când îţi expui punctul de vedere despre Elena Udrea pe alte bloguri ( nu ma face să aduc aici toată arhiva)! Băi fiţuicarule pe cine abureşti tu?

    • ghita1964
      Nu inteleg in ce calitate te exprimi pe acest blog, din moment ce te declari sustinator al distinsului viitor presedinte al Romaniei, Dan Diaconescu Direct si in acelasi timp, vorbesti despre portocali ca fiind hoti prin definitie.
      Vrei sa reproduc…din arhiva mea ?
      Ar fi penibil, ar insemna sa ne irosim resursele.
      Desteapta-te…romane.
      😉
      Ma indoiesc ca doamna Elena Udrea va candida pe listele Partidului Poporului.
      😉

    • Ghita, este taliban pro Elena Udrea si dl Basescu!
      La 3 noaptea daca strig Ghitaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, scoal’ de incarca “metraliera” executa fara sa clipeasca! I
      Iar el, de striga la mine Luluuuuuuuuuuuuuuu scoal’ de trage foc cu foc , ca veni duJmanu la dna ministru, eu trag fara sa ma uit care-i duJmanu…..intai il ciurui, apoi il intreb: Baaaai tu esti duJmanul, sau gresii tinta”

      N-are nimic de-a face cu PDL.
      Aici este palatul dnei MINISTRU ELENA UDREA!
      PDL are site! Si este alta mancare de peste…..

  13. Gresit, Frank
    Pe acest blog nu exista conflictul de care vorbesti, exista cu totul altceva:
    Un grup foarte restrans care crede ca a o sustine pe doamna Udrea inseamna IMPLICIT a o calca in picioare pe doamna Monica Macovei, si un alt grup, mai extins, care crede in principii, in spiritul de echipa si, totodata, DEZAVUEAZA cultul personalitatii care face rau doamnei ministru si oricarui demnitar, de altfel.
    De altfel, comportamentul din ultimul timp al liderilor PDL, recte, promovarea Codului Etic (inclusiv de doamna Udrea), ca si a domnui Vasile Blaga la Senat, confirmă, drept corectă, orientarea celui de-al doile grup.
    In paharul ca apa se situeaza doar fanaticii exclusivisti de pe blog, in buna masura, rupti de realitate si de ceea ce inseamna, cu adevarat, democratia.

    • Ai uitat categoria in care te situezi, sustinatorule macovecian platit sa starnesti intrigi pe blogul doamnei ministru si pe care o denigrezi in cel mai josnic mod pe alte bloguri. Moarte trollilor!

  14. Nu stiu de ce,dar intotdeauna la final de an am obiceiul de a face bilanturi,comparatii si inevitabil sa trag concluzii.
    De data asta fac un scurt ,INVENTAR’ cu iz politic,si care priveste guvernul EMIL BOC.
    Si uite asa,dupa ce finele anilor 2009 si 2010 i-a gasit pe pedelisti,alianta si guiv BOC,cu multe minusuri,inclusiv la SALARII SI PENSII,iata ca in anul 2011,guvernul alianta ,deci si PD-L incepe sa-si culeaga roadele eforturilor si sa ,PUNCTEZE LA CAPITOLUL IMAGINE’.
    Sigur ca acest lucru deranjeaza si devine o grija in plus pt toti rautaciosii,atit din opozitie,cit si din interiorul PD-L,si le da mari batai de cap,taiatul asta de panglici.
    Pt ca indiferent cum ar comenta presa,opozitia si pe la colturi pedeelistii,toate aceste taieri de panglici se contabilizeaza in mentalul colectiv si facind la fel ca mine,COMPARATII CU ANII ANTERIORI,constata la fel ca mine-AHAAAAAAAAAAA,ASADAR SE POATE ,NU???????????CHIAR SI IN CRIZA.
    Ei si atunci ailalti,cind au fost la butoane de ce n-au taiat panglici??????????????Oare cu ce s-au ocupat???????????????
    Mda e greu sa raspunzi la asemenea intrebari,chiar daca te cheama-BIBLIOTECARU………………

  15. Curat Telepatie

    Caci in timp ce eu compuneam o replica la o postare mai veche a lui Biblio e drept ca razpunzand lui Frank , Frank posteaza si el una .
    Este clar telepatie si mi s-a mai intamplat si in mod ciudat tot cu Frank 🙂

    • Postarea respectiva aparuta la 1:46 pm a fost eronat pusa de mine in continuarea unei alte postari cu care nu are nicio legatura. Sorry!

  16. O.K-am inteles ,nu sunt marginalizat-haaaaaaaaaaa,hiiiiiiiiiiii…………ei a fost asa o ,LICENTA’ sa ma alint si io putin………..

  17. Uite vezi adrian,de aia esti tu prieten cu mine,chiar daca ne-am contrat,pt ca vibrezi si tu la lucrurile la care eu vibrez………….

  18. Recomandare-invidiosilor rautacilor si frustratilor:
    ,nu va smulgeti parul din cap,nu spargeti prin casa,nu va bateti sotia,copii cinele ori pisica,anul 2012 va fi anul ,PANGLICILOR TAIATE;pt ca anul 2011 a fost doar asa de exercitiu,pt a da rugina jos de pe foarfeca care in mandatul penelisto-pesedist a acumulat cam multa rugina pe ea.
    Sigu puteti scapa de aceste cosmaruri,debransindu-va de la cablu,internet,ori inchizind trusturile lui VOICULESCU SI VINTU ELAN……………
    HAAAAAAAAAAAAAA,HIIIIIIIIIIII

  19. “Este treaba dumneavoastră?”, a afirmat, vizibil iritat, directorul general al Metrorex, Gheorghe Udrişte, după ce a fost întrebat de către jurnalişti de ce contractul de consultanţă pentru linia de metrou Gara de Nord-Otopeni costă 66 milioane de euro, scrie Mediafax.

    Cine este acest personaj si cum de’si permite asemenea “afirmatii” ?

  20. ***ZeV la 09:16 am te întrebi “ce a insemnat , pentru România, revoluția si cu ce ne-am ales,” noi…
    Nu ştiu la ce te referi întrebând “cu ce ne-am ales” noi… Cred că însuşi faptul că zilnic ne putem întâlni aici, fără porelişti şi, mai ales, fără teamă, este un câştig enorm…

  21. Mesaj ptr trolli
    D-na Elena Udrea este atacata frecvent:
    – in presa scrisa
    -de mogulienii din televiziunile aservite politic- adica opozitiei conduasa de PIC si POC.
    – pe blogurile trollilor
    -pe blogurile politice ale opozantilor de paie
    – pe site-uri politice
    -pe ziare.ro
    -dar si alte surse de stiri……
    Si atunci? Ce este asa greu de inteles ca macar in “casa” d-nei ministru sa nu fie atacata?!
    Ce vi se pare asa de anormal?
    Nu pot sa nu ma intreb de ce va derajeaza asa de tare ruga mea de a fi coresti aici, daca v-ati declarati adevarati sustinatori?!
    Perversilor! 🙂 🙂
    V-ati molipsit cu totii de la iubitorii de probleme MINORE!
    Las’ ca va dau eu minore, pardon, probleme minore, peste ochi pana va reveniti! 🙂 🙂

    • ***lulu – tot atenţionându-i nu faci decât să întreţii “focul”…
      Ignoră-i, e cea mai bună soluţie. Gura lumii n-o astupă decât pământul şi aici ei ştiu că putere de decizie o are doar Mădă…

    • @lulu. Pai daca se da, vreau si eu o minora ca de tigai m-am cam saturat.

  22. Mos Craciun, de Radu Gyr

    Tu iarăşi ai, om bun de azi,
    Crăciun, cu ramuri verzi de brazi.
    Colindul Sfânt tu iar îl ai,
    Din glasuri coborând din rai.
    Azi iarăşi vine Moş Crăciun
    Cu obiceiul lui străbun,
    Cu Dalbe flori şi Moş Ajun
    Şi zeci colinde de Crăciun.
    La Pruncul Mic, şi Luminat
    Cu toţii merg la închinat,
    Tu om al veacului de’acum,
    Opreşte-te puţin din drum,
    Căci vreau şi eu acum să-ţi spun,
    La geam, Colindul de Crăciun.
    Să ştii şi tu că Dumnezeu,
    Făuritorul tău şi-al meu,
    Dintr-o Fecioară-I zămislit,
    În iesle, pe pământ venit.
    Şi azi se naşte pentru noi,
    Noi, fii ai vremurilor noi.
    Mereu să credem cu temei
    Noi, oameni din mileniul trei,
    Că Moş Crăciun dac-a venit,
    De Dumnezeu ni-i dăruit.

  23. De-a lungul timpului, l-am auzit de multe ori vorbind pe domnul Geoană şi mi s-a părut un om echilibrat. Acum, e pe Realitatea tv şi are o vorbă care dă de bănuit. Un specialist ar putea să spună ce nu e bine. Vorbeşte repede, gâfâit şi rastit de parcă s-ar teme de ceva, de cineva. Omul pare hărţuit, speriat, nerăbdător şi nu întotdeauna spune ce, de fapt, ar vrea să transmită.

    • Silv, scuze ca nici nu te-am salutat astazi!
      Am procedat ca la scoala, o mica recapitulare nu strica, tu stii cel mai bine ce spun.
      Nu m-am suparat, dar nici bine nu-mi pica cand vad ce scrie dl Zev la adresa d-nei Udrea si citeste atata lume!
      Il las in plata Domnului, atata timp cat nu aduce astfel de jigniri gazdei.
      D-zeu cu mila si iertarea!

  24. Silverstar,votezi pdl?Eu am primit de la un vecin cozonaci,portocale,un vin bun si o punga cu sigla psd.E clar cine e?Ma roaga sa intru intr-un partid si eu nu vrea.Dar cozonacii,vinul si portocalele au fost bune.lolMai mult,vecinul meu a primit 24 de navete pline cu cozonaci.Trebuie sa le distribuie in zona.Si cica mai venea un transport.

  25. De mult, Cristofor Colmb spunea: “Sunt patru plante indispensabile pentru viata omului: graul, strugurii, maslinele si planta de aloe. Prima hraneste, a doua bucura inima omului, a treia aduce armonie, a patra te face sanatos.”

    • Seara buna!
      M-am dumirit dupa ce am citit fara sa ma mir, deoarece am trecut prin campanii grele si sunt tabacit.
      Acuma ce sa zic eu ca sa fiu decent? La diversionisti replica-mi este aspra, ma abtin din respect pentru doamna Udrea si colegii mei cinstiti.
      Mare noroc, nu-i asa Zevulica? Sau preferi tot Zevulache!
      😆
      Bai tovarasi de front, atata va rog, sa fiti corecti vizavi de acest blog, care este peronal.
      Atentie, acest blog este personal. Aici am bagat de seama ca faceti confuzii!
      Ioane, eu te stiam un om vertical si cand colo ce vaz? ca esti moale de ” spate” si cum te apleci cum nu te mai ridici din cauza de moliciune. lasa aiureala si revino-ti ca avem treaba.
      😆

    • Porto,
      Eu nu te stiu de nicio culoare, dar mi-ar place niste explicatii, nu opinii fara acoperire clara.
      Adica odata ce nu stii ce am scris fiind sters, cum poti avea despre si opinii personale sau esti si tu din neamul vuvuzelelor? 🙂

      Oare si acest raspuns este cenzurabil ? Tu ce crezi porto asa ai vrea sa fie? 🙂

  26. Buna seara!
    Deoarece in ultimele zile anumite teme de discutie abordate pe blog au declansat anumite ostilitati si divergente intre comentatori am decis sa intervin pentru aplanarea lor.
    Doresc sa va reamintesc ca suntem pe blogul doamnei Udrea si nu pe cel al altor personalitati politice iar principalul motiv pentru care va aflati aici este dansa.
    @Ion Adrian : Acel comentariu a fost sters pentru aplanarea conflictelor.
    @Zev: In primul rand eu sunt moderator aici si nu Lulu, iar comentariile jignitoare si injurioase nu isi au locul aici. In al doilea rand ar trebui sa fiti recunoscator pentru ca inca postati, sub moderare desigur, in ciuda comportamentului dvs. duplicitar la adresa gazdei noastre pe alte mijloace de comunicare. Daca aveti reclamatii in privinta mea va puteti adresa doamnei Udrea si eventual ii puteti atasa si acele comentarii.
    O seara buna tuturor.

    • Administrator,
      Eu cred ca acel comentariu era destinat aplanarii conflictelor pornite din parti pris uri sprijinea pozitia moderata si inteleapta a dlui Basescu sau dnei Udrea .Era scris de unul care nu se implicase pana acum in acele conflicte. Poate ca de fapt se doreste o anume evolutie a acelor conflicte si eu chiar daca nu le stopam9sa zicem) le aduceam in zona posibil a fi rationala. Nu asta se doreste pe un blog liber?
      Propun sa-l repostezi si sa arate fiecare de aici in ce masura am dreptate sau nu?
      Cred ca nimeni nu va reusi sa ma contrazica cu textul in fata. Oricum o sa-l postez la sebi si acolo cine vrea o sa ma citeasca si apoi va putea comenta si aici.
      Daca si sebi ma cenzureaza? Nu cred asta, dar in lume orice este posibil 🙂

  27. Marturisesc cu sinceritate ca sunt un admirator al sportului in general si al fotbalului in specia. Chiar in aceste zile sunt spectator la un meci de fotbal intre o echipa “straina” si echipa noastra “locala”. Tribunele sunt pe jumatate goale (sau pe jumatate pline). Pe teren este un meci incalcit si impiedecat de-mi este si rusine sa ma uit la tabela de scor. Echipa noastra este condusa (vorba vine) de un jucator maruntel dar bun de gura. In atac jucatorii nostri isi dau cu stangul in dreptul, iar cand suteaza, odata cu mingea sar si bucatile de gazon. Capitanul alearga, striga la jucatori, uneori mai prinde si mingea care se vede clar ca il incurca. In aparare observ un jucator cam slab la joc dar al naibii de bun de gura, ba in vreo doua randuri a fost chiar porcos la gura pentru care merita cel putin un cartonas galben din partea arbitrului. Acum observ ca pe tricoul lui scrie Eusebiu. Apropos, dv. vedeti vreun arbitru pe teren ca eu ma uit de vreo cateva minute si nu observ nici unul. Mda…, interesanta modalitate de a desfasura o competitie sportiva fara arbitru. In conditiile in care echipa joaca atat de prost, observ la mijlocul terenului un jucator care alearga, recupereaza mingi, dribleaza si paseaza. Mi se pare al fi cel mai bun din echipa. Vazandu-l cu pletele blonde nici nu ai zice ca este fotbalist. Pe marginea terenului, patronul este cand furios, cand descurajat si cere echipei tehnice schimbarea catorva jucatori intre care si a capitanului. De pe banca tehnica i se raspunde rastit ca echipa joaca bine si acusi-acusi pica si golul victoriei. Golul victoriei la nenorocirea de scor de pe tabela de scor? La cerintele patronului de schimbare a unor jucatori, acesta primeste niste apostrofari tafnoase ca sa lase echipa in pace sa joace. Fata de mizeria de joc de pe teren, majoritatea spectatorilor fluiera si striga Huooo! Unii chiar striga “Nenorocitii naibii, cine va bagat pe voi pe teren sa jucati fotbal”? Cu toate acestea, ici colo prin tribune mai vezi cate un individ izolat care striga din toti rarunchii pentru incurajarea echipei, ceva in genul “Hai Rapidul” si ii indeamna sa joace caci la sfarsitul meciului vor fi reevaluati, in urma carei reevaluari va rezulta ca echipa de fapt a jucat foarte bine si merita sa castige, atata doar ca i-a lipsit norocul. Ei, ce credeti, cu cine seamana echipa noastra, dar jocul ei cu ce seamana?

  28. Buni cozonacii aia…..ma duc la vecinul sa ii mai cer vin.Tot randul lui e sa ma cinsteasca.Se cauta sponsori.Tot incearca sa ma faca sa intru in partid,dar il refuz mereu.

    • Refuza-l in continuare ca poate te primesc eu in Ordinul ce l-am infiintat. Am deja doi cavaleri, mai exact o amazoana si un scutier.

  29. Nah ca ,pot in sfirsit sa-i comentez textul lui Biblio,care este,si nu este corect,pt ca contine multe inexactitati ,dar si confuzii,care trebuiesc dezlegate si eliminate.
    Asadar Biblio,trebuia sa incepi cu inceputul atunci cind vorbesti de deficit structural,conditie sine qua non-BUGET MULTIANUAL- pt ca a vorbi de deficit structural fara buget multianul e ca si cum ai invoca ploaia in plina sahara in perioada cea mai fierbinte.
    Bon si acum ca am inceput cu prima caramida,deci cu inceputul sa trecemmai departe,si n-am sa o fac ca un contabil cu minecute,ci o voi face ca cineva care intelege oaresce macroeconomie,si face diferenta intre bugetul unei firme si bugetul unui stat.
    Asadar bugetul in sine ,este o ,proiectie,pe care guvernul si-o doreste,asa se si explica ,CRIZA ECONOMICA,care demonstreaza ca una si-au dorit guvernele si altceva si-au dorit pietele,si din diferenta de dorinte a aparut,criza economica si deficitele bugetare care acum s-au transformat in ,DATORII SUVERANE’.
    Dar sa revin la deficitul structural,pe care trebuie sa-l explic corect pt a fi inteles de toata lumea,inclusiv de tine Biblio,pt ca am impresia ca navighezi pe linga el.
    Ei uite un exemplu valabil din anul 2011.Un an excelent agricol,care a dus la productii mari,deci la incasari si plus valoare mare.
    Daca in bugetul din anul 2012,guvernul ar pleca in calculele sale de la rezultatele anului 2011 din agricultura ar risca un deficit structural mult peste 2 %.
    Ei si atunci ce trebuie sa faca guvernul cind proiecteaza bugetul pe 2012????????????
    pai simplu,v-a lua ca reper un an prost in agricultura,pt ca nu-i asa,agricultura este o industrie,si nu te joci cu asa ceva ,si astfel eviti un deficit structural mare.
    S-au,un alt exemplu,veniturile din bumul imobiliar,care sunt fluctuante,ori veniturile din cash-flow-urile ce tin de muncitorii romani din strainatate,alte variabile care iti pot induce deficit structural mare.
    Bon,mai departe ,vorbesti de investitiile statului,care ar putea produce deficit structural.
    Si ai dat exemple terenurile de fotbal si biblioteca nationala,ei aici nu-i asa,pt ca ,STATUL,ATOTPUTERNICUL STAT,ISI PROPUNE UN PROCENT DIN PIB PT INVESTII,SI EL SE REGASESTE IN BUGETUL MULTIANUAL,APOI,IN PERIOADE DE CRIZA,CIND CAPITALUL PRIVAT STA LA PINDA SI ASTEPTA,EVIDENT CA STATUL ARE OBLIGATIA SA PREIA ROLUL MARILOR INVESTITORI,pt a tine in priza economia,chiar daca la turatie mica.

    Zilele trecute,agentiile de rating anuntau ca economia frantei este in recesiune,pt ca 4 trimestre inregistreaza pierderi.
    Cineeeeeeeeeeeeeeeeee?FRANTA?????????????? Nu se poate d’omle,auzi d’omle marea franta,cu marii specialisti?????????????
    Ei ,ce am vrut sa spun,cu acest exemplu ?????????pai simplu,in economie,nimeni nu poate oferii garntii si certitudini,chiar daca JURNALISTI SI JURNALISTE IDIOATE DE LA REALITATEA TV ,TRUSTUL INTACT PUN INTREBARI DE GENUL;
    DL PRESEDINTE GARANTATI CA PENSIILE VOR CRESTE?????????????????? ei cind pui asemenea intrebari ideal ar fi sa-ti tragi un cartus in freza si in locurile cu oase moi,pt ca doar indvizi cu un retard avansat intreaba asa ceva.
    Si acum in incheiere,sper ca nu v-am plictisit,si ca si BIBLIO,va fi multumit,cu explicatiile oferite.

    • @ Frank Zapa[King]

      “deci la incasari si plus valoare mare.” 😆

      Păi la cât sunteţi domnia voastră de anti-comunist veniţi cu teorii marxiste cu “Plus-Valoare”? 😆 Glumesc, nu vă lăsaţi păcălit, sunt eu, “evreul bolşevic”.

      Domnule Frank, “cineva care intelege oaresce macroeconomie” nu ar fi spus chiar aşa “Un an excelent agricol, care a dus la productii mari, deci la incasari si plus valoare mare.” Plus valoarea este o parte din ceea ce produce forţa de muncă, mai precis cea băgată în buzunar de firmă (patron) fără să facă nimic pentru ea, doar că exploatează pe cel care munceşte. Probabil că doriţi să vorbiţi despre profit şi nu despre plus-valoare. Dar cine ştie despre ce doriţi dumneavoastră să vorbiţi.

      Sfatul meu este să citiţi următorul text.
      http://bibliotecarul.blogspot.com/2011/12/deficit-deficit-structural-deficit.html
      şi după aceea poate veţi vedea că în piaţa imobiliară are legătură cu fluctuaţiile ciclice, că producţia agricolă are legătură cu fluctuaţii accidentale, dar şi sezoniere şi ciclice… adică tocmai acea parte din deficitul bugetar care nu are treabă cu partea structurală a problemei.

      Domnule Frank,
      Culmea macroeconomiei pe care o cunoaşteţi a fost monumentală…
      “pt ca nu-i asa, agricultura este o industrie”

      Despre ce aş mai putea să vorbesc eu cu dumneavoastră relativ la macro-economie după o asemenea remarcă plină de talent? Sunteţi cu mult peste nivelul meu… eu doar ca amator, ce mai aud şi eu pe la Antenele lui Voiculescu, ce mai scrie prin Talmud (că aşa am ajuns eu bolşevic evreu).

      Haideţi să nu ne mai chinuim unul pe altul.

  30. Turnuletul se pare ca s-a pus pe sotii,ca un copil in asteptarea cadouriloor de craciun , caruia i s-a promis un cadou mult peste posibilitati,asa ca atunci cind se va ,IN DOI-II sa culega de sub pomul de craciun cadoul,va constata ca ,UNA I S-A PROMIS ,SI ALTA-I VIATA.
    Sigur ca-i bine ca nu l-a parasit simtul umorului,sigur ca-i bine ca inca mai poate folosi parabola si pamfletul,ce nu este insa bine este altceva si anume ca toate aceste ingrediente atit de necesare in viata,ii dispar ca prin farmec atunci cind ii sugerezi sa se uite si pe alte terenuri de joc,unde evolueaza preferatii sai ,si unde totul pare a fi o mare gramada,dezordonata in care inoata intr-o mare de balega simpatiile lui,care ar avea pretentia sa joace pe NATIONAL ARENA,desi ei sirecutii joaca in ultima liga,de unde in vitorii 25 de ani nimeni nu-i poate clintii.
    Si uite nu stiu de ce,dupa ce i-am citit comentariul,am ramas asa cu un gust amar,asa cum ramin dupa ce imi mai pierd vremea si ma uit pe G.S.P. la OVIDIU IOANITOIA,cel care este la fel de vinovat pt blaturile din fotbal ca si mitica dragomir,ori mircea sandu,si cind imi mai aduc aminte ca GSP,ESTE OPERA LUI DAN VOICULESCU TURNATORUL SI SEMNARUL……………imi vine sa-i spun TURNULUI URMATOARELE;
    Turnule,de ce esti blat cu derbedeii,de ce vrei tu sa distrugi si ultima bruma de lucru bun care se mai intimpla in tara asta,ai????????????????

    • @Frank Zapa. Draga Frank, nu ma pricep la blaturi si nici nu ma dau in vant dupa asa ceva. Sunt un om modest si ma multumesc cu blaturile la care ma pune nevasta sa invart atunci cand vrea sa faca niscaiva bunatati prin casa. Chiar recunosc ca invart cu mare placere la respectivele blaturi. Eu sa distrug un lucru bun? Te inseli amice. Observ insa ca in “livada de portocali” au patruns o serie de daunatori, din care unii chiar din frumosul dv. oras – Cluj si deabia acestia sunt cei care va distrug si ultima farama de credibilitate sau de lucru bun. Observ de pe tusa “terenului de sport” ca te-ai luat tare in bete cu un cetatean mai vechi de pe acest blog, dar care pentru mine este o noutate. Bibliotecarul este numele lui. Atentie mare la contrele cu acesta caci mi se pare a fi genul de om care inainte de a rosti ceva, intai “sapa adanc”. Fata de el, oricat l-ai injura, nu poti decat sa te faci de ras. Macar de-ai fi in stare sa intelegi ce informatii valoroase iti comunica acest om si pe care atat dumneata cat mai ales cei care prefera sudalma v-ati obisnuiti sa il balacariti si, ele ca el, dar balacariti si informatiile si rationamentele interesante pe care le emite. Daca Boc ar sti macar jumatate din ce si cat stie Bibliotecaru atunci probabil ca si guvernarea ar fi alta, iar Romania ar mai avea o sansa. Pentru ca inca te apreciez, uite ca eu te invit sa urmarim amandoi “meciul de fotbal”. Daca vrei poti urca in turnul meu sau, in caz de refuz, pot cobora eu pana la marginea terenului. Salve.

  31. Un zâmbet şi… Noapte bună!…

    1. Iei in masina o autostopista, o fata tanara si frumoasa. Brusc, fata lesina in masina si o duci la spital. Acest lucru este stresant.
    2. Dar la spital, medicii iti spun ca ea este insarcinata si te felicita ca vei fi tatic. Le spui ca nu tu esti tatal, dar fata sustine ca tu esti! Aceasta situatie devine foarte… stresanta.
    3. Asadar… ceri un test ADN sa demonstrezi ca nu tu esti tatal. La finalul testelor, doctorul iti spune ca esti infertil si cel mai probabil asa te-ai nascut. Esti extrem de stresat dar totusi te simti usurat.
    4. Pe drumul spre casa te gandesti la cei 3 copii ai tai.
    ACUMA SA VEZI STRES!

    Să visaţi bimbiline…

    • Esti diabolica Silverstar. Distrugi pana si iluzia de o viata a bietului om.

  32. Bbilo,biblio,se vede ca esti tributar cunostiintelor dobindite dupa ureche,si ca urechismul este el,bun pina la un loc ,dar mai departe……….e neoie de mentori seriosi.
    Mda,pt ca ,plus valoare dragule se impoziteaza,si impozitele ajung in buzunarelul statului,punct pe acest subiect.
    AGRICULTURA ZICI,CA NU-I INDISTRIE??????????daca ai ramas tot in stadiul de agricultura cu cai de ,LEMN’ da agricultura nu este o industrie,daca insa gindesti agricultura ca o activitate integrata,de la a produce cereale,ori vegetale si a scoate la capatul lantului CONSEERVE ,PRODUSE FINITE CU MULTA INCARCATURA INTELIGENTA ,ATUNCI DA E AGRICULTURA,SI CIND AM SPUS INTELIGENTA M-AM GINDIT LA CERCETAREA DIN DOMENIUL ACESTA.
    Apropoo DAN VOICULESCU,MENTORUL TAU, a pus gind rau cercetarii si BUMMMMMMMMMMMMM,A HALIT NESTE TERENURI CHIAR IN BURICUL BUCURESTIULUI……….
    Ei acum sper ca vei dormii linistit,dar orocum ,mi-ai aratat iinca o data ceea ce de fapt esti cu adevarat,si anume,si daca formularile ar fi fost nefericite ,dar nu sunt,FORMA SI IDEILE ,MESAJUL SUNT CORECTE,ori tu ca de obicei,ai incercat un truc ieftin si marunt incercind sa ma trimiti in derizoriu,lucru care nu prea ti-a reusit ,si daca te iau atent la analiza mi se p[are ,ce mi se pare sunt sigur ca tu cochetezi serios cu asa ceva.
    Dar hai sa fiu baiet bun si sanu te mai dojenesc,ca deh ne cunoastem cam de multisor si ne stim punctele slabe si calitatile,nu-i asa biblio??????????

    • @ Frank Zapa[King]

      Dacă recitiţi, asta spuneam şi eu…

      “Sunteţi cu mult peste nivelul meu… eu doar ca amator”.

      Eu am rămas învechit, ca pe vremea seculară a lui Marx, la structura economiei naţionale cu agricultura care nu e industrie… mă scuzaţi.

  33. A inceput sa fie suparator cand tot auzim pe liderii Opozitiei , in special pe V. Ponta , ca cei delsa putere vor fura alegerile . Cred ca nu realizeaza ca spunand continu ca PDL va fura alegerile , asta inseamna ca de pe acum PDL va castiga alegerile . Ce nu inteleg este ca USL-ul la sondajele de opinie are in jur de 60% sau putin sub 60% . Pai atunci numai Dumnezeu i intelege : dece , pe o parte USL nu are incredere ca va castiga alegerile ( chipurile pt.ca PDL le fura voturile ) , iar pe de alta parte sondajele de opinie i arata cu mult peste PDL ? . Asta poate sa insemne ca acele sondaje de opinie sunt exagerate , sau daca nu este asa , atunci USL presimte ca pierde .Cine stie ce eveniment poate sa apara pana la alegeri care sa eleveze PDL ca o surpriza . Oricum , PDL ar trebui sa spuna USL-ului sa nu se mai ingrijoreze de furtul voturilor : USL sa trimita lume multa sa pazeasca urnele de vot , sa trimita parinti , bunici , copii , rude , catel , purcel etc , tot ce se poate trimite sa aibe garantia ca nimeni nu le fura voturile . Iar cat priveste voturile din strainatate , USL sa angajeze organizatii interntionale care sa controleze si pazeasca aceste voturi . As zice ca daca li s-ar spune USL-istilor asa ceva , poate se vor linisti , vor deveni mai increzatori , si chiar daca pierd alegerile , vor fi foarte fericiti ca nu li s-au furat voturile , mult mai fericiti decat ar fi castigat alegerile . .

    • ***m.florin scrie: A inceput sa fie suparator cand tot auzim… ca cei de la putere vor fura alegerile. Este o regulă a jocului, dacă vrei o măsură de precauţie pentru eventualitatea că USL va pierde care ar vrea să spună că ei, cei din opoziţie au fost buni, că populaţia i-a votat pentru că i-a vrut la guvernare dar că PDL i-a furat…
      Însuşi Ion Iliescu a spus zilele trecute că PSD nu ar şanse de câştig nici chiar cu PNL. Fără Ardeal, USL nu face nimic. Să ne amintim că, în 2004, PSD a primit lovitura de graţie de la ardeleni.

    • ***m.florin scrie: Ce nu inteleg este ca USL-ul la sondajele de opinie are in jur de 60% sau putin sub 60% . E foarte simplu. E o metodă de manipulare care sună ca o invitaţie de a-i vota pe ei, USL-iştii şi nu pe ceilalţi, că vezi, dragă Doamne, oricum ei vor câştiga.
      Vezi tu, rezultatele sondajelor se bat cap în cap cu teama că cei de la putere ar putea să-i fure.
      Şi-o altă chestie: în 2009, la prezidenţiale, cu Geoană, s-a mers pe exact aceeaşi minciună, manipulare, până în ultimul moment. Datorită acestei minciuni, Geoană a dat acel spectacol grotesc şi a fost preşedinte pentru câteva ore. Domnul Băsescu ştia foarte bine cum stăteau lucrurile de asta a şi spus, imediat după închiderea urnelor că Am câştigat!
      Ei au mai luat-o în bot cu sondajele şi văd cu nu au învăţat nimic…

    • ***m.florin – PSD-iştii au guvernat atâţia ani doar pentru că au fraudat alegerile, nu pentru că i-a vrut românii. Nu poţi, nu ai cum să-i convingi pe nişte hoţi că tu eşti corect pentru că mintea lor pervertită te percepe după felul lor de a fi şi proceda.
      Se tem de românii din străinătate, e clar, e o teamă patologică. Ei ştiu că nu au nici o aderenţă acolo. De peste graniţă, USL-ului nu-i vine nimic.

    • ***m.florin – într-o ieşire televizată de acum câţiva ani, spunea domnul preşedinte Băsescu că numai proştii greşesc de două ori în acelaşi loc.

      Deşi în 2009, PSD a fost lovit cu propriile-i arme: sondaje mincinoase şi manipulatoare şi aceeaşi tactică: PDL ne fura alegerile, uite că şi acum, la doi ani, uzează de aceleaşi tactici. Deci, n-au învăţat nimic ori mintea lor e blocată/programată numai pe aşa ceva şi nu poate produce ceva nou şi credibil.

      Ţin minte că, după ce a fost dat ca sigur rezultatul final de la prezidenţiale, V Ponta a spus, ori de sincer, ori de prost, că hoţii din PDL au fost mai iuţi de mână decât cei din PSD. Ce să înţelegi de aici? Că, în 2009, şi PSD a furat dar că a fost întrecut de PDL…
      Ce vrei? Ăştia ne sunt politicienii…

    • +++ Silverstar : Stii ce cred eu ca ar trebui facut ca USL sa aibe liniste ca nu vor fi furati la alegeri ? Primul ministru sau oricare ministru sa iasa la TV si sa spuna USL-istilor sa nu se mai ingrijoreze ca li se fura voturile pentru ca guvernul , in ziua alegerilor si a 2-a zi , va pune o paza la urnele de vot , o paza fara precedent , formata din armata , politie , politisti cu caini dresati sa prinda infractorul , pompieri , organizatii civile , voluntari din tara si din afara , organizatii iternationale specializate in urmarirea corectitudinii votari , plus organizatii speciale cum ar fi Drepturile Omului , Freedom House , helicoptere Smurd , angajare de girofare care sa circule rapid dela o locatie de vot la alta si apoi sa raporteze liderilor USL daca totul este in ordine sau nu . Asa cred , scenariul meu parca ar mai linisti pe nelinistiti .

  34. Bună dimineaţa! Un zâmbet la cafea 😆

    O doamna povestea colegei ei:
    – Sotul meu a murit la scurt timp dupa ce ne-am casatorit.
    – Vaaai! Inseamna ca n-a suferit mult, bietul de el…

  35. Bună dimineţa tuturor!
    Vin deseori aici pe blogul doamnei Udrea, citesc şi plec, nu-mi prea permit să mă bag în discuţiile savante ale comentatorilor ( deh sunt un biet gheorghe de la ţară!) însă voi nu aveţi senzaţia că sunteţi veşnic pe lângă subiect? Doamna Elena vorbeşte despre Programul Operaţional Regional şi despre absorţia de fonduri europene şi voi? Vă ardeţi în figuri şi texte total aiurea de subiect! Nu credeţi că pentru cititorii acestui blog ar fi mult mai interesant să dezbateţi subiectul propus de doamna Elena Udrea? Nu de alta dar poate învaţă şi alţi primari să urmeze exemplul Slatina!

  36. Buna dimineata!
    Ia uite la Ghita ce ne mustruluieste, de-mi tremura cafeluta in cana! 🙂 🙂 Pai despre semnarea contractelor cu fonduri europene numai de bine, despre Slatina cam asta ar fi parerea mea:
    Trec foarte des prin Slatina in drumurile mele spre Bucuresti…din curiozitate am renuntat la rocada si am parcurs orasul dupa mai mult timp….Am constatat, ca un fost oras uitat de lume (i se dusese vorba ca fiind un oras sinistru si ceausist pana in maduva oaselor), s-a trasnsformat intr-un oras cochet, modern, nu mai are acea amprenta de un oras comunist plin cu pozele tovarasilor…. Am urat Slatina. Imi cultivasem ura din cauza acelor panouri uriase cu impuscatii amplasate ostentativ…. Cum va spuneam, e schimbat in bine….Actualul primar Darius Valcov, am inteles ca este afurisit, nu prea e loc de intrors cu el 🙂 🙂 Multi au incercat sa-l “tavaleasca ” chiar si psd-istii din zona…. ete ca nu le-a mers! Si cand nu le merge incep sa tipe…. Ei cu tipatul, primarul cu munca si renasterea orasului din scutecele comuniste…. 🙂 🙂 Al naibii primar! 🙂 🙂
    Daca dna Elena Udrea, s-a orientat si spre acest oras, inseamna ca a investit in baza unor analize atente….poate deveni si zona turistica, se poate exploata trecutul…bani sa iasa!
    Asteptam criticille broscoilor! 🙂

    • @lulu. Cred ca veti astepta mult si bine. Domnul Ion Oltean ce cu dezonoare va reprezinta si totodata singurul specialist in broscoi raiosi, astazi nu are timp de critici fiind ocupat domnia sa cu o problema mai veche – eliminarea broscoiului din gat. Nu, nu va ingrijorati, nu este broscoiul PSD-ist, nu acela a fost eliminat de mult, dar intre timp domnul Oltean s-a captusit din nou cu un alt broscoi si tot in gat, cu deosebirea ca, de data asta domnia sa are in gat un broscoi si o broasca – Cristian Preda si Monica Macovei – broaste raioase in opinia unor fruntasi politici portocalii si acum domnia sa este preocupat sa elimine cumva cele doua broaste pentru ca partidul sa nu aiba cumva de suferit. Totusi eu va sfatuiesc sa mai asteptati, cine stie, poate ca intre timp rezolva problema broastelor raioase si vine sa rezolve si cu critica pe care o asteptati atat de mult. La revedere.

    • Bună dimineaţa.
      .
      1. Mesaj pentru domnişoara cu căţelul de la domnul cu căţelul:
      BRAVO!
      JOS MILITĂRIA DIN POD!
      CINE MIŞCĂ, NU MAI MIŞCĂ CĂ-I BANAT!
      🙂 🙂 🙂
      2. Mesaj pentru Ghiţă:
      Vezi poate te-apuci să baţi câmpii p-aci cu neterminatul ăla OTV-ist că arunc cu afetul după tine!
      Ai sesizat corect problema!
      În această ogradă nu sunt respectate uzanţele.
      Nu se discută la topic.
      Câţiva useri ţin cu orice preţ a demonstra, mai ales acum când au confirmarea prezenţei Febleţei în această ogradă, că ei sunt cei mai deştepţi, cei mai cu multe soluţii, cei mai bla, bla, bla.
      Măi băieţeii cu ochi albaştri ca peruzeaua şi fetiţelor cu buze dulci ca cafeaua, băgaţi bine la cap ce vă spun:
      DACĂ ERAŢI “CEI MAI CEI”, VOI AŢI FI FOST MINIŞTRI ŞI FEBLEŢEA AR FI FOST USER.
      Aţi priceput?
      Menţionez că ceea ce am spus mai sus nu are nimic comun cu userii Biblio şi ZeV. Am eu muşterii mei…..
      Fac o menţiune:
      – Pe Biblio dacă l-aş prinde, l-aş coace la foc mic şi l-aş tăvăli în sare!
      Deoarece este extrem de periculos!
      Dar cu toate acestea îl respect pentru faptul că îmbină excelent trei elemente: informaţia fundamentată, eleganţa exprimării şi umorul fin. (nu ştiu de ce dar de multe ori am senzaţia că diavolul ăsta este un produs al şcolii lui Năstase!)
      – Pe ZeV dacă l-aş prinde nu i-aş face nimic! I-aş da doar o poză cu Febleţea ca să doarmă cu ea sub pernă! Să doarmă în fiecare noapte cu coşmarul lui personal sub pernă!
      Adică orice palat, mare sau mic, nu poate avea decât un singur BUFON!
      Chiar şi televiziunile respectă acest principiu.
      Antenele îl au pe Badea,
      B1TV îl are pe Banciu,
      Realitatea lu Elan îl are pe Dinescu,
      MC-ul îl are pe Dancă,
      Realitatea lui Ghiţă o are pe Dragoteasca,
      OTV-ul îl are pe ăla de a fost băgat în tomberon Diaconescu!
      Deci rezumând: AICI EU SUNT BUFONUL!

      3. Mesaj pentru Luluşor:
      Vâlcov?
      Hahaha, ăla-i granitul dracului!
      Greu de clintit, greu de urnit!
      Eu când aud de Vâlcov zâmbesc pişicher şi-mi spun:
      OFFFFFFF, BIEŢIIIIIII BĂRBAŢIIIIIIII, CÂTE TREBUIE SĂ MAI ÎNDURE EI ÎN VIAŢA LOR DIN CAUZA FEMEILOR!
      Hihihi, nu-i aşa Lavinico?
      Cum dreak se face bre Lavinico că având bradu-n casă tu te-ai pus pe umblat zgumba-dumba cu Zarughevici după pini prin jungla politică….
      Îţi mai aduci aminte când îl înjurai de mama focului pe marinar?
      Dar pe Febleţea?
      Acum te-ai sucit?
      Eheheeeeeeee, bine-a spus tartorul ăla bătrân ce a spus….
      Hihihi, ce noroc au bărbaţii ăştia că există instituţia divorţului.
      Şi mai este o chestie de care îmi aduc aminte când aud de Vâlcov.
      Un site (unde este şi el menţionat) care se numeşte mafiilepdl şi care are în subsolul paginii următoarea adnotare:
      —————
      “Publicarea acuzelor la adresa mafiotilor PDL este obligatorie pe acest site.
      Din acest motiv, comentariile care vor fi considerate off topic nu vor fi publicate sau vor fi sterse fara preaviz.”
      —————
      Cu o extrem de mare răutate aş sugera unui IT-ist isteţ din PDL să caute adminii acestui site. Va avea o surpiză enormă:
      —————
      UNUL DINRE ADMINI ESTE UN FOARTE APROPIAT COLABORATOR AL MONICĂI MACOVEI-GHERGHESCU!
      ————–
      Cum se poate explica această stare de fapt?
      Mulţi dintre cei ce reclamă faptul că eu fac şi dreg anti-macovist, ar fi tentaţi să reacţioneze imediat:
      – BLASTFEMIE, MINCIUNĂ, INTOXICAREEEEE!
      Eu am să răspund:
      – Nu domnilor susţinători ai acestei bep, bep, bep (aici m-am autocenzurat) acesta este adevărul! PURUL ADEVĂR!
      Deci puteţi să-mi explicaţi această stare de fapt?

      O zi bună vă doresc tuturor şi când o să-mi mai aduc aminte sau când vreun user iar va începe să “fuga, fuga prin porumb” precum mistreţul lui Artanu’, am să mai trec p-aici
      🙂 🙂 🙂

      PS1 Biblio, vezi că stau cu ochii pe tine ca pe butelie!
      PS2. nell, am aflat cine eşti. Zâmbesc. Ştii de ce, nu? Bleahhhhhh….oricum nu uita că eu îmi respect promisiunile.

    • Turnule, observ că matale îţi cam rozi unghiuţele!
      Nu şade mumos!
      Este neigienic!
      Dacă le ai prea mari, scot io o foarfecuţa din trusă şi ţi le tai!
      😉 😉 😉
      ….că în trusa mea am foarfecuţe pentru toate felurile de unghiuţe!
      Şi pentru unghiuţe proletare şi pentru unghiuţe ‘telectuale!
      😉 😉 😉

    • @ diaconu Eusebiu
      😀
      Domnul ZeV are poze pe net, nu trebuie să-l mai fotografiaţi.
      😆
      Domnia sa are şi blog… dar nu prea postează acolo nimic, doar cât să spună că e preşedinte. 😉

    • @diaconu Eusebiu. Te inseli Eusebiule, nu ai ce sa imi faci, nu ma tem de forfecutele tale deoarece nu sunt nici proletar si nici ‘telectual”. Mergi rogu-te prin Obor pe unde vin moldovenii cu fel si fel de marfuri, de la pasta de dinti la grenade. este imposibil sa nu gasesti si forfecuta potrivita pentru unghiutele tale. Pana atunci, vreau sau nu, trebuie sa am grija de propriile unghiute pentru a le pastra intacte in asteptare forfecutei salvatoare. Apropos, daca ai ceva cu persoana respectiva, de ce poluezi domnule blogul flebetii cu disputa dumitale particulara. Mobilizeaza domnule partidul si o scoate ca pe o masea stricata. Nu care cumva se opune cineva din partid si atunci dumneata te dai cocos fata de noi, dar in realitate nu ai nici o putere asupra bietei gainuse ce raspunde la numele MM?

  37. Astazi doua texte,pe care le-am citit m-au facut sa rid,si m-au facut sa rid pt ca au ceva in comun,amindoua sunt scrise de doi prostanaci.
    Primul a aparut pe VOX PUBLICA, un interviu cu MIRCEA GEOANA,interviu in care mircea geoana da ot otova la gramada ,in ponta,in dragnea,in tot ce-i iese in fata si are miros de pesedist,apropoo alooooooo,Turnule,VEZI NU CARE CUMVA SA-I IESI IN FATA LA DL GEOANA,ca nu se stie,nu-ti garantez nimik.
    Al doilea,este Ghita 1964,care din motive care imi scapa ,ne cearta si ne cearta ,pt. ca vezi doamne nu cintam variatiuni pe tema propusa de doamna ministru.
    Hmmmmmm,mai sa fie,cind ,facem acest lucru ne ciufuleste in fel si chip si din aplaudaci,portocalii,si udristi nu ne scoate,cind indraznim ,cu voie de la imparatie,sa ne mai folosim ultima picatura de energie a ultimului neuron,ne cearta ,si ne atrage atentia ca,cu mullta gratie am luat-o pe aratura si din penibil dam in ridicol.
    Curat murdar coane GHITA,nici nu stiu ce sa mai zic,io cred ca lungile sedinte de pshioterapie in fata televizorului,pe postul O.T.V. cu moderator DAN DIACONESCU IN DIRECT PRESEDINTELE ROMANILOR DIN TOATA LUMEA,CHIAR SI DIN TRECUTUL INDEPARTAT, si pe post de aplaudaci a deseurilor umane rejectate de voiculescu,ti-au daunat grav si din cite vad ,vrei sa ne transmiti si noua,MOLIMA ASTA OTEVISTA.

    • Bei lasă dusul lui Dumnezeu în pace cu Diaconescu ăla al lui!
      Fiecare dintre noi avem o ţicneală!
      Ghiţă o are pe asta cu DD!
      Important e că-i plac blondele şi marinarii!
      Hihihi!

    • @Frank Zapa. Perfect de acord cu tine Frank si multumesc mult pentru atentionare in ceea ce priveste potentialul pericol ce m-ar paste in conditiile in care as da nas in nas cu Geoana. Oricum se zice ca un om avertizat este pe jumatate salvat. De altfel inca nu am uitat faptul ca Geoana ii datoreaza un miel lui Ion Iliescu pentru ca l-a botezat cu un nume de care nu va scapa niciodata. Pericolul sesizat de dv. este real. Spun asta intrucat, de prosti nu am a ma teme pentru ca mintea nu ii duce prea departe. Se schimba situatia atunci cand prostul (ma rog, prostanacul) mai este si harnic si culmea, sa mai aiba si initiative. Este exact cazul lui Mircea Geoana. Oricum, multumesc mult pentru amicitia dumitale. In alta ordine de idei, observ ca vi s-a pus pata pe Dan Diaconescu-OTV. Mare pacat draga Frank. Spun ca este pacat deoarece cunosc din luarile de pozitie anterioara ca atat dumneata cat si partidul portocaliu urasc de moarte ideea ca intr-o buna zi va ajunge puterea in mana USL. Pai daca pe acestia nu ii doriti, ii aveati in rezerva, in ordinea preferintelor pe OTV-isti reprezentat de noul Mesia ce promite mantuirea neamului romanesc. Pai daca nici cu OTV-ul nu doriti sa aveti a face, atunci stiti ca va paste un mare pericol? Pericolul constat in aceea ca in urma lui Dan Diaconescu vine nimeni altcineva decat Corneliu Vadim-Tudor. Sa inteleg ca il preferati pe acesta?

  38. Voi fi mandru cand NATIUNEA va sustine Guvernul Emil BOC iesind in strada decat sa alearga dupa tigaiile ieftine.

    SA SUSTINA MODERNIZAREA, MUNCA, ORDINE, DISCIPLINA SI ADERAREA LA GUVERNANTA FISCALA.

  39. Turnule de observatie,cu multa durere ijn suflet ma vad obligat sa-ti naruiesc un turnulet care incepuse sa se iteasca din ceata densa si lipicioasa cu care te-ai inconjurat.
    Dragul meu Turn,uite ce vreau sa-ti comunic ,asa pt linistea ta sufleteasca,acum in preajma sarbatorilor:
    inca din toamna lui 2007 am inceput sa socializez pe acest blog cu Biblio,si cu aceasta ocazie,trebuie sa multumesc gazdei si evident administratorului,care au avut rabdare,nervi de otel msi multa,multa bunavointa,sa asiste,dar sa si arbitreze lupta ,si nu exagerez lupta pe viata si pe moarte,dintre mine si o tripleta foarte interesanta:
    BIBLIOTECARU
    IONHUT
    PUIU
    Si atunci ca si acum singurul care mai lupta alaturi de mine era ION ADRIAN.
    Sa nu iti inchipui cumva ca imi arog vre-un merit,ori ca am,ori urmaresc ceva foloase personale,nu, si marturie stau administratorul si actuala doamna MINISTRU ELENA UDREA,care pot confirma ca in afara de legatura de pe blog,m-am ferit de alt gen de legaturi.
    Ar mai trebui sa stii,ca desi lupta era inegala,am facut fata cu brio,si incepind de la a ne lupta in sosete si pina la subiecte care cuprind o arie foarte vasta in cei peste doi ani si ceva de contre si lupte,am trecut peste toata plaja de subiecte posibile si imposibile.
    Draga turnule,ceea ce vezi tu acum si la care participi e ,PARFUM’ dar ai rabdare dragule,ca nici nu stii ce ti se pregateste,ai rabdare,pt ca deocamdata astea sunt doar tiruri fragmentate de reglare a tirului,si inca nu am tras o singura ghiulea adevarata in turnuletul tau.
    A mai trtebuie sa stii ceva,si anume ca CEL CARE S-A PREDAT SI S-A RETRAS IN UMILINTA A FOST BIBLIOTECARU,care pur si simplu,la fel ca tine dupa infringerea lui MIRCEA GEOANA,INTR-O STARE DE DEPRESIE AVANSATA S-A RETRAS IN TURNULETUL SAU PROPIU[CITESTE BLOGUL PERSONAL] sa-si oblojeasca ranile si sufletul,pt ca UMILINTA PIERDERI ALEGELRILOR L-AU BULVERSAT IN ASA MASURA INCIT DEVENISE O LEGUMA.
    Asa cu Turnule,mai usor cu pianul pe scari,si nu te infoia ca un curcan care a suferit modificari genetice,pt ca se pare ca ai stiut,ai pariat pe o ,MINA MOALE’ SA NU ZIC MOARTA.
    Ar trebui sa-ti ofer circumstante atenuante,pt ca n-ai fi suficient de bine informat,dar n-am sa fac acest lucru,ba mai mult,te trimit rapid la arhiva blogului,sa te documentezi,operatie pe care orice blogger cu un pic de experienta o face.

    • Zapaspune:
      “Si atunci ca si acum singurul care mai lupta alaturi de mine era ION ADRIAN.”
      Este stiut ca dementilor le place sa “combata” in echipa…..

    • @Frank Zapa. Te inseli draga Frank, Ion Adrian desi o fi luptat alaturi de tine umar la umar, el totusi este un om echilibrat si un anume instinct de conservare il fereste de pacatul de a cadea in ridicol. In alta ordine de idei, mi se pare mie sau nu am inteles eu bine – ai spus cumva ca ai avea de gand sa tragi cu ghiuleaua in turnul meu? Sa o iau ca pe o declaratie de razboi, sau ma rog, ceva premergator? Arhiva blogului as consuma-o cu placere, dar judecand dupa continutul actual, trag concluzia ca si arhiva ar fi la fel. M-ai supune la un efort considerabil in speranta, desarta sau nu, ca asemenea cautatorilor de aur care ciuruiau cantitati imense de nisip in speranta gasirii unui grauncior de aur, ei bine sunt convins ca voi gasi unele idei interesante, dar consider ca nu merita efortul deoarece acele idei, daca sunt intradevar de valoare, acele idei vor razbate prin timp si vor ajunge si la urechile mele. Te cred pe cuvand, dar rogu-te nu ma supune supliciului. Desigur Katrina se inseala atunci cand il ilude pe Ion Adrian in categoria dementilor. El nu este decat un fost combatant de valoare, acum trecut in randul veteranilor, pozitie din care mai emite din cand in cand niste judecati de valoare. Doar alaturarea de Frank Zapa putea sa o determine pe Katrina sa comita o asemenea eroare. P.S. Astept prima ta ghiulea!

    • @ Frank Zapa[King]

      Când cineva alege să nu mai scrie pe un blog pentru că este plin de o abhoră, până la afecţiuni hepatice, din cauza unor comentarii cum nu se poate mai superficiale şi pline de grobian, la nivelul cel mai de jos al instrucţiei… este ciudat să inducă concluzii de tipul “CEL CARE S-A PREDAT SI S-A RETRAS IN UMILINTA A FOST BIBLIOTECARU” (Apropo, Ion Adrian se lăudă peste tot că domnia sa “m-a alungat”. Ar trebui să vă hotărâţi cine m-a alungat sau să împărţiţi premiul).

      Cât de extravagant (hai să folosesc acest cuvânt) să fiţi cu “dupa infringerea lui MIRCEA GEOANA,INTR-O STARE DE DEPRESIE AVANSATA S-A RETRAS IN TURNULETUL SAU PROPIU”, când eu am militat pentru schimbarea domnului Geoană de la cârma PSD încă de prin 2008, deci cu mult timp dinainte de a fi candidat la alegerile din 2009. Mircea Geoană nu este un politician rău, nu este însă deloc performant ca şef.

      Frank Zapa[King],
      Realizaţi că multă lume ştie exact cine sunteţi şi că aceşti oameni care vă sunt rude, prieteni, cunoştinţe, citesc cele ce le scrieţi pe acest blog? Vă daţi seama cât de mult se râde pe seama domniei voastră? Mulţi vă laudă în faţă dar în spatele domniei voastre se amuză de, cum să spun să nu vă jignesc, ingenuitatea de care daţi dovadă. Dintre toţi se pare că eu sunt “prietenul cel mai bun” pentru că vă spun aceste lucruri, chiar dacă alegeţi, din vanitate, să nu mă credeţi.

      Probabil că vă este mai uşor să credeţi despre propria persoană că sunteţi asemeni unui cavaler ce plăteşte acest blog. În numai câteva zile de scris aici şi ficatul mi-a revenit în durere… voi mai lua deci încă o pauză. Găsiţi domnia voastră o justificare de ce o iau…

  40. Citez:….“Masurile care au fost luate de Guvernul Romaniei sunt aproape de neimaginat in Europa de Vest. Isi poate cineva imagina ca in Germania si Franta guvernul sa spuna: “Trebuie sa reducem salariile din sectorul public cu 25%?” Si in acelasi timp sa majoreze singura taxa care loveste pe toata lumea, TVA? Iar asta s-a intamplat fara o singura zi de greva. A fost o masura destul de brutala. Dar nu este una din diferentele dintre Est si Vest faptul ca Estul este o regiune unde oamenii au invatat sa traiasca cu brutalitatea si pot face fata unei crize substantial mai bine decat cei din Vest?”, spunea dir. Gen al grupului austriac Erste, Andreas Treichl. Pana acum modelul de dezvoltare romanesc nu are viziune, predictibilitate, are rezultate incerte. Dupa expansiune economica urmeaza perioade de recesiune care neutralizeaza castigurile anterioare(ciclicitate). Aceasta face ca societatea(oamenii) sa se polarizeze(excese consumiste) ca urmare a lipsei de strategie, viziune. Asta este rezultatul luptei politice si a unei perpetue si paguboase campanii electorale. Masurile de austeritate trebuiau sa vizeze: reducerea evaziunii fiscale, taierea sau reducerea achizitiilor publice inutile, prioritizarea/optimizarea investitiilor. S-a facut ce a fost mai comod: taieri de salarii si inghetarea pensiilor, cresterea tva (taxa ce “mananca” din puterea de cumparare a tuturor), probabil, mizand pe “calitatea” romanilor de a-si gasi alte surse de trai (in ec. neagra/gri). In economia vestica pentru ca aceasta s-a format si a functionat in ani multi, are si medote de autoreglare (se cheama bun simt economic), iar cetatenii au exercitiul stabilitatii, mersului lin, disciplina si intelegerea, are institutii asezate, legi care nu se schimba de la o zi la alta. In modelul European exista minima preocupare pentru bunastarea oamenilor, iar munca, meseria si mediul sunt respectate. Nu conteaza ca esti medic, profesor, agent de ordine publica sau chiar lucrator la spatii verzi. S-a promis (declarativ) modernizarea statului si reforma societatii. Fara reforme structurale profunde vom avea doar o cosmetizare superficiala. Fara imbunatatirea cadrului legislative, colaborarea(consultare) dintre fortele politice si cu societatea civila, ameliorarea serviciilor, stabilitatea administrarii fondurilor si alocatii bugetare catre sectoare deficitare indiferent de administratiile locale(culoare politica) si nu in ultimul rand, bunastarea natiunii. Din cate am inteles, FMI a recomandat ca guvernarea sa nu aiba in vedere economia, iar aceasta s-a aplecat la societate(factorul uman). Pana la urma, reforma fiscala este esentiala. PS. Este de preferat un dialog de substanta(cat se poate), civilizat in locul unuia laudativ. Nu cel care te lauda iti este apropape, te poate parasi(repede) la greu.

  41. Franky ce n-ai înţes de aici : ” Câţiva useri ţin cu orice preţ a demonstra, mai ales acum când au confirmarea prezenţei Febleţei în această ogradă, că ei sunt cei mai deştepţi, cei mai cu multe soluţii, cei mai bla, bla, bla” ???

  42. ***ghita1964 – nu ne mai certa şi nu mai fi supărat pe noi, facem şi noi ce ne duce capul… Suntem aici de 4 ani dar niciodată nu ni s-a impus nimic decât un limbaj decent.
    Să ştii că multe din temele abordate de noi aici, pe blog, le-am regăsit adeseori în presă, cu punct şi virgulă… Asta e… Dacă-ţi convin, ni te poţi alătura şi-n scurt timp vei deveni şi tu ca noi…

  43. Dna ministru,sunt un simplu cetatean si un simplu membru pdl,ma deranjeaza,cred ca si pe mii de oameni ca mine un anumit mod de exprimare in public a ministrilor,a premierului a presedintelui.
    Folositi des expresii,AM REDUS X SALARIATI DIN X MINISTER SI AM FACUT ECONOMIE X BANI, AM TAIAT SALARIU CU X SUMA SI AM FACUT ECONOMIE X SUMA.
    Pai ce inteleg oamenii ca mine ca,DATI AFARA OAMENI SA FACETI ECONOMIE LA BUGET,TAIATI PENSIILE PENTRU ACELASI MOTIV,NU ANGAJATI MEDICI LA FEL.
    CAUTATI UN LIMBAJ DIPLOMATICSUNT CUVINTE IN LEXICONULLIMBII ROMANE SUFICIENTE PENTRU ACESTE CAZURI.
    IGAS,este de poveste , da continuu afara ,dar nu da pe nimeni,este ridicol.
    SULFINA,aceiasi poveste,a gasit nereguli in dosarele de ajutoare sociale si spune aceleasi prostii,am facut economie la buget,sunt alte explicatii adevarate dar spuse in alt mod.
    Este un motiv de satisfactie,de onoare ,concurenta, care se lauda ca da afara mai multi oameni ( ma refer la ministrii pdl)
    Oamenii simpli de la care asteptati voturi,deja va numesc in “gluma” NEPOTII LUI DRACULA.
    Schimbati-va stilul de lucru,folositi mai rar cuvantul CRIZA,sora mea de la tara nu intelege cuvantul asta,oamenii simpli spun ca de asta v-ati asumat guvernarea sa le asigurati un tri decent.
    Sunt membru de partid al org Braila.
    Lepadatu Chirita.

  44. Dna ministru,de ce a fost nevoie de o lege care “ingheata” pensiile si salariile?
    Asa va faceti gratuit dusmani,dati apa la moara USL-ului si altora.
    Ar fi fost simplu la anul, NU AVEM BANI PENTRU MAJORARI DE SALARII SI PENSII,si gata poate oamenii intelegeau mai bine situatia, SI PANA LA ANU MAI IERA CEVA TIMP.
    REPET VA FACETI DUSMANI GRATUIT.
    Poate faceti aceste lucruri si din prea multa “suficienta”
    Va doresc succes.

  45. Pentru o minte sănătoasă, e de neimaginat

    “Intr-o sedinta a ca a tvr, doamna Lucia Hossu Longin spune mai multe lucruri incorecte despre emisiunea pe care o am la tvr info, culminand cu momentul in care afirma despre Ioana Lupea ca este “urata”…
    … Mai târziu, el a aflat că Lucia Hossu Longin și-a cerut scuze într-o discuție privată, motivând că a fost pusă de Crin Antonescu. No comment.”

    Mai mult, citiţi aici: http://www.reportervirtual.ro/2011/12/scandal-la-tvr-in-sedinta-ca-lucia-hossu-login-a-spus-ca-ioana-lupea-e-urata-si-nu-merita-sa-fie-moderator.html

  46. Daca stiam ieri cand am postat acel text disparut la ora 2:26, ca, adrisantul , recte Sebi este bufonul blogului nu ma mai osteneam cu compuneri libere . Caci un bufon este liber sa spuna ce-i trece prin cap si doar regele(regina) il pot cenzura, aproba sau combate .
    :))))))))))))))))))))))))))))))0

  47. CEASUL PĂMÂNTULUI

    Cai negri galopează
    din adânc spre adânc
    peste drumurile noastre
    care alături
    ascultă cum cântă
    ceasul pământului.
    Din arborii goi
    se rostogolesc lacrimi de ceaţă
    în amurgul
    care pictează chipuri albastre,
    fără contur.
    Aş vrea să întreb.
    dar nisipul – zid
    între mine şi cuvinte,
    plouă eşarfe galbene
    peste braţele tale
    în care curge
    trupul meu de abur.

    Personala

    • Pomul cu roade 😆

      Un om asuprit de cei invidioşi şi necredincioşi, s-a dus şi s-a jelit la duhovnicul său zicând: “Ce au cu mine, părinte, de nu mă lasă în pace?”

      Părintele l-a luat cu sine în livadă şi i-a zis: “Iată, fiul meu, ai aici pilda vieţii: crezi, tu, oare, că cineva aruncă cu pietre în pomii cei neroditori, care nu au decât frunze? Nu, fiule, oamenii aruncă cu pietre doar în cei roditori. Fii fericit că te asupresc oamenii, căci te asemeni pomului cu roade…”

      De atunci, omul nostru nu s-a mai văitat de răutatea semenilor.

  48. Cugetare sau… constatare 😮

    Nu poţi, nu ai cum să-i convingi pe nişte hoţi că tu eşti corect, pentru că mintea lor perversă te percepe după felul lor de a fi şi proceda.

  49. Cantecul potirului , de Nichifor Crainic

    Cand holda taiata de seceri fu gata
    Bunicul si tata
    Lasara o chita de spice in picioare
    Legand-o cucernic cu fir de cicoare;
    Iar spicele-n soare sclipeau matasos
    Sa-nchipuie barba lui Domnu Cristos.

    Cand painea-n cuptor semana cu arama,
    Bunica si mama
    Scotand-o sfielnic cu semnele crucii,
    Purtau parca moaste cinstite si lucii
    Ca painea, dand abur cu dulce miros,
    Parea ca e barba lui Domnu Cristos.

    Si iata potirul la gura te-aduce,
    Iisuse Cristoase, tu jertfa pe cruce,
    Hraneste-ma mama de sfant Dumnezeu.
    Ca bobul in spice si mustu-n ciorchine
    Esti totul in toate si toate prin tine,
    Tu painea de-a pururi a neamului meu.

    Din coarda de vita ce-nfasura crama
    Bunica si mama
    Mi-au rupt un ciorchine, spunandu-mi povestea;
    Copile, graira, broboanele-acestea
    Sunt lacrimi de mama varsate prinos
    La casnele Domnului nostru Cristos.

    Apoi, cand culesul de struguri fu gata,
    Bunicul si tata
    In joc de calcaie jucand nestemate
    Ce lasa ca rana siroaie-nspumate,
    Copile, graira, e must sangeros
    Din inima Domnului nostru Cristos.

    Si iata potirul la gura te-aduce,
    Iisuse Cristoase, Tu jertfa pe cruce;
    Adapa-ma, seva de sfant Dumnezeu.
    Ca bobul in spice si mustu-n ciorchine
    Esti totul in toate si toate prin tine,
    Tu, vinul de-a pururi al neamului meu.

    Podgorii bogate si lanuri manoase,
    Pamantul acesta, Iisuse Cristoase,
    E raiul in care ne-a vrut Dumnezeu.
    Priveste-te-n vie si vezi-te-n grane
    Si sangera-n struguri si frange-te-n paine,
    Tu, viata de-a pururi a neamului meu.

  50. Re ion adrian a scris pe 18 Decembrie 2011, 06:19 pm
    .
    Ioane achtung la mine şi cască ochii bine la ce schreibe ich:
    .
    Dacă postelnicul greşeşte luând şpagă de da la soli ca să-i bage la rege, i se taie capul.
    Dcă medelnicerul greşeşte şi toarnă apa prea fierbinte regelui când acesta se spală pe mâini, i se taie capul
    Dacă paharnicul greşeşte turnând pe lângă pahar regelui, i se taie capul.
    Dacă stolnicul greşeşte şi o zbârceşte cu bucatele la masa regelui, i se taie capul.
    Dacă clucerul greşeşte şi uită să umple magaziile regelui, i se taie capul.
    Dacă pitarul greşeşte şi pita-i regelui e naşpa, i se taie capul.
    Dacă slugerul greşeşte şi fură din raţiile regelui, i se taie capul.
    Dacă comisul greşeşte şi şchioapătă vreun cal de-al regelui, i se taie capul.
    Dacă setrarul greşeşte şi corturile regelui au vreo gaură, i se taie capul.
    Dacă aga greşeşte şi pedestraşii regelui sunt prost instruiţi, se taie capul.
    Tututror de la curte dacă greşesc, li se taie capul!
    Există însă cineva al cărui cap nu cade niciodată de umeri:
    BUFONUL!
    Orice. ar zice, orice ar spune, orice ar face, pe bufon îl doare la 10 metri în faţa prohabului.
    Lui niciodată nu-i va ploua în gât.
    Ştii de ce Ioane?
    Deoarece trebuie să fii mai nebun decât un biet nebun ca să-ţi pui mintea cu el şi să-i tai capul!
    Acum pricipişi Ioane de ce eu nu vreau să fiu vreaun sfetnic al curţii niciodată?
    Mă mulţumesc cu rolul de bufon.
    VĂ-NJUR PE TOŢI FĂRĂ SĂ-MI POLUĂ-N GÂT!
    Trilili-trilila-pam-pam TANGO!
    (din ciclul Filosofeli Demenţiale)

    • Bufonule,
      Ca sa spun drept eu la astia de-i pomenisi tu nu ma prea pricep, ca nu avusei prin neam decat armasi si logofeti . Nu stiu sa fi patit ceva dar unul ceva mai mare in grad a fost nevoit sasi salveze capul bajenindu-se din Tara Ardealului . Nu stiu insa ce s-a intamplat apoi cu bufonul lui. 🙂

    • O!
      Făt-Logofete,
      Cu netede plete,
      Cu părul de aur!
      Stai, te odihnește,
      Că-n deal te pândește
      Un negru balaur.

      Frumoasă fetiță,
      Cu lungă cosiță,
      Cu mândru colan!
      De dânsul n-am teamă,
      Căci am pe-a lui seamă
      Al meu buzdugan.

      O! tânăr semețe,
      Cu blânde mândrețe,
      Cu ochii de foc!
      Balauru-i mare
      Și milă nu are…
      Stai, ah! stai pe loc.

      Luceafăr din stele,
      Cu dulci porumbele
      Pe față de crin!
      Toți zmeii din lume
      Se-nchin l-al meu nume,
      Tremur și se-nchin.

      Viteze vestite,
      Cu arme-aurite,
      Cu dulce cuvânt!
      El peste munți calcă
      Și-n cer are-o falcă,
      Ș-una pe pământ.

      Păsărea de munte
      Cu salbă pe frunte,
      Cu salbă de flori!
      Murgul meu, când sare,
      Trece peste mare
      Și zboară prin nori.

      O! Făt-Logofete,
      Cu netede plete,
      Cu glasul ceresc!
      Nu te du de-aice,
      Nu te du, voinice,
      Că eu te iubesc!

      Frumoasă fetiță,
      Cu lungă cosiță,
      Cu sân fecioresc!
      Pentru-a ta iubire
      Fală sau peire
      Vreau să dobândesc!

      Autorul versurilor căutaţi-l voi că prea v-aţi obişnuit cu picatul perelor mălăieţe în gurile voastre de nătăfleţe……
      🙂 🙂 🙂

    • Multumesc mult si nu-l caut, caci misterul valorizeaza mai mult decat orice altceva, eternul feminin stie asta cel mai bine 🙂

    • Păi vezi măi Ioane,
      De ce ZeV măn’că banane…

      A mea prietenie e-o enciclpodie,
      Dacă mă-ntrebi frumos…. răspund fin şi sfătos,
      Dacă mă-ntrebi urât……. te fsparg în rât,
      Căci eu sătul sunt de fameni,
      de ipocriţi,
      şi de răi,
      ‘telectuali spoiţi precum nişte biete tigăi!
      Hihihihahahahuhuhu.

      Vasile Alecsandri este autorul, poezia se numeşte Făt Logofăt.
      Vasile Alecsandri şiel şi-o fost un mândrieţii di moldovan!
      Nu un nărodu’ Terrei precum e ZeV!
      🙂 🙂 🙂

  51. Până pe la ora 4, am fost la Măgura de am mâncat peşte cu mămăligă, am băut cafea şi am vorbit… După asta, am trecut timpul fără rost şi acum merg să mă culc de parcă aş merita odihnă… 😮

    Noapte bună şi să visaţi bimbiline… 😆

  52. Astazi la o emisiune la Antena3 , a vorbit un istoric Djuvara , de 86 de ani , si o doamna care a scris “memorialul dureri ” .Eu cred ca cei care sunt in cunostinta de istorie , ar trbui sa deareplica , pentru ca ce au spus afecteaza pe presedintele Basescu si PDL-ul . Daca nu se da replica , se poate interpreta ca acestia au dreptate . Pe toata durata emisiunii faceau o paralela si similitudine intre alegerile din 1946 si cele ce vor urma in 2o12 . Au pus sigla partidului bolsevic de atunci , Blocul National Democrat , langa sigla PDL si au inceput sa enumere similaritatile : Blocul National Democrat lui Petru Groza si Ana Pauker era controlat de Stalin , si Stalin dadea dispozitiicum sa lucreze . Ziceau ca acest partid comunist al lui Groza si Ana Pauker , au furat alegerile tot asa cu se banuieste ca PDL le va fura . Apoi au spus ca acel partid a ordonat desfiintarea regiunilor tari , tot asa cum PDL vrea modificari azi . Ba chiar au facut raione si orase cu numele lui Stalin . Ziceau ca au pus control pe toate institutiile statului , tot asa cum Dl Basescu cu PDL face azi . Ziceau ca regele Mihai le era un ghimpe si l-au fortat sa abdice , si ca ceva similar s-a vazut la Dl Basescu cand a artat ostiltata si ura , public la TV , fata de regele Mihai . Ziceau ca in 1946 , partidul lui Groza si Ana Pauker , ca si azi Dl Basescu , au dat afara din politie pe politisti . Si spuneau mai multe , faceau comparatie intre alegerile din 1946 si cele de anul viitor . Eu as zice ca ar trebui ca cineva care stie istorie , sa scrie pe acest blog si sa dea replica . Cum am spus , de nu se da replica ,se va crede ca tot ce a spus istoricul Djuvara si cealalta doamna , este adevarat .

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *